Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 96 4.2PB/LPG ] 4HP24 jaki olej  
Autor Wiadomość
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2013-03-30, 10:12   

Jak nie masz najazdów to rzeczywiście najlepiej będzie ściągnąć zderzak.
Dużo roboty nie jest...

A jak się samemu grzebie to kupić sobie coś takiego. Ułatwia życie jak diabli.

Przykład najazdów


Tak jak kolega wyżej napisał, przez kratki masz dostęp do śrub, jak się
położysz na plecach i lookniesz prostopadle to będzie widać łby śrub na imbusa 10.
Latareczka w ręku i będzie widać.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
robsonik4 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 485
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-03-30, 11:55   

Przed kratkami od spodu w osłonie są otwory, ale tylko palcem wyczuwam śruby, zobaczyć nie idzie nawet jak położę głowę.
Z najazdami fajna sprawa, znalazłem na Alledrogo a i cena spoko.
 
 
robertas 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 1605
Skąd: ślask
Wysłany: 2013-03-30, 13:07   

No to wlasnie te sruby, lebki skierowane ku dolowi, odkrecasz i zderzak wyjedzie Ci do porzodu, imbus 6 albo 8 ;)
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2013-03-30, 13:26   

Imbus 10mm chyba, że w pre fl jest inaczej. ;-)
_________________
 
 
Simone331 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 1108
Skąd: GS / TN
Wysłany: 2013-03-30, 13:33   

W jednym i drugim jest tak samo czyli 10mm. Przód i tył także. ;)
 
 
robertas 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 1605
Skąd: ślask
Wysłany: 2013-03-30, 15:52   

Sorry za zmylke, moze byc i 10, tak czesto go sciagalem ze juz nawet nie patrze na numer, tylko biore zawsze upatrzonego ze skrzynki ;)
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
robsonik4 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 485
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-03-30, 16:49   

Zderzak ściągnięty fi 10mm imbus, teraz który to wężyk bo widzę, że z przodu następna chłodnica przed tą od cieczy chłodzącej :roll: - czyżby od klimy ?
 
 
Gabriel 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 565
Skąd: śląskie/Rybnik
Wysłany: 2013-03-30, 17:57   

Jak stoisz przodem do samochodu to są na prawej krawędzi chłodnicy. Oczywiście od drugiej strony (od strony silnika), czyli patrząc od strony silnika na lewej stronie :) Dwa takie metalowe wężyki, przykręcone jedną śrubką za uszko do chłodnicy. Pokusił bym się jeszcze spróbować dojść do nich dzwigąjąc maskę i wsadzając tam łapę, nie wiem czy by tego górnego łatwiej nie było tak dostać. Ewentualnie reflektor lewy wyjąć.
robsonik4 napisał/a:
z przodu następna chłodnica przed tą od cieczy chłodzącej :roll: - czyżby od klimy ?
tak od klimy.
 
 
robsonik4 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 485
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-03-30, 18:38   

Panowie i Panie znalazłem i nie znalazłem źródło/przyczynę wycieku.



Cieknie powyżej tego niebieskiego korka ?, tak jakby z góry leciało - są osłony więc widzę tylko kawałek obszaru obok korka, przewody suche po wytarciu.

Mam się już martwić kosztami wymiany chłodnicy czy może jest tam jakiś czujnik ?!
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2013-03-30, 18:50   

Jeżeli leci po osłonie chłodnicy to nie będzie to płyn z ASB (a koło węży jest sucho i węże są całe).

Jeżeli byłoby to coś z chłodniczką oleju ASB to płyn hydrauliczny dostawał by się do układu chłodzenia, nie na zewnątrz.

Chyba, że masz jakąś przeróbkę, spotkałem się w A8, iż chłodniczka była montowana osobno z przodu przed wszystkimi chłodnicami.

Co słychać z przewodami na górze od wspomagania kierownicy?
Włączyć silnik i obserwować czy leci z przewodów.
Dociągnąć opaski.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
robsonik4 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 485
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-03-30, 18:54   

To musi być olej ze skrzyni biegów - ubywa, natomiast płyn od wspomagania ma stały poziom.

Nie wygląda to na przeróbkę, jak ściągnąć te osłony żeby można było zobaczyć ?

A korek od czego jest ?
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2013-03-30, 19:02   

Niebieski korek jest od spuszczania płynu chłodniczego z chłodnicy.
Odkręcasz go trochę i z króćca na dole chłodnicy wylatuje płyn chłodniczy.

Nie ruszysz tej obudowy chłodnicy. To jeden odlew.
Chłodnica jest wsadzana od przodu w środek tej ramki.

Umyć wszystko wokoło benzyną. Poczekać aż odparuje.
Dobra latarka.
Włączyć silnik i patrzeć gdzie zaczyna lecieć.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
robsonik4 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 485
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-04-02, 17:13   

Odchyliłem tą gumowo-plastikową osłonę z przodu (2 śruby trzymają) i leci powyżej tak jakby z tego górnego wlotu do chłodnicy, ale nie jestem pewien. Zrobiło się późno i nie ma komu przyświecić mi latarką natomiast dupę wozić to każdy chce
Włożyłem w szczelinę kawałek ręcznika papierowego na wkrętaku około połowy ścianki chłodnicy ( z plastiku ona jest ?) i zrobił się mokry.
Jak będzie jasno zobaczę co jeszcze można odkręcić, aby dostać się do boku chłodnicy/lepiej zobaczyć.

02.04.2013


Cieknie z górnego przewodu - wcisnąłem kawałek ręcznika papierowego, który zaraz zrobił się mokry.
Porozkręcałem co się dało łącznie z przewodami dochodzącymi do chłodnicy wspomagania żeby mieć lepszy dostęp do górnego przewodu chłodnicy oleju.
Na krućcu, który wchodzi do chłodnicy oleju siedzi oring 11.5/3 (wg katalogu) - czy mogę zastosować 11.00/3 lub 11.00/3.5 ? Tego co jest nie można kupić (nie pytałem w ASO, żeby się nie stresować ile może kosztować kawałek gumki )

Jeszcze takie może dosyć dziwne pytanie - czy do skrzyni mogą dostawać się np. spaliny lub "powietrze", które powoduje wzrost ciśnienia w układzie. Pytam dlatego, że zaczyna cieknąć po około 10 min od uruchomienia silnika.
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2013-04-02, 17:33   

Kup kilka tych 11 mm (i 3 mm i 3,5), będzie w czym wybierać.
Chyba ten 3,5 mm podejdzie. Jak będziesz zakładał, oring nasmarować olejem z ASB.

Spaliny nie mogą się dostać do ASB.

Jedyne co może się zdarzyć to pęknięcie wymiennika ciepła w chłodnicy
i dostanie się płynu chłodniczego do ASB dlatego chłodnice zewnętrzne (powietrzne)
są bezpieczniejsze i wydajniejsze. Mniej się sprawdzają w krajach skandynawskich (zimno),
wtedy stosuje się chłodnice z termostatem.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
robsonik4 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 485
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-04-03, 17:52   

Kupiłem oringi (50 groszy sztuka), zamontowałem, podłożyłem ręcznik papierowy pod górny wlot i ... ręcznik suchy, na dolnym przyłączu sucho a dalej cieknie po kilku minutach :cry: :cry: :cry:

Zapewne teraz na 99.9% pęknięta chłodnica, chyba że jeszcze coś jest na chłodnicy co puszcza :roll:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.