Autor |
Wiadomość |
Kamrat
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartosz
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 40 Dołączył: 26 Sty 2016 Posty: 38 Skąd: Stargard / Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2016-03-11, 00:30 [D2 97 4.2PB/LPG
] mieszanie olejów
|
|
|
Witam od jakiegoś czasu jestem posiadaczem A8D2, jakiś czas po zakupie, aby być pewnym stanu oleju i oceny pracy skrzyni (po remoncie ok. 17000km temu przez poprzedniego właściciela), wybrałem się do serwisu ASB Kisielnicki Szczecin. Jedyne co mi w skrzyni nie pasowało to delikatne i tylko przy ślimaczej jeździe (np. korek i dojeżdżanie do świateł) szarpnięcie tzw. twarda zmiana biegów. Kontrola elektroniczna nic nie wykazała, poziom oleju był natomiast problem powstał co do koloru tego specyfiku, mianowicie czerwony czyt. Dexron (jak się później okazało). Serwisant oczywiście polecił mi wymianę ma Mobila - esso (słomkowy) gdyż tu może leżeć przyczyna takiego "subtelnego" jak to określił problemu i mam zamiar tego dokonać, ale...
Jak przestudiowałem forum znalazłem 2 rzeczy- olej jeśli jest zły to wymieniamy go dynamicznie (to w głównym wątku o ASB), jednak bardziej przekonują mnie szczególnie w tym przypadku słowa Apophisa o dwóch zmianach statycznych. Jednak czy w tym przypadku mogę po spuszczeniu DEXa dolać te 6-7 litrów ESSO, następnie znów (po 1000km) 6-7 l ESSO i filty?
Jeśli kiedyś o tym było to przepraszam za dubla. |
_________________ Jeśli coś ci nie wychodzi, weź większy młotek ! |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-03-11, 00:35
|
|
|
To sa inne oleje-niebardzo sie widzi mi ich mieszanie bo chyba mieszac sie nie mogą. CO do czerwonego to niedawno Krzyskowi sprzedałem skrzynie jak nową i miała czerwony w 5hp24 zrobione to w DE. |
|
|
|
|
|
|
|
Kamrat
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartosz
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 40 Dołączył: 26 Sty 2016 Posty: 38 Skąd: Stargard / Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2016-03-11, 00:43
|
|
|
Więc umawiamy się na dynamiczną
Co do tych czerwonych olei w skrzyniach z Niemiec to faktycznie, z tego co Kisielnicki mówił to jakieś 6 na 9 sztuk które do niego trafia jest tym zalane i jakoś to jeździ.
Dzięki. |
_________________ Jeśli coś ci nie wychodzi, weź większy młotek ! |
|
|
|
|
stan
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Stanisław
Jeżdzę: A8 D3, V70 II
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lip 2010 Posty: 138 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-03-11, 05:52 Re: mieszanie olejów
|
|
|
Kamrat napisał/a: | Jedyne co mi w skrzyni nie pasowało to delikatne i tylko przy ślimaczej jeździe (np. korek i dojeżdżanie do świateł) szarpnięcie tzw. twarda zmiana biegów. |
Bardzo często tak objawia się praca skrzyni i nie jest to nic groźnego (oczywiście zależy od siły szarpnięcia).
Kamrat napisał/a: | natomiast problem powstał co do koloru tego specyfiku, mianowicie czerwony czyt. Dexron (jak się później okazało) |
A w jaki sposób doszedłeś, że jest to Dexron? Ja podczas regeneracji konwertera świadomie zalałem czerwony ale był to Midland (wtedy zapłaciłem coś 50% taniej niż za super olej wszędzie polecany, ten o kolorze szczochów). Jeżdżę już chyba z 30 tys. i jest b. dobrze. |
|
|
|
|
|
|
|
Kamrat
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartosz
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 40 Dołączył: 26 Sty 2016 Posty: 38 Skąd: Stargard / Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2016-03-11, 09:01
|
|
|
stan napisał/a: | A w jaki sposób doszedłeś, że jest to Dexron? Ja podczas regeneracji konwertera świadomie zalałem czerwony ale był to Midland (wtedy zapłaciłem coś 50% taniej niż za super olej wszędzie polecany, ten o kolorze szczochów). Jeżdżę już chyba z 30 tys. i jest b. dobrze. |
Hmm... faktycznie, jak się nad tym zastanowić, jest to tylko opinia diagnosty i potwierdzenie poprzedniego właściciela opatrzone terminem "najprawdopodobniej" , a czemu zdecydowałeś się na zmianę oleju poza ceną ??? |
_________________ Jeśli coś ci nie wychodzi, weź większy młotek ! |
|
|
|
|
Kamrat
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartosz
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 40 Dołączył: 26 Sty 2016 Posty: 38 Skąd: Stargard / Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2016-03-11, 09:04
|
|
|
A no i pytanie właśnie czy skoro ze skrzynią nic się nie dzieję i był rok temu wymieniany olej to czy bawić się w to już czy odpuścić temat na razie ??? |
_________________ Jeśli coś ci nie wychodzi, weź większy młotek ! |
|
|
|
|
|
|
|
stan
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Stanisław
Jeżdzę: A8 D3, V70 II
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lip 2010 Posty: 138 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-03-11, 12:57
|
|
|
[quote="Kamrat"] stan napisał/a: | a czemu zdecydowałeś się na zmianę oleju poza ceną ??? |
Przecież napisałem, że regenerowałem konwerter. Jeśli przyspieszasz b. wolno te skrzynie przy zmianie bieg b. lekko szarpną (oby nie było to odczuwalne jako uderzenie) - z tego co wiem jest to normalna praca tej skrzyni. Jeśli będziesz przyspieszał "normalnie" i skrzynia zmienia płynnie, moim zdaniem nie masz czym się przejmować. Tym bardziej, że wymieniany był olej rok temu (no chyba, że zrobił odpowiedni przebieg w tym czasie). Mój mechanik od skrzyń też mówił o przypadku, kiedy to skrzynia w a6 też 5hp zmieniała biegi niewyczuwalnie jak przekładnia bezstopniowa. Szczęśliwy użytkownik cieszył się jej pracą przez 2 miesiące od sprowadzenia auta. |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-03-11, 13:28
|
|
|
Nie możesz odczuc zmiany biegów ani tez nie może być takiego kangurka (jak zmienia bieg to czuc na ciele taki bezwład). Płyta do ogarniecia. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-03-11, 15:42
|
|
|
Krzychu a Ty już wyremontowałeś swoją? Czy ciągle jeszcze czekasz na części czy cos ? |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-03-11, 17:15
|
|
|
Wiekszosc gratów ma juz z tej drugiej skrzynki. |
|
|
|
|
|
|
|
Kamrat
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartosz
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 40 Dołączył: 26 Sty 2016 Posty: 38 Skąd: Stargard / Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2016-03-11, 19:08
|
|
|
Nie ma kangurka, kuny czy innego susła (swoją drogą zajefajne określenie ), poza tym jednym ww przypadkiem zmiany biegów słyszę po silniku, widzę po wskazówce, a nie czuję. Gdy ruszam z tzw. buta od 0 - 200 cały czas wgniata w fotel (no dobra może troszkę przesadzam z tym wgniataniem). Dobra zrobię ze 2000km jeszcze i poobserwuję jak auto się zachowuje. I ostatnie zapytanie bo jednoznacznej odpowiedzi nie znalazłem, czy programuje/ resetuje się sterowniki skrzyni czy są one w pełni samo adaptacyjne? |
_________________ Jeśli coś ci nie wychodzi, weź większy młotek ! |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-03-11, 19:15
|
|
|
Możesz zmieniac kodowania a o tym troche na forum jest pisane. |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-03-11, 19:48
|
|
|
Kamrat napisał/a: | zmiany biegów słyszę po silniku, widzę po wskazówce, a nie czuję. |
Jest ok
Bugalon napisał/a: | Krzychu a Ty już wyremontowałeś swoją? |
Obie paczki obnażone, 5 łożysk do wymiany tak poza programowo no i kosz A ( ale tego mam igiełeczkę chociaż . Póki co stoję, bo co posiedzę w garażu to zaraz mnie choroba łapie.. Niestety nie mam ogrzewania.. a 2 dni leżenia na betonie rozpoczęły sezon |
_________________
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-03-12, 18:48
|
|
|
Kamrat napisał/a: | Nie ma kangurka, kuny czy innego susła (swoją drogą zajefajne określenie ), poza tym jednym ww przypadkiem zmiany biegów słyszę po silniku, widzę po wskazówce, a nie czuję |
Ale ten ww przypadek pokazuje, że mimo remontu, coś jest nie tak ze skrzynią. Czym prędzej wylewałbym to czerwone coś i zalał właściwym olejem. I tylko dynamicznie.
krzychu22.p1i napisał/a: | jak zmienia bieg to czuc na ciele taki bezwład). |
Bezwład ciała w starym D2...dobre |
_________________ 4.2 ASG 299 km katalizatory.
Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8
-------------
|
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-03-12, 21:15
|
|
|
Kamrat napisał/a: | 6 na 9 sztuk które do niego trafia jest tym zalane i jakoś to jeździ | Już o tym pisałem, kolor czerwony to barwnik (głównie używany przez LM) i nie wpływa na prace skrzyni, olej ma specyfikacje jak ori ZF. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|