Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 95 4.2PB/LPG ] Ubywa płyn chłodniczy  
Autor Wiadomość
maRRcin 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8
Wiek: 45
Dołączył: 06 Gru 2011
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-21, 10:19   [D2 95 4.2PB/LPG ] Ubywa płyn chłodniczy

Mam problem z moją A8, mniejwięcej raz na miesiąc dolewam około 1l płynu chłodniczego :shock: Takie objawy wskazują niby na uszczelke pod głowicą ale auto nie kopci na biało, pyłn chłodniczy nie dostaje się do oleju i na odwrót. Co może być przyczyną tak dużego ubytku płynu? może korek zbiorniczka wyrównawczego jest uszk.?, auto jeździ na LPG wycieków pod autem nie zauważyłem. :-/
 
 
BiLu 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 229
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-03-21, 10:47   

Pod maską czuć słodkawą woń? Czasami płyn ubywa w formie rozpylonej mgiełki i trudno doszukać się nawet zacieków. Często winowajcą może być króciec zbiorniczka wyrównawczego, który z czasem dostaje mikropęknięć widocznych tylko po rozgrzaniu - wóczas okolice zbiorniczka są zawilgocone.
Obstawiam jednak króciec chłodniczki oleju - skala wycieku może być na tyle mała, że płyn odparowuje bez zacieków pod autem; przy dłuższych postojach wyciek się nasila, po nagrzaniu poprawia się nieco szczęlność. U mnie tak właśnie było, że im mniej jeździłem autem tym intensywniej uciekał tamtędy płyn. Dodatkowo okazało się, że piecyk webasta miał również nieszczelność :-/
_________________

 
 
sylwekr 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy
Wiek: 47
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 674
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2012-03-21, 12:40   

1l na miesiąc to nie jest dużo i wyciek może być mało widoczny. Czasami też tak jest, że cieknie jak temperatura wzrośnie i automatycznie odparowuje. Sprawdź wszystkie węże, łączenia. Jak masz ori płyn po wycieku powinien pozostać ślad (jest jakiś dodatek w płynie po to aby właśnie łatwiej wycieki zlokalizować).
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1796
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2012-03-21, 16:06   

To co BiLu napisał : http://www.audipages.com/...replacement.htm jeszcze może z pod obudowy filtra oleju delikatnie lecieć i też nie będzie widać : http://www.audipages.com/...lreinstall.html .
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
Prorok 
Użytkownik



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 40
Dołączył: 08 Sty 2012
Posty: 47
Skąd: Knurów
Wysłany: 2012-03-21, 16:30   

ja bym sprawdził termostat kiedys miałem podobna sytuację lecz w innym aucie płynu ubywało a wycieków niebyło później okazało sie ze termostat nieotwierał sie całkowicie i tworzyło sie cisnienie które szło do zbiornika wyrównawczego a zbiornik ma w korku takie zabezpieczenie ze jak wzrosnie tam cisnienie to jest powoli upuszczane przez korek zobaczyłem to dopiero na mocno zagrzanym silniku i wtedy zbiornik był na maxa zapełniony zas gdy ostygł było widac ze cos ubyło z czasem było widac większe braki a ze była zima to temperatura silnika była zawsze w normie , oczywiscie moge sie mylic co do sytuacji jaka dzieje sie u ciebie lecz mysle ze warto zaobserwowac czy u ciebie niedzieje sie cos podobnego
_________________

 
 
maras 
Użytkownik


Rocznik: 1992
Silnik cm3: 2.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Marek
Jeżdzę: Prelude
Wiek: 42
Dołączył: 09 Mar 2012
Posty: 9
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2012-03-21, 20:09   

sprawdź też połączenia z instalacją lpg, miałem kiedyś podobniei okazało się,że jest nieszczelność na trójniku przez który gazownik wpiął się w węża. :shock:
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-03-21, 20:21   

stawiam na rurke pod chlodnica oleju.
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
ricov6 
Moje A8


Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rysiek
Jeżdzę: A8 D3 FL
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 112
Skąd: Lubin
Wysłany: 2012-03-21, 21:05   

Ja miałem u siebie to samo płynu ubywało a wycieku nie widziałem, dopiero jak wyciągałem alternator to zobaczyłem lekkie wycieki z tej chłodniczki oleju. Wyciek nie był duży ale 1 litr na miesiąc też dolewałem
 
 
Buniek4200 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lis 2011
Posty: 81
Skąd: Toruń
Wysłany: 2012-03-21, 21:16   

A ja bym ci proponował sprawdzić połączenie węrzy przy obu głowicach ale od tyłu silnika ja terz miałem takie obiawy dosyć długo i terz nic niemogłem znależć az padło mi koło zamachowe i jak wyjołem skrzynie to zauwarzyłem na lewej głowici ze jest delikatny wyciek płynu chłodzacego a tam są oringi które z biegiem czasu lubią się moczyć i ja tez musiałem dolewać litr płynu w miesiącu
 
 
maRRcin 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8
Wiek: 45
Dołączył: 06 Gru 2011
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-22, 00:45   

Prorok napisał/a:
ja bym sprawdził termostat kiedys miałem podobna sytuację lecz w innym aucie płynu ubywało a wycieków niebyło później okazało sie ze termostat nieotwierał sie całkowicie i tworzyło sie cisnienie które szło do zbiornika wyrównawczego a zbiornik ma w korku takie zabezpieczenie ze jak wzrosnie tam cisnienie to jest powoli upuszczane przez korek zobaczyłem to dopiero na mocno zagrzanym silniku i wtedy zbiornik był na maxa zapełniony zas gdy ostygł było widac ze cos ubyło z czasem było widac większe braki a ze była zima to temperatura silnika była zawsze w normie , oczywiscie moge sie mylic co do sytuacji jaka dzieje sie u ciebie lecz mysle ze warto zaobserwowac czy u ciebie niedzieje sie cos podobnego



u mnie właśnie jest coś podobnego gdy odkręce korek na ciepłym silniku poziom podniesie się ok 2cm, na zimnym znowu jest mniej. Termostat podejrzewałem już wcześniej bo zimą auto niechciało się zabardzo rozgrzac pow 80*C tylko co sie dzieje z tym płynem i gdzie ubywa.
 
 
Arecki 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arek
Jeżdzę: A6 C5
Wiek: 41
Dołączył: 30 Mar 2012
Posty: 10
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-03-30, 01:03   

U mnie pojawiły się małe pęknięcia na zbiorniku i sobie leciało żadnych plam pod autem zauważyłem a w sumie usłyszałem jak był ciepły silnik było kap kap i syczenie czyli kapało i od razu wyparowywało.. po zmianie zbiorniczka wszystko ok..
_________________
Arkadiuso
..........
Darmowy Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolicę
 
 
maRRcin 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8
Wiek: 45
Dołączył: 06 Gru 2011
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-02, 09:33   

Znalazłem już prawie wyciek i moment w którym płyn ucieka: Na zimnym silniku gdy odkręce korek zbiorniczka wyrównawczego uchodzi cisnienie i w tym momencie zaczyna konkretnie kapać spod auta. Cieknie w okolicy prawego przedniego koła foto:



Płyn dokładnie ścieka gdzieś po bloku i zbiera się w okolicy prawego przedniego rogu miski olejowej, niestety nie moge moge dokładnie zobaczyć skąd sączy się płyn :-/

Macie jakieś pomysły? może z pompy wody leci? Cięzka sprawa bo od góry wszystko sucho a na dole niema tyle miejsca żeby zobaczyć skąd leci.
 
 
Rapik 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 4.2TDi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 310
Skąd: G-dz
Wysłany: 2012-04-02, 09:50   

Marcin - obstawiam że wraz z odkręceniem korka, płyn leci przez wężyk przelewowy - wyciągnij go na wierzch i zobacz czy faktycznie tak jest.
Wymieniałeś korek zbiornika? Koszt niewielki, a wysokie prawdopodobieństwo że to on broi.
 
 
BiLu 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 229
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-04-02, 10:07   

chłodniczka oleju
_________________

 
 
maRRcin 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8
Wiek: 45
Dołączył: 06 Gru 2011
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-02, 10:19   

Przedchwilą znowu sprawdzałem - to samo, zimny silnik odkrecam korek i plyn skapuje w miejscu zaznaczonym na zdjeciu.


BiLu napisał/a:
chłodniczka oleju


Możesz napisać coś więcej? gdzie ona jest w którm miejscu szukac wycieku itd bo wczoraj byłem na kanale i nie mogłem jej znaleźć - jak wogóle wygląda?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.