Autor |
Wiadomość |
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2020-06-17, 18:23
|
|
|
pepi napisał/a: | https://www.youtube.com/watch?v=LGLGqdzubVk np |
Wyżej info
Lechu napisał/a: |
napięcie sondy waha się 0,55 V 0,76 V czasami wskakuje na ponad 1,0V i przy tym jest bardzo jakby "ospała", więc coś tu jest nie tak . Stara sonda stała na 0,44V |
mierzyłem ją miernikiem nawet, i ni ch... tak samo jak w vcds . |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2020-06-18, 07:47
|
|
|
Wydech drożny? Sprawdź jeszcze okablowanie z wtykiem przy kompie włącznie. |
|
|
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2020-06-18, 10:34
|
|
|
Wydech jest nowy od silnika do H Pipe
Wartości sygnału samej sondy podłączonej tylko masą i + , są takie same (tzn stoją w miejscu na ok 0,7 V czasami się przerzuci na 0,8 V , jak się podłączy wtyczkę to wartość się zmienia jedynie o setne V . Wydaję mi się, że wskazuje to na problem z samą sondą. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-06-18, 13:31
|
|
|
miernikiem tego nie zbadasz na benzynie ma falować na gazie już nie bardzo |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2020-06-19, 06:15
|
|
|
Na gazie nie ma falować?? Jak najbardziej ma falować w zbliżonym zakresie, tylko wolniej. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-06-19, 19:55
|
|
|
różnie to bywa w różnych autach |
|
|
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2020-06-20, 15:11
|
|
|
k...
Dzisiaj wymieniłem na kolejną , i też wychodzi, że jest zje.... Co prawda jest bardziej "aktywna" od poprzedniej, ale i tak nie chodzi tak jak stara sonda na lewej stronie. Zakres to 1,0 V - 0,4
16518 - Zespół 1 sonda 1
P0134 - 35-00 - brak aktywności
17521 - Zespół 1 sonda 1
P1113 - 35-00 - rezystancja wewnętrzna za duża
Czy sondy dedykowane to jest tylko uniwersalna sonda z wtyczką , czy ma jakieś inne parametry ? |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-06-21, 08:46
|
|
|
kupuje sie tylko takie dedykowane z wtyczką i boszu a inne to jak się trafi |
|
|
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2020-06-21, 11:17
|
|
|
Dobra, zwrot akcji .
Podłączyliśmy sondy naprzemian. i w dalszym ciągu bank1 ma brak aktywności. Mało tego, jak sonda zupełnie jest odłączona, to napięcie jest 0,44V mimo, że nic nie jest wpięte. (VCDS grupa 033) |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-06-21, 20:51
|
|
|
posprawdzaj zasilania i masy |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2020-06-22, 06:12
|
|
|
I wtyk (piny) przy kompie. |
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
Wysłany: 2020-06-22, 06:21
|
|
|
Lechu napisał/a: | Dobra, zwrot akcji .
Podłączyliśmy sondy naprzemian. i w dalszym ciągu bank1 ma brak aktywności. Mało tego, jak sonda zupełnie jest odłączona, to napięcie jest 0,44V mimo, że nic nie jest wpięte. (VCDS grupa 033) |
Jak masz odłączoną sondę lambda to na kablu sygnałowym idącym do/z ECU ma być coś w okolicach 0.44V. Czyli to jest OK. ECU daje napięcie dla stanu Lambdy = 1.
Po tym także można poznać czy kabel, złącza są OK (dla sygnału). Jak nie ma napięcia to masz przerwę lub uwalone ECU.
ECU i sonda lambda tworzą układ samosterujący. Sam ECU nie jest w stanie wzbogacać/zubażać mieszanki (po odłączeniu sondy ustawia się w trybie 0.44V czyli lambda 1). Dopiero właściwy sygnał z sondy lambda (mówiący o ilości tlenu w spalinach) powoduje, że ECU to wzbogaca/zubaża mieszankę i tak w kółko.
Po co ECU wzbogaca i zubaża w kółko mieszankę?
Skoro mógłby trzymać non stop lambdę = 1 (czyli stechiometryczny układ paliwo/powietrze). |
_________________ Marek
tel. 571 240 898
https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4 |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-06-22, 11:56
|
|
|
01-jest ubogo 0.9 bogato
i w tych granicach faluje
przynajmnie powinno a z twojej wypowiedzi jeszcze ktoś pomyśli że dobrze jak daje 1 volt |
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2020-06-22, 12:24
|
|
|
W takim razie, ktoś wie, które to piny na wtyczce ? Sprawdzimy sam kabel.
Jeżeli ECU to raczej nie będzie chodzić o zimy lut ? czyli już samo sterowanie ? |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2020-06-22, 12:43
|
|
|
Patrz po kolorach przewodów. |
|
|
|
|
|