Autor |
Wiadomość |
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-07-21, 22:54
|
|
|
Ernest, jak nic konwerter się skończył. Ile ma przelatane, to jeszcze pierwszy ? |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2016-07-21, 23:31
|
|
|
ernesto napisał/a: | Pojawił się następujący problem, mianowicie pod większym wzniesieniem niż pokonuje zazwyczaj auto idzie do tyłu na D
Teraz pytanie, czy jest to określone, czy siła sprzęgła ma określoną wartość jaką może utrzymać auto na wzniesieniu |
W tej chwili aby coś mówić o konwerterze to trudno bo sama skrzynia wymaga naprawy.
Na 1 biegu zapięte są 3 sprzęgała jednokierunkowe w skrzyni - któreś się ślizga, ew ślizgają się któreś sprzęgła cierne. Samochód na wzniesieniu powinien stać bo blokują go w.w. sprzęgła jednokierunkowe.
Słabe przyspieszanie może powodować poślizg sprzęgła jednokierunkowego statora w konwerterze ale ono nie ma nic wspólnego z cofaniem na pochyłości. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-07-22, 06:38
|
|
|
A nie jest tak, że jak wzniesienie jest bardzo strome, to nawet na nowym sprzęgle się cofnie? |
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-07-22, 07:01
|
|
|
Erni, no weź wleź Vagiem w ten 7 blok i zloguj zamiast bic pianę, będzie wiadomo czy konwerter trzyma czy nie. Tak to można sobie dyskutować kilka następnych dni. Auto moze sie cofnąć, wszystko zalezy od stromosci wzniesienia a producent skrzyni na bank nie podaje przy jakim % nachylenia drogi może się cofnąć bo ta sama skrzynia idzie do roznych aut.
Poza tym co to jest "większe wzniesienie" albo "bardzo strome wzniesienie". To tak wymierne określenie jak nie wiem.
VAG w lapę i rób logi |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2016-07-22, 07:47
|
|
|
Bugalon napisał/a: | uto moze sie cofnąć, wszystko zalezy od stromosci wzniesienia a producent skrzyni na bank nie podaje przy jakim % nachylenia drogi może się cofnąć bo ta sama skrzynia idzie do roznych aut. |
Tak siedzę i myślę i chyba faktycznie racja, muszę przegryźć dokładniej schematy przebiegu siły przez koła. Moje poprzednie skrzynie (stare) w MB się nie cofały i to był pewnik niepotrzebnie naciągnięty na ZF.
Jeśli faktycznie nie ma sprzęgła jednokierunkowego w skrzyni które blokuje to problem będzie w konwerterze. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-07-22, 16:25
|
|
|
No dokładnie wzniesienie i wzniesienie i sa takie co pokaonaja cisnienie w skrzyni dlatego nie ma reguły.
Erni konwerter się zuzyje kiedys to pewne moze to juz może nie ale co na pewno to zaraziłes sie od prestona jego syndromem |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-07-23, 19:33
|
|
|
Test konwertera czyli hamulec + gaz na nowym konwerterze zf daje wynik 1500ogr a na starym po nalocie 322tys 2800-3000obr |
_________________
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-07-24, 11:01
|
|
|
krzychu22.p1i napisał/a: | Test konwertera czyli hamulec + gaz na nowym konwerterze zf daje wynik 1500ogr a na starym po nalocie 322tys 2800-3000obr |
Ale co ma się dziać? Nie ma prawa wejść na wyższe obroty czy jak?
Na tygodniu sprawdzę logi dynamiczne. Zobaczę jak to wychodzi bo oczywiście komp jak jest potrzebny to go nigdy w domu nie ma. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-07-24, 11:03
|
|
|
Tak własnie ma sie nie wkręcać. |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-07-24, 11:22
|
|
|
https://youtu.be/9OVMGcHtzEI |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-07-24, 11:32
|
|
|
Wychodzi że masz wsio ok |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-07-24, 11:51
|
|
|
Tylko mi nie gadaj o syndromie Prestona |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-07-24, 11:55
|
|
|
no przecie nic nie powiedziałem |
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2016-07-24, 12:11
|
|
|
Ciekawa jest za wysoka prędkość stall na uszkodzonym konwerterze.
Bo z tego co kiedyś wiedziałem to było tak - za niska - uszkodzone sprzęgło jednokierunkowe kierownicy. Za wysoka - zwykle poślizg w skrzyni. Czy u Ciebie Krzychu spadek prędkości był tylko po wymianie konwertera czy skrzynia też była reanimowana?
Uszkodzone sprzęgło kierownicy powodowało zanik funkcji mnożnika momentu (zwykle w okolicach 2x) i auto ruszało słabo. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-07-24, 13:41
|
|
|
Kpl remon robiłem sam. W mojej byl naderwany kosz A, jezdzic jezdzilo ale bujalo obrotami na 4/5b. Teraz jest igla. |
_________________
|
|
|
|
|
|