Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 95 4.2PB ] Czujnik obrotów wału korbowego silnika  
Autor Wiadomość
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2018-06-17, 09:49   

Bez kanalu/podnosnika nie da rady wedlug mnie tego zrobic dobrze. Głównie chodzi o ułożenie przewodu. Na szybko to najlepiej odkrecic przewod na dole od skrzyni, przywiazac do niego wtyczkę od nowego czujnika, potem pojsc od gory i delikatnie ciągnąć za wtyczkę starego czujnika wciągając jednoczesnie nowy. Robota upierdliwa bo sie kurde caly czas cos blokuje bo tam jes mało miejsca. Ja chyba u siebie to nawet obcialem czujnik i do kabla po ucięciu przywiązywałem wtyczkę nowego czujnika.
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
riki76 
Moje A8



Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 709
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2018-06-17, 11:23   

Dla mnie największym problemem jest samo odkręcenie starego i zamontowanie nowego czujnika bo tam jest strasznie mało miejsca.... dlatego pytam czy na przykład jak ściągnąć koło i nadkole czy nie będzie lepiej?
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1299
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-06-17, 17:14   

Przy skrzyni 4HP lepiej od góry się dostać wsadzając rękę między grodzią a wężem wodnym idącym od spodu zbiorniczka wyrównawczego. Trzeba na czuja manewrować, ale jest to do ogarnięcia.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
riki76 
Moje A8



Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 709
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2018-06-17, 17:34   

A jakby zdjąć kolektor ssący wraz z przepustnicą..... powinien się zrobić lepszy dostęp od góry.... tylko czy warto aż tak rozbierać auto....
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
 
 
Pepek 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Maj 2016
Posty: 535
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2018-06-17, 19:47   

Wy poważnie mówicie? Przecież czujnik wału to łatwiej wymienić w D2 niż olej w silniku. Ściągasz lewe przednie koło i masz idealny dostęp dla grzechotki 1/2" na dwóch przedłużkach 125 i 250mm. Nowy czujnik opuszczasz na jego kablu w dół i tyle z montażu. Dla ułatwienia manewrowania można sobie do niego z 30cm sznurka przywiązać. Jedynie należy uważać żeby przewód nie szedł w bezpośredniej bliskości kolektora wydechowego, ale to ręką z góry da się ułożyć.
_________________
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
 
 
riki76 
Moje A8



Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 709
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2018-06-17, 20:02   

OK, jutro tak spróbuję.... <amasz>
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1299
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-06-17, 20:43   

Pepek napisał/a:
Wy poważnie mówicie? Przecież czujnik wału to łatwiej wymienić w D2 niż olej w silniku. Ściągasz lewe przednie koło i masz idealny dostęp dla grzechotki 1/2" na dwóch przedłużkach 125 i 250mm.
Przy skrzyni 5HP tak, przy 4HP powodzenia z wymianą przez nadkole ;)
_________________
Four rings to rule them all
 
 
riki76 
Moje A8



Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 709
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2018-06-18, 19:39   

Jestem po wymianie czujnika.... założyłem ten od Opla firmy Bosch trzeba tylko spiłować plastik do średnicy oryginału, było gdzieś na forum, reszta pasuje, za swój zapłaciłem 100zł. Natomiast jeśli chodzi o wymianę to w skrzyni 4HP od strony koła nic się nie zdziała.... ściągnęłem kolektor ssący i dostałem się od góry i od dołu z kanału się wspomagałem..... strasznie tam ciasno i nieporęcznie..... oczywiście czujnik ożywił auto <amasz>
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.