Autor |
Wiadomość |
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2020-06-22, 15:39
|
|
|
krisker napisał/a: | Patrz po kolorach przewodów. |
Tych kabli jest tam 1500 .
Interesuja mnie tylko kable z wtyki od lewej (chyba dłuższej) ? . |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4801 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-06-22, 16:40
|
|
|
sprawdz czy masz masę i czy zasilanie sygnał to czarny bo to jak się podtlenek biedoty zakłada to wiem
na razie kompa nie ruszaj
A jak tu będzie ok to sobie przepiptaj odpowiednie piny
No ja zrozumiałem tylko pytanie czy inni marekp750, |
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2020-06-22, 16:48
|
|
|
pepi napisał/a: | sprawdz czy masz masę i czy zasilanie sygnał to czarny bo to jak się podtlenek biedoty zakłada to wiem
na razie kompa nie ruszaj
A jak tu będzie ok to sobie przepiptaj odpowiednie piny
No ja zrozumiałem tylko pytanie czy inni marekp750, |
Ok tylko się zastanawiam, jak najlepiej to sprawdzić
Szary kabel to masa, czarny sygnał, a białe to grzałka |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4801 Skąd: krzczonów
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2020-06-23, 11:53
|
|
|
Akurat ten filmik mi raczej nie pomoże, koleś nie mówi o tym jak sprawdzić mase, czy jest dobra
Zastanawiam się czy nie zmasować go do obudowy auta .
A jeżeli pytasz, co jest na wtyczce, to tak samo jak pokazuje vcds . Napięcia na wyłączonym silniku są takie same po jednej i drugiej stronie. Na odpalonym też , z wyjatkiem kabla sygnałowego tam wartości jest stała bądź minimalnie się zmienia. natomiast po drugiej stronie sinusoida jest elegancka
Ten błąd też się skądś bierze
17521 - Zespół 1 sonda 1
P1113 - 35-00 - rezystancja wewnętrzna za duża
[ Dodano: 2020-06-23, 13:17 ]
marekp750 napisał/a: | Lechu napisał/a: | Dobra, zwrot akcji .
Podłączyliśmy sondy naprzemian. i w dalszym ciągu bank1 ma brak aktywności. Mało tego, jak sonda zupełnie jest odłączona, to napięcie jest 0,44V mimo, że nic nie jest wpięte. (VCDS grupa 033) |
Jak masz odłączoną sondę lambda to na kablu sygnałowym idącym do/z ECU ma być coś w okolicach 0.44V. Czyli to jest OK. ECU daje napięcie dla stanu Lambdy = 1.
Po tym także można poznać czy kabel, złącza są OK (dla sygnału). Jak nie ma napięcia to masz przerwę lub uwalone ECU.
ECU i sonda lambda tworzą układ samosterujący. Sam ECU nie jest w stanie wzbogacać/zubażać mieszanki (po odłączeniu sondy ustawia się w trybie 0.44V czyli lambda 1). Dopiero właściwy sygnał z sondy lambda (mówiący o ilości tlenu w spalinach) powoduje, że ECU to wzbogaca/zubaża mieszankę i tak w kółko.
Po co ECU wzbogaca i zubaża w kółko mieszankę?
Skoro mógłby trzymać non stop lambdę = 1 (czyli stechiometryczny układ paliwo/powietrze). |
Czyli tak, 0,44 V jest prawidłowe, to mam rozumieć, że później napięcie od Ecu znika ? Sonda ma wartości stałe, nie faluje .
Jak ją zamontowałem i podłączyłem (kolejną nówkę) odpaliłem silnik, sprawdzałem, zakresy się zmieniały w zależności od temp silnika.
Zakresy jakie zapamiętałem
0,77 - 0,50
0,640 - 0,46
0,570 - 0.46
im cieplej tym bardziej constans . NIe zeszła poniżej 0,44 , a rzadko wychodziła poza 1V
Jak zamieniliśmy stronami (czyli podłączyłem sondę z bank1 do wtyki bank2), to wartości były wysokie (bogato), ale zakres był 0,78 - 0.10 . Nie trzymałem go długo z tak podłączonymi sondami, bo sobie nie radził za dawkowaniem, wiadomo . Natomiast sonda z bank2 podłączona do bank1 też dawała wartości constans (brak falowania) |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4801 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-06-23, 14:56
|
|
|
jak zamieniłes stronami to auto odwrotnie korygowało
jaki gaz masz ? masz możliwość podejrzenia sąd bez niego ?
bo tak na logikę jeśli dołu nie ma na lambdzie to coś zawsze podlewa auto nie jest w stanie tego skorygować |
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2020-06-23, 20:18
|
|
|
W sensie , żeby odłączyć zupełnie sterowanie od LPG bo podejrzewasz, że magiki się wpieli w instalację . ??? |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2020-06-24, 06:15
|
|
|
A masz podgląd na sondy w programie LPG? Jeśli tak, to zauważyłem, że trochę inaczej może być pokazywana wartość sond. Lepiej patrzeć w VAGu, a sondy zdecydowanie odpiąć od instalacji LPG (w celach testowych, bo ogólnie przydaje się podgląd do strojenia instalacji). |
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2020-06-24, 11:58
|
|
|
Sprawdzam tylko w vcds,
Instalka BRC sequent P&P, mam do niech soft i kabel ale nie podglądałem.
krisker napisał/a: | Lepiej patrzeć w VAGu, a sondy zdecydowanie odpiąć od instalacji LPG |
Tak zamierzam zrobić, namierzyć te kable i posprawdzam przejścia .
Będę musiał tą instalkę elektryczną wypruć czy da się ją jakoś wyjąć ? Ilość kabli mnie przeraża |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2020-06-24, 12:11
|
|
|
Kable mają swoje kolory (najczęściej po dwa) i nie jest to takie skomplikowane. Jak się wpinałem z instalacją do sond, to zerknąłem na kolor przewodów sygnałowych, znalazłem takie same przy wtyku kompa (nie powtarzają się) i tam się wpiąłem. U Ciebie wystarczy zerknąć gdzie się wpięto (fizycznie podłączony kabel do linii z sygnałem sond) i rozłączyć/rozlutować to połączenie.
Istnieje też możliwość, że nie wpinano się w ogóle w sondy (instalka przeważnie nie potrzebuje tych danych - służą tylko do podglądu).
Coś mi się w ELSIe schematy wysypały i nie podam Ci konkretnej barwy przewodu. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4801 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-06-24, 12:12
|
|
|
brc nie ma odczytu lambd
no chyba że jakieś nowe bo to moje które miałem nie miało i ja nie widziałem brc z podpiętymi lambdami |
|
|
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2020-06-27, 12:35
|
|
|
I tak,
Piny we wtyczce to są 8 dolny i ten wyżej. (sygnał i masa) .
W wiązce nie ma wpięcia od LPG do sond.
Oporność od wtyczki ecu do wtyczki sondy 0,4 Ω na każdym z tych ty kabli.
Nie ma przejścia pomiędzy tymi kablami
CO teraz ? |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4801 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-06-28, 06:43
|
|
|
zamień lambdy stronami fizycznie
albo kup boszu i daj na tą stronę |
|
|
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2020-06-28, 13:19
|
|
|
pepi napisał/a: | albo kup boszu i daj na tą stronę |
już 2 nowe sondy bosha dedykowane kupiłem i zakładałem , to samo, teraz może jakieś NGK czy delphi .
Zimny lut w ECU ? |
|
|
|
|
|