Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 94 4.2PB/LPG ] Wtryskiwacze LPG a zużycie gazu  
Autor Wiadomość
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2012-01-29, 10:40   

hipcio napisał/a:
Jak coś zapraszam do Mnie. Darek jest chyba zadowolony a miał trochę km.

Kilometry to rzecz względna. Jeśli chce się jeździć bezawaryjnie na LPG to warto.
U mnie jak Ci opowiadałem nie mam żadnego problemu na Pb (żadnych błędów na kompie). Problemy pojawiały się na Lpg ale to przez mojego gazownika.
tomi26, tak że jak masz nie daleko to polecam podjechać do hipcio, u mnie można powiedzieć problemy już prawie ogarnęliśmy. Zastanawiam się jeszcze tylko nad wymianą wtrysków na Hany.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2012-01-29, 10:56   

Dodam jeszcze jeden argument aby rozwiazac wątpliwości czy instalacja jest dobrze ustawiona.
Można sprawdzic po chwilowym spalaniu na komputerze pokladowym. Poprostu jesli wartości są identyczne lub bardzo do siebie zblizone podczas jazdy na Pb i Lpg ze stała prędkością to jest dobrze ustawiona. Najlepiej jadac prosty odcinek na Pb przełaczyc na lpg po chwili powinien pokazywac takie samo spalanie. Jeśli pokaże np. 1litr więcej to mamy ubogo na Lpg jesli mniej to bogato.
 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2012-01-29, 11:22   

hipcio napisał/a:
Dodam jeszcze jeden argument aby rozwiazac wątpliwości czy instalacja jest dobrze ustawiona.
Można sprawdzic po chwilowym spalaniu na komputerze pokladowym. Poprostu jesli wartości są identyczne lub bardzo do siebie zblizone podczas jazdy na Pb i Lpg ze stała prędkością to jest dobrze ustawiona. Najlepiej jadac prosty odcinek na Pb przełaczyc na lpg po chwili powinien pokazywac takie samo spalanie. Jeśli pokaże np. 1litr więcej to mamy ubogo na Lpg jesli mniej to bogato.

A o tym nie pomyślałem? Muszę to kiedyś sprawdzić.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2012-01-29, 13:04   

hipcio napisał/a:
Dodam jeszcze jeden argument aby rozwiazac wątpliwości czy instalacja jest dobrze ustawiona....

To ja jeszcze podpytam.....
obiegowa opinia mówi, że spalanie średnie (nie chwilowe) na LPG może się wahać w granicach 5% (spokojna jazda) do nawet 20% (pałowanie i ściganie się ze wszystkim co po drodze się porusza).
Różnice w spalaniu tłumaczy się różną gęstością PB i LPG oraz różną ich kalorycznością i innymi warunkami spalania.

Czy to twierdzenie jest słuszne czy też każde różnice w spalaniu pomiędzy PB i LPG jest wskazówką, że ze spalaniem LPG nie wszystko jest OK??

Tu dodam też moją pewną wątpliwość co do wartości spalania średniego...... wg. mnie spalanie widoczne na FIS'ie nie zawsze nawet na PB wydają się czasem odbiegać od spalanie "mierzonego" (tankowanie na full, przejazd określonej liczby km i ponowne tankowanie na full) więc jak wskazania FIS'u mają się do spalania LPG???

hipcio napisał/a:
(...) Bywam w Wawie to można coś podziałac, może na zlot się wybiore najbliższy :mrgreen:

Zapraszamy, miło się będzie spotkać :lol:
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2012-01-29, 14:29   

Spalanie na Fisie pokazuje nam tylko że czas wtrysku na pb a po zmianie na Lpg się nie zmienia czyli instalacja jest dobrze wyregulowana. Ważne jest aby prędkośc, obciążenie silnika były identyczne na obu paliwach.Wtedy różnice w spalaniu chwilowym pokazują nam zmiane czasu wtrysku dla danego paliwa. A te czasu powinny być identyczne dla Lpg i Pb.

Jeśli Fis pokazuje np spalanie 15litrów a po tankowaniu Lpg również wychodzi 15 to ewidentnie mamy ubogą mieszankę na Lpg.


Najlepiej zrobić sobie test z pkt. A do pkt B
Jazda najpierw na Pb, patrzymy ile wyszło średnie. Nastepnie ten sam odcinek z takimi samymi predkościami na Lpg. Jeśli średnie spalania są zbliżone do siebie to jest ok.
Jeśli się znacząco rózni to regulacja Lpg. Na stacji powinniśmy mieć np. spalił 10litrów Pb a Lpg (10+20-30%)czyli około 12-13l
Ostatnio zmieniony przez hipcio 2012-01-30, 22:17, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2012-01-29, 15:14   

hipcio napisał/a:
Spalanie na Fisie pokazuje nam tylko że czas wtrysku na pb a po zmianie na Lpg się nie zmienia czyli instalacja jest dobrze wyrególowana. W realu to spalanie Lpg powinno być około 25-30% większe niż pokazuje Fis jeśli jest dobrze ustawione Lpg.

Noi wszystko jasne...
to u mnie jest wszystko w porządku... jak w jeździe miejskiej FIS pokazuje 20l to spalanie LPG mam na poziomie 25l-26l czyli właśnie dokładnie w przedziale 25-30% ;-)

hipcio napisał/a:
Jeśli Fis pokazuje np spalanie 15litrów a po tankowaniu Lpg również wychodzi 15 to ewidentnie mamy ubogą mieszankę na Lpg.

Przy 15l na FIS'ie spalanie LPG mam na poziomie 18-19l więc też jakoś w normie.

hipcio napisał/a:
Najlepiej zrobić sobie test z pkt. A do pkt B...
Jeśli średnie spalania są zbliżone do siebie to jest ok.
Jeśli się znacząco rózni to regulacja Lpg.

Rozumiem, że piszesz o średnim spalaniu które pokazuje FIS :->
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2012-01-29, 16:51   

FOSS napisał/a:
hipcio napisał/a:
Najlepiej zrobić sobie test z pkt. A do pkt B...
Jeśli średnie spalania są zbliżone do siebie to jest ok.
Jeśli się znacząco rózni to regulacja Lpg.

Rozumiem, że piszesz o średnim spalaniu które pokazuje FIS :->


Tak chodzi o średnie spalanie w tym wypadku.

Jutro wszyscy będą testować jak to u Nich wygląda. :-)

Najlepszą metodą jest i tak Vag i bloki 10 i 11.





Poprawiłem cytaty bo źle Ci się zacytowało.
Pozdro, FOSS
 
 
ricov6 
Moje A8


Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rysiek
Jeżdzę: A8 D3 FL
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 112
Skąd: Lubin
Wysłany: 2012-01-29, 21:21   

ja Valteki wywaliłem i wstawiłem Hanna 2000 spalanie spadło w granicy 2-3 lit. na kalibracje jeździłem prawie co miesiąc, ale podaliście fajny sposób jak można sobie sprawdzić lpg
 
 
tomi26 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 494
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2012-01-30, 00:04   

Sorki,że dopiero odp.ale zrezygnowałem z internetu w UPC i od kilku dni mam mobilny w Orange i chyba coś jest z tym modemem bo rozłącza co chwilę(kumpel próbował nim kiedyś otworzyć piwo bo myślał,że to zapalniczka ehh)

A co do tematu to szkoda Michał,że się wcześniej nie zgadaliśmy,bo jakieś dwa tygodnie temu byłem w Garwolinie,a stamtąd to już rzut beretem.
Co do bloku 10 i 11 to dwie godziny temu sprawdziłem to u siebie i wygląda to tak(na górze 10 na dole 11,ale to raczej wiecie :-) )


Vag wypluł jeden błąd sporadyczny,chyba 1088 adaptacja składu mieszanki.

Sposób na sprawdzenie instalki....sprytny :-D
_________________
Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli :D
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2012-01-30, 22:06   

jesli jezdziłes na Lpg i masz cały czas takie wartosci to:

Masz ubogą mieszankę na wolnych i niskich obrotach. Góra idealnie.Trzeba podnieśc mnożnik o około 2-3 pkt w zakresie 2ms-10ms.

Może byc to również wina rozkalibrowanych Valteków, jednak ja bym najpierw przeprowadził regulacje.

[ Dodano: 2012-01-30, 22:13 ]
tomi26 napisał/a:
A co do tematu to szkoda Michał,że się wcześniej nie zgadaliśmy,bo jakieś dwa tygodnie temu byłem w Garwolinie,a stamtąd to już rzut beretem.
:-D


No szkoda, a w Garwolinie jestem prawie codziennie.

Poczekaj do spota, jest duża szansa, że się zjawie to ustawimy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.