Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 01 4.2PB/LPG ] [SOLVED]AUW Katalizatory  
Autor Wiadomość
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2018-04-02, 21:25   

Lechu napisał/a:
Możecie mi powiedzieć czy chodzi o prawą i lewą stronę czy o obydwie ?

16804 - Zespó3 1; system katalizatora
P0420 - 35-00 - za ma3a skutecznooa
16814 - Zespó3 2; system katalizatora
P0430 - 35-00 - za ma3a skutecznooa


Obie strony.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2018-04-03, 07:55   

dzieki FOSS,

A może orientujesz się, o którego kata chodzi ? I która sonda to zgłasza.

Domyślam się, że te sondy badają ilość tlenu w spalinach ? i błąd ten jest spowodowany zbyt małą jego ilością , więc albo pierwszy jest wypalony i nic ze spalinami nie robi, albo drugi jest przytkany i te spaliny się kumulują tworząc większe cisńienie. Dobrze rozumuje ?
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2018-04-03, 09:20   

Chodzi o oba tylne katy i/lub sondy w nich umieszczone. Jak już wspomniano tylne sondy nie wpływają na pracę silnika, a badają jedynie stan katalizatorów. Masz kilka opcji wspomnianych nawet w tym wątku (m.in. tulejki dystansowe, które jednak nie zawsze się sprawdzają, chociaż z drugiej strony kosztują niewiele).
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2018-04-03, 15:09   

krisker napisał/a:
Jak już wspomniano tylne sondy nie wpływają na pracę silnika, a badają jedynie stan katalizatorów


tak więc dlatego ja mam je całkowicie wypięte...a generalnie plan jest taki aby je z ECU wywalić jak to jest w AQF..
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2018-04-04, 08:51   

Szybkie pytanie, czyu mogę założyć na stronę kata, który niby 3-krotnie przewyższa możliwą wydajność ?

Znalałem płaskiego kata, z miejscem na sondę, ale jego wydajność jest do 6 L 350 KM i długi na 0,5 metra, pytanie czy to będzie działać i czy opory kata nie spowodują jakiś problemów ?
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2018-04-04, 09:09   

Lechu.... <boisie> po co tak kombinujesz ??? albo chcesz mieć katy to kupuj nowe oryginały i będziesz mieć z bani na kolejne -naście lat...a jak Ci jest za drogo to wywal to w piz.u, wstał przelot, odepnij tylne niepotrzebne sondy, kontrolke zaślep w zegarach bądź daj te sondy do usunięcia z ECU i masz Panie problem raz na zawsze rozwiązany... <bezradny>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2018-04-04, 21:40   

dawno to mu pisałem ... <bezradny>
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2018-04-05, 11:38   

Panowie, cóż mogę powiedzieć, jakąś normę trzeba trzymać :P

Trochę podzwoniłem i popytałem,
Wychodzi z tego tak, że dolne katy mogą być Euro2/Euro3 ze względu na to, że główne katy są przy kolektorze, a te dolne są jedynie dopełnieniem .

Jeśli bym dolne zalożył Euro4, to tak naprawdę te górne za kolektorem mógłbym wyciąć, z małym ale.
Nie wiadomo, czy dolne by działały jak należy i jak długo wytrzymyały, ze względu na ich temperaturę roboczą, mogłyby jej nie osiągać.

Mam 2 pretendentów do założenia

Ten jest z wejściem na sondę
http://allegro.pl/kat-kat...7061888457.html

Bez wejścia na sondę i bym musiał wspawać gniazda w rurę przed katem
http://allegro.pl/kataliz...7241563668.html

Macie jakieś opinie na temat JMJ czy Bosal, w który lepiej pójść ??
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2018-04-05, 20:44   

Lechu napisał/a:
Mam 2 pretendentów do założenia


wszystko fajnie, tyle że rozumiem te aukcje są przykładowe? bo jak patrzyłem na obie oraz w przedmiotach jakie sprzedają, nigdzie nie ma takich katów dedykowanych do A8. Wszystkie jakie mają są max do 3.0L pojemności silnika...

więc nie wiem co ty chcesz od nich wsadzać <bezradny>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2018-04-05, 20:51   

No tylko masz 2 banki.. a nie zbiorczy jeden.. Więc aby dziury były jak trzeba, długość przybliżona i te z ogłoszeń oblecą spooookojnie. Co do marki to nie mam pojęcia i odniesienia.
_________________
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2018-04-06, 09:01   

CINEK napisał/a:
bo jak patrzyłem na obie oraz w przedmiotach jakie sprzedają, nigdzie nie ma takich katów dedykowanych do A8. Wszystkie jakie mają są max do 3.0L pojemności silnika...

Marcin, ale przecież w A8 masz dwa katalizatory, po jednym na głowicę.
Więc jeden katalizator nie musi być do pojemności 4.2L tylko 2.1L bo obsługuje tylko jedną głowicę.

Jakbyś miał wspólnego kata dla całego silnika to musiałby być dla pojemności 4.2L ;)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2018-04-06, 16:27   

oki spoko rozumiem <okok> to nawet zachęcające są te ceny ... może sam sobie kupie <hmm>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2018-04-09, 17:46   

Katy zamontowane, zobaczymy jak to będzie chodzić. Jest zupełnie inaczej, ciszej i nic nie dzwoni ;)

Prawy kat mam sprawny nie zatkany, natomiast w lewym oberwany jest cały wkład katalizatyczny i sobie lata i mógł przytykać w zakeżności jak się ułożył

Po zmianie katów są 2 błędy odnośnie lewej dolnej sondy
17526 P1118 - bank 1 sonda 2 obwód elementu ogrzewania - otwarty obwód
17522 P1114 - bank 1 sonda 2 za duża wewnętrzna rezystacja

Podejrzewam, że albo kabelek albo sonda zdycha, gdyż musieli ją wycinać nie dało się odkręcić .
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2018-04-09, 20:13   

grzałka uwalona
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2018-04-09, 20:42   

Coś tam włożył za katy? :) Sonde wymień, ja mam bodaj denso już długoo i jest ok.
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.