Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 02 4.2PB/LPG ] Łapie temperaturę na postoju i po zgasz  
Autor Wiadomość
Ara$ 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 444
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-08-08, 18:27   [D2 02 4.2PB/LPG ] Łapie temperaturę na postoju i po zgasz

Silnik łapie mi temperature. Dzieje się tak
albo na postoju - dochodzi do 100-105 zależy od temp na zewnątrz
albo po zgaszenia silnika - podjeżdżam pod dom z temp 90, gasze silnik i zaraz podchodzi do 105-110, dzisiaj to chyba mi złapało nawet ze 115

Podejrzewam że to albo termostat albo visco.
Ostatnio zmieniałem rozrząd i mechanik zapomniał mi k... wymienić termostat. Visco sprawdzałem, przed uruchomieniem zimnego silnika jak trzymam za wiatrak visco i ktoś uruchamia silnik to nie kręci się. Jak je puszczam to nabiera wolnych obrotów. Jak silnik gorący visca nie zatrzymam - próbowałem. Więc wydaje mi się że niby sprawne. Chociaz jak zgasze silnik jak jest gorący to nadal moge przekręcic visco tak jak na zimnym silniku.

To że wogóle to wszystko zaczęło się po zmianie rozrządu to zakładam że zbieg okoliczności chyba.

Jakies sugestie?
_________________

 
 
Dymian 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: VW
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Mar 2011
Posty: 161
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2013-08-08, 20:21   

Najlepiej jest zacząć od trywialnych spraw- jak z poziomem płynu?
Mi kiedyś pompa wody ciekła delikatnie i po prostu w króćcu gdzie jest czujnik temp zamieszczony-nie było cieczy tylko powietrze po zgaszeniu i czujnik pokazywał kwiatki.
 
 
krystek78 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krystian
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 46
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 187
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2013-08-08, 20:44   

jak mialem podobnie.wiskoza na goracym silniku dala sie pokrecic.po wymianie jest ciezko pokrecic.zacznij od wiskozy
_________________

 
 
Pawulon_90 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: Audi S8
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 114
Skąd: Tychy
Wysłany: 2013-08-08, 21:20   

Mi rowniez łapie wieksza temperature w takie upaly jak dzis, wydaje mi sie ze po przekroczeniu 100 stopni na wylaczanym silniku powinien sie zalaczyc wentylator i dodatkowa pompka obiegu umnie dodatkowa popka niedziala ale jak włacze webasto to temp spada i jest ok
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-08-08, 21:23   

Mi o dziwo w tym roku nie łapie temperatury a stało się to po zainstalowaniu LPG.. :roll: Jednak jak postoje w korku w mega upał to klima mi sie potrafi wyłaczyć...
 
 
Ara$ 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 444
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-08-08, 21:43   

Dymian napisał/a:
Najlepiej jest zacząć od trywialnych spraw- jak z poziomem płynu
prawidłowy

krystek78 napisał/a:
wiskoza na goracym silniku dala sie pokrecic.po wymianie jest ciezko pokrecic
podejżewam że to może być to

adrian949 napisał/a:
Kolega ma lifta, tam nie jest tak łatwo wymienić termostat
obawiam sie że to sie zgadza
Pawulon_90 napisał/a:
jak włacze webasto to temp spada i jest ok
na przewietrzenie wnętrza dajesz?
_________________

 
 
Pawulon_90 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: Audi S8
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 114
Skąd: Tychy
Wysłany: 2013-08-08, 22:04   

Ara$, nie normalnie piec właczam tylko piec sie niewłaczy bo silnik goracy ale zato pompka wody chodzi jest obieg ;)
 
 
Ara$ 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 444
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-08-09, 13:44   

czy przyczyna tego moze byc to że mi wlali do układu chłodzenia taki płyn
_________________

 
 
michi 
Użytkownik


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 ABZ
Wiek: 55
Dołączył: 04 Sie 2010
Posty: 31
Skąd: Katowice/Śląsk
Wysłany: 2013-08-18, 22:06   

raczej nie, taki płyn może mieć gorsze właściwości smarne, gorsze inhibitory korozji, ale temp odprowadza tak samo
_________________
jak to było? "Vorsprung durch Technik" ?
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2013-08-19, 07:34   

Ale wisco, w korku nie kręci sie jako znacznie szybciej żeby studziło auto, więc to raczej nie one,
Może chlodnica juz pozapychania i nie ma takiej wydolności... Lub łopatki na pompie wody zaczynają szfankować i slaby obieg jest.
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
audik 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 84
Skąd: CRACOVIE
Wysłany: 2013-08-19, 10:27   

http://www.a8team.pl/d2-f...-90c-vt7410.htm

problem już był na forum choć chyba nie do końca ogarnięty , ja wyczyściłem chłodnice i wydawało się OK ale jak przywaliło 40stopni to temperatura podczas postoju też się podnosi.

Może faktycznie coś z drugim obiegiem elektrycznego wentylatora.

PS: jak widać już w tamtym roku przewidziałem globalne ocieplenie :mrgreen: post 3 :mrgreen:
_________________
no i "ni mom" A8 :/
 
 
krystek78 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krystian
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 46
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 187
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2013-08-19, 10:59   

zaczni od wisco.jak jest sprawne to ciezko pokrecic na goracym silniku
_________________

 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2013-08-19, 21:46   

visco jak załapie to wyje jak v12 :-D
a elektryczny ci się zapina -pierwszy i drugi bieg ?
ja u siebie wywaliłem visco i dałem elektryczny i jest spokój
bo debil to wymyślił co taki wiatrak schłodzi na 600 obrotach
dlatego jest elektryczny
ale na obrotach to już elektryczny się chowa :-D
 
 
Ara$ 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 444
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-08-21, 14:55   

Visco niby wg wszelkich wytycznych sprawne, jak powinien sie załączac ten elektryczny chcociaz teraz pewnie trudno będzie mi cos wychwycic - spadły temp i skończyło sie łapanie temp
_________________

 
 
krystek78 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krystian
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 46
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 187
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2013-08-21, 15:11   

vagiem zrob testa
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.