Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 94 4.2PB/LPG ] Znak OT na kole pasowym a 1-tłok  
Autor Wiadomość
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2013-12-29, 10:51   

Chłopaki. Na jeden obrót wałka przypadają dwa obroty wału korbowego. Tak więc jak obrócisz silnik o 180 stopni to znaki na wałkach też będą się zgrywały , tyle że na odwrót, na zewnątrz :)
Po to jest blokada na wale, a wałki najlepiej ustawiać tak jak ustawiasz, czyli na kropki na kołach łańcuchowych w głowicy, tak jest najdokładniej.
A pierwszy i piąty cylinder z tego co pamiętam mają OT w tym samym punkcie.
_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
SenatorS8 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Wiek: 42
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 352
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-12-29, 12:34   

Kolego przyjrzyj się zdjęciu i powiedz jak w przytoczonym silniku V gdy na jednym wykorbieniu jest 1 oraz 5 cylinder w tym samym położeniu walu oba tłoki będą w GMP. Bo mi sie to nie dodaje
 
 
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2013-12-29, 15:56   

Masz rację moja gapa, jak piąty jest w górze pierwszy jest niżej.
_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2013-12-29, 21:25   

Ale pierwszy będzie tuż w fazie pracy a piąty właśnie skończył wypychać spaliny a to różnica.
_________________

 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2014-01-21, 10:03   

w SSP wyczytałem, iż OT na kole pasowym wału wskazuje 5 cylinder ale dla silników 5-zaworowych




Dodam jeszcze, że kumpel kupił silnik gdzie koło pasowe było aluminiowe z oznaczeniami
tylko O/T, które nie wskazywały ani 1-go ani 5-go cylindra... Koło pasuje idealnie na
wał, otwory na dokręcenie koła zębatego napędu paska rozrządu. W innym miejscu jest klin lub znak O/T. Zależy jak na to patrzeć.

Bo tak ABZ ma "O/T B" oznaczenie na kole.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2014-03-18, 07:25   

Dalsze info dla ABZ-to podobnych silników.

Mam aktualnie na warsztacie dwa koła pasowe (aluminiowe) i znaki OT nie pokrywają
się z GMP 1 cyl.

Jedno koło ma przestawione o 180 st czyli pokazje GMP 4-cyl.
Drugie koło przestawienie o jakieś 15 st.

Powód:

Obwód koła, na którym jest znak OT jest połączony z resztą koła przez
łącze gumowe. Nastąpiło przesunięcie tej części na pierścieniu gumowym
i znak OT wskazuje niewłaściwy kąt wału korbowego.

Czyli pamiętać, 1 cyl w GMP i OT ma się pokrywać, jeżeli nie (a jest aluminiowe koło, częściej ten problem występuje) to znaczy, że koło pasowe jest przestawione.

Tak dla potomnych...
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2014-03-20, 10:38   

Kolejne info by zweryfikować czy koło pasowe się nie obkręciło.

Na kanale lub podnośniku, ustawiamy wcześniej OT na kole
Następnie idziemy pod auto i patrzymy w lewą prowadnicę do przykręcenia
dużej miski olejowej do flanszy z tylnym uszczelniaczem.

Zdjęcie znaków

Oczywiście można ustawiać rozrząd na ten znak (nawet dokładniej to wyjdzie, ponieważ
średnica koła jest większa).
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-03-20, 17:58   

a nie lepiej brać pod uwagę klin wału ?
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2014-03-20, 18:58   

A klin wału do czego chcesz odnieść by wiedzieć, że jest GMP 1 tłoka?
Klin wału nie pokrywa się z żadnym punktem na przedniej obudowie.

Druga sprawa wał ma za małą średnicę by ustawić to dobrze.

Zasada jest prosta, im większej średnicy mamy koło ze znakiem tym dokładniej
ustawimy i odwrotnie, czym mniejsze mamy koło ze znakiem tym mniej dokładnie
ustawimy GMP.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-03-21, 07:14   

no tak ale np w fordzie jak jest klin bo w tych nowszych nie ma :D
to zawsze można sprawdzić bo jest on na godzinę 12
nie wiem jak jest w audi bo ja robiłem na blokadach to nie wnikałem bo po co
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2014-03-21, 10:58   

Blokady przecież używane są do wałków rozrządu.

Wał trzeba odpowiednio ustawić. I tutaj jest czasami problem ze znakiem OT.
Nie zawsze jest w GMP 1 cylindra...

Dlatego podałem sposób by to zweryfikować. Znakami na kole "zamachowym".
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2014-03-21, 18:02   

marekp750 napisał/a:

Wał trzeba odpowiednio ustawić. I tutaj jest czasami problem ze znakiem OT.
Nie zawsze jest w GMP 1 cylindra...

Dlatego podałem sposób by to zweryfikować. Znakami na kole "zamachowym".

CZy w ABZ nie ma miejsca w bloku na taki trzpień blokujący wał jak w V6?
_________________

 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2014-03-21, 18:47   

No właśnie nie ma możliwości zblokowania jak w V6.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2014-03-21, 19:05   

Bo tak sobie myśle jak ustawiałem rozrząd to na kole pasowym ustawiłem znaki ale czy było to rzeczywiste TDC to teraz nie wiem :(
_________________

 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2014-03-24, 10:10   

karol208 napisał/a:
Bo tak sobie myśle jak ustawiałem rozrząd to na kole pasowym ustawiłem znaki ale czy było to rzeczywiste TDC to teraz nie wiem :(



A czujesz, że silnik nie pracuje tak jak trzeba? Mniejsza moc, nierówna praca
na biegu jałowym?

Chociaż z tym biegiem jałowym to często wyciągnięte łańcuszki napędu wałka rozrządu.
Dopiero ja się je wymieniło to silnik przestawał podskakiwać co jakiś czas na jałowym.

Sprawdź na znaki na kole "zamachowym". Patrz na wcześniejsze posty. jest zdjęcie.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.