Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 96 4.2PB/LPG ] Start z miejsca zatrzymanego  
Autor Wiadomość
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2016-07-27, 10:07   

Erni ja sciągawki nie mam, ale wiem, że to zależy od biegu. Na biegu 1 i 2 możesz mieć nawet i 1000 obrotow roznicy jak ruszasz czy wciskasz gwaltownie gaz. Na wyższych biegach stosunkowo mniej. Przy jeżdzie pełną pedardą od biegu 2 (od 4k rpm) do biegu 4 (do 4krpm) u mnie te wartości na regenerowanym konwerterze nie przekraczają 300-350 obrotów. Sprawdz sobie ile u ciebie jest, szczególnie w momentach samej zmiany biegu (zlogować najlepiej)

ernesto napisał/a:
Zrobiłem test sprzęgła podczas jazdy i na 4 oraz 5 biegu po zapięciu Lock-Up uślizg sprzęgła wynosi 0,00 jedyne gdzieś tam po odpuszczeniu gazu czasami pojawi się 39,0

Teraz pytanie, jakie powinny być wartości uślizgu sprzęgła podczas ruszania itp ? Do jakich wartości może dojść. Ma ktoś taką ściągawkę?
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2016-08-08, 22:44   

Właśnie zmieniłem oliwę a ASB i poprawa żadna. Dalej to samo było.
Natomiast podczas bebeszenia góry silnika napotkalem się na małego kwiatka. Prawdopodobnie lewizna na "Y" a dokładniej na przewodzie idący z przed przepustnicy.
Okaże się na dniach po poskladaniu ciarupy.
Dodatkowo podejrzewam, że krokowiec coś niedomaga już.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2016-08-08, 23:23   

Bugalon napisał/a:
Erni ja sciągawki nie mam, ale wiem, że to zależy od biegu. Na biegu 1 i 2 możesz mieć nawet i 1000 obrotow roznicy jak ruszasz czy wciskasz gwaltownie gaz. Na wyższych biegach stosunkowo mniej.


Moim zdaniem konwertera nie interesuje bieg na jakim znajduje się skrzynia a jedynie tylko jaką prędkość obrotową ma jego wyjście.
Maksymalną różnicę pomiędzy RPM silnika a wyjścia konwertera określa nam nasza stall-speed, bo to jest najgorszy przypadek, wałek zatrzymany. Największa różnica, największe mnożenie momentu obrotowego.
Jeśli wałek wyjściowy konwertera zaczyna się obracać, to im szybciej się kręci tym różnica prędkości wejście wyjście konwertera będzie mniejsza.
Na amerykańskich stronach można znaleźć ładne wykresy pokazujące właściwości mnożące, sprawność itd.

Testowałem skrzynię na dość dużej pochyłości i faktycznie się cofa, im cieplejsza i olej rzadszy tym to bardziej wyczuwalne. Wydaje mi się, że na wolnych obrotach spada ciśnienie i sprzęgła w skrzyni zaczynają się ślizgać - pozwalając na cofanie.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2017-05-24, 21:01   

Zagadka rozwiązana.
Podskakiwanie obrotów w momencie przejścia z R na D, oraz duży spadek obrotów podczas zapięcia biegu spowodowane były konwerterem.
Problemy w/w jak i te związane z mułowatoscia auta na starcie skończyły się po regeneracji konwertera.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.