Autor |
Wiadomość |
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2017-01-17, 16:33
|
|
|
ja ostatnio wymieniałem stukowce bo też miałem kostki w rozsypce, ale mi na vag-u błąd pokazywało i było słychać że nie pali jak trzeba |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
mlody1206
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lis 2015 Posty: 83 Skąd: Bartoszyce
|
Wysłany: 2017-01-17, 16:44
|
|
|
No widzisz, a ja kostki mam całe (pęknięty plastik jest przy śrubie którą dokręca się stukowca), Błędów nie ma nawet jak odepnę obydwa czujniki tylko że ja mam '95 więc może dlatego nie wywala błędu na VAG-u hmmm...
[ Dodano: 2017-01-19, 10:19 ]
Więc tak: świece posprawdzałem (miałem beru dobrane wg. katalogu) założyłem z powrotem stare świece (Denso irydowe pod gaz po przebiegu ok. 1000km) wymieniłem wszystkie cewki (nie na nowe - ale sprawne) znalazłem pęknięty trójnik gumowy (ten który idzie do egzektora) i go wymieniłem. Po odpaleniu silnik chodzi równiej wypadanie zapłonu tylko na 1-szym cylindrze. Kontrolka CAT bardzo rzadko się pojawia. Wszystko było prawie ok (nawet nie gasł przy staniu na światłach na zapiętym "D") od czasu do czasu tylko pojawiło się CAT ale za chwilkę gasło. A dziś z rana znów przy dojeździe do świateł zgasł. Kontrolka CAT zapala się częściej wypadanie zapłonów na 1,2,3 cylindrze. Już mi ręce opadają |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2017-01-19, 15:41
|
|
|
a komputera nie masz zalanego?? luknij w skrzynke |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
mlody1206
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lis 2015 Posty: 83 Skąd: Bartoszyce
|
Wysłany: 2017-01-28, 21:30
|
|
|
pb41ns, komp sprawdzony - zero wilgoci, wszystkie piny ok zero śladu jakiegoś naruszenia czy na kostkach czy na pinach.
A może katalizator? Tak se wmawiam, że wycięcie by pomogło tym bardziej że nie wiem ile czasu już na gazie jeździ |
|
|
|
|
|
|
|
Pepek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Maj 2016 Posty: 529 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2017-01-28, 22:38
|
|
|
Nie spotkałem się jeszcze z przypadkiem żeby uszkodzony knock sensor powodował wypadanie zapłonów, co najwyżej sterownik ustawi mapę podstawową. Dokręcenie dla ABZ momentem 10 czy 20Nm. Popatrz raz jeszcze na wiązki modułów zapłonowych, bo idą do nich dość cienkie przewody, które dodatkowo są łamane przy samych modułach pod kątem 180o. |
_________________ Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
mlody1206
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lis 2015 Posty: 83 Skąd: Bartoszyce
|
Wysłany: 2017-03-16, 14:54
|
|
|
Pepek, Wszystkie kostki przejrzane niemal na wylot. Trochę poprawione izolacje. nowa masa na głowicy. Dalej to samo. Pokombinowałem ostatnio z modułami i cewkami i wypadanie na 1-3 cylindrach przy 1200 obr./min. nie wypadaja czyli jakby coś lepiej ale na wolnych dalej wywala 1-4 Nie chce wymieniać pół samochodu dlatego tak drąże temat. |
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
Wysłany: 2017-03-20, 13:47
|
|
|
Jednocześnie spalane jest paliwo i gaz i dlatego masz kłopoty |
|
|
|
|
mlody1206
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lis 2015 Posty: 83 Skąd: Bartoszyce
|
Wysłany: 2017-03-20, 18:34
|
|
|
Butla z gazem zakręcona od 2-ch miesięcy. Chyba że ciągnie powietrze przez "rurki" od gazu, ale jak się nie mylę wówczas problem by występował na wielu ew. losowych cylindrach, a nie po jednej stronie. Czy mogę pozaciskać ew. zaślepić przewody od gazu które idą do kolektora czy muszę odłączyć całą elektrykę od gazu? |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2017-03-21, 07:47
|
|
|
lewizna lub wtryski leją |
|
|
|
|
mlody1206
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lis 2015 Posty: 83 Skąd: Bartoszyce
|
Wysłany: 2017-03-21, 11:08
|
|
|
pepi, po tej stronie gdzie wypadają zapłony cała listwa wtryskowa nówka łącznie z wężykami itd. lewizny w dolocie raczej nie ma bo sprawdzałem już dziesiąt razy. Fakt nie sprawdzałem wkrętek w kolektorze może tam gdzieś daje. Sposób z WD40 polecacie czy jakiś inny? A może te wszystkie dysze wykręcić i dać na klej uszczelniający do gwintów? Sprawdzę jeszcze te wężyki idące od wtrysków gazu do kolektora. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2017-03-21, 16:25
|
|
|
to comp uwalony
ale wcześniej popsikaj w40 tu gdzie można |
|
|
|
|
mlody1206
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lis 2015 Posty: 83 Skąd: Bartoszyce
|
Wysłany: 2017-04-22, 21:19
|
|
|
pepi, dziś wymieniłem czujnik spalania stukowego (stary był rozsypany) na tejże głowicy i jest poprawa bo owszem zapłony wypadają ale wystarczy że delikatnie dotknę gazu podczas jazdy i od razu przestaje "nabijać" wypadania. Zauważyłem natomiast że na Vag-u w grupie podajże 13 i 14 gdzie jest regulacja stuku to przy tym minimalnym wciśnięciem gazu od razu wpadają różne wartości od chyba 1,500 do 6,000 a na drugiej głowicy patrząc w blok 14 wartości są dużo niższe i pojawiają się z opóźnieniem.
Czy pomiar kompresji pomoże mi w ustaleniu poprawności ustawienia rozrządu? Wystarczy sprawdzić na zimnym czy lepiej na zimnym i ciepłym?
Dodam że LPG mam zakręcony od ok. 3 miesięcy i jeżdżę tylko na PB.
Ponownie kombinowałem z modułami (kupiłem jedną ponoć sprawną używkę z 18,t), cewkami (kupiłem 4 używane), świecami (drugi nowy komplet BERU) i wtryskami (4 szt. kupione używki) zamieniałem na różne sposoby i żadnej znaczącej poprawy.
Psikałem też gdzie się da popularnym środkiem do czyszczenia plastiku :-) i zero reakcji jakiejkolwiek. Z wydechu czuć ewidentnie że ma za dużo paliwa. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2017-04-23, 06:39
|
|
|
regulator paliwa nie puszcza ?
sprawdz na analizatorze spalin jaka jest realna jakość spalin .
ale zacznij od paska czy jest na swym miejscu |
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
Wysłany: 2017-04-23, 19:11
|
|
|
A płynu chłodniczego nie ubywa czasem delikatnie ? Jak już zaglądasz do wydechu to jak przykazujesz zapewne wypluje parę kropel wody spróbuj czy czasami nie jest słodka. |
|
|
|
|
|
|
|
mlody1206
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lis 2015 Posty: 83 Skąd: Bartoszyce
|
Wysłany: 2017-04-23, 20:09
|
|
|
Dziś już skakałem z radości bo rano jak odpaliłem, silnik chwilę popracował i wyłączyło się ssanie to oczywiście CAT i lekkie telepanie ale pojechałem do miasta, silnik zgasiłem auto postało z pół godziny. Potem odpaliłem auto i czekałem na zewnątrz na rodzinę stałem tak z pół godziny i nagle tak wsłuchuję się w pracę silnika i jakoś k**wa równo chodzi. Podchodzę do auta zaglądam przez szybę a tam kontrolki nie ma... szybko złapałem za kompa podłączam brak błędów. Przejechałem z 20 km i ani razu się nie zapaliła.
Ale myślę se auto takie brudne więc jadę na myjkę. Umyłem samochód potem na stację dopompować kółka odpalam jadę i dupa znów CAT i znów wypadanie zapłonu na 1-3 czasami 1-4. Komputer suchy. Mam lekko pęknięte nadkole przy modułach może jak myłem nadkola to woda się dostała albo masa na podłużnicy ponoć gdzieś tam jest ale nie mogłem jej znaleźć (fakt że patrzyłem bez demontażu nadkola).
tutenhamon, płynu delikatnie ubywa ale mam leciutki wyciek przy rurkach od nagrzewnicy ale sprawdzę te kropelki z wydechu :-)
pepi, Regulator sprawdzałem wg. instrukcji gdzieś na forum i nic tam się nie sączyło. Poza tym wypadanie wtedy byłoby chyba losowe na różnych cylindrach? |
|
|
|
|
|