Autor |
Wiadomość |
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2019-06-27, 19:53 [D2 01 3.7PB
] Sprężyny przód - dobór zamienników
|
|
|
Cześć. Padła mi sprężyna z przodu i mam problem z doborem zamienników. Jak szukam po aucie w katalogach sklepów internetowych to wychodzi m.in Sachs 998 436. Jak szukam według numeru OE, który ustaliłem w ETCE po VINIE (4D0411105DE), to ww. Sachs już nie pasuje, a pojawia się Kayaba RH1800, przy której jednak nie ma mojego 3.7 AKC.
Zapewne fizycznie pasować będzie jedna i druga, ale nie chciałbym sterczącego przodu.
Zmieniał ktoś już sprężyny w 3.7 40V?
EDIT: Wziąłem Sachsy 998436. Jak założę, to dam znać, czy dużo za wysoko.
EDIT2: Razem z nowymi amorami Sachs 316997 i sprężynami Sachs 998436 przód stoi w miarę równo. Jeszcze się trochę poukłada i będzie tak, jak trzeba. Mam zawias 1BM i kategorię masy 0JK. |
|
|
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2019-08-11, 17:32
|
|
|
Za to ja szukam do tyłu
1BM OYU i ciężko mi cokolwiek znaleźć |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2019-08-12, 06:24
|
|
|
Ale z czym masz problem? Za nisko? Za wysoko? |
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2019-08-12, 07:08
|
|
|
krisker napisał/a: | Ale z czym masz problem? Za nisko? Za wysoko? |
siada jak trochę bagaży się dorzuci . |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2019-08-12, 08:06
|
|
|
Masz LPG. Wiele z tym nie zrobisz i chyba łatwiej podkładkę do sprężyny dorobić zgodnie ze znalezionym gdzieś (chyba na tym forum) rysunkiem. Sam tego (jeszcze) nie robiłem, bo póki co mam podkładkę gumową, ale docelowo muszę zrobić z alu.
dystans sprężyny.jpg
|
|
Plik ściągnięto 8 raz(y) 61,35 KB |
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2019-08-12, 08:11
|
|
|
sprężyny mam od nowości i podejrzewam, że to one są przyczyną. Ale nie mogę nic znaleźć w zamienniku.
Wcześniej nie miałem z tym problemu, więc to nie lpg |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2019-08-12, 08:25
|
|
|
Według podanych przez Ciebie danych powinien być numer oe 4d0511115ag, który krosuje się na Kayabę RH5178 lub Lesjofors 4204250. Z dostępnością nie powinno być problemu. Sądzę jednak, że nawet jeśli się nieco zadek uniesie, to nie na tyle, żeby była wyraźna poprawa. Same amory też mogą lekko podnieść zawias. A jeśli nie pomoże ani jedno ani drugie, to zostaje podkładka.
Edit: masz modelowo 2001, czy 2002? Bo jeśli to drugie, to faktycznie OE = 4d0511115be i wtedy zamienników brak. Mimo wszystko skorzystałbym wtedy z powyższych numerów. Nie powinno być większych zmian w budowie i nośności. |
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2019-08-12, 10:08
|
|
|
krisker napisał/a: | masz modelowo 2001, czy 2002? |
produkcja 2001 pierwszy kwartał |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2019-08-12, 10:25
|
|
|
To raczej model 2001, czyli 4d0511115ag i podane zamienniki. Daj jeszcze VIN tutaj lub na PRV. |
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2019-08-12, 11:46
|
|
|
Pomógł +1 |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2019-08-16, 09:55
|
|
|
ponoc najmocniejse i najbardziej unoszace sprezyny to sprezyny od 3,3 tdi maja tez najwyzsza cenę info zasiegnalem od osoby handlujacej czesciami do d2 |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-08-16, 20:37
|
|
|
ta ja mam z mercedsa i problemu z tyłem nie mam |
|
|
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2019-08-16, 23:06
|
|
|
pepi napisał/a: | ta ja mam z mercedsa i problemu z tyłem nie mam |
?? |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-08-17, 20:04
|
|
|
dla mnie oczywiste jest że jak w niemcowni robili a8 to raczej nikt nie projektował auta że ktoś tam wali butle lpg
prawda jest taka że fabryczne sprężyny są do pupy nawet te od haka z 3 kropkami zielonymi .
Butla stale obciąża auto i jak jest w kole to tym bardziej walec miedzy kielichami mniej .
Więc nauczony że fabryczne sprężyny w takim wypadku są za słabe poszukałem podobnych fizycznie chyba są nawet o dwa milimetry grubsze i były za długie to sobie dopasowałem według uznania
mam z ml a |
|
|
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2019-08-17, 20:15
|
|
|
pepi napisał/a: | są do pupy nawet te od haka z 3 kropkami zielonymi |
u mnie jest hak fabryczny więc też mam te najmocniejsze |
|
|
|
|
|