Autor |
Wiadomość |
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-03-30, 22:34
|
|
|
Gabriel napisał/a: | Ja wymieniałem ale bez sprężonego powietrza. Normalnie ściskałem sprężynę przyrządem, takim jak z allegro, ale wykonanym na wzór, własnoręcznie. Da się wszystkie wymienić i to czy ciśnieniem, czy przyrządem nie ma znaczenia. |
A czym podparłeś zawór żeby nie wpadł do cylindra?
To fajnie że da się wymienic wszystkie |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2014-03-30, 23:10
|
|
|
Niczym specjalnym. Tłok do góry i to wszystko.
Robota zdecydowanie dla dwóch osób. |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-03-31, 09:49
|
|
|
a pierścienie i powłoka cała nie porysowana
bo bywa też tak że odmą motor już dmucha i wtedy już nic nie pomoże |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-03-31, 13:42
|
|
|
Auto przy odpalaniu puści dymek z rury niebieski, tylko wtedy gdy zostało odpalone na 2-5minut i zgaszone i po postoju ok 2-3h znów odpalone wtedy to puszcza dym niebieski z rury.
Auto podczas jazdy czy porannego odpalanie nie puszcza dymu.
Znika mi ok 300ml oleju na 1000km.
Wygląda mi to na uszczelniacze zaworowe, w poprzednim aucie miałem tak samo.
Sprężanie na każdym garnuszku jest prawidłowe. Głowice były remontowane przez poprzedniego właściciela w 2008r mam rachunek. |
_________________
|
|
|
|
|
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2014-03-31, 16:21
|
|
|
karol208 napisał/a: |
Znika mi ok 300ml oleju na 1000km.
|
To nie tak dużo - może trzeba zmienić markę oleju. Gorzej jakby ci literek łykał, ale przecież to też jest dopuszczalne - no ale dla mnie to juz by było za dużo . Najgorzej, że puszcza ten niebieski dymek - coś pewnie się dzieje. |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-03-31, 18:56
|
|
|
kmicic-lt napisał/a: |
To nie tak dużo - może trzeba zmienić markę oleju. |
Wymieniłem właśnie na valvoline maxlife 5w40 ale wczesniej na Mobilu PeakLife było to samo tylko że oleju znikało 2x więcej i kapało z silnika. |
_________________
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-03-31, 19:32
|
|
|
producent nawet mówi o 2-3 krotnym poborze na nowym oleju chwilowo <niewiem>
mój obecny motor nie bierze
poprzedni szkoda gadać
fordy moje nie brały tylko gubiły a tu człowiek nauczył się sprawdzać |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2018-06-05, 09:27
|
|
|
Jestem po wymianie uszczelniaczy zaworowych. Zawory wydechowe przy położeniu tłoka max w górze wpadały za głęboko i ciężko było wyjąć zabezpieczenia. Dlatego podpierałem powietrzem.
Ssące zawory bez problemu oprą się o tłok.
Wszystkie uszczelniacze da się wymienić oczywiście.
https://www.youtube.com/watch?v=TTgmhF9spt8
|
_________________
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2018-06-05, 10:15
|
|
|
A sprawdzałeś czy zawory w prowadnicach nie mają luzu? . Jeśli mają to szkoda twojej pracy |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2018-06-05, 11:18
|
|
|
pb41ns napisał/a: | A sprawdzałeś czy zawory w prowadnicach nie mają luzu? . Jeśli mają to szkoda twojej pracy |
Luz jest ale praktycznie nie wyczuwalny.
A wiadomo że zrobienie głowic to już większa suma. Głowice były robione w 2007r 150tys temu |
_________________
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-06-05, 20:44
|
|
|
a uszczelniacze były twarde skostniałe ? |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2018-06-05, 22:56
|
|
|
pepi napisał/a: | a uszczelniacze były twarde skostniałe ? |
Na lewej glowicy były sztywne na prawej całkiem możliwe. Co dziwne głowice były robione w 2007r obie A na jednej inne uszczelniacze niż na drugiej pod względem twardości oraz producenta. |
_________________
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-06-06, 04:52
|
|
|
no założyli co mieli |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2018-06-06, 09:37
|
|
|
pepi napisał/a: | no założyli co mieli |
ewentualnie kase wzięli a nic nie robili na jednej z głowic |
_________________
|
|
|
|
|
|