Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2 Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2014-11-20, 04:52
ernesto napisał/a:
Nie wierze w te wskazania z FIS-a choć jeśli chodzi o spalanie średnie to mi się pokrywa. Natomiast w zasięg nie patrzę ani w średnią przejechanej prędkości. Bo nie potrafię tego pojąć. Na co dzień jeżdżąc do pracy średnia prędkość mi wychodzi troszkę ponad 20 km/h zasięg zależny jest od średniego zużycia paliwa i ilości paliwa w zbiorniku. Ogólnie na wszelkie wskazania FIS przyjmuje z przymrużeniem oka.
Dokładnie jak ja. Są dla mnie tylko wartościami poglądowymi.
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Roman
Jeżdzę: A8 D2 Quatro
Wiek: 69 Dołączył: 27 Mar 2014 Posty: 72 Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-11-20, 18:40
ernesto napisał/a:
Nie wierze w te wskazania z FIS-a choć jeśli chodzi o spalanie średnie to mi się pokrywa. Natomiast w zasięg nie patrzę ani w średnią przejechanej prędkości. Bo nie potrafię tego pojąć. Na co dzień jeżdżąc do pracy średnia prędkość mi wychodzi troszkę ponad 20 km/h zasięg zależny jest od średniego zużycia paliwa i ilości paliwa w zbiorniku. Ogólnie na wszelkie wskazania FIS przyjmuje z przymrużeniem oka.
Ja właśnie mając tą opcję w innych samochodach kieruję się wskazaniem ile jeszcze mogę przejechać na posiadanym paliwie. Wskazania te ciągle się zmieniają ale dają możliwość kontrolowanie kiedy się zatankować. Dlatego niepokoi mnie rozbieżność na wyświetlaczu i wskaźnikiem paliwa.
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-11-20, 23:54
BAU napisał/a:
Wskazania te ciągle się zmieniają ale dają możliwość kontrolowanie kiedy się zatankować. Dlatego niepokoi mnie rozbieżność na wyświetlaczu i wskaźnikiem paliwa.
Dlatego ja osobiście wolę wierzyć wskaźnikowi poziomu paliwa niż przypuszczalnemu zasięgowi.
Ten zasięg jest bardzo mylący bo wlicza w niego też czas przejazdu i chwilowe spalanie.
Prosty przykład dojeżdżasz do skrzyżowania hamując silnikiem gdzie chwilowe spalanie po zatrzymaniu się zatrzyma sie na poziomie mniejszym niż 10 litrów na 100 km stoisz na tych światłach 30min i jest ok.
Ale dojedź do świateł, zatrzymaj się. Następnie rusz i zatrzymaj na nowo w takim momencie gdzie chwilowe spalanie zatrzyma się na 50 litrów na 100 km jak postoisz tak przez czas w/w ECU będzie liczył nie jako postój tylko jako spalanie które było ostatnie razy czas. W tym samym zmniejszy to zasięg km na FISie. Sprawdzałem to u siebie. Polecam.
Wyzeruj wszelkie wskazania FIS czyli :
- średnie spalanie
- czas przejazdu
- kilometry
Następnie zrób tak jak wcześniej pisałem by FIS widział granicę max spalania i niech auto postoi sobie jakiś czas na takim odczycie.
Te stare wskazania są niestety mylne i wiele mają błędów.
Co innego gdyby liczyły sobie cykle pracy wtryskiwaczy. Wtedy może było by bardziej wiarygodne.
Co innego jest np w autach gdzie po zatrzymaniu spalanie przechodzi w tryb spalania litrów na godzinę.
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum