Autor |
Wiadomość |
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2020-05-27, 18:43 [D2 01 4.2PB/LPG
] [SOLVED]Wymiana sondy bank1 sensor 1
|
|
|
Pytanko kto wymieniał, w tym silniku ? - sonda regulacyjna po prawej
Pierwsza próba nie udana, od góry .
Jest na to jakiś patent ? mam ten klucz do wykręcania sond, ale sama sonda jest ledwo widoczna. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-05-27, 21:09
|
|
|
ja u siebie
da się |
|
|
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2020-05-28, 06:59
|
|
|
Możesz rozwinąć ? ja też chciałbym żeby u mnie się dało |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-05-28, 13:20
|
|
|
nie da się tyle k.... poleciało nie jest łatwo ale się da |
|
|
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2020-05-29, 06:21
|
|
|
pepi napisał/a: | nie da się tyle k.... poleciało nie jest łatwo ale się da |
A co to było, może przez przypadek wypowiedziałeś jakieś zaklęcie i poszło
U mnie sondy są skierowane (pod kątem) bardziej w stronę silnika, po wymianie katów. |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2020-05-29, 07:47
|
|
|
W preFL odkręcałem płaskim kluczem, wkładając rękę między głowicę a kielich po wyciągnięciu całej obudowy filtra powietrza. Może w FL też tak się da. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2020-06-13, 20:57
|
|
|
No i Panowie,
nie ma szans wymienić tego od góry, chyba , że łokieć Wam się łamię w 5 miejscach. Dojście jest jedynie od dołu bardziej od strony koła.
Do wymiany najlepiej 2 osoby .
I to jest k nie koniec. Sonda wymieniona na nowiótką bosha.
I pluje błędami
- zbyt wysokie napięcie wewnętrzne
16518 P0134 35-00 brakt aktywności
czyli tym samym praktycznie co przy starej sondzie
napięcie sondy waha się 0,55 V 0,76 V czasami wskakuje na ponad 1,0V i przy tym jest bardzo jakby "ospała", więc coś tu jest nie tak . Stara sonda stała na 0,44V |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-06-14, 14:04
|
|
|
mase sprawdz |
|
|
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2020-06-14, 14:33
|
|
|
pepi napisał/a: | mase sprawdz |
Gdzie ? przy nowej sondzie ? w którym miejscu ?
Dodatkowo, jak ja w ogóle odłączyłem to pluł błędem grzałki (przerwa w obwodzie) natomiast w grupie 0 33 (jak dobrze pamiętam) i tak pokazywał ok 0,4 V |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2020-06-16, 16:45
|
|
|
Lechu napisał/a: | nie ma szans wymienić tego od góry, chyba , że łokieć Wam się łamię w 5 miejscach. Dojście jest jedynie od dołu bardziej od strony koła. |
Moim zdaniem tą sondę wymienia się spokojnie od góry. ASO ma do tego specjalnie gięty klucz. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2020-06-16, 18:00
|
|
|
FOSS napisał/a: | Lechu napisał/a: | nie ma szans wymienić tego od góry, chyba , że łokieć Wam się łamię w 5 miejscach. Dojście jest jedynie od dołu bardziej od strony koła. |
Moim zdaniem tą sondę wymienia się spokojnie od góry. ASO ma do tego specjalnie gięty klucz. |
Jej nawet nie widać, i ręka się nie mieści gdyż jest tam, wąż od wody oraz metalowa sztywna rurka, która idzie do zaworu (który wygląda jak EGR w TDI) .
Ale spoko, chciałbym jedynie to zobaczyć |
|
|
|
|
peter5on
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 11 Wrz 2016 Posty: 139 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2020-06-16, 20:48
|
|
|
Ja to zmieniałem normalną grzechotką na dwóch przedłużkach i poszło od razu na świeżym powietrzu, miałem oczywiście mały zestaw do lambd z różnymi naciętymi nasadkami.
Strona kierowcy to banał, strona pasażera rzeczywiście trzeba mieć zwinne palce, no i trochę gratów trzeba zdemontować.
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2020-06-17, 00:34
|
|
|
Lechu napisał/a: | Jej nawet nie widać, i ręka się nie mieści gdyż jest tam, wąż od wody oraz metalowa sztywna rurka, która idzie do zaworu (który wygląda jak EGR w TDI) .
Ale spoko, chciałbym jedynie to zobaczyć |
Po raz pierwszy widziałem to na własne oczy ponad 10 lat temu jak miałem swoje pierwsze A8D2.
Wtedy sam szukałem warsztatu który mi to zrobi ale jak słyszałem pomysły o zrzucaniu całego wydechu albo opuszczaniu silnika to aż mnie mdliło.
Wtedy też podjechałem do kolegi z ASO a ten oryginalnymi kluczami zrobił mi to w 1,5 godziny pod blokiem przy czym auto w tym czasie zdążyło przestygnąć a my obgadaliśmy jeszcze wiele zawodowo-koleżeńskich tematów.
Od tamtego czasu, nauczony doświadczeniem, osobiście robiłem to w swoich oraz różnych cudzych autach wielokrotnie, a później i moi pracownicy, również robili to w ten sposób wielokrotnie.
Filmu z takiego zabiegu nie zamierzam kręcić bo nie mam na to czasu także czy wierzysz czy nie to już twoja sprawa |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2020-06-17, 17:42
|
|
|
Ok, a zachowanie sondy, to świadczy, że dostałem nowy bubel ? |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
|
|
|
|
|