Autor |
Wiadomość |
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2013-09-28, 16:20
|
|
|
Nie gwarantuje że wyciągniesz go bez jego uszkodzenia. Mój się rozleciał. U tokarza dorobiłem króciec, dotoczył mi dwa kanaliki na oringi i kupiłem w sklepie 2 na otwór 19mm grubość 2mm. Wszystko poskładałem i doszczelniłem silikonem. koszt tulejki 20zł, oringów 0,80gr |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2013-10-09, 19:37
|
|
|
Czy przy tej operacji trzeba wymienić cały płyn chłodniczy (bo wszystko wyleci), a jeśli nie to ile trzeba mieć na dolewke. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-10-09, 20:30
|
|
|
kmicic-lt napisał/a: | Czy przy tej operacji trzeba wymienić cały płyn chłodniczy (bo wszystko wyleci), a jeśli nie to ile trzeba mieć na dolewke. |
Na dolewkę trzeba mieć tyle ile wyleci... innymi słowy "ile złapiesz tyle twoje" ;-)
Wymieniać warto jeżeli płynu dawno nie wymieniałeś, bądź nie masz pojęcia kiedy był ostatnio wymieniany, bądź jego stan wskazuje na to że jest brudny/zużyty, bądź wtedy kiedy w trakcie użytkowania rozcieńczałeś go, dolewałeś wody lub mieszałeś różne płyny.
Generalnie idzie zima więc jeżeli wystąpiło coś z tego powyżej to nowy płyn G12 w układzie chłodzenia na pewno się przyda ;-)
Jeżeli planujesz wlać ponownie to co masz teraz to oczywiście zwróć uwagę jak i skąd go zlewasz - tego co spłynie z chłodniczki oleju osobiście bym nie nalewał po raz drugi bo zleci po bloku silnika i będzie pewnie już trochę brudny. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2013-10-09, 20:33
|
|
|
Uszczelki zamówione dzięki koledze FOSS
Wrzucę fotki jak to wygląda i wymiary,
Na dniach biorę się za wymianę uszczelek.
Znalazłem pomocne materiały http://www.dognmonkey.com...eplacement.html
|
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez karol208 2013-10-10, 19:46, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2013-10-09, 20:36
|
|
|
No mój tokarz by tak nie potrafił
nie sadziłem że da rade załatwić taką część.
Co ori to jednak ori |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2013-10-09, 20:43
|
|
|
Foss Z tym płynem to sie własnie zastanawiam, ponieważ kolega Łukasz od Marty (trójmiasto) ogarniał mi auto i wlewał mi płyn f-my Comma G30 (specyfikacja G12). No ale ten płyn jest ogólnie cieżko dostepny - tylko Inter Cars i na zamówienie, zastanawiam sie czy mozna jakis inny płyn zalać - jakiś bardziej dostępny w sklepach, posiadający dobre własciwosci.
Jakich firm płynów uzywacie w swoich maszynach? |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2013-10-11, 20:17
|
|
|
Dzisiaj jestem już po wymianie uszczelek chłodniczki oleju.
Do demontażu chłodniczki oleju należy zdemontować obudowę filtra powietrza, osłonę pod silnikiem, alternator, i spuścić płyn z chłodnicy.
Kilka fotek podczas pracy zeszło ok 6h najgorsza ta 1 śruba od chłodniczki głęboko pod kolektorem wydechowym, ale dobry klucz przegubowy i żony drobne rączki i poszło.
|
_________________
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2013-10-11, 22:21
|
|
|
Robota pierwsza klasa. Ja swojej nie rozbierałem.
Pozdrowienia dla żony Moja podczas prac transplantacji serca dowoziła mi tylko obiady. Jadłem na siłę bo mnie nerwy zżerały. Nie pytając o nic. Ale i tak wiedziała jak bardzo martwię się o Niunie. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2013-10-29, 21:06
|
|
|
Super robota, powiedzcie czy te oringi i króciec to cały komplet do wymiany:
króciec 077 117 411A
uszczelka-oring 8 - 077 115 441
oringi szt 3 - 077 121 437
czy cos trzeba jeszcze bo chcę wymienić u siebie komplet, ponieważ podejrzenie jest że chłodniczka puszcza olej do układu chłodzenia.
Rozumiem, że trzeba spuścić olej i płyn chłodzenia przed rozbieraniem....? |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-10-29, 22:11
|
|
|
riki76 napisał/a: | Super robota, powiedzcie czy te oringi i króciec to cały komplet do wymiany:
króciec 077 117 411A
uszczelka-oring 8 - 077 115 441
oringi szt 3 - 077 121 437
czy cos trzeba jeszcze bo chcę wymienić u siebie komplet, ponieważ podejrzenie jest że chłodniczka puszcza olej do układu chłodzenia. |
Jeżeli chcesz zrobić komplet i zrobić to raz to polecam też rozebranie samej chłodniczki i wymianę uszczelek w środku....
wg. mnie uszczelki te mają numer 077.198.070
W po-lifcie są tam już 4 oringi.
riki76 napisał/a: | Rozumiem, że trzeba spuścić olej i płyn chłodzenia przed rozbieraniem....? |
Płyn chłodzący tak, olej właściwie nie. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-10-29, 23:31
|
|
|
FOSS napisał/a: | wymianę uszczelek w środku....
wg. mnie uszczelki te mają numer 077.198.070
|
Jakby co, mam takie na zbyciu, nówki nie śmigane, bo u mnie obyło się bez ich wymiany ;-) |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-10-30, 09:45
|
|
|
Tylko te w środku chłodniczki. Już zarezerwowane przez kolegę z forum. Jakby coś się zmieniło, to po weekendzie dam znać ;-) |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2013-10-30, 13:40
|
|
|
Po weekendzie to ja już będę po robocie... :mrgreen:
ale dzieki za info.
[ Dodano: 2013-10-31, 15:10 ]
Komplet uszczelek z króćcem w Salon Audi Lubin kosztował mnie 170 zł
:->
[ Dodano: 2013-11-01, 12:33 ]
Jakim kluczem odkręcę chłodniczkę? Imbus?
Wiem że jest 5 śrub.
[ Dodano: 2013-11-03, 08:07 ]
I po robocie :mrgreen: trochę męki jest z tą śrubą nr 1 ale dorobiłem przedłużkę o odpowiedniejdługości + grzechotka i poszło. Dodam że konieczne jest kupienie wraz z oringami tego króćca bo mi się rozsypał stary ze starości. |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
|
|
|
|
|
|
|
|
MARCINSOBI
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 47 Dołączył: 24 Sty 2012 Posty: 119 Skąd: Police
|
Wysłany: 2013-11-05, 20:01
|
|
|
FOSS napisał/a: |
Jeżeli chcesz zrobić komplet i zrobić to raz to polecam też rozebranie samej chłodniczki i wymianę uszczelek w środku....
wg. mnie uszczelki te mają numer 077.198.070
W po-lifcie są tam już 4 oringi.
Płyn chłodzący tak, olej właściwie nie. |
czy te 4 oringi tez maja ten sam nr jw.
na wekend zabieram sie za wymiane i kompletuje czesci |
_________________ Marcin |
|
|
|
|
|