Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 01 4.2PB/LPG ] [SOLVED]AUW Katalizatory  
Autor Wiadomość
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2018-03-15, 20:10   [D2 01 4.2PB/LPG ] [SOLVED]AUW Katalizatory

Takie mam pytanko. Dzisiaj byłem u magików pod poznaniem, którzy na co dzień zajmują się układami wydechowymi.
Mam na pewno dolny lewy katalizator do wymiany bo brzęczy i coś tam lata.
Ale... co mnie zdziwiło. Czasami mi się pojawia błąd "słabej wydajności" katalizatora, i ponoć nie jest temu winien ten katalizator na dole, tylko ten przy kolektorze wylotowym - pre kat , lub katalizator wstępny.
Chciałbym zasięgnąć opinii czy mu się zaklęcia czasem nie pomyliły. Wydaje mi się, że w tej małej puszcze za bardzo nic nie ma.

TO jest to zaraz za sondą



A tak ogólnie magicy stwierdzili, że się nie podejmą wymiany, bo zbyt dużo mechanicznych części jest do demontażu . Możę mają inne czary :P :D
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2018-03-15, 20:57   

Stan sond?
_________________
 
 
monster_1973 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D2, Mercedes
Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2014
Posty: 90
Skąd: DE Hessen
Wysłany: 2018-03-15, 21:05   

Z tego co mi wiadomo, to wstępne katalizatory tylko wersje Lang miały.
W pozostałych tylko te małe puszki pod spodem.
Ale mogę się mylić. Jeśli tak jest to niech ktoś poprawi.
Jak chcesz wymienić to kup jakieś firmowe. Kiedyś jeszcze w poprzedniej A8 z tym tematem walczyłem i zwykłe ceramiczne to po dwóch miesiącach były wydmuchane albo pękały. Szkoda kasy i czasu. W końcu chyba, jeśli dobrze pamiętam, kupiłem z firmy Magnaflow.
pzdr.
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2018-03-15, 21:56   

krzychu22.p1i napisał/a:
Stan sond?


Cóż można powiedzieć, wychodzi na to, że pracują . Dzisiaj człowiek od gazu męczył mi auto i stwierdził, że pracują :P

Tutaj sprawdzane przeze mnie
https://www.a8team.pl/d2-...7,15.htm#311176

Z tym się próbuję uporać, prawa strona zdecydowanie rzadziej wpada niż lewa.

Adres 01: Silnik Plik etykiet: Przekier.nieudane!
Oznaczenie elementu: 4D0 907 558 T
Komponent i/lub wersja: 4.2L V8/5V G 0003

3 - ilooa znalezionych b3edów. Oto one:

16814 - Zespó3 2; system katalizatora
P0430 - 35-10 - za ma3a skutecznooa - Sporadyczny
16804 - Zespó3 1; system katalizatora
P0420 - 35-00 - za ma3a skutecznooa



monster_1973 napisał/a:
kupiłem z firmy Magnaflow.


Model pamiętasz ?, u mnie musi być z miejscem na sondę
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2018-03-16, 15:11   

AUW ma 4 katy i koniec kropka.

Stan sond czyli ile mają lat życia. Miałem te same błędy i nowe sondy załatwiły sprawę.
_________________
 
 
longd2 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Slawek
Jeżdzę: A8 D2 long
Wiek: 47
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 94
Skąd: Swietokrzyskie
Wysłany: 2018-03-16, 21:54   auw

dokladnie 4y i basta
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2018-03-17, 10:56   

krzychu22.p1i napisał/a:
AUW ma 4 katy i koniec kropka.

Stan sond czyli ile mają lat życia. Miałem te same błędy i nowe sondy załatwiły sprawę.


No tak, tylko pytanie jest takie, który kat jest do wymiany wg tych błędów. W lewym dolnym mi coś lata więc ten na pewno, ale czy ten wstępny też ?

Ciężko mi powiedzieć czy sondy kiedykolwiek były wymieniane bo ja ich nie ruszałem.
Mówisz o wszystkich 4 sondach ?
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2018-03-17, 11:14   

pierwsze tylko są ważne drugie to tylko ekologia i chek po oczach :]
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2018-03-17, 16:44   

Wymieniłem wszystkie 4.

Masz dwuznaczne błędy i stawiałbym na te pierwsze sondy. Ale głową nie ręcze, każdy przypadek jest inny.
_________________
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2018-03-18, 14:16   

krzychu22.p1i napisał/a:
Masz dwuznaczne błędy i stawiałbym na te pierwsze sondy.


tzn ?


Sonda przed katem 077906265J
Bosch widzę 2 numery w tej samej cenie 200 PLN
0 258 006 159
0 258 010 032


Sonda w kacie 077906265AA
TU jest podonie tylko cenowo różnią sie 50 PLN
0 258 006 406
0 258 010 073

Które zamawiać ??
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2018-03-18, 14:49   

No nie pisze np. B1 S1; B1 S2. Dlatego to wróżenie.
_________________
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1806
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-03-18, 16:51   

Lechu te pierwsze sondy mozesz ustalic czy sa dobre mierzac ich opornosc dojscie jest nawet taki noskill motoryzacyjny jak ja sobie z tym poradzil
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2018-03-19, 09:10   

krzychu22.p1i napisał/a:
No nie pisze np. B1 S1; B1 S2. Dlatego to wróżenie.


Jedyne co znalazłem


http://wiki.ross-tech.com...14/P0430/001072

http://wiki.ross-tech.com...04/P0420/001056

[ Dodano: 2018-03-20, 11:52 ]
Co jeszcze mi się udało ustalić

Sonda o numerze 0 258 006 159 jest przeznaczona do A8 4.2 i 3.7

natomiast 0 258 010 032 to już A3 VW Bora, A8 wszytkie benzynowe, i inne .
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2018-03-20, 13:01   

By to ustalić to musisz zrobić diagnostykę sond lambda.
Sprawdzasz jak chodzą sondy sterujące (przed katem), później patrzysz jak się
zachowują sondy za katem, następnie jak coś jest nie tak to
porównujesz pracę sondy sterującej z tej za katem na danym banku.

Znając zasady działania sterowania i działania katalizatora można ustalić
które wyniki nie są właściwe.

Jak często wywala te błędy co podałeś P0430 i P0420 (po ilu km się pojawiają 200-400 km)?
Jak jeździsz tylko na Pb też masz ten sam problem?
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2018-03-20, 18:08   

powiedzmy co ok 500+ km albo dłużej, nie jest to regułą niestety, błąd pojawia się znienacka. To 500 km to takie moje oszacowanie z pamięci.
Nigdy nie zdarzyło mi się, żeby ten błąd wyskoczył na benzynie, ale ręki nie dam sobie uciąć czy na tym paliwie nie występuje ten problem.

Możesz przybliżyć jak to się sprawdza i jakie są zależności miedzy jedna a drugą sondą na tej samej stronie ? Rozumiem, że zadanie sond, tych regulacyjnych, jest takie by badać ilość powietrza w spalinach i w zależności od tego silnik tnie lub podlewa paliwo na stronę.

Lewego kata dolnego i tak chce wymienić bo coś w nim brzęczy.
I rano z tłumika końcowego, rura po prawej stronie ma lepszy "wygar" niż ta po lewej, o ile ma to jakieś znaczenie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.