Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 02 3.3TDI ] ,,słaby bieg wsteczny"  
Autor Wiadomość
Gruba 

Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Gruba
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 26 Paź 2016
Posty: 40
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2018-03-10, 12:09   [D2 02 3.3TDI ] ,,słaby bieg wsteczny"

Witam wszystkich.
Mój problem polega na tym, że wsteczny w moim a8 nie działa prawidłowo.
Ale od początku. Zima, niska temperatura. Skrzynia z rana przy pierwszym odpaleniu wchodzi w stan awaryjny. Nie zawsze. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu jest ok. Można przełączać biegi. W czasie jazdy płynnie przerzuca biegi do przodu ale w czasie redukcji z 5 na 4 jest lekkie szarpnięcie. Do tego chcąc cofnąć po przełączeniu na R jest lekkie szarpnięcie i samochód nie jedzie. Dopiero po dodaniu gazu rusza, ale muszę dodawać bardzo powoli, bo ostro startuje. Poza tym wsteczny lekko szarpie. Mam skrzynie FBH. Może ktoś miał podobne objawy do moich i doradzi. Czy to początek zgonu skrzyni? Co ewentualnie jest przyczyną takiego zachowania? czy opłaca się naprawiać? A może rozglądać się już za następną.
Z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc.
Pozdrawiam Klubowiczów.
 
 
peter5on 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 11 Wrz 2016
Posty: 139
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-03-10, 17:18   

Ja miałem najpierw problem ze wstecznym, wbijałem R i zaskakiwał dopiero po chwili, potem coraz bardziej się ślizgał, i w sumie po kilkunastu użyciach musiałem dawać dużo gazu żeby cofną w ogóle aż w końcu w cale nie cofał, to był ten gumowy tłok wstecznego, guma parcieje i przepuszcza ciśnienie.

A potem miałem szarpanie do przodu bodajże przy zmianie biegu z 1 na 2 i na 3 biegu o ile dobrze pamiętam i to był sterownik, i tym sposobem mimo że na początku zrobiłem remont samej skrzyni bez sterownika to sterownik też poszedł do regeneracji i w sumie jeżeli już robić skrzynie to lepiej całość. Możliwe że u ciebie to kwestia tylko sterownika, może wklej jaki błąd ci wyskakuje.
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2018-03-10, 19:52   

Gruba, na bank tłok wstecznego sie kończy i na bank jak już peter5on wspomniał ...nadejdzie moment, że do tyłu już nie pojedziesz.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Gruba 

Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Gruba
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 26 Paź 2016
Posty: 40
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2018-03-11, 11:06   

Dzięki bardzo. Kody z waga będę miał w poniedziałek to wrzucę.
Mam jeszcze pytanie. Jaką kaskę przygotować na remont? A może ktoś z was wie czy w okolicy Szczecina jest dobry fachowiec od tych skrzyń. A i jeszcze jedno. Ten sterownik jest w skrzyni czy na zewnątrz?
 
 
Beretti 
Moje A8



Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D4 HAVANA BLACK
Wiek: 56
Dołączył: 28 Maj 2016
Posty: 231
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-03-11, 12:48   

Ciężko z tymi fachowcami w zachodniopomorskim ... , miałem to samo ze wstecznym pan Kuźmicz z Koszalina ogarnął naprawę i po 10 miesiącach to samo na zimnym nie jedzie ...
Na marginesie jak by trzeba był graty jakieś do 3.3 TDI to mam trochę :-)))) .
_________________

 
 
peter5on 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 11 Wrz 2016
Posty: 139
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-03-11, 13:38   

Koszty remontu samego tłoka może nie byłby zabójczo duże, tłok kosztuje ok 150 zł demontaż skrzyni pewnie z 500, olej z filtrem też ok 500, ale piszesz że masz szarpanie przy jeździe do przodu a tu już nie wiadomo o co może chodzić, ja obstawiam po prostu sterownik.

Może i ktoś zrobiłby ci tylko ten tłok ale znając życie to zaraz siądzie coś innego, kasa pełnego remontu skrzyni ze sterownikiem ok 6k pln. Tylko znajdź teraz kogoś kto ci to dobrze zrobi, niestety każdy zakład naprawy ASB ma większe lub mniejsze wpadki przy naprawie.
 
 
Gruba 

Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Gruba
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 26 Paź 2016
Posty: 40
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2018-03-11, 15:46   

Ok. Ale gdzie znajduje się ten sterownik? Jest osobno? I czym steruje? Tylko skrzynią czy jeszcze czymś?
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2018-03-11, 19:38   

Sterownik skrzyni zamontowano w podszybiu tuż obok sterownika silnika. W skrzyni jest jeszcze mechaniczna płyta sterowana elektrozaworami.
Ale nie wiem po co szukać dziury w całym, skoro wsteczny nawala to i tak cały środek skrzyni trzeba wytargać,
jeżeli jest tam coś skopane to osoba naprawiająca powinna wyłapać babola.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Gruba 

Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Gruba
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 26 Paź 2016
Posty: 40
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2018-03-12, 20:04   

Obiecałem wrzucić kody z waga ale nie mam obecnie dostępu. Podłączyłem u kumpla VCDS i zrobiłem zdjęcie. Niestety nie pomyślałem żeby sprawdzić jakość i wyszło jak wyszło. Czeka mnie powtórka. Kolega skasował te kody i chyba jest lepiej bo podczas powrotu do domu jechałem płynnie (biegi w górę i dół, wsteczny działa jak działał wcześniej) ale to tylko ok 15 km więc pojadę i podłączę się jeszcze raz. Wtedy zobaczę co wyjdzie. Wstawiam to zdjęcie, ale prawie nic nie widać. Jak zrobię nowe to zaraz wrzucę.

[ Dodano: 2018-03-12, 20:39 ]
Mam problem ze zdjęciem. Za duże.

[ Dodano: 2018-03-12, 20:53 ]
A tak na marginesie. Jak zamieścić zdjęcie? Cały czas występują błędy. Jak zmniejszyć, żeby weszło?
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1790
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2018-03-12, 20:59   

Spróbuj przez fotosik albo coś podobnego
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
Gruba 

Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Gruba
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 26 Paź 2016
Posty: 40
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2018-03-12, 21:19   

ok. To jest to niewyraźne. Nowe jak tylko zrobię to wrzucę.

140.jpg
Plik ściągnięto 6288 raz(y) 16,23 KB

 
 
eed 
Moje A8


Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8L D4
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 09 Mar 2012
Posty: 223
Skąd: Gryfino - Aukra
Wysłany: 2018-03-13, 14:35   

Gruba, Jezeli chodzi o warsztat to jedynie moge polecic serwis Kisielnicki w Przeclawiu gosciu robi tylko skrzynie juz od dobrych kilkunatu lub nawet kilkudziesieciu lat.
_________________

 
 
peter5on 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 11 Wrz 2016
Posty: 139
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-03-13, 17:37   

Tak dla sprostowania mówiąc o sterowniku chodziło mi o płytę sterującą, ona jest pod skrzynią a dokładniej można powiedzieć że jest w tej misce. A centralnie pod płytą jest filtr oleju wygląda to tak z filtrem i bez filtra.



 
 
Gruba 

Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Gruba
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 26 Paź 2016
Posty: 40
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2018-03-14, 14:23   

Dzisiaj pojechałem i podłączyłem się znowu pod VCDS. O dziwo jest tylko jeden kod który sygnalizuje usterkę konwertera. Na tym nie wyraźnym zdjęciu widać, że błędy były 3. Dwa po skasowaniu i przejechaniu ok 100 km zniknęły. Proszę o info co to za usterka. Kod jest podany w załączonym zdjęciu. Ciekawy jestem czy długo mogę z tym kodem jeździć.

Peter5on dzięki za fotki.
edd. dzięki ale ten warsztat ma bardzo złą opinię.

VCDS 2,1.jpg
Plik ściągnięto 6 raz(y) 387,49 KB

 
 
peter5on 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 11 Wrz 2016
Posty: 139
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-03-14, 16:33   

http://wiki.ross-tech.com...25/P0741/001857

Ogólnie taki jest opis usterki, może to być wiele rzeczy ale zapewne najpierw bym sprawdził poziom oleju w skrzyni. Procedura sprawdzania jest ogólnodostępna w necie i na forum. Palisz motor na luz, włazisz w kanał i dużą śrubę w misce odkręcasz teperatura oleju w skrzyni ok 35 stopni i wsadź palucha w dziurę jak zamoczysz i poziom jest blisko krawędzi wylewu lub lekko cieknie po odkręceniu to ok.

Może przecieki masz na misce albo gdzieś indziej? Jeżeli poziom byłby ok to raczej nie obędzie się bez rozbierana skrzyni, sam tutaj nie podziałasz, nie chce cię smucić ale odłóż sobie parę złotych na tą operację. Jeżeli padł któryś solenoid to te zawory gdzie kabelki wchodzą na moim foto to koszt takiego czegoś ok 450 zł niestety jednej sztuki.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.