Autor |
Wiadomość |
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2019-02-10, 21:18
|
|
|
pepi napisał/a: | Koszt jest mi nie znany w motocyklach cena jest znana | W DE koszt takiej zabawy zaczyna się od 800 Euro za blok R4 ...w PL zapewne taniej |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-02-10, 21:21
|
|
|
nie bardzio |
|
|
|
|
|
|
|
machul333
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Wiek: 29 Dołączył: 07 Sie 2017 Posty: 244 Skąd: Samborowo
|
Wysłany: 2019-02-10, 21:35
|
|
|
Do Moto znajomy mechanik co remontuje crosowki regeneracja 600zl z tego co pamiętam i czas oczekiwania od 2 tyg do miesiąca. Czyli cenowo w przeliczeniu to samo praktycznie, DEto pewnie wiadomo jakość lepsza. |
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2019-02-10, 21:38
|
|
|
machul333 napisał/a: |
Ale jak by nie było to wytarta jodełka w cylindrze kwalifikuje blok na złom i żadna wymiana pierścieni mu nie pomoże .
Są zakłady co poprawiają szczotkami dla zrobienia nowej jodełki ale kto zaryzykuję .
|
Na alusilu nie musi być jodełki, proces honowania odbywa się chemicznie. Jeśli jest widoczna to są to pozostałości obróbki na średnicę.
Zamiast kamieni do honownicy przy wykańczaniu wkłada się filc posmarowany odpowiednim środkiem który ma zadanie lekko podtrawić powierzchnię cylindra wynosząc w górę wtrącenia krzemu. Powierzchnia staje się wtedy lekko matowa.
Na tych twardych wtrąceniach ślizga się pierścień.
|Kiedyś to była wiedza tajemna teraz z racji popularności w silnikach jest już często stosowane.
Wartościowe silniki np naprawia się napylając warstwę metalu na ścianki cylindra by spowrotem wykorzystać stare tłoki w przypadku braku nadwymiarów.
Alusil hone zwraca w google ciekawe obrazki. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|
|
|
machul333
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Wiek: 29 Dołączył: 07 Sie 2017 Posty: 244 Skąd: Samborowo
|
Wysłany: 2019-02-10, 21:43
|
|
|
Ukaniu napisał/a: | machul333 napisał/a: |
Ale jak by nie było to wytarta jodełka w cylindrze kwalifikuje blok na złom i żadna wymiana pierścieni mu nie pomoże .
Są zakłady co poprawiają szczotkami dla zrobienia nowej jodełki ale kto zaryzykuję .
|
Na alusilu nie musi być jodełki, proces honowania odbywa się chemicznie. Jeśli jest widoczna to są to pozostałości obróbki na średnicę.
Zamiast kamieni do honownicy przy wykańczaniu wkłada się filc posmarowany odpowiednim środkiem który ma zadanie lekko podtrawić powierzchnię cylindra wynosząc w górę wtrącenia krzemu. Powierzchnia staje się wtedy lekko matowa.
Na tych twardych wtrąceniach ślizga się pierścień.
|Kiedyś to była wiedza tajemna teraz z racji popularności w silnikach jest już często stosowane.
Wartościowe silniki np naprawia się napylając warstwę metalu na ścianki cylindra by spowrotem wykorzystać stare tłoki w przypadku braku nadwymiarów.
Alusil hone zwraca w google ciekawe obrazki. |
O widzisz część tego znałem ale to z tym wytrawianiem jodełki pierwszy raz słyszę . Teraz to już się robi popularne kiedyś to największa tajemnica była i praktycznie nic nie szło się dowiedzieć o procesie . |
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2019-02-10, 22:50
|
|
|
Pasty do honowania alusilu to jest jakaś wiedza tajemna. Jedni piszą tylko o ściernych inni o własnościach trawiących. Fabrycznie to było zdaje się trawione.
Tu coś
http://www.w124performanc...onditioning.pdf
Tu honował pastą Sunen AN30
https://www.audizine.com/...e-Alusil-Blocks
Ja tam kiedyś widziałem blok który w profesjonalnym warsztacie walnęli flexihonem gratis, jodełkę miał jak się patrzy :-))). Znajomy mechanik zastanawiał się co dalej z tym zrobić. Blok trafił do obróbki tylko na płaszczyznę głowicy. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|
|
|
machul333
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Wiek: 29 Dołączył: 07 Sie 2017 Posty: 244 Skąd: Samborowo
|
Wysłany: 2019-06-16, 08:35
|
|
|
Jak by ktoś szukał to prima na allegro wystawia pierścienie do ABZ 65zl za 1 tłok |
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2019-06-17, 12:57
|
|
|
Super, bo jeszcze niedawno towar byl nie do zdobycia |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
machul333
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Wiek: 29 Dołączył: 07 Sie 2017 Posty: 244 Skąd: Samborowo
|
Wysłany: 2019-06-17, 18:12
|
|
|
Akurat prima podobno już dawno robiła , tylko że nie sprzedawali ich nigdzie trzeba było samemu się z nimi dogadywać . |
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2019-06-17, 18:16
|
|
|
Ja z nimi w grudniu rozmawiałem to nie było problemu, akurat ja wybrałem pierścienie NPR |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
|