Autor |
Wiadomość |
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2011-11-11, 09:00
|
|
|
Żadne ułożyć zawieszenie , jak wszystko nowe to nie powinno nic pukać . Jeżeli ściąga po wymianie to żaden problem , trzeba ustawić zbieżność . Może coś jest niedokręcone- każdemu może się zdarzyć . Na kanał , podnośnik i sprawdzić wszystkie śruby czy są dokręcone. Klimass1 pytał się o drążki kierownicze czy były zmieniane bo jak się usztywniło zawieszenie wychodzi luz gdzie indziej jak jest oczywiście . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-11-11, 15:19
|
|
|
końcówki drążków były też zmieniane, zadzwoniłem do znajomego który kiedyś opiekował się moim Meśkiem (MB123) z zapytaniem i dostałem taka odpowiedź:
" Meyle HD jest twardym zawieszeniem i dobrym nawet lepszym od Febi bo to spadło na psy, mogłeś kupić tanią chińszczyznę i miałbyś takie samo jak przed wymianą tylko ile na wrocławskich drogach byś na tym pojeździł ?; jak chcesz mieć miękkie to kup samochód z osobnymi sprężynami i amorkami z przodu a nie na Mcphersonie, jak stuka to pewno amorki do wymiany bo jak kupiłeś samochód ze zużytym zawieszeniem to montując nowe, sztywne nie oczekuj, że będzie tak samo się zachowywało. Sprawa luzów to sorki nie moje słowa : ( nie narzekaj, że stara ma luzy tylko idź do agencji to dopiero będziesz miał luz ); jak miałeś wywalone zawieszenie to luzy były tak duże, że się same kasowały a Tobie się wydawało, że jest ok a tak wcale nie było, teraz szukaj luzów gdzie indziej bo nowe zawieszenie skasowało swoje luzy więc najpewniej przekładnia kierownicy się kłania, drążki itd. Najpierw zacznij do zbieżności bo metody na suwmiarkę są dobre przy wymianie tylko końcówek a nie całego zawieszenia. Ja osobiście montuję na podnośniku i nie miałem nigdy reklamacji tylko wiesz ile montaż u mnie kosztuje :mrgreen: , wymieniam wszystkie zużyte elementy bo ja się pod tym podpisuję i nigdy nie wstawiam używek zwłaszcza w zawieszeniu" |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-11-11, 15:26
|
|
|
no to jak skrecil zawieszenie na podnosniku to masz znowu do wymiany |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
tomekzabrze
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 340
Pomógł: 6 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 306 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2011-11-11, 19:49
|
|
|
szeryfisch napisał/a: | no to jak skrecil zawieszenie na podnosniku to masz znowu do wymiany |
przeczytaj jeszcze raz posty ze zrozumieniem bo widze nie zrozumialas:).... |
|
|
|
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-11-12, 12:56
|
|
|
Dzisiaj humor zdecydowanie lepszy - byłem na zbieżności.
Pojechałem, pogadałem , zapłaciłem i jest OK z drobnym ale więc po kolei:
wjechałem na metalowy podnośnik, który podnosi cały samochód na kołach, mechanik pozakładał jakieś bajery na koła, następnie opuścił podnośnik podłożył lewarki po kolei PP,PL i odkręcił nakrętki od końcówek, samochód z lewarków do góry na podnośniku i teraz ja zacząłem swoja gadkę w sensie co mnie boli. Posprawdzał każdy wahacz czy jest dokręcony i był, coś tam poregulował przy końcówkach zerkając na to przykręcone ustrojstwo. Ogólnie był mało rozmowny. Potem podnośnik w dół i przejedź się Pan z 10 min po ulicach, po dziurach itd.
Jak wyjechałem i przejechałem kilkadziesiąt metrów gębę miałem uśmiechniętą od ucha do ucha, po prostu super, ale no właśnie to ale - dalej coś tłucze; prowadzi się znakomicie, luz minimalny rzekłbym niezauważalny.
Wróciłem powiedziałem, że ok tylko tłucze więc znowu podnośnik, postukał, popukał i wyszło, że na 70% amortyzator, ale bez wymiany to można gdybać.
A może zagadałem do Niego jest źle skręcone zawieszenie bo było montowane na podnośniku a nie z kanału; no i się zaczęło, facet patrzył na mnie jak na debila czy ja czasem z nie robię sobie jaj.
Cyt:" ... proszę Pana a jakie to ma znaczenie, ..... wahacz jak sama nazwa wskazuje ma wykonywać ruch wahadłowy dlatego jest mocowany za pomocą tulei metalowo-gumowych, żeby wykonywał ten ruch. Nie ma znaczenie gdzie go Pan skręcisz istotne, aby zrobić to solidnie i nie założyć odwrotnie,.... guma w wahaczu ma za zadanie tłumienia drgań więc ktoś Panu naopowiadał bzdur odnośnie sposobu montażu. Proszę spróbować dokręcić z kanału te dwa górne wahacze jak samochód stoi na kołach - tylko ginekolog z rękami jak gibon mógłby to zrobić, jeżeli ktoś nie zna istoty działania wahacza niech poczyta fachową literaturę"
Tyle w temacie 8-) |
|
|
|
|
ahadam
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy Wiek: 58 Dołączył: 26 Lip 2009 Posty: 277 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2011-11-12, 15:35
|
|
|
Racja mechanika w 100 % |
_________________ Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-11-12, 17:28
|
|
|
nie zgodzę się w pełni, wszystko ma swoje granice, guma też
każdy zawias ma swoją specyfikę tu akurat dwa górne przykręca się od strony budy
bez kolumny/koła w ściśle określonym ustawieniu
ale w takiej np B4ce dokręcenie wahacza na podnosniku kończyło się
tym że na kołach guma na dzień dobry była mocno napręzona i podczas jazdy
zaraz się zrywała |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2011-11-12, 20:34
|
|
|
Pewnie, że można dokrecac na podniesionym, ale z zachowaniem wszystkich kątów - życze powodzenia z taka operacją, nie mowie, że sie nie da, ale po co sobie utrudniać ? |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2011-11-12, 20:37
|
|
|
W serwisówce A8 jest podany dokładny wymiar na jakiej wysokości od górnego odboju mają być przykręcone górne wahacze.Ja zawsze dokręcam śruby jak auto stoi na kołach.Guma się wtedy mniej napręża i nie musi tak pracować. |
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-11-12, 21:24
|
|
|
... o którą gumę dokładnie chodzi, że się naprężą ?? |
|
|
|
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2011-11-13, 06:18
|
|
|
22, 4,7 Napewno. Nie pamiętam czy 15 ma możliwośc regulacji. |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-11-13, 09:36
|
|
|
hipcio napisał/a: | 22, 4,7 Napewno. Nie pamiętam czy 15 ma możliwośc regulacji. |
Co więcej dla różnych zawieszeń te wartości będą pewnie inne... przynajmniej dla eSkowego bo przecież jest niższe ;-)
Dla mnie to nic dziwnego, że dociągać trzeba je kiedy auto na kołach - przecież kiedy auto wisi na podnośniku i dociągniemy wszystko na sztywno to po opuszczeniu auta niektóre z tulej już się skręcają...
dokładnie rzecz ujmując zewnętrzna część tulei skręca się względem części wewnętrznej bo przecież siedzą w wahaczach na sztywno a skoro się skręcają to znaczy że w położeniu spoczynkowym (auto na kołach) guma w tulei już jest o pewien kąt skręcona.
Jest oczywistym że taki wahacz ulegnie szybszemu uszkodzeniu... a jeżeli będzie to jakiś badziewny wahacz (tuleja) to częściowemu uszkodzeniu może ulec może nie po opuszczeniu z podnośnika ale już zaraz po wyjechaniu z warsztatu ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
Ostatnio zmieniony przez FOSS 2011-11-13, 14:36, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-11-13, 12:53
|
|
|
robsonik4 napisał/a: | Proszę spróbować dokręcić z kanału te dwa górne wahacze jak samochód stoi na kołach - tylko ginekolog z rękami jak gibon mógłby to zrobić, jeżeli ktoś nie zna istoty działania wahacza niech poczyta fachową literaturę"
Tyle w temacie 8-) |
Generalnie da rade dokrecic. Najlepiej zrobic to bez kola, a piaste unoszac na podnosniku(takiej malej zabie). Widze ze Pan mechanik nie kojarzy zasady dzialania tulei w wachaczu. Wystarczy logiczne myslenie i juz.
A bez logicznego myslenia jest placz, ze zawieszenie wysypalo sie po miesiacu jezdzenia. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-11-13, 13:48
|
|
|
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: wszystko jest ok - wahacze skręcane na podnośniku a potem podłożone coś pod koła i podparte, podnośnik trochę w dół i dokręcone, czyli kuzyn zrobił tak jak ma być zrobione.
A to że coś stuka i puka to na 99% amortyzator - był u mnie kolega, który naprawia "samochody" w wojsku, popatrzył i pokazał mi jak to nazwał odbój, który jest już trochę zużyty. "... żeby opona nie tarła o nadkole masz ten gumowy odbój, który dostał nieźle w dupę, zresztą masz też ślady na końcówkach wahaczy, sprężynę masz całą więc amorek wywalony i tłucze, zresztą zobacz z drugiej strony - ten jest w idealnym stanie ...."
Ech znowu wydatek i zawracanie głowy Dice111, tylko kasę trzeba wyprodukować ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-11-13, 20:12
|
|
|
zmień amorki oba jak nie mozesz zregenerować |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|