Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 96 4.2PB/LPG ] chyba pompa, ale niekoniecznie  
Autor Wiadomość
robsonik4 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 485
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-09-07, 16:49   [D2 96 4.2PB/LPG ] chyba pompa, ale niekoniecznie

Hejka

jak tak dalej pójdzie zostanę naczelnym pisarzem na forum :lol:

rano mam problemy z odpaleniem Niuni: zaskoczy po kilku sek, popracuje kilka sek i gaśnie, drga, jak dodam gazu gaśnie. Na gazie (odpalenie awaryjne )silnik działa bez problemu tylko nie można przełączyć na PB (widać tak ma tryb awaryjny) więc nie mogę sprawdzić późniejszej pracy na PB. Jak się silnik rozgrzeje odpala bez problemu.
Z tyłu słychać lekkie piszczenie w okolicach pompy, później już nie.
Wachy mam 3/4 zbiornika, w bagażniku walec więc chyba nici z wymiany pompy bez demontażu zbiornika ?? :-( :-( :-(

VAG pokazuje: zawsze 17916 a jak są problemy z odpaleniem to dochodzi: 1088, 561

:-?
 
 
sylwekr 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy
Wiek: 47
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 674
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2011-09-07, 17:56   

Zanim za to zabierzesz się podjedź gdzieś aby zmierzyć jakie ciśnienie podaje pompa. Wepniesz się przy silniku. Ja w żony mercedesie miałem podobnie to podjechałem do zaprzyjaźnionego warsztatu pożyczyłem manometr i zmierzyłem ciśnienie. Wtedy już miałem 100% pewność że to pompa (u mnie)
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC A8 D3 BVN
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1796
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2011-09-08, 05:37   

To raczej pompa , walec musisz wyciągać bo lepiej jest się dostać od góry . Wymień też oring który jest na króćcu kosza . http://www.a8team.pl/topics28/2414.htm
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2011-09-08, 07:36   

Może też być wina reduktora od LPg. Puszcza gaz przez podciśnienie. Zakręc butle wypuśc gaz z węży i miedzi i wtedy sprawdz jak z rana odpala. Jak niema różnicy to pozostaje pompa lub czujnik temperatury, który możesz sprawdzić na Vagu jaką temperature pokazuje.
 
 
robsonik4 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 485
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-09-08, 17:14   

w dniu dzisiejszym odpaliłem najpierw awaryjnie na gazie i ... to samo się dzieje, za chwilkę na PB zdecydowanie gorzej - nie wchodzi na obroty tylko zdycha więc znowu awaryjne odpalenie na gazie, dodałem gazu lekko się zadławił, ale wskoczył na obroty.
Przejechałem jakieś 200m wyłączyłem silnik (czas około 1min 40 sek) przełączyłem na PB i cholera wszystko OK- zero zadławień, pracuje równomiernie.
Czy może to być przepływomierz lub jakaś podobna cholera ??, coś dusi silnik jak jest zimny a po czasie co podałem jest ok i raczej silnik się nie rozgrzał.

Na forum czytałem, że coś tam ulega rozregulowaniu jak jeździ się na gazie więc trzeba wyjeździć 2 baki, aby wróciło do normy - w średniowieczu spalili by na stosie za takie coś :-D, ale spróbować warto. Jeździłem dzisiaj na PB zobaczymy jutro jak będzie odpalał.
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2011-09-08, 17:41   

Powitac. Może strzele glupote ale zawsze można sprawdzić. U siebie mialem identyczną sytuacje rano. Samochód przestal noc i nie moglem go odpalić z benzyny. Byłem już u kresu załamania nerwowego. Awaryjnie z gazu, pochodził kilka sekund i było już ok. Nawet temperatury nie zdażył złapać i za każdym nastepnym razem palił od strzału. Szukałem wszedzie swiece, przewody, filtry, pompa, cisnienie, LPG, prądy. Ktoregoś dnia ruszyłem reka przewod gumowy i sie okazało ze mam nieszczelny dolot. W bardzo dziwnym miejscu. Jak czysciłem przepustnice to puścił sylikon miedzy nia a mikserem. Po uszczelnieniu dolotu od poczatku do końca wszystko wrociło do normy. U mnie jest silnik 1,8 ADR wiec z 4,2 ma mało wspólnego, ale zawsze nie zaszkodzi sprawdzic. Jak to ktoś mi kiedyś powiedział. Jesli bitwy nie wygrywasz mieczem, to trzeba iść wrecz.
Pozdrawiam
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
robsonik4 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 485
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-09-08, 17:49   

z dolotem jest ok- sprawdziłem, kiedyś jak wymieniałem filtr powietrza zapomniałem założyć rurę na kolektor ssący ( chyba dobrze piszę) i miałem podobne objawy, ale teraz jest ok.
 
 
Gabriel 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 565
Skąd: śląskie/Rybnik
Wysłany: 2011-09-08, 18:46   

robsonik4 napisał/a:
rano mam problemy z odpaleniem Niuni: zaskoczy po kilku sek, popracuje kilka sek i gaśnie, drga, jak dodam gazu gaśnie.

robsonik4 napisał/a:
Jak się silnik rozgrzeje odpala bez problemu.

Podobnie miałem, gdy wypadał mi zapłon i to zawsze działo się z rana. Myślę ze podłączenie się pod kompa bardzo by pomogło. Wiedział byś na których garach wypada zapłon i można kombinować, zamieniać miejscami elementy. U mnie były winne wtryskiwacze.
sylwekr napisał/a:
Zanim za to zabierzesz się podjedź gdzieś aby zmierzyć jakie ciśnienie podaje pompa.

To ważne wiedzieć że pompa jest ok, można skupić się na czymś innym, a tak to wiadomo tylko ze nadal masz problem, ale nie rozwiązujesz po kolei, żeby wyeliminować i zawężać krąg podejrzanych.
 
 
robsonik4 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 485
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-09-08, 19:54   

VAG pokazuje: zawsze 17916 a jak są problemy z odpaleniem to dochodzi: 1088, 561

tylko te błedy pokazuje nic więcej :-(
 
 
sylwekr 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy
Wiek: 47
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 674
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2011-09-08, 20:13   

Błąd może wskazywać na przepustnicę (brudną), sprawdź też przewody podciśnienia. Jak wszystko O.K. odłącz na 15 minut akumulator, podłącz i spróbuj odpalić i pojeździć na benzynie
 
 
robsonik4 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 485
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-09-08, 22:02   

Więc trzeba będzie resetnąć ;-) już kilka razy pomogło - zwis klimatronika (inny post); widać te autka lubią być pozbawiane raz na jakiś czas zasilania w celu odpoczynku.
O rezultatach napiszę wkrótce, muszę znaleźć przyczynę tego stanu rzeczy.

W sobotę u mnie we Wrocku walka Kliczki i Piczki :lol: więc zapowiada sie totalny paraliż miasta :lol: :lol: :lol:
 
 
jaano 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Janusz
Jeżdzę: A8 D2 Q
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 84
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2011-09-09, 12:00   

Objawy z rana typowe dla pompy (sam ostatnio to przechodziłem jak popuszczala dolna uszczelka) ale raczej jak nie ma w niej paliwa.. przy 3/4 paliwa nie powinno go brakowac, bo się gdzieś przeleje do kosza, no chyba że masz go mniej i szczelny kosz i gdzieś przytkany dopływ/układ krążenia w baku..
wg mnie odkreć dolot , odepnij przewod paliwowy (1 od przodu) i zobacz naocznie jak leje do jakiegoś naczynia.. jak słabo - to juz wiesz ze pompa albo zatkany układ..

Butlą się nie przejmuj.. ja ostatnio wyciągałem ze znajomym pełną co dopiero zatankowaną.. 90l.... miał stracha... hehehe

potem bedziemy dalej myslec co i jak
_________________
 
 
robsonik4 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 485
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-09-11, 15:08   

Ech...

temperatura na zew 28C i Niunia pali na dotknięcie :-? :-? :-?

Jakieś pomysły ??
 
 
paulo79 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy
Wiek: 45
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 575
Skąd: Lubin
Wysłany: 2011-09-15, 19:45   

sprawdz czujnik tem silnika tzw czyjnik wody ten co odpowiada za dawke paliwa na zimno. Za 4 cyl kolor chyba bialy z tego co pamietam. Jeden jest na zegar a drugi do ECU.
Pierwszy blad wskazuje na przepustnice, drugi to sklad mieszanki,trzeci tak samo.
Zakladam ze z lpg wszystko gra, ze nie dostaje obu dawek naraz i ze mapy pb nie rozjezdza lpg.
 
 
robsonik4 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 485
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-09-15, 21:47   

z LPG jest SUPER, mapy się pokrywają, gaz nie wydostaje się do podciśnienia ani płynu chłodzącego, wtryski nowe Hana nie puszczają gazu; zauważyłem, że wszystko zależy od temp. na zew. - im zimniej tym gorzej.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.