Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 01 3.7PB ] Sprężyny przód - dobór zamienników  
Autor Wiadomość
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2019-06-27, 19:53   [D2 01 3.7PB ] Sprężyny przód - dobór zamienników

Cześć. Padła mi sprężyna z przodu i mam problem z doborem zamienników. Jak szukam po aucie w katalogach sklepów internetowych to wychodzi m.in Sachs 998 436. Jak szukam według numeru OE, który ustaliłem w ETCE po VINIE (4D0411105DE), to ww. Sachs już nie pasuje, a pojawia się Kayaba RH1800, przy której jednak nie ma mojego 3.7 AKC.

Zapewne fizycznie pasować będzie jedna i druga, ale nie chciałbym sterczącego przodu.

Zmieniał ktoś już sprężyny w 3.7 40V?


EDIT: Wziąłem Sachsy 998436. Jak założę, to dam znać, czy dużo za wysoko.

EDIT2: Razem z nowymi amorami Sachs 316997 i sprężynami Sachs 998436 przód stoi w miarę równo. Jeszcze się trochę poukłada i będzie tak, jak trzeba. Mam zawias 1BM i kategorię masy 0JK.
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2019-08-11, 17:32   

Za to ja szukam do tyłu

1BM OYU i ciężko mi cokolwiek znaleźć <bezradny>
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2019-08-12, 06:24   

Ale z czym masz problem? Za nisko? Za wysoko?
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2019-08-12, 07:08   

krisker napisał/a:
Ale z czym masz problem? Za nisko? Za wysoko?


siada jak trochę bagaży się dorzuci .
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2019-08-12, 08:06   

Masz LPG. Wiele z tym nie zrobisz i chyba łatwiej podkładkę do sprężyny dorobić zgodnie ze znalezionym gdzieś (chyba na tym forum) rysunkiem. Sam tego (jeszcze) nie robiłem, bo póki co mam podkładkę gumową, ale docelowo muszę zrobić z alu.

dystans sprężyny.jpg
Plik ściągnięto 8 raz(y) 61,35 KB

 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2019-08-12, 08:11   

sprężyny mam od nowości i podejrzewam, że to one są przyczyną. Ale nie mogę nic znaleźć w zamienniku.
Wcześniej nie miałem z tym problemu, więc to nie lpg ;)
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2019-08-12, 08:25   

Według podanych przez Ciebie danych powinien być numer oe 4d0511115ag, który krosuje się na Kayabę RH5178 lub Lesjofors 4204250. Z dostępnością nie powinno być problemu. Sądzę jednak, że nawet jeśli się nieco zadek uniesie, to nie na tyle, żeby była wyraźna poprawa. Same amory też mogą lekko podnieść zawias. A jeśli nie pomoże ani jedno ani drugie, to zostaje podkładka.

Edit: masz modelowo 2001, czy 2002? Bo jeśli to drugie, to faktycznie OE = 4d0511115be i wtedy zamienników brak. Mimo wszystko skorzystałbym wtedy z powyższych numerów. Nie powinno być większych zmian w budowie i nośności.
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2019-08-12, 10:08   

krisker napisał/a:
masz modelowo 2001, czy 2002?


produkcja 2001 pierwszy kwartał
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2019-08-12, 10:25   

To raczej model 2001, czyli 4d0511115ag i podane zamienniki. Daj jeszcze VIN tutaj lub na PRV.
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2019-08-12, 11:46   

Pomógł +1 ;)
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-08-16, 09:55   

ponoc najmocniejse i najbardziej unoszace sprezyny to sprezyny od 3,3 tdi maja tez najwyzsza cenę info zasiegnalem od osoby handlujacej czesciami do d2
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4796
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-08-16, 20:37   

ta ja mam z mercedsa i problemu z tyłem nie mam :P
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2019-08-16, 23:06   

pepi napisał/a:
ta ja mam z mercedsa i problemu z tyłem nie mam :P


??
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4796
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-08-17, 20:04   

dla mnie oczywiste jest że jak w niemcowni robili a8 to raczej nikt nie projektował auta że ktoś tam wali butle lpg
prawda jest taka że fabryczne sprężyny są do pupy nawet te od haka z 3 kropkami zielonymi .
Butla stale obciąża auto i jak jest w kole to tym bardziej walec miedzy kielichami mniej .
Więc nauczony że fabryczne sprężyny w takim wypadku są za słabe poszukałem podobnych fizycznie chyba są nawet o dwa milimetry grubsze i były za długie to sobie dopasowałem według uznania
mam z ml a :P
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2019-08-17, 20:15   

pepi napisał/a:
są do pupy nawet te od haka z 3 kropkami zielonymi


u mnie jest hak fabryczny więc też mam te najmocniejsze
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.