Autor |
Wiadomość |
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-07-29, 21:33
|
|
|
były takie czasy że on nie miał tego
Obecnie to co piszesz to prawda |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2018-07-31, 12:42
|
|
|
W wozach po 2001 roku nie ma potrzeby juz strojenia samochodu na AFR bo każdy samochod posiada szerokopasmowa sonde lambda. Potrzebny jest po prostu interfejs do komunikacji ze sterownikiem silnika i zajomość bloków pomiarowych.
W wozach przed 2001 rokiem (te roczniki to oczywiscie takie przyblizenie bo w kazdej marce moglo to nieco inaczej wygladac) są tylko sondy wąskopasmowe i przy pełnym obciazeniu po prostu jest dupa. Petla sie otwiera i do widzenia, bez szerokopasmówki w wydechu wysokich obciążeń nie wystroimy.
pepi napisał/a: | na wolnych obrotach to tylko wolne można ustawić i tu nie ma znaczenia model instalacji
wszystkie tak mają .
Do ustawienia korekty dawki mnożnika wymagana jest jazda bo inaczej się nie da .
Ale te mapki to też o tyłek potłucz bo komp lpg opiera się na czasach wtrysku a jak butujemy to idzie z mapy która nie opiera się na odczytach więc ....
Dlatego takie prawidłowe strojenie to tylko na afr bo wtedy widać czy przy bucie ubogo czy bogato jest |
|
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-07-31, 20:47
|
|
|
ta a świstak siedział bo ....
sorry taki mamy klimat i stroić zawsze trzeba |
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2018-08-07, 12:13
|
|
|
Bugalon napisał/a: | W wozach po 2001 roku nie ma potrzeby juz strojenia samochodu na AFR bo każdy samochod posiada szerokopasmowa sonde lambda. Potrzebny jest po prostu interfejs do komunikacji ze sterownikiem silnika i zajomość bloków pomiarowych. |
Czyli co , u mnie AFR-em będzie sonda diagnostyczna w kacie ?
Czy podczas przełączania na LPG przy ciepłym silniku, wyskakują czasami wypadania zapłonów na 2 cylindrze (nie rzuca błedów bo dojdzie do wartości ok 40 -50 i jest spokój) cewka czy raczej LPG ? |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-08-07, 21:32
|
|
|
Nie słuchaj głupot tak jak bez obbd sterowniki miały się same ustawiać
nie powiem że to nie działa bo niekiedy działa ale jak to mówią im dalej w las tym więcej drzew .
Benzyna jest pewniejszym paliwem bo to co jest w lpg to woła o pomstę do nieba . |
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2018-08-12, 20:21
|
|
|
No więc tak, troszkę udało się poprawić montaż tej instalacji .
Przed
Po
Przeniosłem listwy bliżej kolektora. Wszystkie węże do wtrysków są skrócone do mniej więcej takiej samej długości (ponoć musi tak być) węże od trónika do listew również są równe.
Podciśnienie jest wzięte od weżą od kolektora nad gruszkami.
Nie ma map sensora w mojej instalacji i zwątpiłem czy kompensację zakładać. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-08-13, 05:34
|
|
|
ona jest po to aby listwy miały podobne cisnienie w ten sposób chronisz głowice |
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2018-08-13, 07:33
|
|
|
Owszem, ale czy w komepnsacje nie powinien być wpięty czujnik ciśnienia ?
I co mnie jeszcze zastanawia, skoro mam 1 wyjście z reduktora, listwy są podpięte przez trójnik, to jest możlwość, że będą różne ciśnienia na listwach ? |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-08-15, 07:45
|
|
|
jest
długość przewodów do listw jest taka sama ?
\banki palą taką samą ilość paliwa ? |
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2018-08-17, 07:26
|
|
|
pepi napisał/a: | jest
długość przewodów do listw jest taka sama ? |
Są takie same, wcześniej była różnica ponad 10 cm .
pepi napisał/a: | \banki palą taką samą ilość paliwa ? |
tzn ? |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-08-17, 21:19
|
|
|
chodzi mi od parownika do listw
silniki nie palą takie same ilości paliwa na bankach |
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2018-08-19, 19:38
|
|
|
I zamontowane
Instalacja zachowuję się inaczej, na pewno na +
Zrobię ostatnią regulację, jeśli to nie pomoże to wywalam to BRC .
[ Dodano: 2018-08-20, 21:44 ]
Po podpięciu sie do ECU instalki
czas wtrysku był ok 3,5 ms
cisnienie wahało się ok 2400 mbara
MAF ok 400 |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-08-21, 19:38
|
|
|
jakie ciśnienie było ????? |
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2018-08-21, 20:12
|
|
|
pepi napisał/a: | jakie ciśnienie było ????? |
powyżej 2,4 bara |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-08-26, 19:02
|
|
|
to masz spory problem
[ Dodano: 2018-08-26, 20:03 ]
daje ci tyle co z butli |
|
|
|
|
|