Autor |
Wiadomość |
tomekccc
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 50 Dołączył: 07 Gru 2009 Posty: 16 Skąd: Czarnków, wlkp
|
Wysłany: 2009-12-14, 21:33 [D2 95 3.7PB/LPG
] Temperatura silnika
|
|
|
Witam,
Przy jeżdzie na trasie wskaźnik pokazuje około 60 stopni, jak postoje w korku to podchodzi ładnie pod 90. Ogrzewanie działa wg mnie bez zarzutu. Pytanie ile pokazuje w waszych A8? Pytam bo nie wiem czy wywalać termostat. |
|
|
|
|
|
|
|
gierobiala
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: AFB
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: G.
Jeżdzę: A6
Pomógł: 7 razy Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 302 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 2009-12-14, 21:47
|
|
|
Powinno stać na 90 cały czas.Przynajmniej u mnie tak jest. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
martab99
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Wrz 2009 Posty: 157 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2009-12-14, 21:51
|
|
|
U mnie cały czas równiutko jakiś 1 mm przed 90-tką. Bez znaczenia czy trasa czy korek |
_________________ Marcin
4WD + 1WD |
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2009-12-14, 21:53
|
|
|
Dokładnie - powinno być na 90 i się nie zmieniać. Lepiej sprawdź termostat bo nie zdrowo dla silnika jak jest nie dogrzany i więcej może palić. |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
wojti_sopot
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 25 Wrz 2009 Posty: 152 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2009-12-14, 22:30
|
|
|
Witam
Termostat do wymiany. |
|
|
|
|
tomekccc
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 50 Dołączył: 07 Gru 2009 Posty: 16 Skąd: Czarnków, wlkp
|
Wysłany: 2009-12-14, 22:51
|
|
|
Dzięki za szybką pomoc. Wymieniam termostat. A jeszcze pytanko, gdzie on siedzi? W przedniej częsci silnika u góry? |
|
|
|
|
|
|
|
SJake
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: Aluminium
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 192 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2009-12-15, 02:11
|
|
|
tomekccc napisał/a: | W przedniej częsci silnika u góry? |
tak :roll: |
_________________ A8 4,2 quattro
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL
POLISHANGEL
|
|
|
|
|
tommi
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: F1
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 39 Dołączył: 30 Paź 2009 Posty: 74 Skąd: Polkowice
|
Wysłany: 2009-12-15, 11:08
|
|
|
dolacze do tematu. Mam to samo ale w 4.2, czy termostat jest w tym samym miejscu co w 3.7?? Slyszalem ze ciezko to wymienic bez sciagania rozrzadu, czy to prawda? Ile roboty przy tym jest? Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
patys
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Patys
Jeżdzę: A8
Dołączył: 04 Paź 2009 Posty: 63 Skąd: polska
|
Wysłany: 2009-12-15, 12:04
|
|
|
hmm, to i ja się podepnę , u mnie wskazówka jak jeżdżę w korku pokazuje 85-95 stopni ( jest centralnie na środku skali), jak jadę trasą to tak 90 stopni, nigdy nie przekroczyło 100 stopni.
czy wszystko ok?
dodano:
po zalaniu nowego płynu G12 i dokładnym odpowietrzeniu układu temperatura 90 stopni |
Ostatnio zmieniony przez patys 2010-08-26, 12:06, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2009-12-15, 12:17
|
|
|
Jeżeli chodzi o wymianę termostatu to tu http://www.brittcrowell.c..._Working_On_A8/ na 6 zdjęciu widać króciec pod którym jest termostat i na 14 zdjęciu widać już sam termostat. Można wymienić bez ściągania rozrządu ale trzeba trochę się gimnastykować . 3.7 i 4.2 ma w tym samym miejscu termostat. |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
whisky
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 41 Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 30 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2009-12-15, 19:17
|
|
|
a moim zdaniem wina nie w termostacie i nie narabial bym sobie roboty tylko sprawdzil czujnik temp w prawej głowicy z tylu silnika.To czesty problem a8,najprosciej podlaczyc sie VAG i porownac temperature wskazan VAG a wskaznika w aucie ;-) Wymiana termostatu dopiero gdy to sprawdzimy i temp sa takie same w co osobiscie watpie ;-) |
|
|
|
|
tomekccc
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 50 Dołączył: 07 Gru 2009 Posty: 16 Skąd: Czarnków, wlkp
|
Wysłany: 2009-12-15, 21:05
|
|
|
U mnie to będzie termostat bo gaziarz mi m ówi, że za niska temperature na parowniku trzyma. |
|
|
|
|
|
|
|
whisky
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 41 Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 30 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2009-12-15, 21:37
|
|
|
wiec przy tych zimnych porankach powinno byc to odczowalne po ogrzewaniu,ze juz nie bucha z nawiewow goracem ;-) no nic w takim razie powodzonka z termostatem i napisz czy problem znikł ;-) ;-) Pozdrawiam |
|
|
|
|
tommi
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: F1
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 39 Dołączył: 30 Paź 2009 Posty: 74 Skąd: Polkowice
|
Wysłany: 2009-12-15, 22:21
|
|
|
czujnik wymienialem,temperatury sa takie same. Mimo wszystko gorace powietrze tez leci w srodku przy nastawieniu klimatronica na 22 st |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-12-16, 09:16
|
|
|
whisky napisał/a: | a moim zdaniem wina nie w termostacie i nie narabial bym sobie roboty tylko sprawdzil czujnik temp w prawej głowicy z tylu silnika.To czesty problem a8,najprosciej podlaczyc sie VAG i porownac temperature wskazan VAG a wskaznika w aucie ;-) Wymiana termostatu dopiero gdy to sprawdzimy i temp sa takie same w co osobiscie watpie ;-) |
z tyłu w głowicy to jest czujnik do ECU zegary czytaja z tego z przodu
przy okazji znalazłem ciekawy wpis w serwisówce: zegary będą pokazywać dokładnie 90
dla zakresu temp 80-100 (mniej więcej)
ot zagadka równego stania wskazówki wyjasniona :d
znaczy jak wskazuje za mało lub za dużo to juz jest jakiś powazniejszy problem |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|