Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 96 4.2PB/LPG ] Start z miejsca zatrzymanego  
Autor Wiadomość
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2016-07-21, 22:54   

Ernest, jak nic konwerter się skończył. Ile ma przelatane, to jeszcze pierwszy ?
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2016-07-21, 23:31   

ernesto napisał/a:
Pojawił się następujący problem, mianowicie pod większym wzniesieniem niż pokonuje zazwyczaj auto idzie do tyłu na D <boisie>
Teraz pytanie, czy jest to określone, czy siła sprzęgła ma określoną wartość jaką może utrzymać auto na wzniesieniu <bezradny>


W tej chwili aby coś mówić o konwerterze to trudno bo sama skrzynia wymaga naprawy.
Na 1 biegu zapięte są 3 sprzęgała jednokierunkowe w skrzyni - któreś się ślizga, ew ślizgają się któreś sprzęgła cierne. Samochód na wzniesieniu powinien stać bo blokują go w.w. sprzęgła jednokierunkowe.
Słabe przyspieszanie może powodować poślizg sprzęgła jednokierunkowego statora w konwerterze ale ono nie ma nic wspólnego z cofaniem na pochyłości.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-07-22, 06:38   

A nie jest tak, że jak wzniesienie jest bardzo strome, to nawet na nowym sprzęgle się cofnie?
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2016-07-22, 07:01   

Erni, no weź wleź Vagiem w ten 7 blok i zloguj zamiast bic pianę, będzie wiadomo czy konwerter trzyma czy nie. Tak to można sobie dyskutować kilka następnych dni. Auto moze sie cofnąć, wszystko zalezy od stromosci wzniesienia a producent skrzyni na bank nie podaje przy jakim % nachylenia drogi może się cofnąć bo ta sama skrzynia idzie do roznych aut.

Poza tym co to jest "większe wzniesienie" albo "bardzo strome wzniesienie". To tak wymierne określenie jak nie wiem.

VAG w lapę i rób logi :)
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2016-07-22, 07:47   

Bugalon napisał/a:
uto moze sie cofnąć, wszystko zalezy od stromosci wzniesienia a producent skrzyni na bank nie podaje przy jakim % nachylenia drogi może się cofnąć bo ta sama skrzynia idzie do roznych aut.


Tak siedzę i myślę i chyba faktycznie racja, muszę przegryźć dokładniej schematy przebiegu siły przez koła. Moje poprzednie skrzynie (stare) w MB się nie cofały i to był pewnik niepotrzebnie naciągnięty na ZF.
Jeśli faktycznie nie ma sprzęgła jednokierunkowego w skrzyni które blokuje to problem będzie w konwerterze.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-07-22, 16:25   

No dokładnie wzniesienie i wzniesienie i sa takie co pokaonaja cisnienie w skrzyni dlatego nie ma reguły.
Erni konwerter się zuzyje kiedys to pewne moze to juz może nie ale co na pewno to zaraziłes sie od prestona jego syndromem <cicho>
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2016-07-23, 19:33   

Test konwertera czyli hamulec + gaz na nowym konwerterze zf daje wynik 1500ogr a na starym po nalocie 322tys 2800-3000obr
_________________
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2016-07-24, 11:01   

krzychu22.p1i napisał/a:
Test konwertera czyli hamulec + gaz na nowym konwerterze zf daje wynik 1500ogr a na starym po nalocie 322tys 2800-3000obr


Ale co ma się dziać? Nie ma prawa wejść na wyższe obroty czy jak?
Na tygodniu sprawdzę logi dynamiczne. Zobaczę jak to wychodzi bo oczywiście komp jak jest potrzebny to go nigdy w domu nie ma.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-07-24, 11:03   

Tak własnie ma sie nie wkręcać.
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2016-07-24, 11:22   

https://youtu.be/9OVMGcHtzEI
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-07-24, 11:32   

Wychodzi że masz wsio ok :)
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2016-07-24, 11:51   

Tylko mi nie gadaj o syndromie Prestona
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-07-24, 11:55   

no przecie nic nie powiedziałem <cicho>
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2016-07-24, 12:11   

Ciekawa jest za wysoka prędkość stall na uszkodzonym konwerterze.
Bo z tego co kiedyś wiedziałem to było tak - za niska - uszkodzone sprzęgło jednokierunkowe kierownicy. Za wysoka - zwykle poślizg w skrzyni. Czy u Ciebie Krzychu spadek prędkości był tylko po wymianie konwertera czy skrzynia też była reanimowana?
Uszkodzone sprzęgło kierownicy powodowało zanik funkcji mnożnika momentu (zwykle w okolicach 2x) i auto ruszało słabo.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2016-07-24, 13:41   

Kpl remon robiłem sam. W mojej byl naderwany kosz A, jezdzic jezdzilo ale bujalo obrotami na 4/5b. Teraz jest igla.
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.