Autor |
Wiadomość |
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-04-02, 20:25
|
|
|
Lechu napisał/a: | Możecie mi powiedzieć czy chodzi o prawą i lewą stronę czy o obydwie ?
16804 - Zespó3 1; system katalizatora
P0420 - 35-00 - za ma3a skutecznooa
16814 - Zespó3 2; system katalizatora
P0430 - 35-00 - za ma3a skutecznooa
|
Obie strony. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2018-04-03, 06:55
|
|
|
dzieki FOSS,
A może orientujesz się, o którego kata chodzi ? I która sonda to zgłasza.
Domyślam się, że te sondy badają ilość tlenu w spalinach ? i błąd ten jest spowodowany zbyt małą jego ilością , więc albo pierwszy jest wypalony i nic ze spalinami nie robi, albo drugi jest przytkany i te spaliny się kumulują tworząc większe cisńienie. Dobrze rozumuje ? |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2018-04-03, 08:20
|
|
|
Chodzi o oba tylne katy i/lub sondy w nich umieszczone. Jak już wspomniano tylne sondy nie wpływają na pracę silnika, a badają jedynie stan katalizatorów. Masz kilka opcji wspomnianych nawet w tym wątku (m.in. tulejki dystansowe, które jednak nie zawsze się sprawdzają, chociaż z drugiej strony kosztują niewiele). |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2018-04-03, 14:09
|
|
|
krisker napisał/a: | Jak już wspomniano tylne sondy nie wpływają na pracę silnika, a badają jedynie stan katalizatorów |
tak więc dlatego ja mam je całkowicie wypięte...a generalnie plan jest taki aby je z ECU wywalić jak to jest w AQF.. |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2018-04-04, 07:51
|
|
|
Szybkie pytanie, czyu mogę założyć na stronę kata, który niby 3-krotnie przewyższa możliwą wydajność ?
Znalałem płaskiego kata, z miejscem na sondę, ale jego wydajność jest do 6 L 350 KM i długi na 0,5 metra, pytanie czy to będzie działać i czy opory kata nie spowodują jakiś problemów ? |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2018-04-04, 08:09
|
|
|
Lechu.... po co tak kombinujesz ??? albo chcesz mieć katy to kupuj nowe oryginały i będziesz mieć z bani na kolejne -naście lat...a jak Ci jest za drogo to wywal to w piz.u, wstał przelot, odepnij tylne niepotrzebne sondy, kontrolke zaślep w zegarach bądź daj te sondy do usunięcia z ECU i masz Panie problem raz na zawsze rozwiązany... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-04-04, 20:40
|
|
|
dawno to mu pisałem ... |
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2018-04-05, 10:38
|
|
|
Panowie, cóż mogę powiedzieć, jakąś normę trzeba trzymać
Trochę podzwoniłem i popytałem,
Wychodzi z tego tak, że dolne katy mogą być Euro2/Euro3 ze względu na to, że główne katy są przy kolektorze, a te dolne są jedynie dopełnieniem .
Jeśli bym dolne zalożył Euro4, to tak naprawdę te górne za kolektorem mógłbym wyciąć, z małym ale.
Nie wiadomo, czy dolne by działały jak należy i jak długo wytrzymyały, ze względu na ich temperaturę roboczą, mogłyby jej nie osiągać.
Mam 2 pretendentów do założenia
Ten jest z wejściem na sondę
http://allegro.pl/kat-kat...7061888457.html
Bez wejścia na sondę i bym musiał wspawać gniazda w rurę przed katem
http://allegro.pl/kataliz...7241563668.html
Macie jakieś opinie na temat JMJ czy Bosal, w który lepiej pójść ?? |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2018-04-05, 19:44
|
|
|
Lechu napisał/a: | Mam 2 pretendentów do założenia |
wszystko fajnie, tyle że rozumiem te aukcje są przykładowe? bo jak patrzyłem na obie oraz w przedmiotach jakie sprzedają, nigdzie nie ma takich katów dedykowanych do A8. Wszystkie jakie mają są max do 3.0L pojemności silnika...
więc nie wiem co ty chcesz od nich wsadzać |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2018-04-05, 19:51
|
|
|
No tylko masz 2 banki.. a nie zbiorczy jeden.. Więc aby dziury były jak trzeba, długość przybliżona i te z ogłoszeń oblecą spooookojnie. Co do marki to nie mam pojęcia i odniesienia. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-04-06, 08:01
|
|
|
CINEK napisał/a: | bo jak patrzyłem na obie oraz w przedmiotach jakie sprzedają, nigdzie nie ma takich katów dedykowanych do A8. Wszystkie jakie mają są max do 3.0L pojemności silnika... |
Marcin, ale przecież w A8 masz dwa katalizatory, po jednym na głowicę.
Więc jeden katalizator nie musi być do pojemności 4.2L tylko 2.1L bo obsługuje tylko jedną głowicę.
Jakbyś miał wspólnego kata dla całego silnika to musiałby być dla pojemności 4.2L |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2018-04-06, 15:27
|
|
|
oki spoko rozumiem to nawet zachęcające są te ceny ... może sam sobie kupie |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2018-04-09, 16:46
|
|
|
Katy zamontowane, zobaczymy jak to będzie chodzić. Jest zupełnie inaczej, ciszej i nic nie dzwoni
Prawy kat mam sprawny nie zatkany, natomiast w lewym oberwany jest cały wkład katalizatyczny i sobie lata i mógł przytykać w zakeżności jak się ułożył
Po zmianie katów są 2 błędy odnośnie lewej dolnej sondy
17526 P1118 - bank 1 sonda 2 obwód elementu ogrzewania - otwarty obwód
17522 P1114 - bank 1 sonda 2 za duża wewnętrzna rezystacja
Podejrzewam, że albo kabelek albo sonda zdycha, gdyż musieli ją wycinać nie dało się odkręcić . |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-04-09, 19:13
|
|
|
grzałka uwalona |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2018-04-09, 19:42
|
|
|
Coś tam włożył za katy? Sonde wymień, ja mam bodaj denso już długoo i jest ok. |
_________________
|
|
|
|
|
|