Autor |
Wiadomość |
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-11-05, 22:37
|
|
|
MARCINSOBI napisał/a: | FOSS napisał/a: | W po-lifcie są tam już 4 oringi. |
czy te 4 oringi tez maja ten sam nr jw.
na wekend zabieram sie za wymiane i kompletuje czesci |
Oczywiście że nie... temat dotyczy przed-lifta.
W po-lifcie występuje coś takiego jak zestaw naprawczy do chłodniczki oleju o numerze 077.198.405 i w zestawie tym są właśnie te 4 oringi do samej chłodniczki + uszczelka w kształcie okularów.
Do tego należy dokupić rurkę plastikową o numerze 077.117.411.A (nie pamiętam czy nie jest ona przypadkiem w tym zestawie naprawczym co powyżej) oraz 3 oringi o numerze 077.121.437. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2013-11-06, 06:54
|
|
|
Życze koledze powodzenia w pracach przy chłodniczce :mrgreen: , jeżeli moge doradzić po swoich doświadczeniach z soboty to odkręcając tą śrube imbus nr 1 schowaną głęboko z tyłu to polecam użyć przedłużki z grzechotką (przedłużkę dorabiałem na wymiar), bez przegubu łamanego jak to pokazywane jest na zdjeciach, mi było łatwiej w taki sposób. Czas remontu ok 7 godzin :mrgreen: |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
|
|
|
|
|
|
|
|
MARCINSOBI
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 47 Dołączył: 24 Sty 2012 Posty: 119 Skąd: Police
|
Wysłany: 2013-11-06, 08:03
|
|
|
wielkie dzieki
domyslam sie ze roboty sporo , przy okazji wymiany rozrzadu bede to robil wiec bedzie troche wiecej miejsca
no nic piatek i sobota juz cale zarezerwowane !
jakies porady bede to robil 1 raz ,wszystkie klucze ,blokady,instrukcje itp. juz mam :-) |
_________________ Marcin |
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2013-11-06, 08:16
|
|
|
OK powodzonka, ja rozrząd niebawem też będę dłubał i przy okazji muszę uszczelkę pod głowicą wymienić (lewą od strony chłodniczki oleju) bo mi olej puściło do układu chłodzenia. A jak demontowałem chłodniczkę oleju zauważyłem że głowica przy uszczelce jest mokra od oleju, więc diagnozę postawiłem że to ta uszczelka puściła. |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
|
|
|
|
|
|
|
|
MARCINSOBI
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 47 Dołączył: 24 Sty 2012 Posty: 119 Skąd: Police
|
Wysłany: 2013-11-08, 15:20
|
|
|
FOSS napisał/a: |
W po-lifcie występuje coś takiego jak zestaw naprawczy do chłodniczki oleju o numerze 077.198.405 i w zestawie tym są właśnie te 4 oringi do samej chłodniczki + uszczelka w kształcie okularów.
Do tego należy dokupić rurkę plastikową o numerze 077.117.411.A (nie pamiętam czy nie jest ona przypadkiem w tym zestawie naprawczym co powyżej) oraz 3 oringi o numerze 077.121.437. |
zestaw kupiony
dla informacji do polifta
plastikowa rurka + 3 oringi nie ma w zestawie -trzeba domowic osobno
zestaw zawiera 4 oringi duze +1 oring okular +1 maly oring |
_________________ Marcin |
|
|
|
|
Antek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Antek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Maj 2012 Posty: 72 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-06-21, 19:55
|
|
|
Mam pytanie do kolegow - czy te uszczelnienia chlodniczki oleju moga puszczac jedynie przy dluzszej jezdzie/wyzszym kreceniu silnika? Bo mam drobny wyciek plynu i nie moge go tak latwo zlokalizowac bo bywa, ze jezdze po miescie spokojnie i cisza, sucho a czasem skocze na trase i po powrocie pojawi sie troche kropel plynu chlodniczego. Czy cisnienie w ukladzie lub temperatura moze powodowac, ze ucieka plyn? Bo probuje to zlokalizowac juz jakis czas i ciezki temat. |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-06-21, 20:12
|
|
|
Anton, a po nocy nie masz żadnych śladów? Masz osłonę pod silnikiem?
Oczywiście że ciśnienie układu też powoduje że wypycha płyn na zewnątrz, jest to ciężki temat jak są bardzo drobne wycieki, wręcz niezauważalne ponieważ odpalisz auto i temperatura zrobi swoje i płyn odparuje. Nie masz mętnego oleju ? |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
Antek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Antek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Maj 2012 Posty: 72 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-06-21, 20:21
|
|
|
Olej jest ok, nie przybywa oleju. Nie ma masla, nie ma sladow plynu w oleju ani oleju w plynie. Plynu ubywa bardzo malo, to sa drobne wycieki ale jednak. Oslone mam i zazwyczaj zbiera sie na oslonie a czasem cos kapnie z oslony. Kapie z silnika po stronie pasazera. Zazwyczaj mam wrazenie, ze objawia sie to w ten sposob - wracam, nie ma wycieku. Silnik ostygnie w nocy i rano widze odrobine plynu. |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-06-21, 20:26
|
|
|
Anton napisał/a: | Zazwyczaj mam wrazenie, ze objawia sie to w ten sposob - wracam, nie ma wycieku. Silnik ostygnie w nocy i rano widze odrobine plynu. |
Zrzuć osłonę i zerknij jak to wygląda. Różnica temperatur, motor stygnie i robi kap, kap, kap.
Jeśli teraz tak jest to lepiej to zrobić i to jeszcze przed zimą. Jak mówisz że jest to po stronie pasażera to najprawdopodobniej chłodniczka. Daj znać jak zbadasz sprawę. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
|
|
|
|
|
|
|
Antek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Antek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Maj 2012 Posty: 72 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-06-27, 19:06
|
|
|
Ok, diagnoza byla trafna, niestety - to chlodniczka oleju popuszcza plyn. Musze sie tym zajac jak najszybciej wiec potrzebuje wszystkich uszczelek. Czy moglibyscie mi koledzy jednoznacznie potwierdzic ktore uszczelki i ile ich ma byc? Bo serwis jak zwykle nic nie wie.
króciec 077 117 411A
uszczelka-oring 8 - 077 115 441
oringi szt 3 - 077 121 437
A te uszczelki ze srodka o ktorych pisal Foss - 077.198.070 - ile sztuk potrzebuje?
Dzieki z gory za pomoc! |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-06-27, 19:29
|
|
|
Anton, ja ten króciec dorabiałem u tokarza. Oryginalny jest plastikowy. Nie mogę teraz znaleźć jakie wymiary były. Nie miałem możliwość zamówienia więc dorobiłem na lata. Dałem dwie uszczelki i na wcisk. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-06-27, 22:12
|
|
|
Na poprzedniej stronie masz rozmiary króćca co do tych oringów w środku to są tam 2 takie same ale wymiarów nie pamiętam, ale dostępne w każdym sklepie z oringami.
króciec 077 117 411A
uszczelka-oring 8 - 077 115 441
oringi szt 3 - 077 121 437
Chcesz to prześle ci fotki z mojej naprawy chlodniczki.
Ludzie dajcie jakiś fajny serwer fotek bo znikają mi z czasem z imageshack. |
_________________
|
|
|
|
|
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2014-06-27, 23:05
|
|
|
Anton napisał/a: |
A te uszczelki ze srodka o ktorych pisal Foss - 077.198.070 - ile sztuk potrzebuje?
|
To jest komplet, uszczelka papierowa + 2 oringi gumowe - nr.39 na rysunku.
|
|
|
|
|
|
|
|
Antek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Antek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Maj 2012 Posty: 72 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-06-28, 15:02
|
|
|
W celach informacyjnych - caly kompet w/w czesci czyli krociec, 8-oring, 3 uszczelki + zestaw nr 39 kosztuje na dzien dzisiejszy 172 zlote. Czas oczekiwania 2 dni. |
|
|
|
|
|