Autor |
Wiadomość |
methanex
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: MATEUSZ
Jeżdzę: D2
Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2016 Posty: 80 Skąd: SIEDLCE
|
Wysłany: 2016-09-02, 19:48 [D2 FL ALL
] Półosie i przeguby wewnętrzne
|
|
|
Witam,
mam problem z Audi :
-drganie auta na postoju
-stuki,puki podczas przełączania z D na R
-stuki podczas wbijania biegów ale tylko na niskich obrotach
-stuki podczas redukowania biegów (dojeżdżam do skrzyżowania i podczas redukcji puknie)
-Kiedy zdejmę całkowicie nogę z gazu i ponownie wcisnę pedał też jest stuk i szarpnięcie
Dźwięki te dochodzą z okolic skrzyni biegów -pedałów
Wczoraj zbadałem całe auto na podnośniku oraz kanale (poduszki skrzyni, podpora wału ,poduszki silnika).
Wszystko jest ładnie pięknie , ale gdy łapię za półosie przednie jest wyczuwalny spory luz na przegubie wewnętrznym od skrzyni . w tym metalowy stuk . (góra -dół)
Tylne półosie nie mają nawet minimalnego luzu.
Dla porównania sprawdziłem półosie przednie u znajomego w a4 b5 i nie mają luzu góra dół.
Obstawiam , że te stuki to właśnie te przeguby wewnętrzne.
Pytanie:
Gdzie mogę kupić jakieś dwa dobre przeguby do A8 ??
Obdzwoniłem Inter cars,Fote i inne sklepy u mnie w okolicy i nigdzie tego nie mają .
Na allegro są po 120-150 zł ale to jakieś NO_NAME.
Może pasują przeguby od innego modelu Audi,VW,Skoda,Seat?
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-09-02, 20:22
|
|
|
Góra-dół chodzi półoś w przegubie wewnętrznym, czy cały przegub razem z flanszą skrzyni?
Nowych, dobrej jakości, na przód nikt nie produkuje. Wybór jest między tymi chińczykami z allegro a używanymi oryginałami.
U siebie wymieniałem na używki bez luzu. Wibracje wyraźnie się zmniejszyły, ale nie ustały całkowicie. W kwestii stuków/luzów napędu nic się nie zmieniło.
Następne w kolejce łożyska przedniego dyfra i ustawienie luzu na nim, bo myślę, że w moim przypadku, tam leży sedno problemu. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
methanex
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: MATEUSZ
Jeżdzę: D2
Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2016 Posty: 80 Skąd: SIEDLCE
|
Wysłany: 2016-09-02, 20:28
|
|
|
Jak złapię za półoś to czuć , że jest luz na tym przegubie wewnętrznym ( w środku niego) . Przegub sam siedzi sztywno.
O to chodzi? |
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2016-09-02, 20:51
|
|
|
methanex napisał/a: | Jak złapię za półoś to czuć , że jest luz na tym przegubie wewnętrznym ( w środku niego) . Przegub sam siedzi sztywno.
| jakiś luz zawsze będzie ale jak masz taki jak ja np:
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
to już szrot |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-09-02, 20:52
|
|
|
Tak, o to chodziło. W takim razie przeguby do wymiany.
Jakbyś się zdecydował na używki, to radzę szukać osobiście na szrotach, żebyś mógł ocenić luzy od razu. Ja kupiłem pakiet 4 półosi kompletnych na allegro (2 od A8, 2 od Passata B5), tylko jeden przegub wewnętrzny nie miał w nich luzu. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
methanex
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: MATEUSZ
Jeżdzę: D2
Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2016 Posty: 80 Skąd: SIEDLCE
|
Wysłany: 2016-09-02, 20:54
|
|
|
Od strony pasażera na przegubie mam podobny (metaliczne puki jak ruszam góra-dół) . Od kierowcy nie ma metalicznego ale słychać jak wali.
Z tyłu na półosiach wcale nie ma luzu . a z przodu są i to spore.
czyli zostaję mi tylko allegro i te chinczyki?
[ Dodano: 2016-09-02, 21:56 ]
gtfan napisał/a: | Tak, o to chodziło. W takim razie przeguby do wymiany.
Jakbyś się zdecydował na używki, to radzę szukać osobiście na szrotach, żebyś mógł ocenić luzy od razu. Ja kupiłem pakiet 4 półosi kompletnych na allegro (2 od A8, 2 od Passata B5), tylko jeden przegub wewnętrzny nie miał w nich luzu. |
Czyli te objawy które opisałem na początku , prawdopodobnie są od tych przegubów?
Coś jeszcze sprawdzić czy jest do wymiany? |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-09-02, 20:57
|
|
|
W A6 Klub chłopaki pisali o jakiejs firmie co dorabia i robi to dośc konkretnie. Poszperajcie tam w końcu to to samo. |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-09-02, 21:09
|
|
|
methanex napisał/a: | Od strony pasażera na przegubie mam podobny (metaliczne puki jak ruszam góra-dół) . Od kierowcy nie ma metalicznego ale słychać jak wali.
Z tyłu na półosiach wcale nie ma luzu . a z przodu są i to spore.
czyli zostaję mi tylko allegro i te chinczyki?
[ Dodano: 2016-09-02, 21:56 ]
gtfan napisał/a: | Tak, o to chodziło. W takim razie przeguby do wymiany.
Jakbyś się zdecydował na używki, to radzę szukać osobiście na szrotach, żebyś mógł ocenić luzy od razu. Ja kupiłem pakiet 4 półosi kompletnych na allegro (2 od A8, 2 od Passata B5), tylko jeden przegub wewnętrzny nie miał w nich luzu. |
Czyli te objawy które opisałem na początku , prawdopodobnie są od tych przegubów?
Coś jeszcze sprawdzić czy jest do wymiany? |
Wibracje pewnie tak. Stuki przy puszczeniu/dodaniu gazu zależą od sumy luzów wszystkich elementów napędu - przeguby wewn/zewn półosi, przeguby wału, luzy w dyfenecjałach i skrzyni - tu bym nie nastawiał się, że ustaną całkowicie po wymianie tylko 2 przegubów.
Apophis napisał/a: | W A6 Klub chłopaki pisali o jakiejs firmie co dorabia i robi to dośc konkretnie. Poszperajcie tam w końcu to to samo. |
Też czytałem, wspominają bardzo pozytywnie o firmie "MOTOMAX" z Torunia. Ja nie miałem z nimi doświadczenia. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
methanex
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: MATEUSZ
Jeżdzę: D2
Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2016 Posty: 80 Skąd: SIEDLCE
|
Wysłany: 2016-09-02, 21:18
|
|
|
gtfan napisał/a: | methanex napisał/a: | Od strony pasażera na przegubie mam podobny (metaliczne puki jak ruszam góra-dół) . Od kierowcy nie ma metalicznego ale słychać jak wali.
Z tyłu na półosiach wcale nie ma luzu . a z przodu są i to spore.
czyli zostaję mi tylko allegro i te chinczyki?
[ Dodano: 2016-09-02, 21:56 ]
gtfan napisał/a: | Tak, o to chodziło. W takim razie przeguby do wymiany.
Jakbyś się zdecydował na używki, to radzę szukać osobiście na szrotach, żebyś mógł ocenić luzy od razu. Ja kupiłem pakiet 4 półosi kompletnych na allegro (2 od A8, 2 od Passata B5), tylko jeden przegub wewnętrzny nie miał w nich luzu. |
Czyli te objawy które opisałem na początku , prawdopodobnie są od tych przegubów?
Coś jeszcze sprawdzić czy jest do wymiany? |
Wibracje pewnie tak. Stuki przy puszczeniu/dodaniu gazu zależą od sumy luzów wszystkich elementów napędu - przeguby wewn/zewn półosi, przeguby wału, luzy w dyfenecjałach i skrzyni - tu bym nie nastawiał się, że ustaną całkowicie po wymianie tylko 2 przegubów.
Apophis napisał/a: | W A6 Klub chłopaki pisali o jakiejs firmie co dorabia i robi to dośc konkretnie. Poszperajcie tam w końcu to to samo. |
Też czytałem, wspominają bardzo pozytywnie o firmie "MOTOMAX" z Torunia. Ja nie miałem z nimi doświadczenia. |
jak można sprawdzić przeguby wału,luzy dyferencjału i skrzyni?
Apophis napisał/a: | W A6 Klub chłopaki pisali o jakiejs firmie co dorabia i robi to dośc konkretnie. Poszperajcie tam w końcu to to samo.
|
znalazłem na a6klub że ktoś taki przegub montował. s6 4.2
http://www.iparts.pl/czes...0-185-8709.html
będzie to pasować? |
|
|
|
|
pavel44
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 29 Maj 2014 Posty: 219 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2016-09-02, 23:31
|
|
|
Apophis napisał/a: | W A6 Klub chłopaki pisali o jakiejs firmie co dorabia i robi to dośc konkretnie. Poszperajcie tam w końcu to to samo. |
Chodziło o motomax w Toruniu. Robiłem u nich półosie do obecnego audi i poprzednio do mondeo st220. Zamienniki z allegro sobie odpuść. Obejrzyj kup i zrób z audi s6 c5. Adam oddawał półosie gdzieś do zakładu pod Warszawą. |
_________________ xyz |
|
|
|
|
|
|
|
methanex
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: MATEUSZ
Jeżdzę: D2
Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2016 Posty: 80 Skąd: SIEDLCE
|
Wysłany: 2016-09-06, 20:06
|
|
|
Panowie, jajca jak berety i moja bezradność.
Byłem dzisiaj u mechanika mówi , ze taki luz na przegubach wewnętrznych może być, nie widzi nic podejrzanego. pojechałem na stacje diagnostyczną (szarpaki itp.) nic nie widzi również diagnosta. wyraźnie słyszę , że coś puknie (metalowy dźwięk z lewej strony koła) podczas najazdu na niski krawężnik.
Ale ale, dzisiaj zajechała po mnie narzeczona pod prace i jak tyłowała na lekko skręconych kołach to był tyk tyk tyk tyk. jakby przegub zewnetrzny lewy , chciałem później powtórzyć sytuację na parkingu skręcałem koła na maxa i do przodu i do tyłu ,wolniej-szybciej i NIC. Mówiła mi panna , że jeszcze słyszała ten dźwięk jak zjeżdzała na zatoczkę autobusową to przy hamowaniu z dużej prędkości (raptownym) też był teń dźwięk jakby przegub.
Jakieś propozycję ? |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
methanex
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: MATEUSZ
Jeżdzę: D2
Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2016 Posty: 80 Skąd: SIEDLCE
|
Wysłany: 2016-09-06, 20:34
|
|
|
Jak to stukające zaciski, jak to można sprawdzić |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-09-07, 07:24
|
|
|
Przejeżdżając po torowisku jak dzwoni naciśnij lekko hamulec. Jeśli ucichnie to masz sprawcę.
Ściągasz koło, lekko cofasz tłoczki kar aby był luz i ruszasz zaciskiem góra dół (nie może byś luzu na tym środkowym trzpieniu. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
methanex
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: MATEUSZ
Jeżdzę: D2
Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2016 Posty: 80 Skąd: SIEDLCE
|
Wysłany: 2016-09-07, 20:52
|
|
|
Mechanik potwierdził , przegub wewnętrzny lewy i prawy do wymiany. wyszły jeszcze tuleje wahacza dolnego (banan) , oraz łaczniki stabilizatora. Plus wał przy skrzyni ma luzy góra dół.
Pytanie:
Wahacze to wymieniać tuleje czy całe ?
2 pytanie:
Część wału co jest przy skrzyni to tam idzie chyba przegub? bo jest luź i wyraźny stuk-puk. Da radę to wymienić czy regeneracja/wymiana całego wału? |
|
|
|
|
|