Autor |
Wiadomość |
Loczek
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: A/T
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D2 4.2 Q, Audi A6 C5 2.8 Q
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 12 Skąd: Oława/Wrocław
|
Wysłany: 2016-02-09, 16:53 [D2 95 4.2PB/LPG
] Brak mozliwosciu uruchmienia pojazdu
|
|
|
Witam,
tak jak e temacie brak mozliwosci uruchomienia silnika- rozrusznik kreci.
Opis sytuacji: po ok 2 tygodniowym postoju pojechalem autem na myjnie- silnika nie wylaczalem. Podczas mycia silnik zgasl, jednak ponownie go uruchomilem i jechalem dalej. Podczas jazdy zapalila sie kontrolka cat i silnik zaczal nierowno pracowac az zgasl. Po ok 5 minutach mogkem znowu uruchomic silnik i dojechalem na parking i tam auto umarlo...
Objawy: rozrusznik kreci, podczas rozruchu i jak jest na zaplonie na stale swieci sie cat, przestal dzialac przelacznik od lpg, zapalila sie informacja inspekcji serwisowej pomimo ze do przegladu jeszcze troche. Sprawdzilem sterownik od lpg i byl troche podmokniety, sterownik silnika suchy i mozna przeprowadzic diagnoze- mozna z nim sie polaczyc.
Zrobilem: sprawdzenie bezpiecznikow- wszystkie ok, podmianka sterownika lpg na nowy, sprawdzenie pompy paliwa, odpiecie wtryskiwaczy lpg i podpiecie tylko tych od pb, iskra jest, badanie komputerowe- jeden blad ltorego noe da sie skasowac 00532 027 napiecie zasilajace niedopuszczalna wartosc sygnalu.
Prosze o pomoc w rozwiazaniu problemu...pacjent Audi d2 abz z lpg na sterowniku stag 300 isa2.
Pozdrawiam.
Konrad |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
tomig
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: jan
Jeżdzę: a8
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Sty 2015 Posty: 113 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2016-02-09, 17:29
|
|
|
paliwa masz dużo w baku ? myślę ,że pompa słaba i trzeba dolać aby było ponad pół baku |
|
|
|
|
|
|
|
Loczek
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: A/T
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D2 4.2 Q, Audi A6 C5 2.8 Q
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 12 Skąd: Oława/Wrocław
|
Wysłany: 2016-02-09, 17:32
|
|
|
paliwa ok 90% zbiornika, pompe slychac. Dziwi mnie ta kontrolka cat i nie dzialajacy przelacznik lpg. |
_________________
|
|
|
|
|
tomig
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: jan
Jeżdzę: a8
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Sty 2015 Posty: 113 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2016-02-09, 17:41
|
|
|
też tak kiedyś miałem , że palił się cat gdy auto zgasło i nie chciało odpalić bo było poniżej pół baku |
|
|
|
|
|
|
|
Loczek
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: A/T
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D2 4.2 Q, Audi A6 C5 2.8 Q
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 12 Skąd: Oława/Wrocław
|
Wysłany: 2016-02-09, 17:46
|
|
|
ale jak mam ok 90% zbiornika i nie mialem problemu nigdy z rozruchem to chyba nie to. Moge do pelna go zalac ale nie sadze by to cos dalo. Auto ostatecznie zgaslo mi na lpg- tak jakby zablokowalo wtryskiwacze pb... dziwne ze nie dziala ten przelacznik pb/lpg. |
_________________
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-02-09, 18:08
|
|
|
nie zalałeś kompa wodą tego i tamtego ? |
|
|
|
|
|
|
|
Loczek
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: A/T
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D2 4.2 Q, Audi A6 C5 2.8 Q
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 12 Skąd: Oława/Wrocław
|
Wysłany: 2016-02-09, 18:14
|
|
|
od lpg byl mokry a fabryczny jest na gorze i mial troche kropel tylko. Tez go podejrzewalem, ale chyba gdyby byl sfajczony to nie moglbym nawiazac polaczenia vagiem... tak mi sie wydaje.
Nie ukrywam, ze najprawdopodobniej problem moze byc po stronie elektroniki/elektryki. Moglo dojsc to jakiegos zwarcia. Czy jakby byl uszkodzony sterownik silnika to przestalabyvdziqlac centralka lpg?
czyvsamemu moge zakodowac nowy (uzywany) sterownik? jak tak to jak to zrobic i czy ostatnia litera nr sterownika moze byc inna?
A od czego jest przekaznik nr 214 kolo sterownika silnika na podszybiu? |
_________________
|
|
|
|
|
slaid
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: rafał
Jeżdzę: Audi a8/a6/acq
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 08 Lut 2011 Posty: 59 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 2016-02-09, 19:19
|
|
|
Tez pomyslalem o zalaniu ecu. Nie masz wody na podszybiu? Odplywy drozne? |
_________________ A8 ABZ; ACQ NG |
|
|
|
|
|
|
|
Loczek
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: A/T
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D2 4.2 Q, Audi A6 C5 2.8 Q
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 12 Skąd: Oława/Wrocław
|
Wysłany: 2016-02-09, 19:25
|
|
|
troche wody bylo po umyciu auta, ale odplywy sa drozne. I auto dwa razy odpalilo. Ogolnie to lacze te problemy z qoda/wilgocia bo stalo sie to w trakcie mycia. A jakis bezpiecznik sterownika jest? te na podszybiu sa cale. W nogach pasazera niby tez ale zawsze mozna podmienic, ewentualnie jakis przekaznik ktory blokuje? i od czego jest ten 214 na podszybiu? |
_________________
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
|
|
|
Loczek
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: A/T
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D2 4.2 Q, Audi A6 C5 2.8 Q
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 12 Skąd: Oława/Wrocław
|
Wysłany: 2016-02-09, 20:57
|
|
|
kontrolka immo gasnie po zaplonie. Jakby immo to silnik na chwile by zagadal i zgasl. |
_________________
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-02-09, 22:32
|
|
|
nie zawsze, na początku by zagadał i zgasł, potem by w ogóle nie zagadał.
Ale gdyby był problem z tym to by wyskoczył błąd immo.
A czy wtryski podają paliwo ? |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Loczek
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: A/T
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D2 4.2 Q, Audi A6 C5 2.8 Q
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 12 Skąd: Oława/Wrocław
|
Wysłany: 2016-02-10, 17:41
|
|
|
Chyba jest przelom...
Sprawdzilem czybdochodzi paliwo na listwe- dochodzi. Auto odpala na plaka ale zaraz gasnie. Po odpieciu wtryskow lpg i wpieciu tylko na wtryski pb auto jednak dalej nie pali oprocz plaka.
Postanowilem wypiac sterownik silnika i po wypieciu wtyczek na zlaczach bylo mokro i okopcone.
Wnioskuje, ze to sterownik jest odpowiedzialny za otwarcie wtryskow pb i jak jest uszkodzony to nie ma wysterowania na wtryski pb i dlatego paliwo nie dochodzi do wtryskow bo sterownik spalil. Mam racje?:) |
_________________
|
|
|
|
|
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2016-02-10, 18:17
|
|
|
Sprawdz cisnienie pompy, bo jak bedzie dawala za slabe cisnienie to i tak nie zapali, nawet jak bedziesz mial pelen bak. U mnie objaw byl taki ze przez pewien tydz. zapalal strasznie dlugo z jakies 10 sek, krecenia a potem pompa umarla - dzialala ale dawala slabe cisnienie w uklad. Przed demontazem pompy to tez na plaka go odpalalem - i bylo OK. Szkoda ze awaryjnie go na LPG nie mozesz odpalic. |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2016-02-10, 19:54
|
|
|
Loczek, Sprawdź czy po przekręceniu zapłonu na wtryskach pojawia sie stały plus. Następnie czy podczas kręcenia rozrusznikiem są impulsy (sterowanie masą ) na wtryskach.
Dziwne skąd woda w sterowniku.
Mogło być zwarcie albo tak jak mówisz upalił się ecu |
_________________
|
|
|
|
|
|