Autor |
Wiadomość |
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2013-09-11, 16:03
|
|
|
Prorok, wołaj fakturę ze szczegółowym wykazem użytych części do naprawy skrzyni. Za tą kasę to bym wolał samemu skrzynię zrobić. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
marcin1122333
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: marcin
Jeżdzę: d2
Wiek: 48 Dołączył: 17 Lip 2013 Posty: 67 Skąd: radomsko
|
Wysłany: 2013-09-11, 16:34
|
|
|
wczoraj wszedlem do kanalu zobaczyć jaka to skrzynie mam i czy wyciekow nie ma z podzespolow,chyma jest ok jakies delikatne przypocenia na wewnetrznej polosi i delikatne na moście ale tylko przypocenia nic nie kapie,jestem umówiony z mechanikiem żeby to zobaczyl czy tak można jezdzic czy mam cos uszczelniac,w 3.7 miałem tez 4 stopniowa skrzynie ale ona była konstrukcyjnie trochę inna ale to pewnie dlatego ze ta ma qattro,musze się zorientować gdzie w tej jest korek do sprawdzania poziomu oleju. |
|
|
|
|
|
|
|
Prorok
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 40 Dołączył: 08 Sty 2012 Posty: 47 Skąd: Knurów
|
Wysłany: 2013-09-11, 16:55
|
|
|
no własnie wiem ze musze brac jakis szczegółowy rachunek zeby miec czarne na białym skoro twierdzą ze ze starej skrzyni została tylko obudowa |
_________________
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-09-11, 21:30
|
|
|
jdz1 napisał/a: | Apophis napisał/a: | 4hp jest mniej skomplikowana bo to starsza i solidniejsza produkcja.
Nie wiem czy z tego powodu są wieksze koszta ale gdy ja robiłem niemal całkowity remont mojej to zapłaciłem 7600zł prawie 4 lata temu więc reasumując koszt jaki CI zaspiewali jest chyba najwyższy jaki w PL słyszałem. |
Ostatnio jak byłem na sprawdzeniu oleju w skrzyni i dyfrach w swojej A8 (skrzynia 5hp) to dowiedziałem się od mechanika zupełnie innych rzeczy. Twierdził że 4hp są dużo większe, cięższe, bardziej skomplikowane i problematyczne w naprawach niż 5hp.
Ale to tylko co powiedział mechanik a nie jedną A8 juz przerabiał bo i nie jedną u niego na placu widziałem. |
No cóz ja od mechanika u ktorego robiłem i nie tylko wiem to co napisałem czyli że starsze jest prostsze i trwalsze ale niekoniecznie lżejsze
Jak ja dałem swoje auto do Łobody to obiecywał że koszta nie przekroczą 4500zł a najpewniej ok 3500. Niestety. Wyniosły 7600,ale wiem że moja skrzynia to był złom bo facet mi sam odradzał nieopłacalna wg.niego naprawę i proponował bym poszukał w miare pewną uzywke która on sprawdzi przed montażem do auta. Oczywiście tez zaproponował bym jesli chcę przyjechał i zobaczył swoja skrzynkę jak wygląda-był to obraz nędzy i rozpaczy.
Podejście Marka Łobody-obcego mi wtedy zupełnie faceta do klienta było wzorowe i trudno było by mu cos zarzucić. DO dzis tam serwisuje skrzynie(wymiany oleju i filtra) |
|
|
|
|
|
|
|
Prorok
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 40 Dołączył: 08 Sty 2012 Posty: 47 Skąd: Knurów
|
Wysłany: 2013-09-12, 18:51
|
|
|
No i niestety auto jednak jeszcze nie odebrane bo okazało sie ze moj smieszny poprzedni mechanik wymontował moduł zapłonu a ci z ASB nawet niewiedzieli czemu auto pali im tylko na 4 cylindry i jak do nich dzwoniłem to mowili ze nie ze wszystko OK a tu zajeżdżam i psik patrze pod mache i od razu widze czego niema no myslałem ze mnie krew zaleje no ale nic umowiłem sie ze w poniedziałek odbiore a tego mechanika to za jaja powieszę . |
_________________
|
|
|
|
|
krystek78
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krystian
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 46 Dołączył: 21 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2013-09-12, 19:15
|
|
|
ale masz akcje kolego!nieraz trzeba z nimi na ostro to ostatecznosc ale zwracali mi kase bo laplem na ciulaniu.80 procent mechanikow kombinuje jest taki nawet co auta h.j robil tak ze cos ci sie zawsze zjebalo.miał kuku za to :evil: |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-09-15, 19:10
|
|
|
Prorok napisał/a: | No i niestety auto jednak jeszcze nie odebrane bo okazało sie ze moj smieszny poprzedni mechanik wymontował moduł zapłonu... |
krystek78 napisał/a: | 80 procent mechanikow kombinuje jest taki nawet co auta h.j robil tak ze cos ci sie zawsze zjeb...o |
tutenhamon napisał/a: | Kiedyś zostawiłem u elektryka auto na noc , jak mi padł przewód w wiązce od ECU to z 40 l, paliwa zrobiła się susza i co? |
No co wy za opowieści piszecie?... gdzie wy zostawiacie auta, u mechanika czy u rolnika który wieczorami w stodole w autach dłubie? :shock:
To tylko kija bezbolowego wziąć i łapy przetrącić przy samej d... :wpale: :wpale: :wpale: |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
krystek78
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krystian
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 46 Dołączył: 21 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2013-09-16, 06:25
|
|
|
kombinatorki :-x |
_________________
|
|
|
|
|
Prorok
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 40 Dołączył: 08 Sty 2012 Posty: 47 Skąd: Knurów
|
Wysłany: 2013-09-16, 13:39
|
|
|
FOSS masz racje i dla tego od początku pisałem ze jest problem znalesc fachowca uczciwego w mojej okolicy ,ten u ktorego miałem auto był polecony przez użytkownika forum i robił klubowe S8 ktore jezdzi do dzis choc juz w sumie zmieniło własciciela i wcześniej robił mi kilka rzeczy i było ok a później olał sprawe
[ Dodano: 2013-09-17, 16:15 ]
Wiec tak auto odebrane smiga fajnie choc tylko na gazie bo na bezynie nie umie wejsc na obroty czyli ciąg dalszy problemów z pompą paliwa ale to juz cos na nowy temat aha jest jeszcze jeden psik i wydaje mi sie ze to oni cos zapieprzyli bo nie działa mi prędkościomierz |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-09-17, 22:07
|
|
|
Prorok napisał/a: | FOSS masz racje i dla tego od początku pisałem ze jest problem znalesc fachowca uczciwego w mojej okolicy ,ten u ktorego miałem auto był polecony przez użytkownika forum i robił klubowe S8 ktore jezdzi do dzis choc juz w sumie zmieniło własciciela i wcześniej robił mi kilka rzeczy i było ok a później olał sprawe |
Nie wiem, może jestem jakiś dziki ale oszukiwanie klienta, ściąganie paliwa, kradzież drobniaków z podłokietnika czy płyt CD z fajną muzą, przekładanie lepszych części/elementów z klienta samochodu do swojego czy też umyślne psucie czegoś aby była za chwilę następna robota jest mi zupełnie obce :evil:
Oprócz jakiegoś podstawowego wychowania w pewnych normach wydaje mi się, że dochodzi też do tego pewien aspekt społeczny/psychologiczny....
Dla mnie A8/S8 to wciąż "tylko" A8/S8 - jeździłem już wieloma ósemkami i wieloma innymi autami z klasy premium, sam ósemek miałem już kilka i wciąż mam taką swoją na codzień więc jak ktoś do mnie takim autem przyjeżdża to nie sikam po majtkach, nie rwę włosów z zazdrości, nie zapalają mi się $$$ i €€€ w oczach że nadziany frajer przyjechał (bez urazy bo to tylko skrót myślowy) i nie wyjeżdżam na dzielnicę się polansować ani na autostradę poganiać czymś dobrym.
Niestety, po tym co robią niektóre warsztaty/mechanicy można odnieść wrażenie, że wielu z nich cechują chyba wszystkie te rzeczy albo przynajmniej kilka z nich i mentalności tej już nie idzie zmienić :evil:
Prorok napisał/a: | ... aha jest jeszcze jeden psik i wydaje mi sie ze to oni cos zapieprzyli bo nie działa mi prędkościomierz |
:wpale: |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
marcin1122333
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: marcin
Jeżdzę: d2
Wiek: 48 Dołączył: 17 Lip 2013 Posty: 67 Skąd: radomsko
|
Wysłany: 2013-09-24, 07:36
|
|
|
mam takie pytanie,skrzynia przezuca biegi płynnie i lagodnie ale wczoraj wieczorem miałem w aucie 5 osob i troszeczkę go przycisnalem żeby pokazac możliwości mojej a8 na drugi dzień przez chwile zmieniala biegi zwłaszcza z 1 na 2 tak jakby gwałtowniej odczuwałem zmiane wyraźnie ale przejechałem się kilka km i wszystko wrocilo do normy znow przezuca lagodnie.czy ta skrzynia musiala się jakos zadoptowac czy miała w pamięci wczorajszy styl jazdy a może chodzi o obciążenie ze miała większe.pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
stanek90
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: a8 d2
Dołączył: 04 Wrz 2013 Posty: 27 Skąd: OLsztyn
|
Wysłany: 2013-09-24, 08:33
|
|
|
Ja jak poganiam troche auto,to także odczuwam ze skrzynia chodzi agresywnie.Po przejechaniu troche km praca staje sie lagodna. |
|
|
|
|
Pepeka
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: jest
Skrzynia: a niech ją nagła ...
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A4B7
Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Sty 2012 Posty: 247 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2013-09-24, 08:33
|
|
|
marcin1122333 napisał/a: | mam takie pytanie,skrzynia przezuca biegi płynnie i lagodnie ... |
Jak najbardziej poprawnie, ECU ASB odebrało sygnał o gwałtownym otwieraniu przepustnicy i zmieniło program do jazdy dynamicznej ,a takowa objawia się gwałtownym przełączaniem biegów co odbierasz jako szarpanie - gdyby osiem była nowa czułbyś że zmienia biegi twardo- Po jakim czasie "normalnej " jazdy znów wejdzie w ustawienia jak przedtem |
_________________ Złego diabli nie biorą ... |
|
|
|
|
|
|
|
marcin1122333
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: marcin
Jeżdzę: d2
Wiek: 48 Dołączył: 17 Lip 2013 Posty: 67 Skąd: radomsko
|
Wysłany: 2013-09-24, 13:02
|
|
|
dziekuje za informacje
[ Dodano: 2013-10-02, 11:22 ]
czy w 4hp 24a stanu oleju tez przeprowadzamy kontolujac temperaturę skrzyni.pozdrawiam
[ Dodano: 2013-10-02, 11:23 ]
4 hp 24a cml |
|
|
|
|
|