Autor |
Wiadomość |
lesiu117
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4127
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 07 Sie 2013 Posty: 48 Skąd: Sulechów
|
Wysłany: 2013-09-18, 20:18 [D2 97 4.2PB/LPG
] Szarpie, wpada w tryb awaryjny
|
|
|
Witam,
mam pytanie... przy ostrym dodawaniu gazu skrzynia podczas redukcji biegów szarpie tak jakby się myliła i skakała po biegach oraz czasem tak mocniej "łupnie" i wpada w tryb awaryjny...
Poprzedni właściciel mówił coś o czujniku hamulca (niby taki błąd miał a ja jeszcze nie podpinałem go pod kompa)
Czy to może mieć wpływa na takie zachowanie skrzyni? Przy spokojnej jeździewszystko jest ok. Przy "ręcznej" zmianie biegów (tiptronic góra dół) wszystko jest ok.
Z góry dzięki za wszelkie porady i pomoc |
|
|
|
|
|
|
|
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2013-09-19, 08:32
|
|
|
Z tym błedem czujnika hamulca, to moze podczas podłaczania VAG-a i uruchomieniu opcji badania skrzyni poprzedni własciciel może nie wcisnał pedału hamulca - byc moze tutaj tkwi problem tego błedu.
Zachowanie twojej skrzyni moze byc spowodowane niskim poziomem oleju w skrzyni (pierwsza sprawa) lub czas juz na wymiane filtra i oleju. To sa dwie w sumie pierwsze sprawy do przejrzenia, ale jeszcze wczesniej sprobuj zdiagnozowac skrzynie podpinajac kompa - moze jest jeszcze inny jakis błąd.
Zmien opis twojego auta, bo w opisie masz ''manual" a z tego co opisujesz wynika ze masz "automat". Uzupelnij swoj profil. |
|
|
|
|
|
|
|
lesiu117
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4127
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 07 Sie 2013 Posty: 48 Skąd: Sulechów
|
Wysłany: 2013-09-19, 09:29
|
|
|
Zamówiłem przed chwilą kabel więc jeśli do jutra przyjdzie to szybko podepne i napiszę jakie kody.
Skrzynia właśnie dziwne to robi bo nie zawsze, zależy jak mocno wdusze gaz...
Profil zaraz uzupełnię, auto kupiłem 2 dni temu także świeżak jestem hehe :-)
@edit
Profil uzupełniony ;-) |
|
|
|
|
Pepeka
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: jest
Skrzynia: a niech ją nagła ...
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A4B7
Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Sty 2012 Posty: 247 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2013-09-19, 14:12
|
|
|
Szarpane przy redukcji , bądź silne uderzenie przy gwałtownym przyspieszaniu nie musi wynikać z awarii skrzyni , takie zachowania mogą być od silnika . |
_________________ Złego diabli nie biorą ... |
|
|
|
|
|
|
|
krystek78
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krystian
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 46 Dołączył: 21 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2013-09-19, 18:19
|
|
|
napewno nie czujnik.daj znac co wyskoczylo na vagu |
_________________
|
|
|
|
|
lesiu117
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4127
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 07 Sie 2013 Posty: 48 Skąd: Sulechów
|
Wysłany: 2013-09-19, 18:40
|
|
|
Pepeka napisał/a: | Szarpane przy redukcji , bądź silne uderzenie przy gwałtownym przyspieszaniu nie musi wynikać z awarii skrzyni , takie zachowania mogą być od silnika . |
Tylko że jak przełączę na "poł-ręczną" zmianę biegów (ta zmiana góra dół +/-) i przyspieszam gwałtownie to nic się nie dzieje, wszystko zmienia się płynnie i silnik również pracuje płynnie jedynie gdy Tiptronic sam wszystko kontroluje to potrafi "zwariować"...
przewód VAG zamówiony, może jutro będzie to dam znać co wyszło.... |
|
|
|
|
|
|
|
Pepeka
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: jest
Skrzynia: a niech ją nagła ...
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A4B7
Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Sty 2012 Posty: 247 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2013-09-19, 18:44
|
|
|
punkt 1) Naprawę i diagnozowanie skrzyni robimy mając pewność poprawnej pracy podzespołów silnika i ich zawieszeń !
KONIEC i .
W trybie tip skrzynia nie korzysta z programowego trybu , w zwykłym trybie skrzynia dostosowuje swoje parametry , a dane zbiera z wielu podzespołów silnika |
_________________ Złego diabli nie biorą ... |
|
|
|
|
lesiu117
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4127
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 07 Sie 2013 Posty: 48 Skąd: Sulechów
|
Wysłany: 2013-09-19, 19:29
|
|
|
Ok rozumiem, to moje pierwsze auto z Tipem i przyznam, ze zielony jestem :-/
przyjdzie kabel to zobaczymy jakie błędy wywala i co mi poradzicie hehe
[ Dodano: 2013-09-22, 07:52 ]
niestety tymczasowo ugrzazlem... mam kabel VAG K+CAN Commander 1.4 FULL a programy coś za bardzo nie chca chodzić na windows 7 64bit... postaram sie dograc szybko jakiegoś windowsa xp i wtedy dam znac co pokazało... |
|
|
|
|
|
|
|
Druss
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 4.2 ; W203
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Sie 2011 Posty: 290 Skąd: Grodzisk Maz
|
Wysłany: 2013-09-23, 11:52
|
|
|
Poszukaj może VCDS lite - chodzi mi na 7 64bit/32bit.
Można go ściągnąć z netu.
Szybciej znajdziesz program niż kogoś z lapkiem na xp. |
_________________
|
|
|
|
|
lesiu117
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4127
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 07 Sie 2013 Posty: 48 Skąd: Sulechów
|
Wysłany: 2013-10-05, 13:03
|
|
|
A więc tak...
niestety czasu na wszystko miałem bardzo mało... W międzyczasie zatrzymała mi się pompa paliwa.... ale to już odrębny temat
Znalazłem VCDS lite, program odpalił, test po podpięciu kabla pomyślny (ta ostatnia opcja o powiązaniu kabla czy tam czy jest od nich była tylko że jest źle). potem próbowałem odpalić testy i tu już nic nie pokazało... zrobił 4 próby i dupa chyba jednak będę musiał mieć tego XP...
Mimo wszystko pojechałem do warsztatu na kompa... i tam z błędów (nie podali mi numerów... ) wyszło że się "ślizga" chciałem wymienić olej i filtry (nie mam informacji czy kiedykolwiek był wymieniany) ale nie mieli uszczelki i filtra i muszę czekać aż sprowadzą (ma być po niedzieli niby).
Ta wymiana może pomóc? |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-10-05, 14:18
|
|
|
Cytat: | Ta wymiana może pomóc? | Wątpię. |
|
|
|
|
lesiu117
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4127
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 07 Sie 2013 Posty: 48 Skąd: Sulechów
|
Wysłany: 2013-10-06, 20:36
|
|
|
A są jakieś szanse? Może to zaszkodzić czy raczej polepszy? Czy to może być wina czegoś innego? |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-10-06, 21:59
|
|
|
Zaszkodzic nie zaszkodzi,jak jest awaria to bedziesz jedynie w plecy kilka stówek. |
|
|
|
|
krystek78
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krystian
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 46 Dołączył: 21 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2013-10-07, 07:47
|
|
|
zaryzykuj.u mnie wymiana oleju i filtra pogorszyla sprawe.wyplukala wszystko i trza bylo generalke robic |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
lesiu117
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4127
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 07 Sie 2013 Posty: 48 Skąd: Sulechów
|
Wysłany: 2013-10-07, 21:59
|
|
|
Dzisiaj na jeździe na ciepło lekko szarpnął po ruszaniu z 1 na 2jke... potem chwila po mieście ok i na wylocie kickdown i obroty na maxa aż sama zmieniała biegi i o dziwo bez zgrzytów... więc to nieregularne objawy... Ogłupieć idzie... |
|
|
|
|
|