Autor |
Wiadomość |
Kao
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 20 Paź 2018 Posty: 26 Skąd: Francja
|
Wysłany: 2018-10-22, 21:20
|
|
|
Najgorzej że nie bardzo mam vaga żeby go podpiąć ale może uda się u znajomego mechanika ale u niego taki młyn z robotą że ciężko się będzie dopchać na podnośnik. No nic jakoś wykombinuje |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2018-10-22, 21:55
|
|
|
VAG Ci nic nie da. 4HP24 nie ma czujnika temp. oleju. Ja przyklejałem czujnik takiego termometru do miski, bo taki tylko miałem.
|
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
Kao
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 20 Paź 2018 Posty: 26 Skąd: Francja
|
Wysłany: 2018-10-22, 22:36
|
|
|
gtfan napisał/a: | VAG Ci nic nie da. 4HP24 nie ma czujnika temp. oleju. Ja przyklejałem czujnik takiego termometru do miski, bo taki tylko miałem.
Obrazek |
aaaa takie buty, a miarodajne będzie użycie takiego laserowego miernika temperatury? myślę że będzie ok
[ Dodano: 2018-10-23, 12:29 ]
Pytanie jeszcze gdzie znajdę numer skrzyni? wlepka w bagażniku niestety się nie uchowała, kładłem się pod auto ale nie widzę nigdzie numeru, pewnie gdzieś na górze, może mi ktoś z VINu odczytać? przy okazji może potwierdzić przebieg się uda. jak ktoś może to prosiłbym bardzo WAUZZZ4DZTN000472
[ Dodano: 2018-10-23, 19:10 ]
Oki już znalazłem jest tam 4HP24A. Udało się też sprawdzić olej i stan jest więc skrzynia do wyjazdu, jak popatrzyłem ile tam jest roboty przy tym to aż mi się odechciało
Ile czasu dla nie wprawionego z A8 by trwało wyjęcie skrzyni? |
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2018-10-23, 18:34
|
|
|
Zależy czy posiadasz knal czy podnośnik kolumny, z kanału trochę ciężej bo musisz posiadać żurawia, ale myślę że w 3 godziny spokojnie sobie poradzisz, oczywiście najlepiej wyciągać razem z silnikiem |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
Kao
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 20 Paź 2018 Posty: 26 Skąd: Francja
|
Wysłany: 2018-10-23, 18:47
|
|
|
pb41ns napisał/a: | oczywiście najlepiej wyciągać razem z silnikiem | serio???
posiadam podnośnik kolumnowy i nożycowy więc bez problemu. Zaplecze garażowe mam spore więc ze sprzętem nie ma problemu.
A podejrzewam że całe sanki muszę też wyciągać? |
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2018-10-23, 19:24
|
|
|
Robiłem to już dwu krotnie i powiem szczerze że wszystko razem jest lepiej targać,
Odkrecasz półosie, wał, pas przedni, trochę zawiechy i parę przewodów w komorze i wtedy sanie i masz wszystko jak na dłoni |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2018-10-23, 19:33
|
|
|
Mnie, w spartańskich warunkach (kanał, podnośnik do skrzyń homemade, podwieszanie silnika do krokwii dachu) demontaż zajął cały dzień. Przy czym ponad godzinę walczyłem z górną śrubą rozrusznika - wyciągnęła z niego cały gwint. Z zapleczem i bez niespodzianek powinieneś się w max 5-6h obrobić. Ja sanki opuściłem tylko na tylnych śrubach. Całych nie zdejmowałem.
Tu masz instrukcję krok po kroku co i jak: 4HP |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
Kao
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 20 Paź 2018 Posty: 26 Skąd: Francja
|
Wysłany: 2018-10-23, 19:46
|
|
|
więc już nie wiem sam jakim sposobem to zrobić, jest jeszcze problem tego typu że nie mogę podwiesić silnika bo nie mogę zablokować podnośnika na tak długi okres. Chyba trzeba będzie wytargać razem z silnikiem. Jeszcze prosiłbym innech użytkowników którzy mają to za sobą o opinie jakim sposobem będzie prościej, szczerze mówiąc trochę mi nie po nosie wyciąganie całego serca ale wydaje się to rozsądne, mam taki wózek płaski więc na nim bym położył całość i wyjazd z nim. Tak chyba tak zrobię bo teraz tak myślę że ciężko będzie wytargać samą skrzynię bo jest wielka i ciężka. Jeszcze wyjąć jak wyjąć, wsadzić będzie gorzej. |
|
|
|
|
|
|
|
marcin85
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 W12
Pomógł: 5 razy Dołączył: 19 Gru 2009 Posty: 108 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-10-23, 20:37
|
|
|
Kao zagadam do kumpla czy ma cos na stanie i dam znac co do wyciagania to przerabiale sam wyciaganie samego motor, samej skrzyni i calego napedu zdecydowanie polecam wyjac calosc niz sie meczyc osobno tym bardziej ze masz podnosnik ja walczylem z kanalu a 5hp24a i to jest mega wielka krowa co sie bluzgalem to moje i wiem ze nigdy wiecej osobno tylko caly naped |
|
|
|
|
Kao
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 20 Paź 2018 Posty: 26 Skąd: Francja
|
Wysłany: 2018-10-23, 21:09
|
|
|
W takim razie wyskoczy z silnikiem tylko jeszcze czy lepiej wyjeżdzać nią do przodu czy zostawić na ziemi razem z zawiasem a auto do góry? |
|
|
|
|
|
|
|
marcin85
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 W12
Pomógł: 5 razy Dołączył: 19 Gru 2009 Posty: 108 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-10-24, 09:28
|
|
|
latwiej auto do gory z kilku wzgledow ale generalnie lepsze dojscie z wszystkiem i mnniej rozkrecania |
|
|
|
|
Kao
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 20 Paź 2018 Posty: 26 Skąd: Francja
|
Wysłany: 2018-12-04, 22:38
|
|
|
Co prawda jeszcze się nie wziąłem za skrzynię ale niepokoi mnie jeszcze ten 4 bieg, może coś wam wpadnie do głowy co tam może być nie tak, na 4 biegu przy 90km/h mam ok 3 tyś obr według mnie za dużo. Dziwne to dla mnie. a nie ma w tej skrzyni takiego jakby ''nadbiegu''? |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2018-12-10, 19:09
|
|
|
Powoli zbieram się z myślą remontu ASB, i tu pytanie, bo zamierzam wymienić wszystkie tarczki cierne, tłok wstecznego, kosze do weryfikacji i oczywiście wpadnie cały komplet uszczelnień, i tu nasuwa się pyta nie na co zwrócić uwagę, co warto jeszcze wymienić? |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
peter5on
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 11 Wrz 2016 Posty: 139 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2018-12-10, 20:46
|
|
|
Uszczelnienie wału pomiędzy skrzynią a silnikiem, zruszą nie wymienią i będzie ciekło tak jak mi i wielu innym. Uszczelnienia półosi wału itp, dopilnować żeby wymienili a po ich wymianie pojeździć i popatrzeć czy nie cieknie. I powiedzieć im że chce się stare części do zwrotu. |
|
|
|
|
|
|
|
marcin85
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 W12
Pomógł: 5 razy Dołączył: 19 Gru 2009 Posty: 108 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-12-10, 23:13
|
|
|
koniecznie lozysko na koszu c ono bardzo czesto siada i skrzynia moze w srodku sie przemielic takze to jeden z kluczowych lelemntow |
|
|
|
|
|