Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 97 4.2PB/LPG ] Wyciek przy chłodniczce oleju  
Autor Wiadomość
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2013-09-28, 16:20   

Nie gwarantuje że wyciągniesz go bez jego uszkodzenia. Mój się rozleciał. U tokarza dorobiłem króciec, dotoczył mi dwa kanaliki na oringi i kupiłem w sklepie 2 na otwór 19mm grubość 2mm. Wszystko poskładałem i doszczelniłem silikonem. koszt tulejki 20zł, oringów 0,80gr
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
kmicic-lt 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy
Wiek: 44
Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 386
Skąd: 3-miasto/Oslo
Wysłany: 2013-10-09, 19:37   

Czy przy tej operacji trzeba wymienić cały płyn chłodniczy (bo wszystko wyleci), a jeśli nie to ile trzeba mieć na dolewke.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2013-10-09, 20:30   

kmicic-lt napisał/a:
Czy przy tej operacji trzeba wymienić cały płyn chłodniczy (bo wszystko wyleci), a jeśli nie to ile trzeba mieć na dolewke.

Na dolewkę trzeba mieć tyle ile wyleci... innymi słowy "ile złapiesz tyle twoje" ;-)

Wymieniać warto jeżeli płynu dawno nie wymieniałeś, bądź nie masz pojęcia kiedy był ostatnio wymieniany, bądź jego stan wskazuje na to że jest brudny/zużyty, bądź wtedy kiedy w trakcie użytkowania rozcieńczałeś go, dolewałeś wody lub mieszałeś różne płyny.
Generalnie idzie zima więc jeżeli wystąpiło coś z tego powyżej to nowy płyn G12 w układzie chłodzenia na pewno się przyda ;-)

Jeżeli planujesz wlać ponownie to co masz teraz to oczywiście zwróć uwagę jak i skąd go zlewasz - tego co spłynie z chłodniczki oleju osobiście bym nie nalewał po raz drugi bo zleci po bloku silnika i będzie pewnie już trochę brudny.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2013-10-09, 20:33   

Uszczelki zamówione dzięki koledze FOSS
Wrzucę fotki jak to wygląda i wymiary,
Na dniach biorę się za wymianę uszczelek.
Znalazłem pomocne materiały http://www.dognmonkey.com...eplacement.html






_________________

Ostatnio zmieniony przez karol208 2013-10-10, 19:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2013-10-09, 20:36   

No mój tokarz by tak nie potrafił :)
nie sadziłem że da rade załatwić taką część.
Co ori to jednak ori ;)
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
kmicic-lt 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy
Wiek: 44
Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 386
Skąd: 3-miasto/Oslo
Wysłany: 2013-10-09, 20:43   

Foss Z tym płynem to sie własnie zastanawiam, ponieważ kolega Łukasz od Marty (trójmiasto) ogarniał mi auto i wlewał mi płyn f-my Comma G30 (specyfikacja G12). No ale ten płyn jest ogólnie cieżko dostepny - tylko Inter Cars i na zamówienie, zastanawiam sie czy mozna jakis inny płyn zalać - jakiś bardziej dostępny w sklepach, posiadający dobre własciwosci.

Jakich firm płynów uzywacie w swoich maszynach?
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2013-10-11, 20:17   

Dzisiaj jestem już po wymianie uszczelek chłodniczki oleju.
Do demontażu chłodniczki oleju należy zdemontować obudowę filtra powietrza, osłonę pod silnikiem, alternator, i spuścić płyn z chłodnicy.

Kilka fotek podczas pracy zeszło ok 6h najgorsza ta 1 śruba od chłodniczki głęboko pod kolektorem wydechowym, ale dobry klucz przegubowy i żony drobne rączki i poszło.







































_________________

 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2013-10-11, 22:21   

Robota pierwsza klasa. Ja swojej nie rozbierałem.
Pozdrowienia dla żony :) Moja podczas prac transplantacji serca dowoziła mi tylko obiady. Jadłem na siłę bo mnie nerwy zżerały. Nie pytając o nic. Ale i tak wiedziała jak bardzo martwię się o Niunie.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
riki76 
Moje A8



Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 709
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2013-10-29, 21:06   

Super robota, powiedzcie czy te oringi i króciec to cały komplet do wymiany:

króciec 077 117 411A
uszczelka-oring 8 - 077 115 441
oringi szt 3 - 077 121 437

czy cos trzeba jeszcze bo chcę wymienić u siebie komplet, ponieważ podejrzenie jest że chłodniczka puszcza olej do układu chłodzenia.

Rozumiem, że trzeba spuścić olej i płyn chłodzenia przed rozbieraniem....?
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2013-10-29, 22:11   

riki76 napisał/a:
Super robota, powiedzcie czy te oringi i króciec to cały komplet do wymiany:

króciec 077 117 411A
uszczelka-oring 8 - 077 115 441
oringi szt 3 - 077 121 437

czy cos trzeba jeszcze bo chcę wymienić u siebie komplet, ponieważ podejrzenie jest że chłodniczka puszcza olej do układu chłodzenia.

Jeżeli chcesz zrobić komplet i zrobić to raz to polecam też rozebranie samej chłodniczki i wymianę uszczelek w środku....
wg. mnie uszczelki te mają numer 077.198.070

W po-lifcie są tam już 4 oringi.

riki76 napisał/a:
Rozumiem, że trzeba spuścić olej i płyn chłodzenia przed rozbieraniem....?

Płyn chłodzący tak, olej właściwie nie.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1299
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-10-29, 23:31   

FOSS napisał/a:
wymianę uszczelek w środku....
wg. mnie uszczelki te mają numer 077.198.070

Jakby co, mam takie na zbyciu, nówki nie śmigane, bo u mnie obyło się bez ich wymiany ;-)
_________________
Four rings to rule them all
 
 
riki76 
Moje A8



Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 709
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2013-10-30, 06:04   

Ile jak coś za te uszczelki? ale masz komplet wszystkie czy tylko te w środku?
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1299
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-10-30, 09:45   

Tylko te w środku chłodniczki. Już zarezerwowane przez kolegę z forum. Jakby coś się zmieniło, to po weekendzie dam znać ;-)
_________________
Four rings to rule them all
 
 
riki76 
Moje A8



Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 709
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2013-10-30, 13:40   

Po weekendzie to ja już będę po robocie... :mrgreen:
ale dzieki za info.

[ Dodano: 2013-10-31, 15:10 ]
Komplet uszczelek z króćcem w Salon Audi Lubin kosztował mnie 170 zł
:->

[ Dodano: 2013-11-01, 12:33 ]
Jakim kluczem odkręcę chłodniczkę? Imbus?
Wiem że jest 5 śrub.

[ Dodano: 2013-11-03, 08:07 ]
I po robocie :mrgreen: trochę męki jest z tą śrubą nr 1 ale dorobiłem przedłużkę o odpowiedniejdługości + grzechotka i poszło. Dodam że konieczne jest kupienie wraz z oringami tego króćca bo mi się rozsypał stary ze starości.
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
 
 
MARCINSOBI 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 47
Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 119
Skąd: Police
Wysłany: 2013-11-05, 20:01   

FOSS napisał/a:

Jeżeli chcesz zrobić komplet i zrobić to raz to polecam też rozebranie samej chłodniczki i wymianę uszczelek w środku....
wg. mnie uszczelki te mają numer 077.198.070

W po-lifcie są tam już 4 oringi.

Płyn chłodzący tak, olej właściwie nie.


czy te 4 oringi tez maja ten sam nr jw.
na wekend zabieram sie za wymiane i kompletuje czesci
_________________
Marcin
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.