Autor |
Wiadomość |
stillbadboy
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 25 Cze 2014 Posty: 254 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2014-12-07, 12:07
|
|
|
Gabriel napisał/a: | pepi napisał/a: | To żaden stag /agis nie wypluje tyle mocy co BRC
|
Jak to nie wypluje? Przecież można ustawić aby powyżej 5000obr dolewał paliwa i będzie jak BRC z tego co wyczytałem z Twoich postów. A wówczas wypluje dużo mocy :p
W piątek jechałem na PB do Zabrza i z powrotem i czułem się jak by z 10 lat mojej S8 ubyło. różnice było czuć niesamowicie na korzyść benzyny. Normalnie banan z gęby nie schodził |
no to musisz przyjzec sie instalce lpg bo cos ewidentnie jest nie tak, nie powinno na sekwencji byc odczuwalnej roznicy. A z tego co wiem sekwencje mozna tak skalibrowac ze bedzie szla lepiej niz na benie ( oczywiscie to nie zdrowe i zarznie szybko silnik , ale sam fakt ze tak sie da powinien Ci dac do myslenia ze masz cos zdrowo skaszanione z lpg )
poza tym, nasuwa mi sie jedna refleksja to nie forum lpg, jeden sobie juz wyrobil opinie o brc NA PODSTAWIE KILKU POSTOW, drugi na temat staga itd. Troche to chore '
Moim skromnym zdaniem przypisywanie winy brc czy stag czy czego tam jeszcze jest bez sensu, sens by byl gdyby w dwoch takich samych autach zalozyl jeden mechanik w jednym holendra a w drugim polaka, jeden ten sam je wystroil i bysmy widzieli po jakims czasie efekty i roznice.
tdi przeciez tez jest zaiebiste wedlug 99% spoleczenstwa polskiego a jezdzimy v8 w benie, znaczy sie nasze sa gorsze bo wiekszosc tdi uwaza za sluszne ?:) |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-12-07, 16:55
|
|
|
ja w tym samym aucie miałem
BRC
LPG TECH
Agis
I mam porównanie
Dlaczego więcej mocy ma rozwalić motor nie rozumiem ? jak to może 2/10 % |
|
|
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2014-12-07, 18:13
|
|
|
stillbadboy napisał/a: | no to musisz przyjzec sie instalce lpg bo cos ewidentnie jest nie tak, nie powinno na sekwencji byc odczuwalnej roznicy. |
No właśnie nie bardzo wiem co by mogło być nie tak, ale na benzynie jedzie lepiej i to fakt. Nie czuć różnicy w normalnej jeździe, ale przy pałowaniu na max, czuć ze bena jedzie lepiej, biegi 3 wzwyż. Bo na niższych to nie ma różnicy.
Podłączyłem kablem sprawdzić co i jak, ale nic nie zauważyłem niepokojącego.
stillbadboy napisał/a: | A z tego co wiem sekwencje mozna tak skalibrowac ze bedzie szla lepiej niz na benie |
No tego nie wiedziałem a co za tym idzie jak to zrobić? |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-12-07, 20:32
|
|
|
Gabriel napisał/a: | Ja tam uważam, że LPG zakłada się po to aby jeździć na "gazie". I po to dobiera się graty do danego samochodu, aby instalka obsłużyła możliwości silnika w danym bolidzie. |
To bardzo słuszne założenie.
Gabriel napisał/a: | Nigdy nie miałem BRC i w sumie miałem o niej dobre zdanie, ale ten wątek otworzył mi oczy (zasługa kolegi pepi, ) i dla mnie BRC to "bubel" jak wiele, które forumowicze opisują i proszą o rady.
Nie może byś tak że instalacja nie obsługuje mocy silnika. A przełączyć na Pb zawsze sobie można jak się chce i to w każdej instalce LPG. |
Twoje wnioski co do BRC są raczej niewłaściwe.
Ja mam u siebie BRC na pomarańczowych wtryskiwaczach i dwóch reduktorach GeniusMax i nie mam problemu z mocą pojazdu - na LPG zamykam zegar tzn. ciągnie do licznikowych 280km/h
pepi napisał/a: | nie każde brc się popiera paliwem chyba |
No raczej nie każde... u mnie raczej tego nie robi bo raczej nie musi
Gabriel napisał/a: | No właśnie nie bardzo wiem co by mogło być nie tak, ale na benzynie jedzie lepiej i to fakt. Nie czuć różnicy w normalnej jeździe, ale przy pałowaniu na max, czuć ze bena jedzie lepiej, biegi 3 wzwyż. Bo na niższych to nie ma różnicy. |
Więc coś jest raczej nie tak bo tak jak pisałem powyżej u mnie jakoś nie czuć strat mocy i jadąc na LPG mogę osiągnąć prędkość maksymalną. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-12-07, 21:47
|
|
|
FOSS napisał/a: | No raczej nie każde... u mnie raczej tego nie robi bo raczej nie musi | - jak nie sprawdzisz to się nie dowiesz trzeci bieg i do odcinki |
|
|
|
|
RA__________ [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-12-07, 22:25
|
|
|
Gabriel napisał/a: | Hm.
Ja tam uważam, że LPG zakłada się po to aby jeździć na "gazie". I po to dobiera się graty do danego samochodu, aby instalka obsłużyła możliwości silnika w danym bolidzie.
Nigdy nie miałem BRC i w sumie miałem o niej dobre zdanie, ale ten wątek otworzył mi oczy (zasługa kolegi pepi, ) i dla mnie BRC to "bubel" jak wiele, które forumowicze opisują i proszą o rady.
Nie może byś tak że instalacja nie obsługuje mocy silnika. A przełączyć na Pb zawsze sobie można jak się chce i to w każdej instalce LPG.
Nie widzę sensu płacić za taką instalację, która zachowuje się jak zestaw za 2500zł w A8/S8 i nadaje się tylko do spokojnej jazdy. Następnie przełącza się na benzynę i wraca jak się gazu ujmie. |
TO jest dobre Nigdy nie miał ale posty czyta
Kupiłem swoje A8 ze stagiem na waldkach i wiele tu czytałem zanim się zarejestrowałem po czym wywaliłem ten złom(miał nalatane 40tyś i wstawiłem 50tyś km temu BRC. Auto odzyło. Koniec rozjazdów map i innych ceregieli. Musiał bym tu litanie napisac ile potrafiło to cos mi narobic w aucie! Ale jak widze wszystko już napisane. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-12-07, 23:03
|
|
|
pepi napisał/a: | FOSS napisał/a: | No raczej nie każde... u mnie raczej tego nie robi bo raczej nie musi | - jak nie sprawdzisz to się nie dowiesz trzeci bieg i do odcinki |
Ale że co ma się wydarzyć?.... pytam bo u mnie jedzie do końca...
tak samo na 2-ce czy 4-ce, jedzie do końca obrotomierza i przełącza na następny bieg...
na PB się nie przełącza |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
RA__________ [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-12-07, 23:12
|
|
|
Genius Max ma wydolnośc deklarowaną 350PS więc nawet zakładająć że sobie przesadzili to masz wydolnośc na ok 600PS w niespełna 340konnym silniku. Po co ma sie tu podpierać?
Ja zaoszczędziłem i mam jeden genialny parownik i w zupełności wystarcza Róznicy nie czuję żadnej na PB czy LPG |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-12-08, 01:07
|
|
|
Maximuss napisał/a: | Genius Max ma wydolnośc deklarowaną 350PS więc nawet zakładająć że sobie przesadzili to masz wydolnośc na ok 600PS w niespełna 340konnym silniku. Po co ma sie tu podpierać? |
Noi właśnie o tym mówię...... założyłem taką instalację, że nie ma problemu z obsłużeniem mojego silnika niezależnie od stylu jazdy.
Nie podpiera mi się benzyną i co najważniejsze nie mam problemu z ubogą mieszanką co przy zasilaniu LPG bywa szkodliwe dla silnika.
Żeby oszczędzać trzeba najpierw zainwestować |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-12-08, 07:53
|
|
|
Maximuss napisał/a: | deklarowaną 350PS więc | -no tak ale tylko deklarowaną
z wami to jak z żoną niby rozumie a robi i mówi jak zawsze
można mieć nawet dwa trzy cztery reduktory i jeśli coś będzie skopane w zasilaniu to kupa
jest jeszcze termika reduktora
jak widzie pojęcie nie zrozumiałe dla wszystkich
Tak na prawdę jeden reduktor który obrobi te ponad 300km PRINS
i podobna kanapka ale to są dwa reduktory
Posiadacze brc nie są informowani tak jak w innych markowych o tym że auto spala paliwo
takie podejście jest może i ok dla motoru
ale nie dla posiadacza .
więc albo kabelek lpg i patrzymy lub wyłączamy pompę i podpinamy i obserwujemy odpowiednie bloki
Inaczej nigdy nie mamy pewności . |
|
|
|
|
|
|
|
RA__________ [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-12-08, 11:00
|
|
|
pepi, Miałem u siebie juz zamontowany wyłącznik pompy. Nawet nie wiedziałem że tak jest do czasu zmiany instalacji. Oczywiście powodowało to pewne cyrki w stagu ale juz w BRC nie więc bez namysłu pozostawiłem sprawe jak była. Oczywiśce przez pierwsze 10tyś.sprawdzałem sobie korekty i co się da i było ok(wyczulenie z poprzedniego bubla)
Odcięcie pompy nie zawiodło ale poczytałem tu na forum co może zrobić gdy zawiedzie i obecnie jest wywalone.
Wracając do wątku wszystko było w porzadku więc jednak genius ma spora wydolnośc skoro bez problemu obsługuje nadal ABZta. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-12-08, 16:10
|
|
|
mniejsza z tym
ja też miałem i wiem jak jest |
|
|
|
|
|
|
|
Davidushka
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Dawid
Jeżdzę: D2
Wiek: 42 Dołączył: 01 Lip 2018 Posty: 17 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2018-07-01, 03:04
|
|
|
Witam,
Chcialbym zalozyc instalacje LPG do D2 4,2 ABZ. Ostatni wpis w tym temacie jest z przed 3,5 roku. Technika idzie do przodu, instalacje sie zmieniaja itd. Chcialbym zatem odswiezyc temat i prosze o informacje, jaka instalacje zalozyc najlepiej? Butla najchetniej w kole, ale nie koniecznie. Prosze o rady, za co dziekuje. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-07-01, 07:56
|
|
|
sterowniki też poszły do przodu
więc wybierz taki jaki umiesz ustawić lub masz dostęp do kogoś kumatego kto to potrafi .
Ja preferuje agisa ale od staga po zenita są ok .
Reduktor to kme twin wtryskiwacze barracuda
na trójnikach .
Butla w koło mam taką 80 l i powiem tak jak bym miał zakładać wybrał bym jednak walec
kanapa jest i tak nie kładziona a koło i tak wala się po bagażniku |
|
|
|
|
|
|
|
Davidushka
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Dawid
Jeżdzę: D2
Wiek: 42 Dołączył: 01 Lip 2018 Posty: 17 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2018-07-01, 20:30
|
|
|
Z butla to sluszna uwaga pepi, bo i tak w bagazniku jest sporo miejsca, a kolo zapasowe w trasie jest potrzebne. Przekonali mnie tez koledzy z forum w swoich postach, ze wszystkie psikadla w dziurawe opony niosa za soba nieprzyjemne efekty.
Bede robil trasy po 5000 km. ze dwa, trzy razy w roku, dlatego tez decyzja o LPG. W przeciwnym razie nawet nie zastanawialbym sie kundlic to piekne autko nadtlenkiem gazolotu.
Zagladajac w temat gazu V generacji:
http://www.audiklub.org/f...0180845a378e871 Czyli V i VI generacja ogolnie odpada?
Sekwencja IV generacji powinna zalatwic sprawe.
Jaki sterownik Agisa wybrac? Jak googluje, to wszystkie posty na forach maja przynajmniej 4 lata...
[ Dodano: 2018-07-01, 22:03 ]
Znalazlem taki sterownik: 8-cylindrowych (Agis P13 I8)
https://www.acon.com.pl/p...ika/28-agis-p12
Jest cos lepszego, nowszego? |
|
|
|
|
|