Autor |
Wiadomość |
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-09-13, 08:58
|
|
|
Jeśli sworznie w wahaczach są w 100% dobre, to możesz wymienić same tuleje.
Jeśli chodzi o przegub wału, to tak - podobno można wymienić. Znalazłem informacje, że na przód pasuje od Scorio:
Ruville - 75251S
Maxgear - 26-1005MG
Metelli 16-1005MET
Ceny ok. 100-130zł.
Fajnie jakby to ktoś potwierdził. U mnie też jest do wymiany... |
|
|
|
|
|
|
|
igor.ostrowski
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4
Zasilanie: PB
Imię: Igor
Jeżdzę: d2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Lut 2016 Posty: 259 Skąd: Łódz
|
Wysłany: 2017-03-12, 13:41
|
|
|
Podepnę się pod temat. Musze zdjąć półosie przednie, a żeby to zrobić trzeba odkręcić śrubę piasty koła, ale czy na P czy na D półoś luźno się kręci, uniemożliwiając odkręcenie. Jak ją zablokować ? Może zadaje banalne pytanie, ale nie wyjmowałem półosi wiele razy a w a8 pierwszy raz. |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-03-12, 16:51
|
|
|
Najlepiej we dwojke. Zsciagasz kolo, wkrecasz w tarcze dwie sruby, jedna osoba siada i wciska hamulec a druga odkreca w tym momecie srube od piasty.
Lub jak jestes sam to zblokowac pedal hamulca o fotel jakas rura tip... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2017-03-12, 16:53
|
|
|
Luzujesz na założonym kole. Po co kombinować? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-03-12, 17:01
|
|
|
Tez mozna jesli ma sie odpowiedni klucz. Moje nasadowe sa niestety troche za krotkie zeby przejsc nie zarysowac felgi w szczegolnosci jak sie ma dystanse.
Wiec niestety trzeba kombinowac |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2017-03-12, 19:41
|
|
|
kup odpowiedni klucz i odkręcisz bez problemu sam, auto na ziemi i kawałek rury i po problemie |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-03-12, 20:16
|
|
|
pb41ns napisał/a: | kup odpowiedni klucz i odkręcisz bez problemu sam, |
wiem tylko jakoś tak rzadko muszę odkręcać półosie, że nigdy jakoś mi nie po drodze było kupić ten klucz |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2017-03-12, 20:33
|
|
|
Mi nie chciało się jechać po klucz, to do śruby od koła dospawałem nakrętkę 32mm i tak leży i przydaję się do tej pory 2 min zajęło dorobienie klucza. |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2017-03-13, 04:10
|
|
|
No dokładnie. Dorabiasz bądź kupujesz i spokój do końca zycia |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
Maroonio
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014 Posty: 78 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-03-24, 10:30
|
|
|
Nie chciałbym nikogo martwić ale luz na półosi góra dół to nie koniecznie jest przegub
Przeguby luzują się w osi obrotu bo tak pracują. |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2017-03-25, 08:25
|
|
|
tak jak mówiłem już prędzej, albo wykończone łożyska albo zużyta flansza |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
methanex
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: MATEUSZ
Jeżdzę: D2
Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2016 Posty: 80 Skąd: SIEDLCE
|
Wysłany: 2017-04-02, 21:15
|
|
|
Stuki ustały, problem tkwił w skrzyni. Pomógł reset tiptronica, tzn. odłączyłem obie klemy na noc i nic nie stuka podczas wbijania biegów oraz przy redukcji.
Miałem słaby akumulator który raz się rozładowal , oraz alternator został oddany do regeneracji.
Wymieniłem aku w tamtym roku i w tamtym tygodniu zrobiłem trik z klemami. POmogło
Nie wiem, może skrzynia i przepływka jakieś blędy złapała przez ten stary akumulaator ? |
|
|
|
|
|
|
|
hollq
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Pawel
Jeżdzę: a8 d2
Dołączył: 02 Sty 2016 Posty: 45 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2017-05-17, 20:37
|
|
|
mkbewe napisał/a: | methanex napisał/a: | Jak złapię za półoś to czuć , że jest luz na tym przegubie wewnętrznym ( w środku niego) . Przegub sam siedzi sztywno.
| jakiś luz zawsze będzie ale jak masz taki jak ja np:
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
to już szrot |
identyczny dzwiek mam na prawym przegubie przegladajac alleszrot znalazłem kilka połosiek, ale nie jestem w stanie ich ocenić na żywo w mojej okolicy jako tako brak szrotow z a8 d2 Jednakże pojawia się mały problem a mianowicie na tych poloskach sa rozne numery a z wygladu sie nie roznia czy kazda podejdzie czy musze szukac konkretnie po numerze czesci?
do tego wyczuwalne są wibracje mniej wiecej w przedziale od 80 do 130 km/h oraz dzwoni przy jezdzie po dziurach |
|
|
|
|
kojot1
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: paweł
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 74 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2017-05-19, 23:12
|
|
|
kilka dni temu przerabiałem temat wew przegubów szukaj używek , niestety ja musiałem kupić 4 szt. jedna była w stanie igła z audi a6 c5 reszta takie sobie, ale i tak wyszło taniej jak nowa z aso , po rozebraniu jedna została moja a tam gdzie biło czyli od kierowcy poszła do wymiany . zostało lekkie bicie ale do jazdy , następny trop to magiel ma chyba luzy bo raz bije ale lekko a raz nie , takie lekkie wibracje na przedniej ośce . w moim aucie tez na skrzyni jak się porusza po stronie pasażera też stuka ale luzu nie ma, chyba tak "tipy" mają , bo na dwóch skrzyniach sprawdzane i każda od pasażera ma stuki . |
|
|
|
|
|
|
|
hollq
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Pawel
Jeżdzę: a8 d2
Dołączył: 02 Sty 2016 Posty: 45 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2017-05-20, 21:00
|
|
|
No wiec tak. Wymienilem poloske bo tamta juz byla jak grzechotka dla dziecka. Poloska uzywka ale stan bdb. Bicia nie ustaly. Nadal mi cos dzwoni a na podnosniku za cholere nie widac co. Odrzucam tez wal bo kupilem uzywke w dobrym stanie wywazenie plus nowa podpora i poziomowany. Widziale tez dzisiaj ze przedni wahacz dolny prawy jest slaby a mozna powiedziec ze wrecz umarl nie telepie jak wciskam hamulec jednakze jak wstawiam w piec to tez nie telepie. Nie ma wiekszego znaczenia na zakretach. Sam juz nie wiem co tam moze byc |
|
|
|
|
|