Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 95 4.2PB ] Uszkodzony mechanicznie czujnik halla (g163  
Autor Wiadomość
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2016-09-23, 23:20   

Ciśnienie oleju ma wplyw na pracę zaworów. Może być po rozgrzaniu za duże i masz podparte zawory. Albo za male i wtedy dzwonia zawory.
_________________

 
 
mlody1206 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lis 2015
Posty: 83
Skąd: Bartoszyce
Wysłany: 2016-09-24, 05:19   

Zawory nie dzwonią więc ciśnienie nie jest za małe. Gdzieś w Vagu sprawdzając blok po bloku było "oil pressure" a przy tym okienku "O.K." tylko pytanie czy to o to ciśnienie Ci chodzi karol208,

Wcześniej zapłony wywalało od 1-go do 4-go. po około 20-30 km wywala tylko od 1-go do 3-go po kolejnych 10-20km wywala tylko 1-szy i 2-gi czasem dojdzie 3-ci, a 4-ty już bardzo rzadko. Świece wszystkie miały jednakowy brązowy kolor. Tak jak pisałem wcześniej przy jeździe na wyższych obrotach wypadania zapłonów nie ma. Sprawdziłem bloki 001 i 004 bodajże i mieszczą się w wartościach które gdzieś na forum znalazłem dla moje ABZ (obciążenie, obr/min itp.)

Zastanawia mnie czujnik położenia wałka rozrządu i czujnik położenia wału - wydaje mi się że gdzieś czytałem po postach że ktoś miał problem po rozgrzaniu silnika z nagłym gaśnięciem silnika nie popartym żadnymi błędami. Przepływkę sprawdzałem przed remontem i wydmuchała ponad 210 (nie pamiętam ile dokładnie ale chyba 218).

P.S. czujnik temperatury rzadko wskazuje u mnie 90 stopni na ogół stoi na 80, a pod Vagiem pokazuje 91,5 stopnia - czujnik padnięty czy licznik i jego wskaźnik?



Edit: 24.09.2016r. g 19.00

Właśnie jestem po zaizolowaniu na nowo instalacji po gazowniku. W miedzy czasie odłączyłem akumulator. Poprawiłem wiązkę przy komputerze od gazu, wtryskiwaczach przy prawej głowicy, sondach (przy sondzie przy prawej głowicy jeden z kabli odpadł z wtyczki więc zrobiłem obejście i podłączyłem na krótko)

Podłączyłem akumulator, odpaliłem i wydawało mi się że chodzi już równo ale jak tylko ssanie się wyłączało dotarło do mnie że to tylko moje złudne nadzieje. W blokach 19 i 20 były same zera do czasu gdy lekko się nie zagrzał i po chwili zaczęły rosnąć wszystkie wartości w bloku 19 czyli głowica prawa od 1 do 4 i znów CAT błędy wciąż te same...

Poprzekładałem wszystkie wtryski na całej listwie stronami, pozamieniłem moduły, zamontowałem nowy czujnik halla i ciągle nie chodzi na wszystkie gary... Do tego pojawił się błąd:

16535 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: Signal too Low

P0151 - 35-00 - -

<bezradny>

Został mi chyba tylko komputer do przełożenia <bezradny>


Czy jest możliwość że to komputer od gazu cały czas miesza mimo że butla zakręcona? Tak se pomyślałem że można by do LPG się podpiąć i zobaczyć co tam się dzieje?

[ Dodano: 2016-10-03, 09:43 ]
Koledzy czy takim miernikiem zmierzę też ciśninie oleju?
LINK

Do tej pory wymienione wszystkie cewki, wszystkie świece na BERU, pomierzone ciśnienie na głowicach, wymienione wszystkie oringi na wtryskach, sprawdzony dolot i lekko uszczelniony 2-razy, poprawione przewody na sondach, a reszta to kabelki, kabelki i jeszcze raz kabelki. Cały czas wypadanie 1-3 czasem 1-2 cylinder jak tylko wrzucę na R albo D i trzymam na hamulcu to wypadanie 1-4 cylindry. Na trasie ok, w mieście podpięty komp i kasowanie błędów o wypadaniu zapłonów co 3-4 minuty. Świece wszystkie brązowe.
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2016-10-04, 05:22   

mlody1206 napisał/a:
Gdzieś w Vagu sprawdzając blok po bloku było "oil pressure" a przy tym okienku "O.K."

Albo jest ciśnienie albo nie ma.
W tych rocznikach czujnik działa na takiej zasadzie, że jeśli ciśnienie jest wystarczające to jest OK
Jeśli będzie za niskie wyrzuci błąd na zegarach. Ale z reguły jak wyrzuca błąd na zegarach to silnik jest już przytarty.
Jedyna możliwość sprawdzenia ciśnienia jest podpięcie zegara.

mlody1206 napisał/a:
Koledzy czy takim miernikiem zmierzę też ciśninie oleju?
LINK

Ten miernik jest do sprawdzania sprężania, a nie ciśnienia oleju

Tu masz do oleju:
http://allegro.pl/tester-...6508397492.html
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
mlody1206 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lis 2015
Posty: 83
Skąd: Bartoszyce
Wysłany: 2016-10-04, 09:52   

ernesto, Pytałem czy tamtym można też zmierzyć ciśnienie oleju bo widziałem na allegro takie którymi można zmierzyć to i to i jeszcze ciśnienie paliwa :-) no ale nie za te pieniądze :-).

Kupiłem w tamtym tygodniu tester kompresji i dziś pomierzę dokładnie ciśnienia na zimnym i ciepłym (bo mechanik h***owo to zrobił). Dziś rano kupiłem też tester ciśnienia oleju. Wiem że mogę podpiąć się zamiast czujnika ciśnienia oleju na górze w tej puszce tylko nie wiem czy na ciepłym czy zimnym sprawdzać czy może tak i tak?
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-10-04, 10:49   

tak i tak
:]
na zimnym jest większe z reguły
 
 
mlody1206 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lis 2015
Posty: 83
Skąd: Bartoszyce
Wysłany: 2016-10-04, 19:41   

A więc tak:
Na zimnym:
prawa głowica 13, 13, 13, 13,
lewa głowica 10, 9, 10,5, 11,5

Na ciepłym:
prawa głowica 13, 13, 13,5, 13,
lewa głowica 10,5, 10, 10, 10,5

Więc chyba coś z rozrządem, a dokładniej z lewą głowicą, tylko czemu zapłony wypadają na prawej? Może dla tego że na lewej jest czujnik halla?

Jutro powinien przyjść miernik ciśnienia oleju to jeszcze pomierzę. Jak długo wykonuje się pomiar? Ciśnienie mam sprawdzić na wolnych obrotach i przy 3000 obr./min. z tego co czytałem tak?
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-10-04, 21:59   

Na prawej tez jest czujnik.
Osobiscie zaczałbym od sprawdzenia rozrzadu.
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-10-04, 22:59   

szeryfisch napisał/a:
Na prawej tez jest czujnik.


W przedlifcie nie ma :)
 
 
mlody1206 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lis 2015
Posty: 83
Skąd: Bartoszyce
Wysłany: 2016-10-11, 15:10   

No i rozrząd ustawiony na blokadach dzięki uprzejmości jednego z forumowiczów :-) była spora różnica względem ustawienia pierwotnego (czyt. po remoncie bez blokad)

Odpaliłem - chodzi nie równo... Chwilę popracował, ssanie się wyłączyło obroty spadły i jakby równiej zaczął chodzić podpiąłem tester zlogowałem blok 019 i tam widzę że liczy wypadanie na 1-szym cylindzre i drugim cylindrze ale kontrolka CAT się nie zapala. Pojechałem na jazdę próbną no i kilka razy zapalił się CAT na chwilkę i gasł przy 2 czy 3 zapaleniu się CAT odczytałem wtedy błędy w silniku i o dziwo wypadanie zapłonów na 5,6,7,8 cylindrze - czyli przeskoczyło na drugą głowicę - tylko jakim cudem skoro rozrząd był ustawiony na blokadach? Pojeździłem jeszcze chwilę i raz wypada ma lewej głowicy a raz na prawej z tym że na lewej dużo rzadziej.

Podczas ściągania pokryw zaworów wyczułem pod nimi silny zapach benzyny domniemam że to może wtrysk któryś leje.

Ponadto przy kilkukrotnym sprawdzaniu bloków 019 i 020 zdarza się że "liczy" wypadanie zapłonów na 1,2, 5 i 6. Zostało mi chyba sprawdzić wtryski czy nie leją i komputer bo już nie ma chyba nic innego <bezradny> <boisie>

[ Dodano: 2016-10-29, 12:48 ]
Witam,
Może ktoś coś podpowie po obejrzeniu poniższych filmów:

Film 1
Film 2
Film 3
Film 4


Ten temat to ciągłość tematu poniżej:
Temat pierwotny

Wszelkie sugestie mile widziane

[ Dodano: 2017-01-04, 14:26 ]
Nadal borykam się z wypadaniem zapłonów <bezradny> Wymieniony jeden z modułów 4 wtryski - było przez chwilę lepiej, ale ponownie wypadają zapłony na obu głowicach (bez obciążenia cylindry 1-3 a pod obciążeniem 5,6,8). Przy ustawianiu rozrządu na blokadach na lewej głowicy jest rozjazd na zębatkach wałków a na prawej jest ok. Czy możliwe jest że wałek ssący lewej głowicy został źle założony? Da się go przełożyć bez ściągania wałka wydechowego?
 
 
mlody91 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: S8 manual & W12 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 202
Skąd: LBN
Wysłany: 2017-01-05, 23:26   

U mnie przyczyną wypadania zaplonow z którą się męczyłem, były wtryski Pb 3 sztuki które padły. Podmienialem wszytko czyli moduły, świece, cewki i dalej było to samo.
_________________
Audi Ojczyzno moja, tyś jest jak zdrowie, ile Cie trzeba cenić ten tylko się dowie kto Cię stracił...
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2017-01-06, 07:26   

Jak zapinasz blokady to kropki na walkach musza sie zgadzac - nie ma innej opcji. Po prostu musza byc rowno na przeciwo siebie. Walek ssacy da sie przekrecic bez sciagania walka wydechowego ale bedziesz musial wykrecic z glowicy wszystkie szpilki trzymające stopki walka ssacego (a jest ich ze 20) lub odkrecic walek wydechowy i go znacząco unieść (ale tym ruchem od razu rozszczelniasz obszar między glowicą a wewnętrzną osłoną rozrządu więc albo bedzie ci cieklo, albo jednak odkrecisz kolka od walkow wydechowych i ustawisz rozrzad jeszcze raz wymieniajac przy okazji uszczelnienia).

Wykrecanie szpilek z glowicy jest lepszym pomyslem zdecydowanie, tylko tez niesie ze soba ryzyko (tam są dość kruche gwinty bo to aluminium).
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
mlody1206 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lis 2015
Posty: 83
Skąd: Bartoszyce
Wysłany: 2017-01-06, 11:17   

Rozrząd ustawiałem na blokadach i weryfikowałem 3 razy na tych samych blokadach bez ściągania pokryw zaworów. Wczoraj ściągnąłem pokrywy zaworów i byłem w szoku. Na jednej i drugiej głowicy przesunięcie na znakach na wałkach. Więc albo blokady kiepskie albo nie wiem co...

Ustawiałem na znaki na zębatkach na obydwu głowicach zrobiłem ze 20 obrotów wałem sprawdzając znaki i na głowicy prawej minimalna różnica w znakach może z 2mm przesunięcia pomyślałem że tak zostawię. Poskręcałem odpaliłem i o dziwo szok chodzi o niebo równiej. Wypadnie zapłonów tylko na prawej głowicy i tylko na postoju. Podczas minimalnego ruchu brak wypadań zapłonów. Zamieniłem cewkę, święcę, wtrysk z 7-go na 1-cyl i moduły miejscami i dalej to samo 1-szy cylinder miażdży w grupie 19 pozostałe cylindry po tej samej stronie <bezradny>

[ Dodano: 2017-01-16, 20:54 ]
Koledzy co może być przyczyną "skakania" iskry z obudowy cewki na śrubokręt który do niej przykładam? Cewki zakładałem 2-ie inne (zakładałem na nie nówki fajki) ale dalej iskra przeskakuje. Czy to może być wina świecy? A może gdzieś w instalacji jakieś zwarcie? To skakanie też jest widoczne bez przykładania śrubokręta - ciężej to wychwycić ale da się zauważyć. Po przyłożeniu dłoni nic nie "kopie" :-)
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2017-01-17, 09:17   

a może fajki masz zabrudzone, przemyj je dokładnie denaturatem
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
krajan 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: S8 d2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 16 Paź 2016
Posty: 12
Skąd: GOŁDAP/GDAŃSK
Wysłany: 2017-01-17, 10:22   

Zobzcz czy na śeiecy, na porcelanie, nie ma takich czarnych znaków, których nie da się zmyć, jeśli są to swieca ma przebicie i trzeba wymienic.
_________________
Lord of the rings
 
 
mlody1206 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lis 2015
Posty: 83
Skąd: Bartoszyce
Wysłany: 2017-01-17, 16:08   

pb41ns, Fajki zakładałem nówki z pudełeczka ale sprawdzę

krajan, Na pewno jest brązowy nalot na porcelanie a te czarne znaki dziś sprawdzę


Powiedzcie jeszcze co do stukowców czy one mogę powodować wypadanie zapłonu? Ten odpowiedzialny za cylindry 1-4 ma pękniętą obudowę drugi jest ok ale na vag jak wchodzę w bloki od stukowców mam same zera. Widziałem gdzieś po forach że tam jakieś napięcia powinny być pokazane. Po remoncie głowić dokręcałem je na oko. Po ich odpięciu nie ma ani błędu na VAG ani praca silnika w żaden sposób się nie zmienia.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.