Autor |
Wiadomość |
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2018-06-17, 09:49
|
|
|
Bez kanalu/podnosnika nie da rady wedlug mnie tego zrobic dobrze. Głównie chodzi o ułożenie przewodu. Na szybko to najlepiej odkrecic przewod na dole od skrzyni, przywiazac do niego wtyczkę od nowego czujnika, potem pojsc od gory i delikatnie ciągnąć za wtyczkę starego czujnika wciągając jednoczesnie nowy. Robota upierdliwa bo sie kurde caly czas cos blokuje bo tam jes mało miejsca. Ja chyba u siebie to nawet obcialem czujnik i do kabla po ucięciu przywiązywałem wtyczkę nowego czujnika. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2018-06-17, 11:23
|
|
|
Dla mnie największym problemem jest samo odkręcenie starego i zamontowanie nowego czujnika bo tam jest strasznie mało miejsca.... dlatego pytam czy na przykład jak ściągnąć koło i nadkole czy nie będzie lepiej? |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
|
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1299 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2018-06-17, 17:14
|
|
|
Przy skrzyni 4HP lepiej od góry się dostać wsadzając rękę między grodzią a wężem wodnym idącym od spodu zbiorniczka wyrównawczego. Trzeba na czuja manewrować, ale jest to do ogarnięcia. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2018-06-17, 17:34
|
|
|
A jakby zdjąć kolektor ssący wraz z przepustnicą..... powinien się zrobić lepszy dostęp od góry.... tylko czy warto aż tak rozbierać auto.... |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
|
|
|
|
|
|
|
|
Pepek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Maj 2016 Posty: 535 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2018-06-17, 19:47
|
|
|
Wy poważnie mówicie? Przecież czujnik wału to łatwiej wymienić w D2 niż olej w silniku. Ściągasz lewe przednie koło i masz idealny dostęp dla grzechotki 1/2" na dwóch przedłużkach 125 i 250mm. Nowy czujnik opuszczasz na jego kablu w dół i tyle z montażu. Dla ułatwienia manewrowania można sobie do niego z 30cm sznurka przywiązać. Jedynie należy uważać żeby przewód nie szedł w bezpośredniej bliskości kolektora wydechowego, ale to ręką z góry da się ułożyć. |
_________________ Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1299 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2018-06-17, 20:43
|
|
|
Pepek napisał/a: | Wy poważnie mówicie? Przecież czujnik wału to łatwiej wymienić w D2 niż olej w silniku. Ściągasz lewe przednie koło i masz idealny dostęp dla grzechotki 1/2" na dwóch przedłużkach 125 i 250mm. | Przy skrzyni 5HP tak, przy 4HP powodzenia z wymianą przez nadkole |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2018-06-18, 19:39
|
|
|
Jestem po wymianie czujnika.... założyłem ten od Opla firmy Bosch trzeba tylko spiłować plastik do średnicy oryginału, było gdzieś na forum, reszta pasuje, za swój zapłaciłem 100zł. Natomiast jeśli chodzi o wymianę to w skrzyni 4HP od strony koła nic się nie zdziała.... ściągnęłem kolektor ssący i dostałem się od góry i od dołu z kanału się wspomagałem..... strasznie tam ciasno i nieporęcznie..... oczywiście czujnik ożywił auto |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
|
|
|
|
|
|
|
|
|