Ogłoszenie 
forum a8 SklepOpon.com - opony i felgi AZet Serwis OC/AC forum a8 Tarcze, hamulce
Regeneracja
turbosprężarki
Naprawa
wgnieceń
SklepOpon.com
opony i felgi
AZet Auto Serwis
Kup OC/AC
Sprawdzanie VIN Układ hamulcowy

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu



Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 96 4.2PB ] Naprawa skrzyni 4.2  
Autor Wiadomość
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1482
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2018-12-11, 05:20   

Sam mam zamiar robić skrzynie więc za robocizny n a pewno nie zapłacę więc mogę w klamoty wpakowac, swoją drogą łożyska to warto było by na wszystkich kosztach wymienić prawda? A co z pompą olejowa, warto jej się czepiać?
_________________
jetem jaki jestem
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
marcin85 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi RS6 C5
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Gru 2009
Posty: 93
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-12-11, 23:11   

lozyska reszte mozan tez wymienic bo to tez pare groszy co do pompy ro rozebrac i wyczyscic plus zmiana uszczelniacza na gorze tego co wchodzi w niego konwerter oem 30pln, jedyne co to trzeba obejrzec zębatke w srodku jak zeby wyszczerbione albo nadruszone to koniecznie do zmiany jak nie to tam ciezko cos popsuc, najczesciej wlasnie przy montazu konwertera ludzie ułamują zeby
 
 
Kao 
Użytkownik


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 20 Paź 2018
Posty: 26
Skąd: Francja
Wysłany: 2018-12-12, 12:44   

a dysponuje może ktoś rysunkiem szczególowym wszystkich gratów z 4hp24? Czy tylko do ASO trzeba się uśmiechnąć?

[ Dodano: 2019-03-05, 22:11 ]
Podpowiedzcie czym rożni się 4hp24 od 4hp24A? te A jest istotne?
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
marcin85 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi RS6 C5
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Gru 2009
Posty: 93
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-03-11, 21:24   

A to pewnie do audi jak 5hp24 sa w bmw jagu i range roveru a w audi tylko 5hp24 a manuale znajdziesz na necie bez problemu
 
 
Kao 
Użytkownik


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 20 Paź 2018
Posty: 26
Skąd: Francja
Wysłany: 2019-03-16, 00:38   

Nic nie rozumiem z Twojej wypowiedzi <hmm>

Mam u siebie 4hp24A a czasami w ogłoszeniach przewijają się skrzynie bez tego A ale także od A8 więc chodzi mi o to jakie są różnice i czy taka by podeszła do mnie
 
 
marcin85 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi RS6 C5
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Gru 2009
Posty: 93
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-03-18, 20:53   

moze jasniej 4hp24 mogla isc do roznych marek a 4hp24A jak wskazuje literka do Audi po necie mysle ze znajda sie jakies manuale od skrzyni
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 379
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2019-03-18, 23:55   

Manuala do wersji A nie widziałem, krąży po sieci tylko do Dżaga z wersją 22/24. Może ktoś ma i udostępni? Generalnie robotę da się zrobić z tym papierem co jest.
Jednak nie ma w nim opisu kawałka czyniącego z niej napęd do quattro, czyli właśnie wersję A.
A co do zakupu części to najważniejszy jest numer skrzyni, w czasie produkcji były zmiany.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
Kao 
Użytkownik


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 20 Paź 2018
Posty: 26
Skąd: Francja
Wysłany: 2019-03-30, 08:22   

Teraz czaje, dzięki za wyjaśnienie <okok>
 
 
vanos2012 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2 AQF
Wiek: 29
Dołączył: 19 Lis 2015
Posty: 52
Skąd: Bieszczady
Wysłany: 2019-04-29, 21:14   

Witam
Podzielę się moją przygodą z 5hp24. Generalnie auto od nowego roku więcej stoi w serwisie skrzyń niż jezdzi.
Po zakupie audi 4 lata temu skrzynia miała drgania po rozgrzaniu podczas przełanczamia z 2 na 3 oraz wyciek oleju miedzy dyfrem centralnym. Skonczylo sie na "kompletnej regeneracji" jak twierdził specjalista za 6.5 tys. Co sie później okazało gość wymienił mi tylko konwerter na zregenerowany, uszczelnienia i oczywiscie olej. Ale dostalem gwarancje na rok bez limitu.
Potem przejechalem bezawaryjnie ponad 3 lata jakies 40 tys km.
Pod koniec ubieglego roku pojawil sie ponownie wyciek w tym samym miejscu, i skrzynia podczas jazdy w gorach zaczela ślizgać na 4 i 5 biegu.
Nastepnie pewnego razu jadąc coś strzeliło i jak sie okazalo poszedl kosz forwardu. Auto na lawete i Oddalem do niby najleprzego specjalisty na podkarpaciu w Sędziszowie. Po 3 tygodniach odebrałem zadowolony 5300 zl za wymiane kosza, tarczek uszczelnień i oleju oczywiście. Skrzynia nadal po rozgrzaniu ślizgała na 4 i 5 biegu. Dodatkowo pojawil sie wyciek tam gdzie był przed oddaniem. Zadzwonilem do tego gościa i oddalem na reklamacje. Nastepnie odebrałem po 2 tyg zapłacilem tylko 100 zl bo twierdził że jakaś tulejka była wytarta przy uszczelniaczu i dlatego ciekło. <boisie> W tym czasie kupiłem już inne auto bo musialem czyms jezdzić do pracy. A w sprawie ślizgania 4 i 5 biegu nic nie zrobil bo twierdzil ze to pewnie olej sie przegrzewa i bym sprawdził chłodnice czy drożna.
Po dokładnie 3 tyg, chciałem sie przejechać w weekend a tu bach brak wstecznego <bezradny> . Ku...ica mnie wzieła niesamowita, dzwonie do mechanika ponownie i mowie co sie dzieje. On że pewnie kosz wstecznego padł i że on nie mógł tego zauważyć pęknięcia jal rozbierał skrzynie, i że może mi wymienić za 1200 zł. Zawiozlem auto i kazalem mu zrobić tak bym 4 raz nie musiał auta oddawać. Wymienil kosz wstecznego a to ślizganie uznał że to konwerter nie trzyma lock-up i trzeba wymienić.
Tak że czekam już miesiąc i mam nadzieje że jutro w koncu odbiorę to przeklęte auto.
W sumie to na samą skrzynie wydałem od zakupu auta 6500 +5400+??? Okaże się jutro. Suma bedzie pewnie około 80%wartości auta i nadal nie wiem czy bedzie wszystko ok.
Dodatkowo ostatnio jadąc w nocy swoim "nowym" nabytkiem przywalilem w sarne tak że autko stoi rozwalone u lakiernika a mi pozostał stary rower w którym pedał "wylata". Taki zajebisty Niefart. <brawo>
Sory że się tak rozpisałem ale jakoś musiałem
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
VAGowner 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 9 razy
Wiek: 50
Dołączył: 12 Sty 2016
Posty: 431
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 2019-04-30, 22:12   

vanos2012 napisał/a:
Witam
Podzielę się moją przygodą z 5hp24. Generalnie auto od nowego roku więcej stoi w serwisie skrzyń niż jezdzi.
...
W sumie to na samą skrzynie wydałem od zakupu auta 6500 +5400+??? Okaże się jutro. Suma bedzie pewnie około 80%wartości auta i nadal nie wiem czy bedzie wszystko ok.
...
Sory że się tak rozpisałem ale jakoś musiałem

Moim skromnym zdaniem za takie kwoty to już dawno można byłoby zrobić swap na manual i zakupić 10 używanych skrzyń na zapas ;)
I zapomnieć o koszach, tulejach, a "forward" byłby zawsze po naciśnięciu "akceleratora" i puszczeniu sprzęgła ...:)
_________________

 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 10.0
Skrzynia: tiptronic ECZ / FBG
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8D2 AQF, A38P BGU, S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 2024
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-05-01, 21:31   

byl tu taki jeden co zrobil swap na manual i macha gała pewnie do dzis :) wstyd w takim aucie machac tym kikutem :) do co tych napraw asb to macie sporo racji znalezc kogos kto to ogarnie ciezka sprawa .... pozdrawiam
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
vanos2012 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2 AQF
Wiek: 29
Dołączył: 19 Lis 2015
Posty: 52
Skąd: Bieszczady
Wysłany: 2019-05-02, 09:58   

VAGowner napisał/a:
vanos2012 napisał/a:
Witam
Podzielę się moją przygodą z 5hp24. Generalnie auto od nowego roku więcej stoi w serwisie skrzyń niż jezdzi.
...
W sumie to na samą skrzynie wydałem od zakupu auta 6500 +5400+??? Okaże się jutro. Suma bedzie pewnie około 80%wartości auta i nadal nie wiem czy bedzie wszystko ok.
...
Sory że się tak rozpisałem ale jakoś musiałem

Moim skromnym zdaniem za takie kwoty to już dawno można byłoby zrobić swap na manual i zakupić 10 używanych skrzyń na zapas ;)
I zapomnieć o koszach, tulejach, a "forward" byłby zawsze po naciśnięciu "akceleratora" i puszczeniu sprzęgła ...:)


Jak bym wiedział że tak bedzie to napewno bym przerobil na manuala.
Ale myślałem że jak zrobie jeden remont asb to będzie spokój do końca życia tego auta. W każdym razie tak się zraziłem do automatów że już chyba nigdy nie kupie takiego auta, chyba że nowe z salonu z gwarancą.
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
VAGowner 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 9 razy
Wiek: 50
Dołączył: 12 Sty 2016
Posty: 431
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 2019-05-02, 20:11   

Tutaj przykład swapu manuala do S8
https://www.facebook.com/...78879697&type=3
A tu zestaw do wymiany na sprzedaż
https://sprzedajemy.pl/przekladka-z-automatu-na-manual-audi-a8-d2-sokolka-2-6bea9f-nr55571895
_________________

 
 
vanos2012 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2 AQF
Wiek: 29
Dołączył: 19 Lis 2015
Posty: 52
Skąd: Bieszczady
Wysłany: 2019-05-03, 06:05   

VAGowner napisał/a:
Tutaj przykład swapu manuala do S8
https://www.facebook.com/...78879697&type=3
A tu zestaw do wymiany na sprzedaż
https://sprzedajemy.pl/przekladka-z-automatu-na-manual-audi-a8-d2-sokolka-2-6bea9f-nr55571895


Czyli już za 5 tys da się zrobić? <hmm> Kiedyś czytałem że ktoż zrobił i grubo ponad 10 wyszło tak że odpuściłem temat.
 
 
VAGowner 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 9 razy
Wiek: 50
Dołączył: 12 Sty 2016
Posty: 431
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 2019-05-03, 23:03   

Nawet i taniej - tu za 3700 zł - ale własna praca:
http://www.racingforum.pl...bz-t138190.html
_________________

 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


regeneracja turbosprężarki opony samochodowe
Testy opon
hamulce OC/AC


| Felgi Audi - AluShop.pl | Sklep Audi A8 | bmw forum | Forum Audi Q5 | AZ Auto Serwis | Tarcze hamulcowe Audi |
| Klocki hamulcowe Audi | Nagranie reklam | SklepOpon.com - opony i felgi | Zawór EGR | Mechanizm wycieraczek |