Autor |
Wiadomość |
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2018-03-15, 20:10 [D2 01 4.2PB/LPG
] [SOLVED]AUW Katalizatory
|
|
|
Takie mam pytanko. Dzisiaj byłem u magików pod poznaniem, którzy na co dzień zajmują się układami wydechowymi.
Mam na pewno dolny lewy katalizator do wymiany bo brzęczy i coś tam lata.
Ale... co mnie zdziwiło. Czasami mi się pojawia błąd "słabej wydajności" katalizatora, i ponoć nie jest temu winien ten katalizator na dole, tylko ten przy kolektorze wylotowym - pre kat , lub katalizator wstępny.
Chciałbym zasięgnąć opinii czy mu się zaklęcia czasem nie pomyliły. Wydaje mi się, że w tej małej puszcze za bardzo nic nie ma.
TO jest to zaraz za sondą
A tak ogólnie magicy stwierdzili, że się nie podejmą wymiany, bo zbyt dużo mechanicznych części jest do demontażu . Możę mają inne czary |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2018-03-15, 20:57
|
|
|
Stan sond? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
monster_1973
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D2, Mercedes
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 90 Skąd: DE Hessen
|
Wysłany: 2018-03-15, 21:05
|
|
|
Z tego co mi wiadomo, to wstępne katalizatory tylko wersje Lang miały.
W pozostałych tylko te małe puszki pod spodem.
Ale mogę się mylić. Jeśli tak jest to niech ktoś poprawi.
Jak chcesz wymienić to kup jakieś firmowe. Kiedyś jeszcze w poprzedniej A8 z tym tematem walczyłem i zwykłe ceramiczne to po dwóch miesiącach były wydmuchane albo pękały. Szkoda kasy i czasu. W końcu chyba, jeśli dobrze pamiętam, kupiłem z firmy Magnaflow.
pzdr. |
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2018-03-15, 21:56
|
|
|
krzychu22.p1i napisał/a: | Stan sond? |
Cóż można powiedzieć, wychodzi na to, że pracują . Dzisiaj człowiek od gazu męczył mi auto i stwierdził, że pracują
Tutaj sprawdzane przeze mnie
https://www.a8team.pl/d2-...7,15.htm#311176
Z tym się próbuję uporać, prawa strona zdecydowanie rzadziej wpada niż lewa.
Adres 01: Silnik Plik etykiet: Przekier.nieudane!
Oznaczenie elementu: 4D0 907 558 T
Komponent i/lub wersja: 4.2L V8/5V G 0003
3 - ilooa znalezionych b3edów. Oto one:
16814 - Zespó3 2; system katalizatora
P0430 - 35-10 - za ma3a skutecznooa - Sporadyczny
16804 - Zespó3 1; system katalizatora
P0420 - 35-00 - za ma3a skutecznooa
monster_1973 napisał/a: | kupiłem z firmy Magnaflow. |
Model pamiętasz ?, u mnie musi być z miejscem na sondę |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2018-03-16, 15:11
|
|
|
AUW ma 4 katy i koniec kropka.
Stan sond czyli ile mają lat życia. Miałem te same błędy i nowe sondy załatwiły sprawę. |
_________________
|
|
|
|
|
longd2
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Slawek
Jeżdzę: A8 D2 long
Wiek: 47 Dołączył: 18 Gru 2013 Posty: 94 Skąd: Swietokrzyskie
|
Wysłany: 2018-03-16, 21:54 auw
|
|
|
dokladnie 4y i basta |
|
|
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2018-03-17, 10:56
|
|
|
krzychu22.p1i napisał/a: | AUW ma 4 katy i koniec kropka.
Stan sond czyli ile mają lat życia. Miałem te same błędy i nowe sondy załatwiły sprawę. |
No tak, tylko pytanie jest takie, który kat jest do wymiany wg tych błędów. W lewym dolnym mi coś lata więc ten na pewno, ale czy ten wstępny też ?
Ciężko mi powiedzieć czy sondy kiedykolwiek były wymieniane bo ja ich nie ruszałem.
Mówisz o wszystkich 4 sondach ? |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4801 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-03-17, 11:14
|
|
|
pierwsze tylko są ważne drugie to tylko ekologia i chek po oczach |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2018-03-17, 16:44
|
|
|
Wymieniłem wszystkie 4.
Masz dwuznaczne błędy i stawiałbym na te pierwsze sondy. Ale głową nie ręcze, każdy przypadek jest inny. |
_________________
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2018-03-18, 14:16
|
|
|
krzychu22.p1i napisał/a: | Masz dwuznaczne błędy i stawiałbym na te pierwsze sondy. |
tzn ?
Sonda przed katem 077906265J
Bosch widzę 2 numery w tej samej cenie 200 PLN
0 258 006 159
0 258 010 032
Sonda w kacie 077906265AA
TU jest podonie tylko cenowo różnią sie 50 PLN
0 258 006 406
0 258 010 073
Które zamawiać ?? |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2018-03-18, 14:49
|
|
|
No nie pisze np. B1 S1; B1 S2. Dlatego to wróżenie. |
_________________
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1806 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2018-03-18, 16:51
|
|
|
Lechu te pierwsze sondy mozesz ustalic czy sa dobre mierzac ich opornosc dojscie jest nawet taki noskill motoryzacyjny jak ja sobie z tym poradzil |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2018-03-20, 18:08
|
|
|
powiedzmy co ok 500+ km albo dłużej, nie jest to regułą niestety, błąd pojawia się znienacka. To 500 km to takie moje oszacowanie z pamięci.
Nigdy nie zdarzyło mi się, żeby ten błąd wyskoczył na benzynie, ale ręki nie dam sobie uciąć czy na tym paliwie nie występuje ten problem.
Możesz przybliżyć jak to się sprawdza i jakie są zależności miedzy jedna a drugą sondą na tej samej stronie ? Rozumiem, że zadanie sond, tych regulacyjnych, jest takie by badać ilość powietrza w spalinach i w zależności od tego silnik tnie lub podlewa paliwo na stronę.
Lewego kata dolnego i tak chce wymienić bo coś w nim brzęczy.
I rano z tłumika końcowego, rura po prawej stronie ma lepszy "wygar" niż ta po lewej, o ile ma to jakieś znaczenie. |
|
|
|
|
|