Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 97 4.2PB/LPG ] Nie jeździ na LPG, na PB też kuleje  
Autor Wiadomość
adamoas 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 16 Sie 2010
Posty: 70
Skąd: Mazury
Wysłany: 2011-02-10, 11:39   [D2 97 4.2PB/LPG ] Nie jeździ na LPG, na PB też kuleje

Witam . Może się będę powtarzać ale nie mogłem zbytnio nic tu znaleźć na forum na ten temat . Mianowicie od wczoraj w mojej A8 zaczęło się dziać coś dziwnego podczas ruszania lub podczas jazdy gdy wcisnę trochę bardziej energicznie pedał gazu to zaczyna się pikanie od gazu i przełącza się od razu na gaz czyli jak jest większe obciążenie silnik , a jak ruszam powolutku to nic się nie dzieje , rano po rozmowie z Marty mężem (koledzy z naszego forum) i jego radach pojechałem do mechanika który zakładał tą instalację i wymieniłem 2 filtry gazu i zwiększyliśmy ciśnienie na parowniku i po podłączeni do kompa wszystko pokazuje oki. Posiadam instalację z jednym parownikiem i nic wcześniej się nie działo . Zostaje chyba jeszcze kwestia wyciągnięcia listwy z wtryskiwaczami i sprawdzenia wtryskiwaczy czy dobrą dawkę gazu daje każdy z nich .
Chyba że mieliście taki przypadek i co to może być.
GAz ma dopiero rok i niedużo kilometrów zrobione na nim.
_________________
Audi A8 D2 4,2 PB + LPG
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-02-10, 11:59   

jeżeli masz sprawdzone parowniki , filterki wymienione , to zostają raczej tylko wtryski .
W momencie jak depniesz na gaz , to najprawdopodobniej za mała dawka trafia do silnika ( możliwe że jakiś , lub jakieś wtryski masz zapchane ) Komputer od gazu odczytuje to jako brak gazu i przełącza na paliwo żeby silnik nie stracił mocy .
Podjedź do gazownika i niech sprawdzi te wtryski , wewntualnie niech podmieni na nowe wtryski i zobacz czy coś się zmieni .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
tomi26 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 494
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2011-02-10, 12:02   

albo map sensor,niech gazownik podmieni na drugi i się przejedź.

[ Dodano: 2011-02-10, 12:10 ]
aha,mogła jeszcze się spalić cewka wielozaworu przy reduktorze(przykręcane chyba na jedną śrubkę z boku parownika)
 
 
adamoas 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 16 Sie 2010
Posty: 70
Skąd: Mazury
Wysłany: 2011-02-10, 12:15   

Oki , jestem umówiony na te wtryski we wtorek , odpisze co i jak .
dzięki
_________________
Audi A8 D2 4,2 PB + LPG
 
 
tomekzabrze 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 340
Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 306
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2011-02-10, 18:00   

płynu do chłodnic masz odpowiednio?
 
 
adamoas 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 16 Sie 2010
Posty: 70
Skąd: Mazury
Wysłany: 2011-02-10, 19:55   

No płynu mam troszkę pod minimum ale to może pół centymetra ! a czy to ma wpływ na to ?
_________________
Audi A8 D2 4,2 PB + LPG
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-02-10, 20:33   

adamoas napisał/a:
płynu mam troszkę pod minimum

Jak najbardziej , uzupełnij płyn , dolej nawet wody do maxa i wtedy sprawdź .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
adamoas 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 16 Sie 2010
Posty: 70
Skąd: Mazury
Wysłany: 2011-02-10, 20:35   

ale tylko troszkę w zbiorniczku pod minimum jest, ? dzisiaj po południu jeździłem i nieraz się przełączała na benzynę a nieraz nie , może rzeczywiście idę doleje i sprawdzę tylko co to ma za znaczenie ?????
_________________
Audi A8 D2 4,2 PB + LPG
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-02-10, 20:37   

do gazu ma i to bardzo duże znaczenie .
gaz jest skraplany dzięki wodzie , jak nie będzie miał dostatecznie dużo wody to będzie zamarzał tobie reduktor ( Parownik) no i będzie wracał na PB
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
adamoas 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 16 Sie 2010
Posty: 70
Skąd: Mazury
Wysłany: 2011-02-10, 20:39   

no tak tylko pytałem czy różnica 5 milimetrów pod stan ma aż taki wpływ ? ? przecież reduktor wypełniony i tak płynem
_________________
Audi A8 D2 4,2 PB + LPG
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-02-10, 20:56   

a tego to nie wiem , ale może się zapowietrzył reduktor i temu tak robi ??

[ Dodano: 2011-02-10, 20:57 ]
dolej wody prawie pełno i zobacz czy da to coś , jak tak to pojeździj kilka dni i sprawdź poziom płynu w zbiorniczku .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
tomekzabrze 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 340
Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 306
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2011-02-10, 21:01   

ja wlasnie mialem taki przypadke ze jak mialem na minimum i w chlodny dzien depnolem to przelaczal sie spowortem na pb zamarzal reduktor ........... wystarczylo dolac plynu i bylo po problemie
 
 
adamoas 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 16 Sie 2010
Posty: 70
Skąd: Mazury
Wysłany: 2011-02-10, 21:03   

No to ciekawe , to i ja tak uczynię , oby pomogło , bo nie chce mi się jej zostawiać u gazownika :)

[ Dodano: 2011-02-10, 21:51 ]
hehe panowie dawno po mieście nie jeździłem tak szybko na gazie :)
pomogło dolanie płynu jak ręką odjął !!! :)
Dzięki bardzo !
Pozdrawiam!

[ Dodano: 2011-02-10, 21:53 ]
Ciężko by było ze spaniem gdy bym nie poszedł i nie dolał :)

[ Dodano: 2011-03-12, 08:46 ]
Witam ponownie . A więc panowie te dolanie płynu to raczej nie pomogło na długo , po paru dniach zaczęło nawracać przełączanie się z gazu na benzynę , auto oddałem do gazownika , wymiana filtrów , kalibracja wtrysków - dwa lały nie trzymały i powiedział że to mogło być przyczyną tego problemu. Odebrałem auto i tydzień jeżdżenia i dalej to samo , auto znowu zaczęło głupieć i przełączać się na PB . Błędy pokazuje ponownie że za bogata mieszanka i wypadanie zapłonów na każdym cylindrze. Wspomnę że ponowne kłopoty zaczęły się po ostrej jeździe po lodzie na J. Śniardwy z Maciejem Oleksiewiczem ( kierowcą rajdowym ) , zaliczyłem parę piruetów.
Auto teraz przy jeździe nawet na benzynie przy prędkości 100 / 120 km/h falują obroty. Zapala bez problemu , CAT się nie zapala. Auto teraz praktycznie w ogóle nie chodzi na LPG od razu włącza się PB.
Pisałem w innym temacie o wymianie świec i chyba od tego dzisiaj zacznę , a potem chyba cewki albo sondy ?
Co wy na to ??
Pozdrawiam.
_________________
Audi A8 D2 4,2 PB + LPG
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2011-03-12, 21:19   

adamoas napisał/a:
(...) Auto teraz przy jeździe nawet na benzynie przy prędkości 100 / 120 km/h falują obroty. Zapala bez problemu , CAT się nie zapala. Auto teraz praktycznie w ogóle nie chodzi na LPG od razu włącza się PB.
Pisałem w innym temacie o wymianie świec i chyba od tego dzisiaj zacznę , a potem chyba cewki albo sondy ?
Co wy na to ??

Po pierwsze na początku olej całkowicie LPG - jeżeli na PB pojawiają się jakiekolwiek problemy to LPG też nie będzie chodzić idealnie a co więcej może jeszcze pogarszać pracę silnika na PB wpowadzając swoje korekty do map.

Trzeba zacząć od początku i PB doprowadzić do ładu i składu...
- świece
- cewki
- moduły
- sondy lambda
- wtryskiwacze PB
- regulator ciśnienia PB
- pompa paliwa PB

Jeśli to wszystko powyżej będzie sprawne to fura na PB powinna cykać jak zegarek...
i potem można brać się za strojenie LPG...
tak moim skromnym zdaniem ;-)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
adamoas 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 16 Sie 2010
Posty: 70
Skąd: Mazury
Wysłany: 2011-03-13, 06:56   

Wczoraj po południu zrobiłem wymianę świec , silnik na pb chodzi bez problemu , jest moc i ładnie cyka :) niestety z gazem był dalej problem , gazownik ma miejsce dopiero na wtorek na warsztacie, więc zadzwoniłem do firmy która też zajmuję się STAG iem i podsunęli pomysł że może brudny parownik , lub sensor map coś nie tak. Więc jak już miałem auto na warsztacie to rozebrałem parownik , nic tam ciekawego się nie działo , sucho i czysto , przedmuchałem skręciłem i zmontowałem . Dalej to samo , także czekam teraz do wtorku i zobaczymy co gazownik powie. Tym razem zostanę u niego na warsztacie żeby nie było jak ostatnio , zapłacę nie wiadomo za co .
Aha jeszcze coś :
po odkręceniu parownik znalazłem gumowy przewód w otulinie z materiału który zasysa powietrze gdy silnik pracuje , nie ma miejsca żeby go gdzieś wetknąć . co to za przewód ?
wstawiam fotki . :

przewód wychodzi gdzieś z pod pokrywy silnika, leżał sobie tak po prostu pod parownikiem. Byłem teraz wykonać jazdę testową na benzynie , silnik równo pracuję i momentalnie auto rozpędza się bez problemu do 220 km /h. a gaz nadal nawet nie drgnie.
_________________
Audi A8 D2 4,2 PB + LPG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.