Autor |
Wiadomość |
Bykos
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automatyczna tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 45 Dołączył: 17 Sty 2014 Posty: 6 Skąd: Poznań/wielkopolskie
|
Wysłany: 2015-06-09, 18:03
|
|
|
Witam
czy ktoś miał problem z przegrzewaniem się ale tylko przy włączonej klimatyzacji w korkach w wysokiej temperaturze? Właśnie mam taki objaw. Auto grzeje się przy włączonej klimie w upalne dni w korkach. Bez klimy trzyma idealnie 90 stopni. Dziwne |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-06-09, 18:55
|
|
|
Miałem tak samo ale problem jakoś znikł,nie wiem co dokladnie pomogło albo czy extremalna sytuacja sie zwyczajnie nie powtórzyła ale zwykle za to odpowiedzialne jest sprzegło wiskotyczne. Ale to jedna z mozliwości. |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-06-10, 04:34
|
|
|
Bykos napisał/a: | Witam
czy ktoś miał problem z przegrzewaniem się ale tylko przy włączonej klimatyzacji w korkach w wysokiej temperaturze? Właśnie mam taki objaw. Auto grzeje się przy włączonej klimie w upalne dni w korkach. Bez klimy trzyma idealnie 90 stopni. Dziwne |
A wentylator pracuje? W sumie jak by nie pracował to by klima nie odpaliła. Grzeje sięznaczy się gotuje płyn czy tylko rośnie temperatura ?
U mnie najwyższa jaką zauważyłem po długim staniu w miejscu w upale.
|
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-06-10, 07:23
|
|
|
ernesto napisał/a: | U mnie najwyższa jaką zauważyłem po długim staniu w miejscu w upale.
Obrazek |
W moich Ex D2-kach nigdy tak miałem.
W D3 miałem tak tylko wtedy jak mi się popsuły wentylatory a poza tym incydentem to zawsze sztywno 90°C. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
psg
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip. 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BVN
Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 234 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2017-06-19, 15:32
|
|
|
Koledzy borykam się z gotowaniem płynu chłodzącego podczas długich postojów w korkach (auto z profilu A8 D2 97r 4.2 AKG).
w trakcie jazdy zimą temp nigdy nie spada poniżej 90st jest równo
teraz gdy są upały temp również w czasie jazdy i stojąc normalnie np 5min w korku temp = 90st, niestety dłuższe postoje kończą się kipieniem spod korka zbiorniczka i wywalaniem płynu.
Podejrzewałem uszczelkę pod głowicą i przedmuchy do układu chłodzenia, jednak przejechanie nawet 200km nie powoduje wywalania płynu ze zbiorniczka.
Prosze o sugestię.
niżej co juz zrobiłem:
1) 3 miesiące temu wykryłem nieszczelność w prawej górnej bocznej krawędzi chłodnicy (na tym zakuciu) więc wymieniłem chłodnicę z uwagi na komentarze że dostające się powietrze do układu chłodzenia powoduje "gotowanie" się płynu w efekcie widać jak unosił się korek na zbiorniczku i wywalało płyn.
Sprawdzałem z nowym korkiem jest bez zmian.
2) dzis sprawdziłem od zimnego silnika czy niebieski płyn do wykrywania spalin (zestaw z aukcji) nie zmienia koloru na zielony lub żółty. Kolor pozostał niebieski po 30minutach pracy silnika ale jest wyraźnie jasniejszy niż ten nowy z butelki.
Ogolnie w zbiorniczku nie było widać pęcherzyków powietrza jedynie co jakiś czas w menzurkach pojawiał się pęcherzyk powietrza przechodzący przez menzurkę z niebieskim płynem.
Pod korkiem wlewu oleju i na bagnecie nie ma "majonezu", w zbiorniczku płyn czysty.
3. pytanie o termostat:
uszkodzenie termostatu w postaci stałego jego otwarcia odpada bo zimą było OK, temp 90 sztywno. Termostat zamknięty też odpada bo teraz w czasie upałów temp jest sztywno 90st nawet w czasie kilkuminutowych postojów.
Być może termostat jest zablokowany w pozycji lekko uchylonej i dopiero wtedy gdy postój trwa długo płyn zaczyna się gotować?
Takie pytanie: oba węże lewy i prawy wychodzące od głowic po około 10min pracy silnika były gorące natomiast wąż wychodzący od termostatu (zaznaczony czerwonym kółkiem) był letni. Czy to jest normalne, tak ma być? Po okolo 30min nadal ten wąż był letni podczas gdy wyższe węże od głowic były już na tyle gorące że nie można ich było utrzymać ponad 5sek.
Węże nie są sztywne, są miękkie można nimi "pompować".
A8_lokalizacja_termostatu.jpg
|
|
Plik ściągnięto 31 raz(y) 69,57 KB |
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2017-06-19, 19:57
|
|
|
Nawet po dłuższej jeździe węże są miękkie ?
Raczej powinny robić się twarde.
Czy wisko pracuje prawidłowo ?
Na zdjęciu powyżej, w moim poście powinien załączyć się drugi bieg wentylatora, czy się włącza ?
Czy jeśli temperatura idzie do góry na postoju i podniesiesz mu obroty do około 1300obr/min i go będziesz tak utrzywał kilka minut, to czy temperatura spadnie czy dalej będzie rosła ? |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2017-06-26, 17:02
|
|
|
Jak wąż miękki a płyn wywala to korek do bani.
Ciśnienie blokuje wrzenie płynu. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
peter5on
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 11 Wrz 2016 Posty: 139 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-06-26, 20:08
|
|
|
U mnie też się zaczęło robić ciepło w korkach, przyczyna to padnięty wentylator klimy (V7 oznaczenie) próbowałem go uruchomić na krótko z aku 12V i nic więc obstawiam padnięte szczotki. Dla pewności możemy też w VCDS w AUTO HVAC wejść w output test i tam wymusić uruchomienie tego ustrojstwa o ile działa. Jest też opcja padnięcia ala przekaźników przed kołem od strony kierowcy, u mnie te śrubki są tak skorodowane że jedna po dotknięciu palcem odpadła więc złapałem na trytkę.
No i jestem przed zakupem nowego wentylatora oryginał był Valeo nr katalogowy 8D0959455C ale troszkę drogi 460zł , i tak myślę jakiej firmy tu kupić Denso, Swag, Febi? Dodatkowo niektóre są opisane że są do aut bez klimatyzacji albo przystosowane do ciągnięcia przyczep jest to jakaś różnica? I trzeba patrzeć też na wtyczki bo niektóre mają poziomo blaszki.
|
|
|
|
|
|
|
|
|