Autor |
Wiadomość |
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2013-03-27, 14:27
|
|
|
Wymianę oleju z filtrem zrobię w Długołęce pod Wrockiem - koszt około 450 pln i zero kombinacji z szukaniem czegokolwiek 8-) |
|
|
|
|
|
|
|
tomek808
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: lexus is300sc ,saab cabrio
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 26 Mar 2013 Posty: 176 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 2013-03-27, 15:07
|
|
|
mi w serwisie 850 ale ostro mi wmawiał że po co wymieniać jak producent nie zaleca .....samochód mam ze szwajcarii (247000 potwierdzony po vin) i pewnie olej ma fabryczny a inny mechanik 500 za wszystko mi powiedział i tam wymieniam |
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2013-03-27, 17:41
|
|
|
Nasze co niektóre samochody mają prawie 20 lat i nikt mi nie powie, że olej po np. 15 latach pracy czy też nie ma takie same właściwości. |
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2013-03-27, 21:29
|
|
|
mdamian napisał/a: | daro72, A ile taki filtr do CML ???? |
Ja u siebie wymieniałem 1,5 roku temu. Płaciłem wtedy bodaj coś koło 80 zeta. Cyba razem z uszczelką miski ale ręki se obciąć nie dam. Wymiana dość prosta korek wlewu z boku i spustu na dole. Więcej problemu było ze zdjęciem miski. Chyba że zdemontuje się wydech. Brakuje tam około 5 mm. Ja o siebie przy szlifowałem te 5 mm. Jest to łączenie skręcane za katem. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
tomek808
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: lexus is300sc ,saab cabrio
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 26 Mar 2013 Posty: 176 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 2013-03-28, 15:50
|
|
|
uszczelka jest razem z filtrem a mam pytanie czy przy wymianie trzeba kontrolować temperaturę czy możliwa jest wymiana bez kompa i mam 5 litrów oleju do 4 biegowej skrzyni tip. wystarczy ? |
|
|
|
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-03-28, 20:42
|
|
|
tomek808 napisał/a: | uszczelka jest razem z filtrem a mam pytanie czy przy wymianie trzeba kontrolować temperaturę czy możliwa jest wymiana bez kompa i mam 5 litrów oleju do 4 biegowej skrzyni tip. wystarczy ? |
Trzeba kontrolować temperaturę. W 4HP nie ma wbudowanego czujnika, więc trzeba się posłużyć zewnętrznym termometrem i mierzyć temperaturę miski.
Poziom jest prawidłowy jeśli przy temp. 35-40°C olej zaczyna się sączyć z otworu wlewowego. Jeśli nie zdążysz z uzupełnianiem i temp. przekroczy 40°C zakręć lekko korek, zgaś silnik i poczekaj aż miska ostygnie poniżej 30°C ;-) |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2013-03-28, 21:32
|
|
|
Wczoraj dolewka a dzisiaj czuć olej w kabinie :cry: Cieknie w okolicach chłodnicy, ale nie mogę namierzyć. Podłożyłem pod autko dużą tackę i zobaczę ile przez noc zejdzie.
Ogólnie widać zalaną olejem osłonę. Gorzej jak jest pęknięta chłodnica oleju :cry: :cry: :cry: |
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2013-03-29, 09:24
|
|
|
Cieknie jak jest ciepły, w sumie wyciekło około 50-100 ml oleju.
Wygląda jakby na dole chłodnicy leciało bo góra niby sucha.
Jak się dostać do chłodnicy ? Odkręcić osłonę zderzaka wystarczy czy kanał ? |
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2013-03-29, 19:00
|
|
|
Ściągnąłem kratki wszystkie, plastik z rejestracją i tyle - gdzie są te niby imbusy 10 do odkręcenia, aby ściągnąć osłonę zderzaka ? |
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2013-03-30, 03:34
|
|
|
robsonik4 napisał/a: | Ściągnąłem kratki wszystkie, plastik z rejestracją i tyle - gdzie są te niby imbusy 10 do odkręcenia, aby ściągnąć osłonę zderzaka ? |
Imbus do odkręcenia zderzaka masz w bocznych małych kratkach. Jak je wyjmiesz i spojrzysz od dołu do tej kratki, to zauważysz takie wycięte półkole. Wkładasz w nie imbus pionowo do góry i trafiasz w łeb śruby.
Druga sprawa to aby dostać się do oringów na wężach, idących do chłodnicy oleju ze skrzyni biegów, wcale zderzaka nie musisz ściągać. Zrzucasz tylko osłonę plastikową pod silnikiem i ten dolny masz (około 20cm od dołu) przed sobą po lewej stronie, patrząc od strony silnika na chłodnicę. No i odpowiednio wyżej jest drugi. |
|
|
|
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2013-03-30, 10:00
|
|
|
Tylko, że samochód stoi pod domem i jak uda mi się ściągnąć tą osłonę zderzaka to będę miał dostęp - tak mi się zdaje :roll: |
|
|
|
|
|