Autor |
Wiadomość |
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2018-12-11, 05:20
|
|
|
Sam mam zamiar robić skrzynie więc za robocizny n a pewno nie zapłacę więc mogę w klamoty wpakowac, swoją drogą łożyska to warto było by na wszystkich kosztach wymienić prawda? A co z pompą olejowa, warto jej się czepiać? |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
marcin85
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 W12
Pomógł: 5 razy Dołączył: 19 Gru 2009 Posty: 108 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-12-11, 23:11
|
|
|
lozyska reszte mozan tez wymienic bo to tez pare groszy co do pompy ro rozebrac i wyczyscic plus zmiana uszczelniacza na gorze tego co wchodzi w niego konwerter oem 30pln, jedyne co to trzeba obejrzec zębatke w srodku jak zeby wyszczerbione albo nadruszone to koniecznie do zmiany jak nie to tam ciezko cos popsuc, najczesciej wlasnie przy montazu konwertera ludzie ułamują zeby |
|
|
|
|
|
|
|
Kao
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 20 Paź 2018 Posty: 26 Skąd: Francja
|
Wysłany: 2018-12-12, 12:44
|
|
|
a dysponuje może ktoś rysunkiem szczególowym wszystkich gratów z 4hp24? Czy tylko do ASO trzeba się uśmiechnąć?
[ Dodano: 2019-03-05, 22:11 ]
Podpowiedzcie czym rożni się 4hp24 od 4hp24A? te A jest istotne? |
|
|
|
|
marcin85
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 W12
Pomógł: 5 razy Dołączył: 19 Gru 2009 Posty: 108 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2019-03-11, 21:24
|
|
|
A to pewnie do audi jak 5hp24 sa w bmw jagu i range roveru a w audi tylko 5hp24 a manuale znajdziesz na necie bez problemu |
|
|
|
|
|
|
|
Kao
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 20 Paź 2018 Posty: 26 Skąd: Francja
|
Wysłany: 2019-03-16, 00:38
|
|
|
Nic nie rozumiem z Twojej wypowiedzi
Mam u siebie 4hp24A a czasami w ogłoszeniach przewijają się skrzynie bez tego A ale także od A8 więc chodzi mi o to jakie są różnice i czy taka by podeszła do mnie |
|
|
|
|
marcin85
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 W12
Pomógł: 5 razy Dołączył: 19 Gru 2009 Posty: 108 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2019-03-18, 20:53
|
|
|
moze jasniej 4hp24 mogla isc do roznych marek a 4hp24A jak wskazuje literka do Audi po necie mysle ze znajda sie jakies manuale od skrzyni |
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2019-03-18, 23:55
|
|
|
Manuala do wersji A nie widziałem, krąży po sieci tylko do Dżaga z wersją 22/24. Może ktoś ma i udostępni? Generalnie robotę da się zrobić z tym papierem co jest.
Jednak nie ma w nim opisu kawałka czyniącego z niej napęd do quattro, czyli właśnie wersję A.
A co do zakupu części to najważniejszy jest numer skrzyni, w czasie produkcji były zmiany. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
Kao
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 20 Paź 2018 Posty: 26 Skąd: Francja
|
Wysłany: 2019-03-30, 08:22
|
|
|
Teraz czaje, dzięki za wyjaśnienie |
|
|
|
|
|
|
|
vanos2012
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2 AQF
Wiek: 34 Dołączył: 19 Lis 2015 Posty: 40 Skąd: Bieszczady
|
Wysłany: 2019-04-29, 20:14
|
|
|
Witam
Podzielę się moją przygodą z 5hp24. Generalnie auto od nowego roku więcej stoi w serwisie skrzyń niż jezdzi.
Po zakupie audi 4 lata temu skrzynia miała drgania po rozgrzaniu podczas przełanczamia z 2 na 3 oraz wyciek oleju miedzy dyfrem centralnym. Skonczylo sie na "kompletnej regeneracji" jak twierdził specjalista za 6.5 tys. Co sie później okazało gość wymienił mi tylko konwerter na zregenerowany, uszczelnienia i oczywiscie olej. Ale dostalem gwarancje na rok bez limitu.
Potem przejechalem bezawaryjnie ponad 3 lata jakies 40 tys km.
Pod koniec ubieglego roku pojawil sie ponownie wyciek w tym samym miejscu, i skrzynia podczas jazdy w gorach zaczela ślizgać na 4 i 5 biegu.
Nastepnie pewnego razu jadąc coś strzeliło i jak sie okazalo poszedl kosz forwardu. Auto na lawete i Oddalem do niby najleprzego specjalisty na podkarpaciu w Sędziszowie. Po 3 tygodniach odebrałem zadowolony 5300 zl za wymiane kosza, tarczek uszczelnień i oleju oczywiście. Skrzynia nadal po rozgrzaniu ślizgała na 4 i 5 biegu. Dodatkowo pojawil sie wyciek tam gdzie był przed oddaniem. Zadzwonilem do tego gościa i oddalem na reklamacje. Nastepnie odebrałem po 2 tyg zapłacilem tylko 100 zl bo twierdził że jakaś tulejka była wytarta przy uszczelniaczu i dlatego ciekło. W tym czasie kupiłem już inne auto bo musialem czyms jezdzić do pracy. A w sprawie ślizgania 4 i 5 biegu nic nie zrobil bo twierdzil ze to pewnie olej sie przegrzewa i bym sprawdził chłodnice czy drożna.
Po dokładnie 3 tyg, chciałem sie przejechać w weekend a tu bach brak wstecznego . Ku...ica mnie wzieła niesamowita, dzwonie do mechanika ponownie i mowie co sie dzieje. On że pewnie kosz wstecznego padł i że on nie mógł tego zauważyć pęknięcia jal rozbierał skrzynie, i że może mi wymienić za 1200 zł. Zawiozlem auto i kazalem mu zrobić tak bym 4 raz nie musiał auta oddawać. Wymienil kosz wstecznego a to ślizganie uznał że to konwerter nie trzyma lock-up i trzeba wymienić.
Tak że czekam już miesiąc i mam nadzieje że jutro w koncu odbiorę to przeklęte auto.
W sumie to na samą skrzynie wydałem od zakupu auta 6500 +5400+??? Okaże się jutro. Suma bedzie pewnie około 80%wartości auta i nadal nie wiem czy bedzie wszystko ok.
Dodatkowo ostatnio jadąc w nocy swoim "nowym" nabytkiem przywalilem w sarne tak że autko stoi rozwalone u lakiernika a mi pozostał stary rower w którym pedał "wylata". Taki zajebisty Niefart.
Sory że się tak rozpisałem ale jakoś musiałem |
|
|
|
|
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 55 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2019-04-30, 21:12
|
|
|
vanos2012 napisał/a: | Witam
Podzielę się moją przygodą z 5hp24. Generalnie auto od nowego roku więcej stoi w serwisie skrzyń niż jezdzi.
...
W sumie to na samą skrzynie wydałem od zakupu auta 6500 +5400+??? Okaże się jutro. Suma bedzie pewnie około 80%wartości auta i nadal nie wiem czy bedzie wszystko ok.
...
Sory że się tak rozpisałem ale jakoś musiałem |
Moim skromnym zdaniem za takie kwoty to już dawno można byłoby zrobić swap na manual i zakupić 10 używanych skrzyń na zapas
I zapomnieć o koszach, tulejach, a "forward" byłby zawsze po naciśnięciu "akceleratora" i puszczeniu sprzęgła ...:) |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2019-05-01, 20:31
|
|
|
byl tu taki jeden co zrobil swap na manual i macha gała pewnie do dzis wstyd w takim aucie machac tym kikutem do co tych napraw asb to macie sporo racji znalezc kogos kto to ogarnie ciezka sprawa .... pozdrawiam |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
vanos2012
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2 AQF
Wiek: 34 Dołączył: 19 Lis 2015 Posty: 40 Skąd: Bieszczady
|
Wysłany: 2019-05-02, 08:58
|
|
|
VAGowner napisał/a: | vanos2012 napisał/a: | Witam
Podzielę się moją przygodą z 5hp24. Generalnie auto od nowego roku więcej stoi w serwisie skrzyń niż jezdzi.
...
W sumie to na samą skrzynie wydałem od zakupu auta 6500 +5400+??? Okaże się jutro. Suma bedzie pewnie około 80%wartości auta i nadal nie wiem czy bedzie wszystko ok.
...
Sory że się tak rozpisałem ale jakoś musiałem |
Moim skromnym zdaniem za takie kwoty to już dawno można byłoby zrobić swap na manual i zakupić 10 używanych skrzyń na zapas
I zapomnieć o koszach, tulejach, a "forward" byłby zawsze po naciśnięciu "akceleratora" i puszczeniu sprzęgła ...:) |
Jak bym wiedział że tak bedzie to napewno bym przerobil na manuala.
Ale myślałem że jak zrobie jeden remont asb to będzie spokój do końca życia tego auta. W każdym razie tak się zraziłem do automatów że już chyba nigdy nie kupie takiego auta, chyba że nowe z salonu z gwarancą. |
|
|
|
|
|
|
|
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 55 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
|
|
|
|
vanos2012
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2 AQF
Wiek: 34 Dołączył: 19 Lis 2015 Posty: 40 Skąd: Bieszczady
|
Wysłany: 2019-05-03, 05:05
|
|
|
Czyli już za 5 tys da się zrobić? Kiedyś czytałem że ktoż zrobił i grubo ponad 10 wyszło tak że odpuściłem temat. |
|
|
|
|
|
|
|
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 55 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
|
|
|
|
|