Autor |
Wiadomość |
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-03-14, 23:24
|
|
|
beyer28 napisał/a: | w tym przypadku nie ma pewności, czy to barwnik, czy niewłaściwy olej | Co racja to racja, u siebie w krótkim czasie po zakupie wszystkie płyny wymieniałem . |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Kamrat
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartosz
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 40 Dołączył: 26 Sty 2016 Posty: 38 Skąd: Stargard / Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2016-03-23, 23:55
|
|
|
danishow napisał/a: | beyer28 napisał/a: | w tym przypadku nie ma pewności, czy to barwnik, czy niewłaściwy olej | Co racja to racja, u siebie w krótkim czasie po zakupie wszystkie płyny wymieniałem . |
No i okazało się co następuje:
petro canada d3m IIe, IIIh, IIIG to coś siedzi i maziaje mi skrzynkę, taką informację dostałem z wasztatu gdzie był wymieniany kosz, tarczki, ster. hydrauliczny i sprzęgło (nie wiem czemu zalaji tym czymś), ale już nie długo wymiana dynamiczna! dam znać jak skrzynia się po niej zachowuje.
Notabene w wynikach spalania w innym poście Apophis napisał, że mój mało pali i faktycznie, hyle czoła, bo to AKG, tak wiem jestem idiotą, ale spokojnie jeszcze kilkanaście tys. zł i się nauczę. Po tym stwierdzeniu jednak, że jeżdżę na ubogiej mieszance, zalałem do pełna PB98 skasowałem błędy odnośnie składu mieszanki i wyjeździłem tak ze 2 baki na samej benzynie i nastąpiła znaczna, ale to znaczna poprawa pracy skrzyni. Nie chodzi tutaj jedynie o zmniejszenie częstotliwości występowania tej twardej zmiany 2 biegu, ale również o szybszą zmianę wszystkich pozostałych (tak mi się wydaje), choć nie ukrywam, że dalej do ideału jej brakuje. To tak jak by ktoś miał wątpliwości czy poprawne zestrojenie LPG wpływa na pracę skrzyni (dla potomnych). |
_________________ Jeśli coś ci nie wychodzi, weź większy młotek ! |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-03-24, 16:42
|
|
|
Kamrat napisał/a: | To tak jak by ktoś miał wątpliwości czy poprawne zestrojenie LPG wpływa na pracę skrzyni (dla potomnych). | Oczywiście, że wpływa. Źle ustawiona instalacja robi cuda ze zmianą biegów w automatach, zwłaszcz w tych które mają funkcję uczenia się. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Bugal
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic 4Hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: D2
Dołączył: 22 Lis 2015 Posty: 17 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-03-24, 20:38
|
|
|
Skrzynię mam ustawioną bez trybu uczenia się, a mimo to przy źle ustawionym składzie mieszanki LPG przy przerzucaniu z 2 na 3 bieg auto potrafiło nieźle szarpnąć. Po ostatnim strojeniu instalki (nie finalnym) problem w zasadzie przestał istnieć... |
|
|
|
|
Kamrat
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartosz
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 40 Dołączył: 26 Sty 2016 Posty: 38 Skąd: Stargard / Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2016-04-28, 23:04
|
|
|
Odświeżam, walka trwa. Z racji iż na benzynie i po wymianie elementów lpg, uszczelnieniu przewodów serwa sytuacja się poprawiła, odpuściłem (na rzecz wymiany zawieszenia, strojenia lpg itp. ) temat wymiany oliwy w ASB (przypominam jest to DTD) no i niestety przyjdzie mi za to chyba zapłacić.
Po skręceniu wahaczy zaobserwowałem luźno wiszącą, idącą do skrzyni z lewej strony, spękaną wiązkę, która wypadła z metalowego uchwytu, więc nie wiele myśląc włożyłem ją na miejsce. Pojechałem na obiad, po 2-3 h na zbieżność i wszystko było ok do momentu powrotu do domu. Jadąc spokojnie, nawet nie zauważyłem kiedy skrzynka wpadła w tryb serwisowy, stanąłem zgasiłem podpoiłem vaginę wyskoczył błąd :
18242 P1834 zawór reg. ciśnienia(n223) ob. otwarty/ zwarcie do masy
skasowałem odpaliłem i dalej w drogę. Po 15 min oprócz wspomnianego doszły:
(n217) 18232
(n216) 18227
błędów w silniku brak.
Jutro przyjrzę się tej wiązce, ale jeśli zbieg okoliczności, i to płyta padła jaką kolejność działania radzicie?
Myślę że naturalnie trza by spuścić olej zdjąć miskę i obejrzeć płytę, ale co z tym pieprzonym olejem wtenczas kupować do testu dalej to:
http://allegro.pl/dexron-...5123662832.html
czy na kilka nawet razy (czyli wymienić 5l i 50km, wymienić5l i 50km ) wymieniać na LT 71141?
PS. a najśmieszniejsze jest to że warsztat ASB zapierał się, że naprawiał sterownik
A i jeszcze jedno, z racji tego, że mam odpięte linki ręcznego podczas geometrii auto stało na P. Trzeba je był troszkę przetoczyć, więc bez uruchamiania, włączyłem zapłon i po naciśnięciu hamulca wrzuciłem N, następnie po wrót do P czy mogłem coś tutaj nachrzanić ??? |
_________________ Jeśli coś ci nie wychodzi, weź większy młotek ! |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-04-29, 19:35
|
|
|
Kamrat, sprawdź tę nieszczęsną wiązkę i wtyczkę przy skrzyni.
Kamrat napisał/a: | czy mogłem coś tutaj nachrzanić ??? | ...w ten sposób na pewno nie |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
Kamrat
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartosz
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 40 Dołączył: 26 Sty 2016 Posty: 38 Skąd: Stargard / Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2016-04-29, 22:22
|
|
|
danishow, Sprawdziłem, z racji tego, że nie ma w tym miejscu osłony wyglądała nieciekawie, ale po wyczyszczeniu jej, zabezpieczeniu (kable nie były przetarte czy coś w tym stylu) jest tak samo. Z samego rana po nocy odpaliłem autko i przez 2 - 3 km było w porządku, nie było trybu serwisowego skrzynia bez zająknięcia wrzuciła wsteczny i przerzucała biegi. Kiedy silnik osiągną 50 - 60 stopni weszła w tryb awaryjny i na 4 dojechałem do warsztatu. Co ciekawe miałem wrażenie już wcześniej ,że skrzynia przed rozgrzaniem lepiej chodziła. Nic to jadę grillować, tango zaczynamy po majówce. Nie wiecie czy ktoś nie ma ewentualnie płyty sprawnej na sprzedaż do skrzyni DTD. Tą natomiast postaram się zregenerować i będzie w zapasie ( gdzie polecacie to zrobić? do kogo ją wysłać?) .
Poza tym 20l oliwy lt71141 i filtr już jadą. |
_________________ Jeśli coś ci nie wychodzi, weź większy młotek ! |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-04-30, 09:41
|
|
|
Zapytaj Krzysiek22p1i miał ode mnie sprawną mechatronike to takiej skrzyni. |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-04-30, 11:45
|
|
|
Apophis, i ta płyta zostaje u mnie
[quote="beyer28"] Kamrat napisał/a: |
krzychu22.p1i napisał/a: | jak zmienia bieg to czuc na ciele taki bezwład). |
Bezwład ciała w starym D2...dobre |
Widać to szczególnie gdy masz pasażera z przodu i gdy zmienia bieg podczas przyśpieszania.. Wiem co piszę, przy zmianie biegu tułów tak troszkę do przodu wyrywał jakby nie było ciągu.
Zobaczymy jak będzie po naprawie u mnie |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-04-30, 22:32
|
|
|
Kamrat napisał/a: | ale po wyczyszczeniu jej, zabezpieczeniu (kable nie były przetarte czy coś w tym stylu) jest tak samo | Sprawdź jeszcze koniecznie opór kabli, stare sparciałe przewody są bardziej "oporne" co przekłąda się na błędny odczyt w sterowniku. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-05-01, 02:03
|
|
|
krzychu22.p1i napisał/a: | Apophis, i ta płyta zostaje u mnie
|
No spoko,wiem że nowa ale mówiłes że inniejsza to myslałem że ci nie trzebna |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-05-01, 08:58
|
|
|
Apophis napisał/a: | mówiłes że inniejsza to myslałem że ci nie trzebna |
Kosmetyka, którą się ogarnie. |
_________________
|
|
|
|
|
Kamrat
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartosz
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 40 Dołączył: 26 Sty 2016 Posty: 38 Skąd: Stargard / Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2016-05-01, 09:51
|
|
|
danishow napisał/a: | Sprawdź jeszcze koniecznie opór kabli, stare sparciałe przewody są bardziej "oporne" co przekłąda się na błędny odczyt w sterowniku. |
oki jutro dzień z podnośnikiem i zobaczy się
krzychu22.p1i napisał/a: | i ta płyta zostaje u mnie | jak byś zmienił zdanie jestem chętny do przytulenia jej
A i pytanko czy kojarzycie nr płyty do DTD, bo korzystając z pięknego kaca poszperałem na alledrogo i znalazłem jakieś 2 sztuki :
http://allegro.pl/audi-s6...5813217835.html
http://allegro.pl/audi-a8...5259266896.html
tylko czy to to??? |
_________________ Jeśli coś ci nie wychodzi, weź większy młotek ! |
|
|
|
|
|
|
|
Kamrat
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartosz
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 40 Dołączył: 26 Sty 2016 Posty: 38 Skąd: Stargard / Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2016-05-03, 23:41
|
|
|
a i dajcie znać co z płytami od bmw np. od x5 czy mogą pasować czy ktoś robił taki przeszczep? |
_________________ Jeśli coś ci nie wychodzi, weź większy młotek ! |
|
|
|
|
|