Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 01 3.7PB/LPG ] Słabe ogrzewanie  
Autor Wiadomość
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-10-15, 12:49   

Noo kolego jakieś piski i brak obiegu sugeruja na padnięta pompe. Więc dziwne że z braku obiegu nie przegrzewa ci sie silnik. Trza rozbierać bo pewności nie ma co sie z nią dzieje.
 
 
karols 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 80
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2015-10-15, 13:17   

ernesto napisał/a:
Zatem zrób tak. Odpal auto, wyłącz ogrzewanie. Złapie 90 stopni, poczekaj 5 - 10 min i włącz ogrzewanie na HI + HI i wiatrak na drugiej kresce, nawiewy skierowane na kratki środkowe.
Zobacz jak grzeje na połowie zakresu na wolnych obrotach


A więc , zrobiłem tak jak powiedziałeś i dosłownie przez 5 s leciało ciepłe .
Ale zauważyłem że jak tylko dodam gazu to zaczyna lecieć ciepłe powietrze i po chwili wentylator sam zaczyna z większać obroty. A gdy tylko puszczę gaz to automatycznie robi się zimno.

Apophis napisał/a:
Noo kolego jakieś piski i brak obiegu sugeruja na padnięta pompe. Więc dziwne że z braku obiegu nie przegrzewa ci sie silnik. Trza rozbierać bo pewności nie ma co sie z nią dzieje.


No właśnie dziwne jest to że się nie przegrzewa, tego lata może ze 2 razy wskazówka podskoczyła do 100'C, a tak to normalnie cały czas 90
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-10-15, 14:36   

Wygląda mi to na pompę.
Podjedź jeszcze do jakiegoś znachora dla pewności. Nie da się jeździć w takim stanie.

Zimą będziesz marzł a latem może ugotować silnik.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
karols 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 80
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2015-10-15, 15:02   

A dużo grzebania żeby się dobrać do tej pompy.
Czy istnieje jakiś sposób żeby to zrobić bez zdejmowania rozrządu ?
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-10-15, 17:16   

Nie istnieje. Więc jak masz juz stary rozrzad to wymieniaj zarazem jak zdrowy to kup tylko pasek.
 
 
Peter-s8 
Moje A8



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: piotr
Jeżdzę: S8
Pomógł: 4 razy
Wiek: 50
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 105
Skąd: mazowiecki
Wysłany: 2015-10-15, 19:09   

Ewentualnie pompka elektryczna małego obiegu na podszybiu przy serwie zakończyła żywot




Pozdrawiam
_________________
"Nigdy do niczego się nie przyznawaj, złapią cię pijanego w samochodzie, to mów, że nie piłeś, znajdą ci dolary w kieszeni, to mów, że to pożyczone spodnie, a jak cię złapią na kradzieży za rękę, to mów, że to nie twoja ręka. Nigdy się nie przyznawaj"
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-10-15, 20:57   

Piotrze ta pompka nie powoduje takich objawów. U mnie nie zyje od ponad 2 lat.
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-10-15, 21:34   

u mnie od roku, ona bardzie wpływa na funkcję REST.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-10-16, 10:18   

Dokładnie-rest zima nie grzeje jak ta pompka lezy i to tyle ze zmian. Zapasowa czeka ale komu się chce to wymieniać :D
 
 
karols 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 80
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2015-10-16, 11:53   

A propos tej pompki , w jaki sposób najłatwiej ją wymienić bo u mnie też padła?
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-10-16, 11:58   

Trza wymontować cały układ elektrozaworów...
 
 
karols 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 80
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2015-10-16, 13:25   

Ale da rade to zrobić bez wymontowywania serwa ?
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2015-10-17, 07:57   

nie da rady, serwo trzeba wymontować
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2015-10-18, 10:22   

ernesto napisał/a:
Nie ważne jaka jest temperatura w aucie, czy jest -5 stopni czy +40 po ustawieniu HI + HI na klimatroniku silniczki powinny ustawić się w taki sposób by sadziły pełnym żarem z nawiewów.

Tak być powinno.

ernesto napisał/a:
Mogło coś wpaść i zablokować klapy co spowodowało ich nieprawidłową pracę.

Pracę klap można sprawdzić za pomocą VCDS'a - wszystko widać co robią.
Jedyna ewentualność usterki jaka może wystąpić i która nie będzie widoczna w VCDS to taka, że klapa odczepiła się od silniczka i stoi w miejscu a silniczek elektrycznie jest sprawny i swój ruch wykonuje poprawnie - taka usterka jednak, wbrew pozorom, występuje bardzo rzadko.

ernesto napisał/a:
karols napisał/a:
Bo jak dam temperaturę na LO to wentylatorr automatycznie startuje z max mocą, a na HI coś go blokuje.

To już jest funkcja programowania. Jeśli ustawisz na LO + LO to komp dak dostraja sterowanie by maksymalnie zbić temperaturę w aucie.

Tu jeszcze jest dobrze...

ernesto napisał/a:
karols napisał/a:
Bo jak dam temperaturę na LO to wentylatorr automatycznie startuje z max mocą, a na HI coś go blokuje.

Jeśli ustawisz HI + HI to będzie to robił systematycznie.
Dlaczego systematycznie?
Jesli silnik jest zimny to po ustawieniu HI + HI nie przysadzi pełną mocą wentylatora. Dlaczego? Ponieważ będzie nagrzewnicami studził układ chłodzenia co spowoduje jego powolne rozgrzewanie.
W miarę wzrostu temperatury układu chłodzenia wiatrak zwiększa swoją prędkość.

... a tu moim zdaniem tylko prawie dobrze.

Generalnie zawsze po ustawieniu LO-LO czy HI-HI sterownik próbuje jak najszybciej doprowadzić do osiągnięcia zadanego poziomu ogrzewania.
W szczególnym przypadku jaki jest uruchomiony właśnie przed chwilą zimny samochód oraz ustawienie temperatur na HI-HI i trybu pracy klimatyzacji na AUTO wygląda to tak jak opisałeś czyli na początku dmuchawa pracuje na minimalnych obrotach a później, wraz ze wzrostem temperatury płynu chłodzącego (nie temperatury silnika), zwiększa swoje obroty aż do maksymalnych.

Dlaczego tak się dzieje?...
Sterownik klimatyzacji sprawdza temperaturę płynu chłodzącego i obroty wentylatora wynikają wprost z tej właśnie temperatury, dopóki płyn jest zimy obroty są na 1 a później wraz ze wzrostem temperatury wentylator pracuje coraz szybciej aż do osiągnięcia wartości maksymalnej.
W skrócie mówiąc.... klimatyzacja będzie działała poprawnie (klapy, wentylator) jeżeli zostaną spełnione warunki do tego konieczne (temperatura płynu chłodzącego, temperatura powietrza na skraplaczu klimatyzacji i inne).

Efekt studzenia silnika nagrzewnicami (a raczej spowolnienie jego rozgrzewania) owszem może występować ale akurat nie bezpośrednio dlatego, że w układzie jest więcej płynu do ogrzania :)
Wiesz dlaczego?

karols napisał/a:
A czy climatronik posiada oddzielny czujnik od temp nagrzewnicy ?

ernesto napisał/a:
Co do pytania o czujnik w nagrzewnicy ? Możliwe że coś jest, lub robi to za pośrednictwem czujnika z ECU silnika, nie zgłębiałem się w tym jeszcze nigdy.

uszek napisał/a:
klimatronik ma 4 czujniki dwa w nogach pasazera oraz jeden na podszybiu oraz w zderzaku dodatkowo jest chyba jeszcze za wentylatorkiem w panelu

Dawno już nie rozbierałem klimatronika w D2, 90% tego co do mnie przyjeżdża to D3 ale z tego co pamiętam to akurat układy klimatyzacji automatycznej nie różnią się jakoś szczególnie ani pomiędzy D2 i D3 ani także A6C5 i C6.

W samym zespole nagrzewnic są 3 główne czujniki temperatury - jeden zaraz za parownikiem klimatyzacji a dwa następne zaraz za nagrzewnicami (po jednym dla każdej nagrzewnicy).
Do tego dochodzi czujnik temperatury w nawiewie centralnym (w D2 jest inaczej niż w D3), czujnik temperatury w panelu klimatronika a także czujnik temperatury zewnętrznej, czujnik ciśnienia czynnika w klimatyzacji, czujnik jakości powietrza, czujnik wilgotności powietrza w kabinie (w D2 chyba go nie ma) oraz czujnik nasłonecznienia.

Do prawidłowego działania klimatyzacji sprawne muszą też być oczywiście sprężarka klimatyzacji, pompa obiegowa płynu chłodzącego oraz elektrozawory zespolone razem z pompą. Układ klimatyzacji musi być nabity, szczelny i drożny. Układ chłodzenia silnika musi być napełniony co najmniej na minimum oraz szczelny i drożny (włącznie z nagrzewnicami).

gtfan napisał/a:
Jeśli chodzi o czujnik temp. płynu chłodzącego to nie ma. Sterowniki, których numer kończy się na literę do 'K' włącznie wyliczają sobie temp. płynu na podstawie zaprogramowanego z góry tempa rozgrzewania silnika i czasu jaki upłynął od jego uruchomienia. Natomiast sterowniki z numerem zakończonym od 'M' w górę biorą tę informację z licznika.

Wg. mnie jest inaczej. Wprawdzie w zespole nagrzewnic nie ma czujników bezpośrednio mierzących temperaturę płynu chłodzącego ale są czujniki umieszczone bezpośrednio za nagrzewnicami które mierzą temperaturę powietrza przepływającego przez nagrzewnicę i m.in. te właśnie odczyty służą jako punkt odniesienia do sterowania klimatyzacją.

karols napisał/a:
Odkręciłem ten wyższy odpowietrznik od nagrzewnicy i niema w nim płynu . Pojawia się dopiero po przegazowaniu. Czy tak powinno być ?

Nie, tak być nie powinno.
Odpowietrzać na włączonej klimatyzacji i na ustawieniu HI-HI.

karols napisał/a:
A dużo grzebania żeby się dobrać do tej pompy.
Czy istnieje jakiś sposób żeby to zrobić bez zdejmowania rozrządu ?

Pompa wody dostępna tylko po zdjęciu paska rozrządu.
Jeżeli będziesz zmieniał pompę to polecam zmienić też termostat - no chyba, że jest świeżo założony.
Jeżeli do wymiany rozrządu zostało już niewiele czasu to robić cały rozrząd bo to i tak praktycznie ta sama robota.

Apophis napisał/a:
Piotrze ta pompka nie powoduje takich objawów. U mnie nie zyje od ponad 2 lat.

ernesto napisał/a:
u mnie od roku, ona bardzie wpływa na funkcję REST.

To bardzo sprawne te wasze układu klimatyzacji :)

ernesto napisał/a:
ona bardzie wpływa na funkcję REST.

Apophis napisał/a:
Dokładnie-rest zima nie grzeje jak ta pompka lezy i to tyle ze zmian.

Też ciekawa teoria :)

karols napisał/a:
A propos tej pompki , w jaki sposób najłatwiej ją wymienić bo u mnie też padła?

Apophis napisał/a:
Trza wymontować cały układ elektrozaworów...

Nieprawda.
To zależy od jej konkretnej konstrukcji ale zarówno pompę jak i elektrozawory można spokojnie sprawdzić na samochodzie bez ich demontażu.

karols napisał/a:
Ale da rade to zrobić bez wymontowywania serwa ?

pb41ns napisał/a:
nie da rady, serwo trzeba wymontować

Do wyjęcia pompy obiegowej i elektrozaworów trzeba demontować całe serwo ale do ich sprawdzenia robić tego nie trzeba :)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
brak
[Usunięty]

Wysłany: 2015-10-18, 10:33   

To ja tak od tyłu zaczne.

FOSS napisał/a:
Do wyjęcia pompy obiegowej i elektrozaworów trzeba demontować całe serwo ale do ich sprawdzenia robić tego nie trzeba :)


Dokładnie tak jest,dlatego do dzis nie chce mi się tego demontować :)

FOSS napisał/a:
To bardzo sprawne te wasze układu klimatyzacji :)

FOSS napisał/a:
Też ciekawa teoria :)


Tez juz słyszałem że brak tej pompki spowoduje braki w ogrzewaniu no ale gorąco jest i na jałowym biegu nic sie nie dzieje złego.
Czemu twierdzisz że teoria? Funkcja REST wykonuje dogrzewanie wnętrza resztka ciepła cilnika i do tego musi hasać owa pompka jak nie hasa to mi klimatronic nie załaczy wyżej jak 1biegu wiatraka i po wystudzeniu nagrzewnicy juz wieje tylko chłód.

FOSS napisał/a:
Generalnie zawsze po ustawieniu LO-LO czy HI-HI sterownik próbuje jak najszybciej doprowadzić do osiągnięcia zadanego poziomu ogrzewania.
W szczególnym przypadku jaki jest uruchomiony właśnie przed chwilą zimny samochód oraz ustawienie temperatur na HI-HI i trybu pracy klimatyzacji na AUTO wygląda to tak jak opisałeś czyli na początku dmuchawa pracuje na minimalnych obrotach a później, wraz ze wzrostem temperatury płynu chłodzącego (nie temperatury silnika), zwiększa swoje obroty aż do maksymalnych.


Dokładnie tak mam u siebie,ale nie jarze dlaczego po przekroczeniu 150 zamyka mi nawiewy a wiatrak hasa dalej jak hasał,po załaczeniu obiegu wewnętrznego dmucha normalnie. Wymieniałem klimatronic na darmo bo myslałem że to jego usterka jest...

W D2 jest jedna nagrzewnica dla ścisłości.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.