|
Autor |
Wiadomość |
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-07-27, 10:07
|
|
|
Erni ja sciągawki nie mam, ale wiem, że to zależy od biegu. Na biegu 1 i 2 możesz mieć nawet i 1000 obrotow roznicy jak ruszasz czy wciskasz gwaltownie gaz. Na wyższych biegach stosunkowo mniej. Przy jeżdzie pełną pedardą od biegu 2 (od 4k rpm) do biegu 4 (do 4krpm) u mnie te wartości na regenerowanym konwerterze nie przekraczają 300-350 obrotów. Sprawdz sobie ile u ciebie jest, szczególnie w momentach samej zmiany biegu (zlogować najlepiej)
ernesto napisał/a: | Zrobiłem test sprzęgła podczas jazdy i na 4 oraz 5 biegu po zapięciu Lock-Up uślizg sprzęgła wynosi 0,00 jedyne gdzieś tam po odpuszczeniu gazu czasami pojawi się 39,0
Teraz pytanie, jakie powinny być wartości uślizgu sprzęgła podczas ruszania itp ? Do jakich wartości może dojść. Ma ktoś taką ściągawkę? |
|
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-08-08, 22:44
|
|
|
Właśnie zmieniłem oliwę a ASB i poprawa żadna. Dalej to samo było.
Natomiast podczas bebeszenia góry silnika napotkalem się na małego kwiatka. Prawdopodobnie lewizna na "Y" a dokładniej na przewodzie idący z przed przepustnicy.
Okaże się na dniach po poskladaniu ciarupy.
Dodatkowo podejrzewam, że krokowiec coś niedomaga już. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2016-08-08, 23:23
|
|
|
Bugalon napisał/a: | Erni ja sciągawki nie mam, ale wiem, że to zależy od biegu. Na biegu 1 i 2 możesz mieć nawet i 1000 obrotow roznicy jak ruszasz czy wciskasz gwaltownie gaz. Na wyższych biegach stosunkowo mniej. |
Moim zdaniem konwertera nie interesuje bieg na jakim znajduje się skrzynia a jedynie tylko jaką prędkość obrotową ma jego wyjście.
Maksymalną różnicę pomiędzy RPM silnika a wyjścia konwertera określa nam nasza stall-speed, bo to jest najgorszy przypadek, wałek zatrzymany. Największa różnica, największe mnożenie momentu obrotowego.
Jeśli wałek wyjściowy konwertera zaczyna się obracać, to im szybciej się kręci tym różnica prędkości wejście wyjście konwertera będzie mniejsza.
Na amerykańskich stronach można znaleźć ładne wykresy pokazujące właściwości mnożące, sprawność itd.
Testowałem skrzynię na dość dużej pochyłości i faktycznie się cofa, im cieplejsza i olej rzadszy tym to bardziej wyczuwalne. Wydaje mi się, że na wolnych obrotach spada ciśnienie i sprzęgła w skrzyni zaczynają się ślizgać - pozwalając na cofanie. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2017-05-24, 21:01
|
|
|
Zagadka rozwiązana.
Podskakiwanie obrotów w momencie przejścia z R na D, oraz duży spadek obrotów podczas zapięcia biegu spowodowane były konwerterem.
Problemy w/w jak i te związane z mułowatoscia auta na starcie skończyły się po regeneracji konwertera. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |