Autor |
Wiadomość |
SOBA
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 1.5
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: Opel Insignia B
Pomógł: 2 razy Wiek: 30 Dołączył: 17 Paź 2013 Posty: 79 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2019-05-03, 22:26
|
|
|
3700 to może było ale w 2016 roku a nie teraz gdzie części mają chore ceny w a4 jak mi automat walnął to za przekładkę zapłaciłem 1800zł z robocizną, ale wiadomo a4 to nie a8 Ja strasznie nie lubię jeździć manualem więc nie wiem czy bym chciał w a8 mieć gałkę do machania |
_________________ Było: A8 D2 4.2 V8 1999r
Było: A8 D2 Long 4.2 V8 2001r
Było: Hyundai i20 1.2 2016r
Było: Hyundai i40 1.7crdi 2015r
Jest: Opel Insignia B 1.5T 2017r
|
|
|
|
|
|
|
|
Muciek
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 30 Dołączył: 15 Mar 2015 Posty: 45 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2019-05-04, 10:40
|
|
|
vanos2012 napisał/a: | VAGowner napisał/a: | vanos2012 napisał/a: | Witam
Podzielę się moją przygodą z 5hp24. Generalnie auto od nowego roku więcej stoi w serwisie skrzyń niż jezdzi.
...
W sumie to na samą skrzynie wydałem od zakupu auta 6500 +5400+??? Okaże się jutro. Suma bedzie pewnie około 80%wartości auta i nadal nie wiem czy bedzie wszystko ok.
...
Sory że się tak rozpisałem ale jakoś musiałem |
Moim skromnym zdaniem za takie kwoty to już dawno można byłoby zrobić swap na manual i zakupić 10 używanych skrzyń na zapas
I zapomnieć o koszach, tulejach, a "forward" byłby zawsze po naciśnięciu "akceleratora" i puszczeniu sprzęgła ...:) |
Jak bym wiedział że tak bedzie to napewno bym przerobil na manuala.
Ale myślałem że jak zrobie jeden remont asb to będzie spokój do końca życia tego auta. W każdym razie tak się zraziłem do automatów że już chyba nigdy nie kupie takiego auta, chyba że nowe z salonu z gwarancą. |
Nie ma co się zrażać. Ja do tej pory jeździłem tylko Mercedesami i tylko z automatem i tam czy to regeneracja czy nowa skrzynia to ułamek ceny skrzyni do Audi. Nie wiem czym jest to spowodowane ale sam jak pierwszy raz z ciekawości zgłębiałem temat napraw, wymian skrzyń biegów do Audi to byłem w szoku, że taka skrzynia nawet do S-Klasy jest ponad połowę tańsza niż do Audi, ale to pewnie przez trwałość, bo żeby zajechać Mercedesowski automat to trzeba się naprawdę postarać, tutaj w A8 jak czytam niektóre posty to jednak niekoniecznie. |
_________________ EX - S124 3.0TD Turbo SportLine 92'
EX - C220 CDI Elegance ASB 98'
CLK 200 Elegance ASB 97'
Audi A8 D2 4.2 Quattro 01'
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-05-05, 12:54
|
|
|
no co nie znasz chwili ani godziny
to ta przewaga dzięki technice |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2019-05-05, 19:31
|
|
|
Przesadzasz pepi, wszystko może spowodować w każdej chwili unieruchomienie auta, nie tylko skrzynia.
Moja skrzynka ma 20 lat, ponad 450 kkm i chodzi bez najmniejszych zastrzeżeń |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-05-05, 20:52
|
|
|
akurat nie to prosze wytłumacz mi dlaczego taka sama skrzynia jest w bmw i tam pada marginalnie ?
Audi te skrzynie ma dość awaryjne są przypadki tylko takie jak twoje ale to one tylko potwierdzają regułę .
Zycie samo życie |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2019-05-06, 19:06
|
|
|
Przez napęd quattro skrzynia jest bardziej obciążana, inaczej nie potrafię tego sobie wytłumaczyć
Co do reszty to się z Tobą zgadzam. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2019-05-06, 23:25
|
|
|
Inny sterownik pewnie też dużo robi w całym okresie użytkowania. Z resztą, JAG jakoś potrafił do tych skrzyń zrobić korek wlewowy z góry, co by uzupełniać olej jak człowiek podnosząc kapote.
A druga sprawa - samochody mają po 400-500k km nalatane, więc co w tym dziwnego, że ASB trza robić ? |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-05-07, 12:10
|
|
|
są auta sprawdzone które mają po 200 tys i skrzynie klękły raczej nie tedy droga reszta to prawda |
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2019-05-07, 17:05
|
|
|
Quattro pozwala wykorzystać 100% momentu silnika od 1 biegu. Ja nie uświadczyłem poślizgu kół w 4.2 z Q. Nie ma cudów to generuje soline przeciążenia w skrzyni.
Druga sprawa to solidność konstrukcji. W garażu mam rozkręone 4HP24A i 722.6 Mercedesa - ZF wygląda o połowę delikatniej, mniej mięsa. Sama dusza skrzynki jest wręcz malutka. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
Kao
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 20 Paź 2018 Posty: 26 Skąd: Francja
|
Wysłany: 2019-05-12, 19:39
|
|
|
A moja dalej czeka na wenę, kurczę nie mam motywacji aby się za to wziąć, chyba najchętniej sprzedałbym ją na graty albo dla innego dłubacza. |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2019-05-31, 20:44
|
|
|
Jutro skrzynia będzie na stole, ale mam pytanie do znawców tematu odnośnie konwertera, 2 lata temu zakładałem regenerowany przez ZF-a , czy mogę spokojnie go wykorzystać ponownie czy razem z naprawą skrzyni trzeba nowy włożyć? |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2019-06-01, 21:35
|
|
|
Skrzynia na stole i jeden kosz pekniety oraz jeden oring naciety, i mam pytanie odnośnie weryfikacji koszy, czy minimalne zużycie powinno wykluczyć go do ponownego montażu? |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2019-06-02, 15:03
|
|
|
Co masz na myśli pisząc "minimalne zużycie"? Masz foto? |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2019-06-02, 15:50
|
|
|
Mam foto ale nie bardzo widać, na jednym z koszy aluminiowych widać ślady od przekladek stalowych, takie wgłebienia w koszu |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|