Autor |
Wiadomość |
oliwier30
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 40 Dołączył: 11 Gru 2014 Posty: 148 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 2015-01-13, 21:01 [D2 95 3.7PB/LPG
] Gruszka podcisnienia
|
|
|
Witam,mam pytanie dotyczące gruszki podcisnienia.Przeglądając forum wyczytałem że w poliftowych gruszki są zasysane zaraz po odpaleniu silnika,a jak to jest w pre fl?Dzisiaj wypatrzyłem że u mnie po odpaleniu i po mocnym przygazowaniu nie dzieje sie nic..sprawdziłem wężyki,zdjęłem gruszke (tą z przodu) i nie widze żadnych uszkodzeń i nieszczelności <niewiem> Nie wiem czy to ma na to wpływ ale auto zrobiło mi sie jakieś zamulone przy ruszaniu i przy gwałtownym przyspieszaniu,przy gwłtownym przyspieszaniu przez moment sie dławi i dopiero idzie,dodam że dzwigienki od gruszek chodza lekko i VAG nie pokazuje żadnych błedów. |
|
|
|
|
|
|
|
RA__________ [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-01-13, 21:08
|
|
|
W pre FL zasysa się dopiero przy ok 4tyś obr. więc odpal i porzadnie przygazuj a sie okaże.
Jesli nie pracują klapy w preFL to odczuwa się to przy wiekszym bucie(predkości) |
|
|
|
|
|
|
|
oliwier30
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 40 Dołączył: 11 Gru 2014 Posty: 148 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 2015-01-13, 21:13
|
|
|
Gazowałem powyzej 4tyś obr. i nic,dodam że przy pełnym bucie na trasie schodzi normalnie dwa biegi w dół ale zaczyna sie dławic,przestaje dopiero jak lekko odpuszcze gaz i dopiero idzie |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-01-13, 22:20
|
|
|
oliwier30, gruszka i jej połączenia podciśnieniowe do sprawdzenia. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
oliwier30
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 40 Dołączył: 11 Gru 2014 Posty: 148 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 2015-01-13, 22:32
|
|
|
Jak wyżej napisałem samą gruszke i wężyki sprawdziłem,nie widać na nich żadnych uszkodzeń.Bardziej zastanawia mnie zawór z kostką na dwa piny do którego idzie wężyk z gruszki,czy jego uszkodzenie pokazal by vag? |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-01-13, 22:37
|
|
|
Zależy jakie uszkodzenie masz na myśli? Jeżeli spali się cewka to pokaże (przerwa w obwodzie) a jeżeli zawór po prostu się zatnie to nic nie pokaże. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
oliwier30
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 40 Dołączył: 11 Gru 2014 Posty: 148 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 2015-01-13, 22:50
|
|
|
Jutro sie zabiore za ten zawór i oblukam co i jak,czy poza tym zaworem coś jeszcze ma wpływ na prace gruszki? |
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2015-01-13, 22:53
|
|
|
sprawdz czy do elektrozaworu dochodzi w ogole podcisnienie. |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
|
|
|
oliwier30
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 40 Dołączył: 11 Gru 2014 Posty: 148 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 2015-01-13, 22:57
|
|
|
Jutro sie zabiore za ten zawór i oblukam co i jak,czy poza tym zaworem coś jeszcze ma wpływ na prace gruszki? |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-01-13, 23:07
|
|
|
oliwier30 napisał/a: | czy poza tym zaworem coś jeszcze ma wpływ na prace gruszki? | Tak, zawór/wentyl blokujący podciśnienie ...taki czarno/biały element na wężyku od kolektora. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
oliwier30
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 40 Dołączył: 11 Gru 2014 Posty: 148 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 2015-01-13, 23:22
|
|
|
Dzieki za podpowiedzi,bede wiedział teraz za co sie zabrac.Ale widze ze i tak przyczyny zamulania na nizszych obrotach musze szukac gdzie indziej.. |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-01-14, 18:10
|
|
|
Ów "zamulanie" na wolnych masz tylko na gazie czy też i na Pb ? |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
oliwier30
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 40 Dołączył: 11 Gru 2014 Posty: 148 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 2015-01-14, 18:28
|
|
|
Wiec tak podmieniłem gruszke bo faktycznie była delikatnie nieszczelna,teraz działa tak jak powinno być ale niestety brak mocy pozostał.Wyjechałem dzisiaj za miasto troche ją przegonić i sie okazało że v max mojej ósemki to 140 km/h ja wiem że to nie esa ani 4.2 ale to chyba ciut za mało Problem wystepuje na benzynie i na gazie z tym że na gazie nie ma mowy o ostrzejszym bucie bo zaraz wywala na benzyne (auto w przyszłym tyg. trafi do gazowników).Dodam że komp nie wywala żadnych błedów,ostatnio wymieniałem przepływke na używany orginał i troche ona mnie zastanawia..w którym bloku sie ją sprawdza i jakie wartości powinna podawać? |
|
|
|
|
RA__________ [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-01-14, 19:10
|
|
|
Przepływka powinna ci ok 185-200pokazać. |
|
|
|
|
|
|
|
oliwier30
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 40 Dołączył: 11 Gru 2014 Posty: 148 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 2015-01-14, 19:35
|
|
|
Pojezdziłem teraz z podpietym vagiem i wygląda to tak:na tipie przeciągajac na maxa na drugim biegu wypluła 150g na trzecim biegu maxymalnie 120.Jezdząc normalnie po miescie na D wacha sie miedzy 30 a 50g |
|
|
|
|
|