Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 01 4.2PB/LPG ] Instalacja BRC  
Autor Wiadomość
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2018-07-29, 21:33   

były takie czasy że on nie miał tego :]
Obecnie to co piszesz to prawda
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2018-07-31, 12:42   

W wozach po 2001 roku nie ma potrzeby juz strojenia samochodu na AFR bo każdy samochod posiada szerokopasmowa sonde lambda. Potrzebny jest po prostu interfejs do komunikacji ze sterownikiem silnika i zajomość bloków pomiarowych.

W wozach przed 2001 rokiem (te roczniki to oczywiscie takie przyblizenie bo w kazdej marce moglo to nieco inaczej wygladac) są tylko sondy wąskopasmowe i przy pełnym obciazeniu po prostu jest dupa. Petla sie otwiera i do widzenia, bez szerokopasmówki w wydechu wysokich obciążeń nie wystroimy.

pepi napisał/a:
na wolnych obrotach to tylko wolne można ustawić i tu nie ma znaczenia model instalacji
wszystkie tak mają .
Do ustawienia korekty dawki mnożnika wymagana jest jazda bo inaczej się nie da .
Ale te mapki to też o tyłek potłucz bo komp lpg opiera się na czasach wtrysku a jak butujemy to idzie z mapy która nie opiera się na odczytach więc ....
Dlatego takie prawidłowe strojenie to tylko na afr bo wtedy widać czy przy bucie ubogo czy bogato jest
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2018-07-31, 20:47   

ta a świstak siedział bo ....
sorry taki mamy klimat i stroić zawsze trzeba :]
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2018-08-07, 12:13   

Bugalon napisał/a:
W wozach po 2001 roku nie ma potrzeby juz strojenia samochodu na AFR bo każdy samochod posiada szerokopasmowa sonde lambda. Potrzebny jest po prostu interfejs do komunikacji ze sterownikiem silnika i zajomość bloków pomiarowych.


Czyli co , u mnie AFR-em będzie sonda diagnostyczna w kacie ?

Czy podczas przełączania na LPG przy ciepłym silniku, wyskakują czasami wypadania zapłonów na 2 cylindrze (nie rzuca błedów bo dojdzie do wartości ok 40 -50 i jest spokój) cewka czy raczej LPG ?
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2018-08-07, 21:32   

Nie słuchaj głupot tak jak bez obbd sterowniki miały się same ustawiać :]
nie powiem że to nie działa bo niekiedy działa ale jak to mówią im dalej w las tym więcej drzew .
Benzyna jest pewniejszym paliwem bo to co jest w lpg to woła o pomstę do nieba .
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2018-08-12, 20:21   

No więc tak, troszkę udało się poprawić montaż tej instalacji .

Przed


Po


Przeniosłem listwy bliżej kolektora. Wszystkie węże do wtrysków są skrócone do mniej więcej takiej samej długości (ponoć musi tak być) węże od trónika do listew również są równe.

Podciśnienie jest wzięte od weżą od kolektora nad gruszkami.

Nie ma map sensora w mojej instalacji i zwątpiłem czy kompensację zakładać.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2018-08-13, 05:34   

ona jest po to aby listwy miały podobne cisnienie w ten sposób chronisz głowice :]
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2018-08-13, 07:33   

Owszem, ale czy w komepnsacje nie powinien być wpięty czujnik ciśnienia ?

I co mnie jeszcze zastanawia, skoro mam 1 wyjście z reduktora, listwy są podpięte przez trójnik, to jest możlwość, że będą różne ciśnienia na listwach ? <hmm>
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2018-08-15, 07:45   

jest
długość przewodów do listw jest taka sama ?
\banki palą taką samą ilość paliwa ?
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2018-08-17, 07:26   

pepi napisał/a:
jest
długość przewodów do listw jest taka sama ?


Są takie same, wcześniej była różnica ponad 10 cm .


pepi napisał/a:
\banki palą taką samą ilość paliwa ?


tzn ?
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2018-08-17, 21:19   

chodzi mi od parownika do listw
silniki nie palą takie same ilości paliwa na bankach
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2018-08-19, 19:38   

I zamontowane ;)




Instalacja zachowuję się inaczej, na pewno na +

Zrobię ostatnią regulację, jeśli to nie pomoże to wywalam to BRC .

[ Dodano: 2018-08-20, 21:44 ]
Po podpięciu sie do ECU instalki

czas wtrysku był ok 3,5 ms
cisnienie wahało się ok 2400 mbara
MAF ok 400
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2018-08-21, 19:38   

jakie ciśnienie było ?????
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2018-08-21, 20:12   

pepi napisał/a:
jakie ciśnienie było ?????


powyżej 2,4 bara
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2018-08-26, 19:02   

to masz spory problem
:]

[ Dodano: 2018-08-26, 20:03 ]
daje ci tyle co z butli
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.