|
Autor |
Wiadomość |
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-10-15, 12:49
|
|
|
Noo kolego jakieś piski i brak obiegu sugeruja na padnięta pompe. Więc dziwne że z braku obiegu nie przegrzewa ci sie silnik. Trza rozbierać bo pewności nie ma co sie z nią dzieje. |
|
|
|
|
|
|
|
karols
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sty 2014 Posty: 80 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2015-10-15, 13:17
|
|
|
ernesto napisał/a: | Zatem zrób tak. Odpal auto, wyłącz ogrzewanie. Złapie 90 stopni, poczekaj 5 - 10 min i włącz ogrzewanie na HI + HI i wiatrak na drugiej kresce, nawiewy skierowane na kratki środkowe.
Zobacz jak grzeje na połowie zakresu na wolnych obrotach |
A więc , zrobiłem tak jak powiedziałeś i dosłownie przez 5 s leciało ciepłe .
Ale zauważyłem że jak tylko dodam gazu to zaczyna lecieć ciepłe powietrze i po chwili wentylator sam zaczyna z większać obroty. A gdy tylko puszczę gaz to automatycznie robi się zimno.
Apophis napisał/a: | Noo kolego jakieś piski i brak obiegu sugeruja na padnięta pompe. Więc dziwne że z braku obiegu nie przegrzewa ci sie silnik. Trza rozbierać bo pewności nie ma co sie z nią dzieje. |
No właśnie dziwne jest to że się nie przegrzewa, tego lata może ze 2 razy wskazówka podskoczyła do 100'C, a tak to normalnie cały czas 90 |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-10-15, 14:36
|
|
|
Wygląda mi to na pompę.
Podjedź jeszcze do jakiegoś znachora dla pewności. Nie da się jeździć w takim stanie.
Zimą będziesz marzł a latem może ugotować silnik. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
karols
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sty 2014 Posty: 80 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2015-10-15, 15:02
|
|
|
A dużo grzebania żeby się dobrać do tej pompy.
Czy istnieje jakiś sposób żeby to zrobić bez zdejmowania rozrządu ? |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-10-15, 17:16
|
|
|
Nie istnieje. Więc jak masz juz stary rozrzad to wymieniaj zarazem jak zdrowy to kup tylko pasek. |
|
|
|
|
Peter-s8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: piotr
Jeżdzę: S8
Pomógł: 4 razy Wiek: 50 Dołączył: 29 Maj 2010 Posty: 105 Skąd: mazowiecki
|
Wysłany: 2015-10-15, 19:09
|
|
|
Ewentualnie pompka elektryczna małego obiegu na podszybiu przy serwie zakończyła żywot
Pozdrawiam |
_________________ "Nigdy do niczego się nie przyznawaj, złapią cię pijanego w samochodzie, to mów, że nie piłeś, znajdą ci dolary w kieszeni, to mów, że to pożyczone spodnie, a jak cię złapią na kradzieży za rękę, to mów, że to nie twoja ręka. Nigdy się nie przyznawaj"
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-10-15, 20:57
|
|
|
Piotrze ta pompka nie powoduje takich objawów. U mnie nie zyje od ponad 2 lat. |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-10-15, 21:34
|
|
|
u mnie od roku, ona bardzie wpływa na funkcję REST. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-10-16, 10:18
|
|
|
Dokładnie-rest zima nie grzeje jak ta pompka lezy i to tyle ze zmian. Zapasowa czeka ale komu się chce to wymieniać |
|
|
|
|
karols
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sty 2014 Posty: 80 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2015-10-16, 11:53
|
|
|
A propos tej pompki , w jaki sposób najłatwiej ją wymienić bo u mnie też padła? |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-10-16, 11:58
|
|
|
Trza wymontować cały układ elektrozaworów... |
|
|
|
|
karols
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sty 2014 Posty: 80 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2015-10-16, 13:25
|
|
|
Ale da rade to zrobić bez wymontowywania serwa ? |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2015-10-17, 07:57
|
|
|
nie da rady, serwo trzeba wymontować |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-10-18, 10:22
|
|
|
ernesto napisał/a: | Nie ważne jaka jest temperatura w aucie, czy jest -5 stopni czy +40 po ustawieniu HI + HI na klimatroniku silniczki powinny ustawić się w taki sposób by sadziły pełnym żarem z nawiewów. |
Tak być powinno.
ernesto napisał/a: | Mogło coś wpaść i zablokować klapy co spowodowało ich nieprawidłową pracę. |
Pracę klap można sprawdzić za pomocą VCDS'a - wszystko widać co robią.
Jedyna ewentualność usterki jaka może wystąpić i która nie będzie widoczna w VCDS to taka, że klapa odczepiła się od silniczka i stoi w miejscu a silniczek elektrycznie jest sprawny i swój ruch wykonuje poprawnie - taka usterka jednak, wbrew pozorom, występuje bardzo rzadko.
ernesto napisał/a: | karols napisał/a: | Bo jak dam temperaturę na LO to wentylatorr automatycznie startuje z max mocą, a na HI coś go blokuje. |
To już jest funkcja programowania. Jeśli ustawisz na LO + LO to komp dak dostraja sterowanie by maksymalnie zbić temperaturę w aucie. |
Tu jeszcze jest dobrze...
ernesto napisał/a: | karols napisał/a: | Bo jak dam temperaturę na LO to wentylatorr automatycznie startuje z max mocą, a na HI coś go blokuje. |
Jeśli ustawisz HI + HI to będzie to robił systematycznie.
Dlaczego systematycznie?
Jesli silnik jest zimny to po ustawieniu HI + HI nie przysadzi pełną mocą wentylatora. Dlaczego? Ponieważ będzie nagrzewnicami studził układ chłodzenia co spowoduje jego powolne rozgrzewanie.
W miarę wzrostu temperatury układu chłodzenia wiatrak zwiększa swoją prędkość. |
... a tu moim zdaniem tylko prawie dobrze.
Generalnie zawsze po ustawieniu LO-LO czy HI-HI sterownik próbuje jak najszybciej doprowadzić do osiągnięcia zadanego poziomu ogrzewania.
W szczególnym przypadku jaki jest uruchomiony właśnie przed chwilą zimny samochód oraz ustawienie temperatur na HI-HI i trybu pracy klimatyzacji na AUTO wygląda to tak jak opisałeś czyli na początku dmuchawa pracuje na minimalnych obrotach a później, wraz ze wzrostem temperatury płynu chłodzącego (nie temperatury silnika), zwiększa swoje obroty aż do maksymalnych.
Dlaczego tak się dzieje?...
Sterownik klimatyzacji sprawdza temperaturę płynu chłodzącego i obroty wentylatora wynikają wprost z tej właśnie temperatury, dopóki płyn jest zimy obroty są na 1 a później wraz ze wzrostem temperatury wentylator pracuje coraz szybciej aż do osiągnięcia wartości maksymalnej.
W skrócie mówiąc.... klimatyzacja będzie działała poprawnie (klapy, wentylator) jeżeli zostaną spełnione warunki do tego konieczne (temperatura płynu chłodzącego, temperatura powietrza na skraplaczu klimatyzacji i inne).
Efekt studzenia silnika nagrzewnicami (a raczej spowolnienie jego rozgrzewania) owszem może występować ale akurat nie bezpośrednio dlatego, że w układzie jest więcej płynu do ogrzania
Wiesz dlaczego?
karols napisał/a: | A czy climatronik posiada oddzielny czujnik od temp nagrzewnicy ? |
ernesto napisał/a: | Co do pytania o czujnik w nagrzewnicy ? Możliwe że coś jest, lub robi to za pośrednictwem czujnika z ECU silnika, nie zgłębiałem się w tym jeszcze nigdy. |
uszek napisał/a: | klimatronik ma 4 czujniki dwa w nogach pasazera oraz jeden na podszybiu oraz w zderzaku dodatkowo jest chyba jeszcze za wentylatorkiem w panelu |
Dawno już nie rozbierałem klimatronika w D2, 90% tego co do mnie przyjeżdża to D3 ale z tego co pamiętam to akurat układy klimatyzacji automatycznej nie różnią się jakoś szczególnie ani pomiędzy D2 i D3 ani także A6C5 i C6.
W samym zespole nagrzewnic są 3 główne czujniki temperatury - jeden zaraz za parownikiem klimatyzacji a dwa następne zaraz za nagrzewnicami (po jednym dla każdej nagrzewnicy).
Do tego dochodzi czujnik temperatury w nawiewie centralnym (w D2 jest inaczej niż w D3), czujnik temperatury w panelu klimatronika a także czujnik temperatury zewnętrznej, czujnik ciśnienia czynnika w klimatyzacji, czujnik jakości powietrza, czujnik wilgotności powietrza w kabinie (w D2 chyba go nie ma) oraz czujnik nasłonecznienia.
Do prawidłowego działania klimatyzacji sprawne muszą też być oczywiście sprężarka klimatyzacji, pompa obiegowa płynu chłodzącego oraz elektrozawory zespolone razem z pompą. Układ klimatyzacji musi być nabity, szczelny i drożny. Układ chłodzenia silnika musi być napełniony co najmniej na minimum oraz szczelny i drożny (włącznie z nagrzewnicami).
gtfan napisał/a: | Jeśli chodzi o czujnik temp. płynu chłodzącego to nie ma. Sterowniki, których numer kończy się na literę do 'K' włącznie wyliczają sobie temp. płynu na podstawie zaprogramowanego z góry tempa rozgrzewania silnika i czasu jaki upłynął od jego uruchomienia. Natomiast sterowniki z numerem zakończonym od 'M' w górę biorą tę informację z licznika. |
Wg. mnie jest inaczej. Wprawdzie w zespole nagrzewnic nie ma czujników bezpośrednio mierzących temperaturę płynu chłodzącego ale są czujniki umieszczone bezpośrednio za nagrzewnicami które mierzą temperaturę powietrza przepływającego przez nagrzewnicę i m.in. te właśnie odczyty służą jako punkt odniesienia do sterowania klimatyzacją.
karols napisał/a: | Odkręciłem ten wyższy odpowietrznik od nagrzewnicy i niema w nim płynu . Pojawia się dopiero po przegazowaniu. Czy tak powinno być ? |
Nie, tak być nie powinno.
Odpowietrzać na włączonej klimatyzacji i na ustawieniu HI-HI.
karols napisał/a: | A dużo grzebania żeby się dobrać do tej pompy.
Czy istnieje jakiś sposób żeby to zrobić bez zdejmowania rozrządu ? |
Pompa wody dostępna tylko po zdjęciu paska rozrządu.
Jeżeli będziesz zmieniał pompę to polecam zmienić też termostat - no chyba, że jest świeżo założony.
Jeżeli do wymiany rozrządu zostało już niewiele czasu to robić cały rozrząd bo to i tak praktycznie ta sama robota.
Apophis napisał/a: | Piotrze ta pompka nie powoduje takich objawów. U mnie nie zyje od ponad 2 lat. |
ernesto napisał/a: | u mnie od roku, ona bardzie wpływa na funkcję REST. |
To bardzo sprawne te wasze układu klimatyzacji
ernesto napisał/a: | ona bardzie wpływa na funkcję REST. |
Apophis napisał/a: | Dokładnie-rest zima nie grzeje jak ta pompka lezy i to tyle ze zmian. |
Też ciekawa teoria
karols napisał/a: | A propos tej pompki , w jaki sposób najłatwiej ją wymienić bo u mnie też padła? |
Apophis napisał/a: | Trza wymontować cały układ elektrozaworów... |
Nieprawda.
To zależy od jej konkretnej konstrukcji ale zarówno pompę jak i elektrozawory można spokojnie sprawdzić na samochodzie bez ich demontażu.
karols napisał/a: | Ale da rade to zrobić bez wymontowywania serwa ? |
pb41ns napisał/a: | nie da rady, serwo trzeba wymontować |
Do wyjęcia pompy obiegowej i elektrozaworów trzeba demontować całe serwo ale do ich sprawdzenia robić tego nie trzeba |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
brak [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-10-18, 10:33
|
|
|
To ja tak od tyłu zaczne.
FOSS napisał/a: | Do wyjęcia pompy obiegowej i elektrozaworów trzeba demontować całe serwo ale do ich sprawdzenia robić tego nie trzeba |
Dokładnie tak jest,dlatego do dzis nie chce mi się tego demontować
FOSS napisał/a: | To bardzo sprawne te wasze układu klimatyzacji |
FOSS napisał/a: | Też ciekawa teoria
|
Tez juz słyszałem że brak tej pompki spowoduje braki w ogrzewaniu no ale gorąco jest i na jałowym biegu nic sie nie dzieje złego.
Czemu twierdzisz że teoria? Funkcja REST wykonuje dogrzewanie wnętrza resztka ciepła cilnika i do tego musi hasać owa pompka jak nie hasa to mi klimatronic nie załaczy wyżej jak 1biegu wiatraka i po wystudzeniu nagrzewnicy juz wieje tylko chłód.
FOSS napisał/a: | Generalnie zawsze po ustawieniu LO-LO czy HI-HI sterownik próbuje jak najszybciej doprowadzić do osiągnięcia zadanego poziomu ogrzewania.
W szczególnym przypadku jaki jest uruchomiony właśnie przed chwilą zimny samochód oraz ustawienie temperatur na HI-HI i trybu pracy klimatyzacji na AUTO wygląda to tak jak opisałeś czyli na początku dmuchawa pracuje na minimalnych obrotach a później, wraz ze wzrostem temperatury płynu chłodzącego (nie temperatury silnika), zwiększa swoje obroty aż do maksymalnych.
|
Dokładnie tak mam u siebie,ale nie jarze dlaczego po przekroczeniu 150 zamyka mi nawiewy a wiatrak hasa dalej jak hasał,po załaczeniu obiegu wewnętrznego dmucha normalnie. Wymieniałem klimatronic na darmo bo myslałem że to jego usterka jest...
W D2 jest jedna nagrzewnica dla ścisłości. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|