Autor |
Wiadomość |
tomi26
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 494 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2012-01-28, 14:28 [D2 94 4.2PB/LPG
] Wtryskiwacze LPG a zużycie gazu
|
|
|
hipcio powiedz mi czy rozkalibrowanie wtrysków ma wpływ na spalanie gazu? tj.będzie większe? |
_________________ Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli |
|
|
|
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2012-01-28, 14:49
|
|
|
Ma i to bardzo duże. A jakie to wtryskiwacze? Jak Valtek czerwony, zółty, itp to do kalibracji lub wymiana na nowe(lepiej wymienic)
A skąd wiesz że są rozkalibrowane? Spalanie Lpg wzrosło nie tylko tobie. Ja też zauwazyłem wzrost.Jest to podyktowane "ilością gazu w gazie" i warunkami zimowymi.
Sprawdz korekty paliwowe blok 10 w Vagu. Jak na minus są masz za dużo gazu jak na plus to masz ubogo.Jeśli są to znaczące odchyłki od 0 to nie jest dobrze szczególnie gdy są na +. Wtedy spalanie znacząco wzrasta. |
Ostatnio zmieniony przez hipcio 2012-01-28, 15:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2012-01-28, 15:04
|
|
|
Też przychylam się do wypowiedzi hipcio, ze względu na koszt który wyjdzie podobnie jak mniemam. Ostatnio właśnie to przerabialiśmy razem z Michałem choć gazownicy w rejonie Michała to ździercy i życzą sobie sporo więcej za listwę niż chodzi ona na aledrogo. Ja natomiast choć ostatnio wymieniłem jedną listwę to i tak zastanawiam się nad Hanami. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2012-01-28, 15:12
|
|
|
Hana na dzień dzisiejszy to najlepsza opcja dobrego wtryskiwacza. Jest nie drogi precyzyjny, wydajny i mało awaryjny. Pozwala to na dokładną regulacje i precyzyjne dawkowanie. Dodatkowo pozwala zaoszczędzic benzyne dzięki możliwości wcześniejszego przejścia z Pb na Lpg ze wzgledu na jego budowę.
Ja też wymieniam na Hana. Moje Magic jety wysiadają po 70 tys km. |
|
|
|
|
|
|
|
tomi26
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 494 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2012-01-28, 15:37
|
|
|
Dzięki Pany :-D
Wtryski mam niebieskie walteki,praktycznie sama trasa(spokojna)spalanie ok.20 L,więc dużo za dużo...na wtorek jestem umówiony na sprawdzenie instalki,ustawienie wszystkiego no i kalibracje.Autko na gazie też za równo nie chodzi,za kalibracje za dużo nie zapłacę bo mamy wspólnych znajomych więc się skuszę ;-)
A co do bloku 10 to sprawdzę jeszcze dziś,dzięki. |
_________________ Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli |
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2012-01-28, 15:51
|
|
|
Mi nawet przy kulejącym jednym cylindrze wychodziło w trasie koło 16l. Ostatnio bez bata na klapie jechałem do Michała więc tylko przepisowo może od czasu do czasu delikatnie przekroczone. To na całodzienną trasę około 450 km wyszło mi średnio niecałe 16l/100km. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
tomi26
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 494 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2012-01-28, 16:09
|
|
|
daro72,no ja mam nadzieje,że ten magik coś tam u mnie przydłubie i spalanie wróci do normy.
Ostatnio wymieniałem sondy(nówki,oryginały Bosch)może to po ich wymianie trzeba było coś tam poustawiać,niedługo się okaże. |
_________________ Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli |
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2012-01-28, 16:13
|
|
|
Nie wiem jaką masz instalkę ale u mnie w Stagu 300 plus sądy są nie podłączone.
Ale za to mapy paliwowe są na bieżąco monitorowane przez sondy. Może rozbieżność map Pb i Lpg mają coś tu na rzeczy. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
tomi26
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 494 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2012-01-28, 16:51
|
|
|
daro72 napisał/a: | Nie wiem jaką masz instalkę ale u mnie w Stagu 300 plus sądy są nie podłączone. |
Też Stag 300,ale nie plus,sondy też są niepodłączone.
daro72 napisał/a: | Ale za to mapy paliwowe są na bieżąco monitorowane przez sondy. Może rozbieżność map Pb i Lpg mają coś tu na rzeczy. |
No tego raczej nie skomentuje,nie znam się.
Nie miałem nigdy większych problemów z gazem i nigdy się nie zagłębiałem w ten temat.
Zobaczymy co ten spec wymyśli ;-) |
_________________ Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli |
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2012-01-28, 18:29
|
|
|
Ja też się na tym za bardzo nie znam i dlatego jeżdżę do hipcia. Wiem co i jak ale sam nie znam aż takich szczegółów. I sam w aucie z lapkiem nie ustawię instalki. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2012-01-28, 19:05
|
|
|
Przeniosłem Wam koledzy w oddzielny temat ;-)
Pozdrawiam, FOSS |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2012-01-28, 20:31
|
|
|
Dzięki Damian bo zrobiliśmy mały Off top. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
tomi26
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 494 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2012-01-28, 23:49
|
|
|
FOSS napisał/a: | Przeniosłem Wam koledzy w oddzielny temat ;-)
Pozdrawiam, FOSS |
No i cacy ;-)
daro72 napisał/a: | ...Wiem co i jak ale sam nie znam aż takich szczegółów. I sam w aucie z lapkiem nie ustawię instalki. |
A to tak jak ja.
Kilka razy zbierałem się nawet żeby o tym tak dokładnie poczytać,ale jakoś mnie to nie wciągnęło :-P
A tak na marginesie to w AcGasSynchro chyba niema zbyt wiele opcji co do ustawień tego wszystkiego,głownie chyba chodzi o mapę,ma się pokrywać lpg z pb,tak :?: |
_________________ Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli |
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2012-01-29, 09:47
|
|
|
tomi26 napisał/a: | głownie chyba chodzi o mapę,ma się pokrywać lpg z pb,tak :?: |
Coś w tym rodzaju ale valteki podobno lubią się zapętlać z Pb i dlatego ponoć lepiej mapę podnieść odrobinę wyżej niż benzynę. Najlepiej wytłumaczy ci to Michał. On bardziej to ogarnia. U mnie akurat było ustawione za duże ciśnienie na reduktorze i wtedy się wtryski zapętlały. O co w tym wszystkim chodzi dokładnie nie wiem. Jak dla mnie to tylko nić lub sznurek może się zapętlić :mrgreen: ;-) |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2012-01-29, 10:06
|
|
|
Ustawianie Staga jest bardzo proste, trzeba tylko zebrac dwie mapy w identycznych warunkach drogowych i ustawic tak mnożnik aby się idealnie na siebie nałozyły.
Co do zapętlen to jest to stan kiedy wtryskiwacz gazowy nie wyrabia się z otwarciem i zamknięciem się w jednym cyklu. Dzieje sie to przy maksymalnym przyspieszaniu i tylko wtedy. Tu jest wiele zaleznosci aby do tego doszlo. Cisnienie gazu, temperatura gazu oraz wydajnosc wtryskiwaczy Lpg. Valteki w A8 wyrabiaja sie na styk przy Goldzie i poprawnym montażu.
Zapętlenia nie wpływaja na spalanie jeśli normalnie jezdzimy jedynie w sytuacji kiedy dusimy auto na maxa.
Tomek niech gazownik zrobi kalibracjie wtryskiwaczy następnie zrób reset kompa, jazda na Pb az się zbiorze mapa Pb i pozniej Lpg i regulacja w czasie jazdy.(najlepiej z podglądem na blok 10 i 11 w Vagu-ja tak robie)
Inna metoda nie ma sensu szkoda twojej kasy i czasu.
Patrzyłeś na blok 10? Jakie masz tam wartości
Jak coś zapraszam do Mnie. Darek jest chyba zadowolony a miał troche km.
Tomek nie spodziewaj się cudów , że spalanie spadnie o kilka litrów. 16-17 litrów w trasie to teraz norma. Podaj wartosi z bloku 10 zanim pojedziesz do gazownika to Ci pwiem czy warto. Bywam w Wawie to można coś podziałac, może na zlot się wybiore najbliższy :mrgreen: |
|
|
|
|
|