Autor |
Wiadomość |
telmax
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIPTRONIC CML 4HP24A
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: D2
Dołączył: 08 Sty 2015 Posty: 97 Skąd: Kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 2015-06-22, 12:08 [D2 96 4.2PB/LPG
] Ciężko odpala jak zimny po nocy
|
|
|
Auto po nocy odpala ale po dodaniu gazu przygasa, strzela w wychech, nie równo pracuje. Po 3-4 minutach wszystko jest ok chodzi normalnie normalnie się wkręca. Auto ma LPG próbowałem z zakręconą butlą bez zmian. Odłączony zielony czujnik temp silnika (wtedy podaje temp -40 i powinien normalnie odpalić - bez zmian
Wymienione: pompa paliwa (wybiera do końca), dwie sondy bosch, świece. Na komp 0 błędów.
Poza tym auto normalnie jeździ na PB czy LPG
Co może być przyczyną?
Czasami raz na tydzień raz na dwa auta nie idzie odpalić w ogóle czy ciepły czy zimny, jak poruszam kabelkiem od czujnika wału odpali - czy to może być problemem? - raczej nie wtedy by w ogóle nie odpalał. |
|
|
|
|
|
|
|
pytlar
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 5,7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: jaa
Jeżdzę: chrysler aspen
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Gru 2013 Posty: 274 Skąd: Prabuty
|
Wysłany: 2015-06-22, 12:09
|
|
|
u mnie to samo od roku przygotowywać się psychicznie i finansowo na wymiane pompy paliwa
albo mieć zawsze zalany do pełna samochód |
|
|
|
|
|
|
|
telmax
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIPTRONIC CML 4HP24A
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: D2
Dołączył: 08 Sty 2015 Posty: 97 Skąd: Kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 2015-06-22, 12:18
|
|
|
A jak by to była pompa to dlaczego wybiera do końca i normalnie się wkręca po kilku minutach? |
|
|
|
|
pytlar
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 5,7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: jaa
Jeżdzę: chrysler aspen
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Gru 2013 Posty: 274 Skąd: Prabuty
|
Wysłany: 2015-06-22, 12:34
|
|
|
poczytaj na forum o pompach i koszykach przy pompie... dużo o tym jest. U mnie też jest dobrze po jakiś 2 minutach jazdy, dlatego narazie nic z tym nie robie. |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
pytlar
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 5,7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: jaa
Jeżdzę: chrysler aspen
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Gru 2013 Posty: 274 Skąd: Prabuty
|
Wysłany: 2015-06-22, 13:00
|
|
|
albo sprawdź, czy po zatankowaniu samochodu do pełna nie poprawi się sytuacja. |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-06-22, 14:19
|
|
|
Sprawdź szczelność kolektora ( dolotu ) filtr powietrza, prawidłowość złożenia całego układu.
Miałem podobnie i objawem były dwie rzeczy. Pierwsza to zapchany na amen filtr powietrza ( gniazdo myszy ) a drugi to nieszczelność przed przepustnicą. Oberwana guma. Nie mógł załapać ponieważ dostawał za dużo powietrza w stosunku do paliwa. Przepływka widziała swoje lecz po drodze między przepływomierzem a przepustnicą dochodziło mu dodatkowe.
Niewłaściwy skład mieszanki i auto już pali z wielkim trudem. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
telmax
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIPTRONIC CML 4HP24A
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: D2
Dołączył: 08 Sty 2015 Posty: 97 Skąd: Kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 2015-06-22, 15:22
|
|
|
Dolot sprawdzony dokładnie jest ok, filtr powietrza jest nowy
Dodam że auto musi postać minimum 8-10 godzin aby występowała nieprawidłowość.
Obstawiam albo czujnik wału który i tak muszę wymienić, albo nieszczelność kosza i paliwo powolutku ucieka z kosza, zawsze mam 1/3 zbiornika ale wybiera do końca paliwo zobaczymy jak zaleje do pełna. |
|
|
|
|
|
|
|
pytlar
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 5,7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: jaa
Jeżdzę: chrysler aspen
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Gru 2013 Posty: 274 Skąd: Prabuty
|
Wysłany: 2015-06-22, 16:06
|
|
|
mam identycznie telmax, dolot szczelny, przepływka poprawnie działa, filtry i świece nowe.
Na w zeszłym roku jak miałem poniżej połowy zbiornika wogóle był problem odpalić, jak zapalił to strasznie nierówno chodził, po chwili zgasł i tak kilka razy... teraz staram się mieć paliwo do pełna i pali od strzała ale po prostu musi chwilke pochodzić na wolnych obrotach... na dniach jeszcze musze sondy zmienić, bo czasem mam wrażenie, że na czarno zakopci co jest np objawem zalewania |
|
|
|
|
telmax
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIPTRONIC CML 4HP24A
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: D2
Dołączył: 08 Sty 2015 Posty: 97 Skąd: Kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 2015-06-22, 16:28
|
|
|
Tylko u mnie pompa jest sprawna i poprawnie założona, auto nie gaśnie tylko sie nie wkręca i dymi na czarno na ssaniu jak uda juz mu sie wkręcić wyżej. Jest tak ze jak delikatnie wciskam to sie wkręca ale bardzo nie równo chodzi jak depnę szybciej to przygasa i obroty spadają |
|
|
|
|
|
|
|
SenatorS8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2015-06-22, 17:08
|
|
|
A korekt paliwowych na 10 i 11 kanale nie laska sprawdzic? |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-06-22, 17:30
|
|
|
telmax napisał/a: | Tylko u mnie pompa jest sprawna i poprawnie założona, auto nie gaśnie tylko sie nie wkręca i dymi na czarno na ssaniu jak uda juz mu sie wkręcić wyżej. Jest tak ze jak delikatnie wciskam to sie wkręca ale bardzo nie równo chodzi jak depnę szybciej to przygasa i obroty spadają |
Identyczne objawy mam jak poziom paliwa spada w okolice połowy baku. Wystarczy, że doleję 20L i pali elegancko nawet jak postoi kilka dni. Moja diagnoza to uszczelka met-gum na koszu pompy - puszcza i przez noc paliwo z kosza schodzi. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
telmax
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIPTRONIC CML 4HP24A
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: D2
Dołączył: 08 Sty 2015 Posty: 97 Skąd: Kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 2015-06-22, 18:20
|
|
|
No to jest bardzo możliwe ale o którą konkretnie chodzi o ten oring duży jak się rozpoławia kosz? |
|
|
|
|
telmax
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIPTRONIC CML 4HP24A
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: D2
Dołączył: 08 Sty 2015 Posty: 97 Skąd: Kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 2015-06-22, 18:27
|
|
|
Mogę prosić o zaznaczenie która to uszczelka
pompa a8.jpg
|
|
Plik ściągnięto 49 raz(y) 21,45 KB |
|
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-06-22, 19:39
|
|
|
|
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|