Autor |
Wiadomość |
Myski
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automatyczna
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 39 Dołączył: 11 Lut 2012 Posty: 69 Skąd: Warszawa/mazowieckie
|
Wysłany: 2013-08-09, 15:57
|
|
|
tak, wlasnie tego czujnika |
|
|
|
|
|
|
|
michi
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 ABZ
Wiek: 56 Dołączył: 04 Sie 2010 Posty: 31 Skąd: Katowice/Śląsk
|
Wysłany: 2013-08-09, 22:33
|
|
|
miałem ten sam problem: perspektywa 600 plus 200!
rozciąłem stary czujnik aż do pinów, zalutowałem nowy kabel 3 żyłowy ekranowany, zalałem elegancko poxipolem i wyjazd!
koszt: 30 pln
można jeszcze kupić czujnik nowszego typu i zastosować inne wtyczki hermetyczne, lub ew. polutować na stałe i włożyć w izolację silikonową jak do sondy lambda, wiem, też mnie boli, że oddalamy się od oryginału, ale w tym wypadku cena utrzymania ori jest po prostu zaporowa
|
_________________ jak to było? "Vorsprung durch Technik" ? |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-08-10, 06:31
|
|
|
popieram
też tak robię nie raz ;-)
z resztą pisałem o tym nie raz tylko jak widać posiadacze A8 boją się lub mają kasę
to nie lubią drutować
może coś w tym temacie
http://www.auto-swiat.pl/...go-sobie-zabrac
ubawiłem się co nie miara złodzieje i tyle zrobili za dobre auta a teraz już takich nie ma to jak ludzie wolą stare graty to ich pod ścianę :evil: |
|
|
|
|
Myski
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automatyczna
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 39 Dołączył: 11 Lut 2012 Posty: 69 Skąd: Warszawa/mazowieckie
|
Wysłany: 2013-08-10, 21:35
|
|
|
Pepi czasem tez nie maja kiedy pogrzebac na forum.....generalnie dobrze wiedziec. Troche za pozno sie dowiedzialem, ale dobrze wiedziec...dzieki za info
[ Dodano: 2013-08-10, 22:36 ]
Michi dlugo juz jezdzisz na takim patencie? |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-08-11, 10:07
|
|
|
parę aut
śmiga już na takim czymś :roll:
bo zazwyczaj kabel pada |
|
|
|
|
michi
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 ABZ
Wiek: 56 Dołączył: 04 Sie 2010 Posty: 31 Skąd: Katowice/Śląsk
|
Wysłany: 2013-08-11, 16:34
|
|
|
Myski napisał/a: | Michi dlugo juz jezdzisz na takim patencie? |
póki co miesiąc i nic złego się nie dzieje, motor odzyskał kulturę pracy, zniknęły wypadające zapłony, strzelanie w wydech itp. |
_________________ jak to było? "Vorsprung durch Technik" ? |
|
|
|
|
|
|
|
Myski
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automatyczna
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 39 Dołączył: 11 Lut 2012 Posty: 69 Skąd: Warszawa/mazowieckie
|
Wysłany: 2013-08-11, 17:15
|
|
|
dobrze wiedziec, wlasnie przed przeczytaniem waszych postow mialem stary czujnik wyrzucic, ale zatrzymam i podmienie kable....bedzie w rezerwie. |
|
|
|
|
marcin1122333
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: marcin
Jeżdzę: d2
Wiek: 48 Dołączył: 17 Lip 2013 Posty: 67 Skąd: radomsko
|
Wysłany: 2013-08-11, 18:45
|
|
|
witam, tez miałem ten sam dylemat a8 pojechala na sprawdzenie gazu i pech chciał ze u gazownika padl mi czujnik tel do serwisu i wyszlo jakies 600 plus jakas zlaczke musialem dokupić jeszcze za 150.wtedy tel do gościa który handlowal częściami do a8 i kupiłem używany czujnik na szczęście dobry.pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
michi
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 ABZ
Wiek: 56 Dołączył: 04 Sie 2010 Posty: 31 Skąd: Katowice/Śląsk
|
Wysłany: 2013-08-11, 19:06
|
|
|
ostatnio przyjechał do mnie do serwisu klient z Grand Voyagerem 3.8, auto z 2007 roku, prycha, gaśnie, szarpie, w kompie kod czujnika położenia wału korbowego, zamówiliśmy czujnik i po wymianie te same problemy!
Powodem była awaria wiązki przy sterowniku, auto było kiedyś bite i coś tam było nieźle szyte. Generalnie zazwyczaj to problem kabli, a nie samego czujnika. O dziwo wiązka wychodząca z samego czujnika miała u mnie w Audi potwornie zniszczone izolacje, a dalsza część wiązki już za wtyczką jest w stanie idealnym! Wyciągam wniosek, że to błąd produkcyjny, Bosch dał dupy z jakością kabelków w swoich czujnikach, być może nie planowali ich na 19-letnią eksploatację xD |
_________________ jak to było? "Vorsprung durch Technik" ? |
|
|
|
|
Marcin1981
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8
Wiek: 43 Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 313 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2013-08-11, 21:36
|
|
|
Witam. padł mi dwa tygodnie temu ten czujnik i zamówiłem nowy boscha i kosztował 170 zł. a nie 600 zł .a gdy się obetnie plastik ten przy wtyczce to ładnie się zapina i tylko trzeba zabezpieczyć przed wilgocią i znów 200zł.w kieszeni . |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-08-11, 21:38
|
|
|
spiskowa teoria dziejów
ale coś w tym jest
bo auta które się nie psują to nie leży w interesie nikogo poza posiadaczem :roll: |
|
|
|
|
Marcin1981
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8
Wiek: 43 Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 313 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2013-08-11, 21:46
|
|
|
moje się psuje ale ma już prawie 400 000 km.to jest przebieg który widzę ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
michi
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 ABZ
Wiek: 56 Dołączył: 04 Sie 2010 Posty: 31 Skąd: Katowice/Śląsk
|
Wysłany: 2013-08-12, 09:07
|
|
|
Marcin, czujnik starego typu szedł 2 lata, potem zmienili wtyczki, wynika z tego, że nowy typ gabarytowo jest taki sam, tylko wtyczka inna, można ją obciąć i polutować na stałe, dać termokurcze i dodatkową osłonę termiczną z silikonu, jak na kable od sondy lambda, i tylko przy wyciąganiu skrzyni trzeba to rozciąć i po jej włożeniu połączyć ponownie
jak rozumiem miałeś oryginalnie czujnik z numerem 0261210111 (Bosch) |
_________________ jak to było? "Vorsprung durch Technik" ? |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-06-04, 14:29
|
|
|
Pozwolę sobie odświeżyć temat.
05.10.2015
TYLKO DLA SKRZYNI 4HP24A (prostokątna wtyczka czujnika):
Zamiast wydawania w ASO 600zł i zmieniania wtyczki we wiązce auta można kupić czujnik Bosch 0 281 002 138 z Opla i poddać go lekkiemu tuningowi. Polega on na pozbyciu się nadmiarowego plastiku zaznaczonego strzałką - całkiem sprawnie poszło to przy użyciu noża do chleba (takiego z ząbkami) i wykończeniu pilnikiem.
Tak wygląda po operacji:
Po przeróbce czujnik pasuje bez problemu, wtyczka taka sama jak w starym. Jedyne znaczące różnice to kabel dłuższy o 20cm, brak rowka do zamocowania w uchwycie we wtyczce i oczywiście cena - 110-120zł za nówkę Boscha.
05.10.2015
UWAGA: Po ostatnich głosach użytkowników, którzy kupili zły czujnik. Czujnik ten pasuje tylko do skrzyni 4HP24A, NIE PASUJE DO 5HP24. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
tomi26
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 494 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2014-06-04, 15:13
|
|
|
gtfan, świetna robota <okioki>
Ja się kiedys z tym cholerstwem nawalczyłem...a ile czasu szukałem używki |
_________________ Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli |
|
|
|
|
|