Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 94 4.2PB/LPG ] Znak OT na kole pasowym a 1-tłok  
Autor Wiadomość
chicken20091986 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 616
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-03-30, 17:49   

marekp750 napisał/a:
Chociaż z tym biegiem jałowym to często wyciągnięte łańcuszki napędu wałka rozrządu.

Jak sprawdzić luz na łańcuszkach
_________________
http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2014-03-30, 18:00   

Bez ściągania dekli się nie obejdzie.

Po ściągnięciu dekli.

Klucz 27 na śrubę mocującą koło pasowe.
Kręcimy wałem tak by ustawić największy luz na łańcuszkach.
Krzywki powodują (sprężyny zaworowe), że często one napinają łańcuszek na górze,
patrzymy a on ładnie napięty (a na dole luźny).

Pokręcić wałem co 45 st i patrzeć na napięcie.

Już kilka silników widziałem bez dekli i do tej pory wszystkie (mówimy o ABZ'to podobnych)
miały luźne łańcuszki (bardziej lub mniej, w większości bardziej).

Jak zakładasz nowe to prawie napięte są jak struna.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
chicken20091986 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 616
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-03-30, 18:17   

dekle mam ściągnięte i jak ruszałem łańcuchem to miał spory luz, a przy okazji szukam powodu nie równiej pracy na jałowym. Żeby je wymienić trzeba wyciągać wałki ??
_________________
http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2014-03-30, 18:22   

Niestety tak.

Czyli rozpinanie rozrządu, odkręcanie tylnych obudów paska, odkręcanie wałków, odpowiednie ich ustawienie względem siebie przy zakładaniu nowych łańcuszków. Trochę roboty jest.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
chicken20091986 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 616
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-03-31, 10:55   

A taki mały dylemat mam odkręciłem koło zębate od wałka rozrządu i nie zaznaczyłem na wałku jak było założone bo myślałem że jest na klinie . Jak teraz ustawić te koło zębate niżej zamieszczam fotkę poglądową z jakiegoś silnika ABZ
_________________
http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2014-03-31, 12:17   

Są dwie metody (oba kółka w nich trzeba poluzować):

1. na blokady z tyłu
2. na znaki na kołach zębatych napędu wałków (trzeba ściągać dekle).
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
chicken20091986 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 616
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-03-31, 12:31   

Ok, dekle są ściągnięte . Czyli zapinam blokady ustawiam znak na pasowym zakładam koła zębate pasek na luźno dokręcam napinacz i dociągam koła zębate na wałkach rozrządu .
_________________
http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
 
 
chicken20091986 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 616
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-04-03, 21:37   

Mam problem chłopaki,rozrząd ściągnięty na podstawie zgrania wałków rozrządu ale nie zgrywa mi się koło pasowe z punktami na wałkach na zębatkach. Mam blokady , wałki stoją jak powinny, teraz korbowód znak ot kompletnie nie pasuje do znaków na wałkach , obracałem korbowodem już kilka razy i nic (po prostu się nie zgrywa). Może ktoś koło pasowe źle założył . Na kole zamachowym nie widzę żadnych znaków . Jak w tym przypadku ustawić rozrząd żeby nie było przesunięcia nawet o ząbek. Za kołem pasowym którego nie mogę odkręcić i nie wiem jak zblokować jest jakiś znak na zębatym?
Proszę o Pomoc :(
_________________
http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
 
 
tom3yn 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: s8 d2
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sie 2013
Posty: 6
Skąd: wadowice
Wysłany: 2014-04-03, 22:28   znak na kole zamachowym

jak podniesiesz autko do góry i wczołgasz się pod niego to na kole zamachowym w jednym miejscu powinien wystawać taki bolec zobaczysz go przez otwór pomiędzy skrzynią a silnikiem centralnie na dole (tam przykręca się jedną śrubę od misy olejowej i na skrzyni jest taka mała wypustka powinna się pokrywać z bolcem z koła ciężko to zauważyć jak nie masz wprawy ale powinno ci się udać jakby co to pisz to zrobię foto jak to u mnie wygląda i podeślę
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2014-04-04, 06:02   

W tym wątku dnia 20.III.2014 umieściłem przecież zdjęcie znaków na kole i opisałem ja do tego dojść by zobaczyć.

Poszukaj posta wcześniej, na stronie 2

Zdjęcie wkleję jeszcze raz:

Znaki na kole "zamachowym" a punkt OT
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
chicken20091986 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 616
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-04-04, 06:23   

Dzięki chłopaki ale tak jak napisałem na zamachowym nie mam znaku czyli bolca , ten znak na obudowie jest w otworze po stronie kierowcy lecz brakuje mi bolca na zamachowym. I macie jakiś sposób na pasowe koło żeby odkręcić??
_________________
http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2014-04-04, 06:36   

Kręciłeś pomału wałem (dwie osoby potrzebne, jedna kręci wałem, druga patrzy)?

Jeżeli na kole pasowym masz ustawione OT a w "okienku" nie widać bolca to znaczy, że
masz przekręcone koło pasowe. Nie możesz brać tego koła pod uwagę jeżeli
chodzi o ustawienie rozrządu.

Łatwo przeoczyć tego bolca jak się kręci wałem ponieważ mały ruch na wale
powoduje spore przesunięcie na obwodzie koła zamachowego.


Koła pasowego nie da się źle przykręcić (jeżeli chodzi o ustawienie) ma klin.

Koło pasowe jest dowalone od 350Nm do 450Nm. Więc dobry klucz i blokada.
Fachowa blokada idzie na koło pasowe. Można też zablokowac koło zamachowe.

Odkręcenie koła pasowego nic Ci nie da (chyba, że masz drugie i chcesz podmienić).

SZUKAJ BOLCA NA KOLE ZAMACHOWYM, procedura opisana wyżej
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
chicken20091986 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 616
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-04-04, 06:51   

no powoli się zbieram i idę szukać bolca hehe. Lecz wczoraj go szukałem i nie za bardzo mogłem znaleźć na kole .
_________________
http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2014-04-04, 06:56   

Za dużo to przez tę dziurę na dole to nie widać. Zaledwie kilka zębów koła zamachowego.
Potrzebne 2 osoby, jedna kręci druga patrzy (dobra lampka).

Jeżeli sam chcesz kręcić i wchodzić pod auto i wychodzić by kręcić to nie trafisz...
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
chicken20091986 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 616
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-04-04, 07:02   

w najgorszym przypadku znalazł się jakiś inteligent i próbował zablokować koło zamachowe opierając jakiś śrubokręt o ten bolec i ułamał. Ale wtedy będzie jakiś skrawek po złamaniu
_________________
http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.