Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 01 4.2PB/LPG ] [SOLVED]Wymiana sondy bank1 sensor 1  
Autor Wiadomość
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2020-06-22, 13:54   

pepi napisał/a:
01-jest ubogo 0.9 bogato
i w tych granicach faluje
przynajmnie powinno a z twojej wypowiedzi jeszcze ktoś pomyśli że dobrze jak daje 1 volt <fujarka>


pepi, przeczytaj jeszcze raz to co napisałem...

napisałem dla lambdy = 1 (jest to punkt stechiometryczny 14.7:1 dla Pb) nie napisałem, że
to napięcie sondy lambda

Doczytać: lambda = 1

O współczynniku lambda
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2020-06-22, 15:39   

krisker napisał/a:
Patrz po kolorach przewodów.


Tych kabli jest tam 1500 .
Interesuja mnie tylko kable z wtyki od lewej (chyba dłuższej) ? .
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-06-22, 16:40   

sprawdz czy masz masę i czy zasilanie sygnał to czarny bo to jak się podtlenek biedoty zakłada to wiem
na razie kompa nie ruszaj
A jak tu będzie ok to sobie przepiptaj odpowiednie piny
No ja zrozumiałem tylko pytanie czy inni marekp750,
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2020-06-22, 16:48   

pepi napisał/a:
sprawdz czy masz masę i czy zasilanie sygnał to czarny bo to jak się podtlenek biedoty zakłada to wiem
na razie kompa nie ruszaj
A jak tu będzie ok to sobie przepiptaj odpowiednie piny
No ja zrozumiałem tylko pytanie czy inni marekp750,


Ok tylko się zastanawiam, jak najlepiej to sprawdzić <hmm>
Szary kabel to masa, czarny sygnał, a białe to grzałka
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-06-22, 19:49   

https://www.youtube.com/watch?v=Z-4BE6ahXU4
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2020-06-23, 11:53   

Akurat ten filmik mi raczej nie pomoże, koleś nie mówi o tym jak sprawdzić mase, czy jest dobra :P

Zastanawiam się czy nie zmasować go do obudowy auta . <hmm>

A jeżeli pytasz, co jest na wtyczce, to tak samo jak pokazuje vcds . Napięcia na wyłączonym silniku są takie same po jednej i drugiej stronie. Na odpalonym też , z wyjatkiem kabla sygnałowego tam wartości jest stała bądź minimalnie się zmienia. natomiast po drugiej stronie sinusoida jest elegancka

Ten błąd też się skądś bierze
17521 - Zespół 1 sonda 1
P1113 - 35-00 - rezystancja wewnętrzna za duża

[ Dodano: 2020-06-23, 13:17 ]
marekp750 napisał/a:
Lechu napisał/a:
Dobra, zwrot akcji .

Podłączyliśmy sondy naprzemian. i w dalszym ciągu bank1 ma brak aktywności. Mało tego, jak sonda zupełnie jest odłączona, to napięcie jest 0,44V mimo, że nic nie jest wpięte. (VCDS grupa 033)


Jak masz odłączoną sondę lambda to na kablu sygnałowym idącym do/z ECU ma być coś w okolicach 0.44V. Czyli to jest OK. ECU daje napięcie dla stanu Lambdy = 1.

Po tym także można poznać czy kabel, złącza są OK (dla sygnału). Jak nie ma napięcia to masz przerwę lub uwalone ECU.

ECU i sonda lambda tworzą układ samosterujący. Sam ECU nie jest w stanie wzbogacać/zubażać mieszanki (po odłączeniu sondy ustawia się w trybie 0.44V czyli lambda 1). Dopiero właściwy sygnał z sondy lambda (mówiący o ilości tlenu w spalinach) powoduje, że ECU to wzbogaca/zubaża mieszankę i tak w kółko.

Po co ECU wzbogaca i zubaża w kółko mieszankę?
Skoro mógłby trzymać non stop lambdę = 1 (czyli stechiometryczny układ paliwo/powietrze).


Czyli tak, 0,44 V jest prawidłowe, to mam rozumieć, że później napięcie od Ecu znika ? Sonda ma wartości stałe, nie faluje .

Jak ją zamontowałem i podłączyłem (kolejną nówkę) odpaliłem silnik, sprawdzałem, zakresy się zmieniały w zależności od temp silnika.

Zakresy jakie zapamiętałem

0,77 - 0,50
0,640 - 0,46
0,570 - 0.46

im cieplej tym bardziej constans . <bezradny> NIe zeszła poniżej 0,44 , a rzadko wychodziła poza 1V

Jak zamieniliśmy stronami (czyli podłączyłem sondę z bank1 do wtyki bank2), to wartości były wysokie (bogato), ale zakres był 0,78 - 0.10 . Nie trzymałem go długo z tak podłączonymi sondami, bo sobie nie radził za dawkowaniem, wiadomo . Natomiast sonda z bank2 podłączona do bank1 też dawała wartości constans (brak falowania)
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-06-23, 14:56   

jak zamieniłes stronami to auto odwrotnie korygowało
jaki gaz masz ? masz możliwość podejrzenia sąd bez niego ?
bo tak na logikę jeśli dołu nie ma na lambdzie to coś zawsze podlewa auto nie jest w stanie tego skorygować
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2020-06-23, 20:18   

W sensie , żeby odłączyć zupełnie sterowanie od LPG bo podejrzewasz, że magiki się wpieli w instalację . ???
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2020-06-24, 06:15   

A masz podgląd na sondy w programie LPG? Jeśli tak, to zauważyłem, że trochę inaczej może być pokazywana wartość sond. Lepiej patrzeć w VAGu, a sondy zdecydowanie odpiąć od instalacji LPG (w celach testowych, bo ogólnie przydaje się podgląd do strojenia instalacji).
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2020-06-24, 11:58   

Sprawdzam tylko w vcds,
Instalka BRC sequent P&P, mam do niech soft i kabel ale nie podglądałem.

krisker napisał/a:
Lepiej patrzeć w VAGu, a sondy zdecydowanie odpiąć od instalacji LPG


Tak zamierzam zrobić, namierzyć te kable i posprawdzam przejścia .

Będę musiał tą instalkę elektryczną wypruć czy da się ją jakoś wyjąć ? Ilość kabli mnie przeraża <boisie>
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2020-06-24, 12:11   

Kable mają swoje kolory (najczęściej po dwa) i nie jest to takie skomplikowane. Jak się wpinałem z instalacją do sond, to zerknąłem na kolor przewodów sygnałowych, znalazłem takie same przy wtyku kompa (nie powtarzają się) i tam się wpiąłem. U Ciebie wystarczy zerknąć gdzie się wpięto (fizycznie podłączony kabel do linii z sygnałem sond) i rozłączyć/rozlutować to połączenie.

Istnieje też możliwość, że nie wpinano się w ogóle w sondy (instalka przeważnie nie potrzebuje tych danych - służą tylko do podglądu).

Coś mi się w ELSIe schematy wysypały i nie podam Ci konkretnej barwy przewodu.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-06-24, 12:12   

brc nie ma odczytu lambd
no chyba że jakieś nowe bo to moje które miałem nie miało i ja nie widziałem brc z podpiętymi lambdami
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2020-06-27, 12:35   

I tak,

Piny we wtyczce to są 8 dolny i ten wyżej. (sygnał i masa) .
W wiązce nie ma wpięcia od LPG do sond.
Oporność od wtyczki ecu do wtyczki sondy 0,4 Ω na każdym z tych ty kabli.
Nie ma przejścia pomiędzy tymi kablami
<bezradny>

CO teraz ? <boisie>
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-06-28, 06:43   

zamień lambdy stronami fizycznie
albo kup boszu i daj na tą stronę
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2020-06-28, 13:19   

pepi napisał/a:
albo kup boszu i daj na tą stronę


już 2 nowe sondy bosha dedykowane kupiłem i zakładałem , to samo, teraz może jakieś NGK czy delphi .
Zimny lut w ECU ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.