Autor |
Wiadomość |
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-07-02, 06:00
|
|
|
no taki
ale masz jeszcze stag nevo zenit kto co lubi
i kto umie ustawic |
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2018-07-02, 09:54
|
|
|
Do ABZ to nic specjalnego nie trzeba. Nie ma cudów w sterowaniu benzyny, klasyka.
A klucz do sukcesu leży we właściwych mapach korekcji. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2018-07-02, 14:09
|
|
|
Co do zapasu - rozważ butlę w koło, a jako zapas koło z Allroada C5 z fabryczną sprężarką. Koło jest fabrycznie przystosowane do przechowywania bez powietrza, dzięki czemu zajmuje znacząco mniej miejsca w bagażniku (i na średnicy i na wysokości) oraz o ile dobrze pamiętam jest lżejsze. Mając walec jesteś skazany na zmniejszoną przestrzeń. Mając zapas luzem możesz przekładać zawartość bagażnika lub w określonych przypadkach w ogóle nie brać zapasu. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-07-02, 18:00
|
|
|
bagażnik i tak jest spory
walec mało zajmuje
a koło troszkę denerwuje |
|
|
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2018-07-02, 18:04
|
|
|
KOlejną dobrą opcją jest dojazdówka |
|
|
|
|
Davidushka
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Dawid
Jeżdzę: D2
Wiek: 42 Dołączył: 01 Lip 2018 Posty: 17 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2018-07-02, 23:22
|
|
|
W zakladach godnych polecenia w mojej okolicy zaproponowali mi:
1. LOVATO model EASY FAST z najmocniejszym reduktorem i szybkimi wtryskiwaczami typu KP
PEŁANA gwarancja 24 miesiące -w przypadku awarii element jest wymieniany zawsze na nowy- żadnych naprawa regeneracji
instalacja 100% oryginalna bez żadnych polskich zamienników
lub
2.STAG najnowszy sterownik Q-MAX, reduktor KME Twin lub AC Twin (dwa reduktory w jednej obudowie)
Wtryskiwacze Barracuda lub AC W03 firmy STAG.
Cena za jedna i druga instalacje podobna.
Nad zbiornikiem sie jeszcze zastanawiam, ale chyba cylindryczny bedzie wiekszy. Jak by dalo rade, to i 120l bym chcial wcisnac. Na dlugie trasy lepiej wziac cale kolo (mam piata felge taka sama jak komplet).
To, co pepi proponowal nie bardzo podeszlo tym zakladom. Agis niby bardzo podstawowa instalacja, a komponenty w takiej specyfikacji byly by "z innej parafii". Wydaje mi sie, ze po prostu tym nie handluja, wiec proponuja swoje produkty. Ale moze i dobre? Czy ktoras z tych dwoch opcji jest godna uwagi? |
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2018-07-03, 08:30
|
|
|
KME Twin i Barracuda od alexa plus filtr ultra 360 od nich. Ten zestaw przejechał u mnie 60 tys do dziś bez zająknięcia.
Sterownik weź ten co potrafią zestroić a nie ten najbardziej atomowy.
Ja np jadę tylko na korektach po podciśnieniu/obrotach. Wtryski są na tyle szybkie, że praktycznie po czasie nie potrzeba nic kręcić. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
sasquatch
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 25 Lis 2016 Posty: 44 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2018-07-03, 09:45
|
|
|
W swojej S-ce mam LPG od ponad 1,5 roku i przejechane ponad 50 tys. km i BARDZO polecam sterownik Optima Expert! Możliwość podpięcia pod OBD pozwala na korekcję dawki bezpośrednio ze sterownika silnika więc na bieżąco jest korygowana dawka paliwa przez co kalibracja trwa chwilę a potem trzeba po prostu pojeździć. Wtryskiwacze Magic Jet z dyszą 2,1mm, reduktor KME Gold GT ustawiony na 1,2 bara i nie brakuje gazu nawet przy pełnym obciążeniu (oczywiście zasilanie reduktora fi 8mm).
Spalanie na takim zestawie mam od 13 do 22 litrów/100km
Interfejs Optimy jest o niebo lepszy, łatwiejszy oraz ma więcej funkcji niż Stag 300-pro (który mam w innym aucie od 4 lat) |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2018-07-03, 09:57
|
|
|
sasquatch napisał/a: | W swojej S-ce mam LPG od ponad 1,5 roku i przejechane ponad 50 tys. km i BARDZO polecam sterownik Optima Expert! Możliwość podpięcia pod OBD pozwala na korekcję dawki bezpośrednio ze sterownika silnika więc na bieżąco jest korygowana dawka paliwa przez co kalibracja trwa chwilę a potem trzeba po prostu pojeździć. |
No w starszych niestety to nie hula. |
_________________
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-07-03, 12:19
|
|
|
lovato się nie pchaj to syf .... |
|
|
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2018-07-03, 13:21
|
|
|
sasquatch napisał/a: | W swojej S-ce mam LPG od ponad 1,5 roku i przejechane ponad 50 tys. km i BARDZO polecam sterownik Optima Expert! |
ja za to Optimy nie polecam, nie ze względu na produkt tylko ogólne podejście Alexa do problemów. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-07-03, 16:05
|
|
|
optima to taki inny agis a ci od agisa są bardzo pomocni i zazwyczaj idą na rękę
ale ci od optimy to jacyś dziwni są to fakt
kiedyś chciałem zakupić od nich sterownik jak wchodzili na rynek
ile było problemów
kupiłem lpgtecha i przeklinałem ten produkt wiecznie coś było nie tak
kazali mi naprawić auto i dopiero czepiać się sterownika .
Naprawiłem auto jak zapodałem ten co zawsze sterownik . |
|
|
|
|
|
|
|
pfx
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Kwi 2016 Posty: 50 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-07-15, 07:50
|
|
|
miałem kilka aut z gazem i najlepsze zdanie mam o ..BRC. Najbardziej stabilne komponenty i najmniej awaryjne. Co prawda auta miały moce do 200 KM . Nie mniej jednak miałem okazję kiedyś widzieć hamowane EVO IX zrobione na BRC i ponad 400 kucy po remapie nie robiło większego wrażenia na wykresach. Dwa złote geniusy i po dwa wtryski na cylinder (niestety nie pamiętam jakie). Gruby przewód zasilający. Kompensacja reduktorów zrobiona też grubym , oplecionym przewodem i wkrętki w kolektor grube. (doładowanie sięgające 2,0 bara zdmuchuje standardowe wężyki lub ich rozwala).
Warto inwestować w detale, bo oszczędność kilku stówek nie zawsze się opłaca.
Co do kroplówki mam mieszane zdanie, ale nie kosztuje to wiele, miałem w dwóch autach i zawsze zapominałem, że tam trzeba dolewać tego płynu, więc czy potrzebna - nie wiem.
Lovato ma mój kolega w 200 konnym silniku i narzeka, stale mu rozjeżdża mapy, wali czeka - z powodu niskiej mieszanki na małych obrotach. (pewnie źle dobrana)
Co do sterownika:
- uważam, że nie ma on większego znaczenia, ponieważ sekwencja gazu jest sterowana sekwencją benzyny, zatem układ ma się sterować bardziej pneumatycznie, niż elektronicznie.
- istotniejsza zatem jest wydajność i stabilność reduktora, dobór wtrysków/ dyszy, zabezpieczenie układu przed syfem gazianym (awarie)
- im bardziej sterownik miesza w czasach wtrysków, bo pneumatyka nie daje rady - tym bardziej rozjeżdżają się mapy, wywala czeka itp.
- przy dużych mocach korekty wprowadzane ręcznie powinny być wykonywane na hamowni, bo w "testach drogowych" nie zawsze osiągniemy graniczne obciążenie.
- protekcja / emulacja przekaźnika pompy - godna rozważenia. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-07-15, 09:37
|
|
|
tu raczej mało ludzi kocha brc
sporo to wywaliło między nimi ja
I masz mylne zdanie na temat elektroniki głupie korekty od temperatury sporo mieszają
pnełatyka to tylko utrzymanie odpowiedniego ciśnienia i odpowiednie dawkowanie precyzyjne |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-07-15, 11:17
|
|
|
pepi napisał/a: | tu raczej mało ludzi kocha brc
sporo to wywaliło między nimi ja
I masz mylne zdanie na temat elektroniki głupie korekty od temperatury sporo mieszają
pnełatyka to tylko utrzymanie odpowiedniego ciśnienia i odpowiednie dawkowanie precyzyjne |
Nie jestem znawcą LPG, sam tego nie zakładam, nie serwisuję i nie mam do tego żadnego programu aby podyskutować o parametrach ale...
w kilku swoich A8 miałem BRC i jakoś nie narzekam.
Co więcej, w obecnej D3 mam instalkę przełożoną z mojej wcześniejszej S8D2 więc sama instalacja ma już ponad 10 lat i wciąż to jeździ.
Oczywiście po latach parę rzeczy trzeba było wymienić...
- oba reduktory GeniusMAX padły jakieś 2-3 lata temu więc zamieniłem je na KME Twin
- 4ry z 8miu wtryskiwaczy padły więc zmieniłem na nowe ale 4ry wciąż mam z pierwszego montażu i wciąż działają
Na tej instalacji zrobiłem łącznie jakieś 350.000km bez żadnych praktycznie istotnych awarii więc ile by psów nie wieszać na BRC to w mojej ocenie spełniła swoje zadanie wyśmienicie |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|