Autor |
Wiadomość |
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-03-30, 17:49
|
|
|
marekp750 napisał/a: | Chociaż z tym biegiem jałowym to często wyciągnięte łańcuszki napędu wałka rozrządu. |
Jak sprawdzić luz na łańcuszkach |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
Wysłany: 2014-03-30, 18:00
|
|
|
Bez ściągania dekli się nie obejdzie.
Po ściągnięciu dekli.
Klucz 27 na śrubę mocującą koło pasowe.
Kręcimy wałem tak by ustawić największy luz na łańcuszkach.
Krzywki powodują (sprężyny zaworowe), że często one napinają łańcuszek na górze,
patrzymy a on ładnie napięty (a na dole luźny).
Pokręcić wałem co 45 st i patrzeć na napięcie.
Już kilka silników widziałem bez dekli i do tej pory wszystkie (mówimy o ABZ'to podobnych)
miały luźne łańcuszki (bardziej lub mniej, w większości bardziej).
Jak zakładasz nowe to prawie napięte są jak struna. |
_________________ Marek
tel. 571 240 898
https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4 |
|
|
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-03-30, 18:17
|
|
|
dekle mam ściągnięte i jak ruszałem łańcuchem to miał spory luz, a przy okazji szukam powodu nie równiej pracy na jałowym. Żeby je wymienić trzeba wyciągać wałki ?? |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-03-31, 10:55
|
|
|
A taki mały dylemat mam odkręciłem koło zębate od wałka rozrządu i nie zaznaczyłem na wałku jak było założone bo myślałem że jest na klinie . Jak teraz ustawić te koło zębate niżej zamieszczam fotkę poglądową z jakiegoś silnika ABZ |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-03-31, 12:31
|
|
|
Ok, dekle są ściągnięte . Czyli zapinam blokady ustawiam znak na pasowym zakładam koła zębate pasek na luźno dokręcam napinacz i dociągam koła zębate na wałkach rozrządu . |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-04-03, 21:37
|
|
|
Mam problem chłopaki,rozrząd ściągnięty na podstawie zgrania wałków rozrządu ale nie zgrywa mi się koło pasowe z punktami na wałkach na zębatkach. Mam blokady , wałki stoją jak powinny, teraz korbowód znak ot kompletnie nie pasuje do znaków na wałkach , obracałem korbowodem już kilka razy i nic (po prostu się nie zgrywa). Może ktoś koło pasowe źle założył . Na kole zamachowym nie widzę żadnych znaków . Jak w tym przypadku ustawić rozrząd żeby nie było przesunięcia nawet o ząbek. Za kołem pasowym którego nie mogę odkręcić i nie wiem jak zblokować jest jakiś znak na zębatym?
Proszę o Pomoc |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
|
|
|
tom3yn
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: s8 d2
Wiek: 39 Dołączył: 05 Sie 2013 Posty: 6 Skąd: wadowice
|
Wysłany: 2014-04-03, 22:28 znak na kole zamachowym
|
|
|
jak podniesiesz autko do góry i wczołgasz się pod niego to na kole zamachowym w jednym miejscu powinien wystawać taki bolec zobaczysz go przez otwór pomiędzy skrzynią a silnikiem centralnie na dole (tam przykręca się jedną śrubę od misy olejowej i na skrzyni jest taka mała wypustka powinna się pokrywać z bolcem z koła ciężko to zauważyć jak nie masz wprawy ale powinno ci się udać jakby co to pisz to zrobię foto jak to u mnie wygląda i podeślę |
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-04-04, 06:23
|
|
|
Dzięki chłopaki ale tak jak napisałem na zamachowym nie mam znaku czyli bolca , ten znak na obudowie jest w otworze po stronie kierowcy lecz brakuje mi bolca na zamachowym. I macie jakiś sposób na pasowe koło żeby odkręcić?? |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
Wysłany: 2014-04-04, 06:36
|
|
|
Kręciłeś pomału wałem (dwie osoby potrzebne, jedna kręci wałem, druga patrzy)?
Jeżeli na kole pasowym masz ustawione OT a w "okienku" nie widać bolca to znaczy, że
masz przekręcone koło pasowe. Nie możesz brać tego koła pod uwagę jeżeli
chodzi o ustawienie rozrządu.
Łatwo przeoczyć tego bolca jak się kręci wałem ponieważ mały ruch na wale
powoduje spore przesunięcie na obwodzie koła zamachowego.
Koła pasowego nie da się źle przykręcić (jeżeli chodzi o ustawienie) ma klin.
Koło pasowe jest dowalone od 350Nm do 450Nm. Więc dobry klucz i blokada.
Fachowa blokada idzie na koło pasowe. Można też zablokowac koło zamachowe.
Odkręcenie koła pasowego nic Ci nie da (chyba, że masz drugie i chcesz podmienić).
SZUKAJ BOLCA NA KOLE ZAMACHOWYM, procedura opisana wyżej |
_________________ Marek
tel. 571 240 898
https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4 |
|
|
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-04-04, 07:02
|
|
|
w najgorszym przypadku znalazł się jakiś inteligent i próbował zablokować koło zamachowe opierając jakiś śrubokręt o ten bolec i ułamał. Ale wtedy będzie jakiś skrawek po złamaniu |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
|