Autor |
Wiadomość |
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-04-10, 20:26
|
|
|
Daj foto |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
Pepek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Maj 2016 Posty: 529 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2017-04-10, 22:24
|
|
|
Kolega chyba znalazł wtyczkę czujnika stukowego. |
_________________ Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
|
|
Mrozu76
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 23 Lis 2015 Posty: 179 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2017-04-11, 06:05
|
|
|
nie mam foto.. szedlem po kablu od czujnika i taka brazowawa kostke mam, laczy sie z szara, zapinana na taki metalowy drucik.. jest za lewa glowica.. wydaje mi sie, ze nie pomieszalem przewodow.. zwlaszcza, ze jak go na gorze naciagalem i od dolu ciagnalem, przy czujniku, to go wciagalem do komory.. |
|
|
|
|
mlody1206
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lis 2015 Posty: 83 Skąd: Bartoszyce
|
Wysłany: 2017-04-12, 14:32
|
|
|
Jakiego koloru jest wtyczka i gniazdo? Jedno z nich brązowe to już wiemy, a drugie? Bo może ktoś już wymieniał ten czujnik i dopasował z jakiegoś innego auta . Najlepiej wykręć czujnik, wtedy będziesz miał pewność, który to kabel i sprawdź nr tego czujnika bo coś czuję że się okaże od innego auta albo od kolektora był tak przegrzany że się przypalił i zrobił się brązowy (u mnie tak było z jednej strony brązowy z drugiej szary ) |
|
|
|
|
|
|
|
Mrozu76
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 23 Lis 2015 Posty: 179 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2017-05-04, 07:04
|
|
|
wiec kostke mialem prostokatna, jest ona zmieniona na okragla i.. prostokatna nie do dostania, trzeba przelutowac.. oddalem auto do mechanika.. przelutowal i.. debil zlutowal, ze soba mase i sygnal.. komp dostal zwarcie, ale mialem szczescie bo chyba udalo mi sie kupic ostatni w Polsce z literka P.. auto po wymianie kompa i czujnika odpalilo |
|
|
|
|
mlody1206
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lis 2015 Posty: 83 Skąd: Bartoszyce
|
Wysłany: 2017-05-04, 13:34
|
|
|
Czyli diagnoza, że to czujnik wału jak najbardziej trafna :-)
Szkoda że mechanik "gamoń"... |
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2017-05-04, 14:33
|
|
|
Jakoś dziwne wydaje mi się uszkodzenie komputera przez wadliwe polutowanie złącza czujnika wału. Jakby nie zwierał to ten układ powinien to wytrzymać. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
Mrozu76
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 23 Lis 2015 Posty: 179 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2017-05-04, 18:18
|
|
|
moze byl juz oslabiony ze starosci.. nie wiem.. wazne, ze juz jezdzi |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2017-05-04, 18:45
|
|
|
komp jest zabezpieczone na taki wypadek
raczej to go nie zabiło |
|
|
|
|
Pepek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Maj 2016 Posty: 529 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2017-06-18, 22:51
|
|
|
Podepnę się pod temat, bo potwierdzę to, co zostało już powiedziane wyżej odnośnie braku jakichkolwiek błędów w wypadku uszkodzenia czujnika położenia wału. Auto zgasło podczas jazdy i tyle. Błędy tradycyjne u mnie: niskie napięcie sterownika i czujnik wału sporadyczny. Po skasowaniu błędów brak, a dalej nie odpala. Sprawdzona pompa, przekaźniki, bezpieczniki, świece. Nie mając lepszego pomysłu odpiąłem czujnik wału, kręcę nie pali - oczywiste. Sprawdzam błędy - brak. WTF? Podłączam z powrotem, kręcę nie pali. Błędów brak. Odpiąłem i podpiąłem go znów. Auto odpaliło - błędów brak. Przecież ten czujnik jako jedna z niewielu rzeczy w tym heblu miał diagnostykę ZTCP a tu taki zonk.
Druga rzecz, która mnie zastanowiła, ale to może akurat normalne w tym aucie to suche świece przy próbach odpalenia. Odkręciłem sobie aż zasilanie listwy wtryskowej żeby zobaczyć czy mimo 'bzyczenia' pompa tłoczy paliwo i tłoczyła. Czy może być tak, że jak czujnik wału nie działa komputer odcina wtryskiwacze i paliwo idzie na powrót? W innych autach pamiętam, że silnik nie palił a świece były mimo wszystko mokre, ale może tu jest inaczej. |
_________________ Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
pawel27
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Pawel
Jeżdzę: s8
Dołączył: 11 Kwi 2014 Posty: 35 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-06-19, 18:15
|
|
|
Sam czujnik rzadko sie psuje...częsciej jego wiazka lub wtyczka. Sygnał jest wiec nie zglasza bledu...a chwilowo zanika lub jest poza norma. Jestem przekonany, że stary czujnik z nowym przewodem by odrzył. |
|
|
|
|
|
|
|
Pepek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Maj 2016 Posty: 529 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2017-06-19, 21:28
|
|
|
Skoro już zacząłem w tym temacie to będę kontynuował. Wczoraj auto odpaliło, pochodziło i wszystko było ok. Dziś znów nie odpala. Co zostało wymienione:
- 3 czujniki położenia wału (każdy na 100% sprawny, bo wymontowane z jeżdżących aut)
- wiązka serwisowa do czujnika wału
- ecu
Wcześniej jak napisałem pompa, przekaźniki, bezpieczniki i jest ok.
Postęp jest taki, że tym razem jak pokręcę tak z 5 sekund to wywali błąd 16706 - brak sygnału czujnika G28. I to jest jedyny błąd poza sporadycznym niskim napięciem sterownika. Ostatnie co mi przychodzi do głowy to coś z wieńcem, że czujnik nie potrafi załapać sygnału, ale tam chyba nie ma się co zepsuć. Auto ewidentnie nie dostaje paliwa i zapłonu, ale jak tu kolega wyżej wspomniał to jest normalne przy braku sygnału z czujnika. Pytanie co to się dzieje, bo ja już wymiękam i szczerze to nie wiem co wymienić. Czy jest coś jeszcze odpowiedzialne za pracę czujnika G28? Ewentualnie czy napięcie może tak przysiadać (wg vaga stabilne 10.5V przy obciążeniu rozrusznikiem), że brakuje prądu dla ecu? Tyle, że jak wytłumaczyć wtedy to, ze auto zgasło podczas jazdy a potem za którymś razem odpaliło? |
_________________ Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2017-06-19, 23:11
|
|
|
A podłączał kto pod sygnał z czujnika wału oscyloskop? To powinno rozjaśnić sprawę.
Przy odrobinie wprawy dokładnie widać czy jest OK. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|
|
|
mlody1206
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lis 2015 Posty: 83 Skąd: Bartoszyce
|
Wysłany: 2017-06-20, 09:14
|
|
|
A aku zdrowe? Komp nie zalany przypadkiem? Może kilka usterek się skumulowało. Czujnik na pewno dobry w sensie czy nie jest za krótki (na youtube są filmiki jak sprawdzić czujnik miernikiem i śrubokrętem )? Wieniec na zamachu to może być dobry trop. |
|
|
|
|
|