Autor |
Wiadomość |
Mrozu76
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 23 Lis 2015 Posty: 179 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2017-04-09, 15:31 [D2 97 4.2PB/LPG
] Zgasl i juz nie odpala
|
|
|
problem jest nastepujacy.. dzis wyjechalem z domu, przejechalem jakies 100m i zaczal wypadac zaplon, zapalil sie CAT.. zgasilem go i juz nie odpalil.. probowalem awaryjnego odpalania na LPG, ale zagadal na 10s i zgasl..
bledy VAG:
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
P1602 - 35-10 - - - Intermittent
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-10 - - - Intermittent
16689 - Cylinder 5 Misfire Detected
P0305 - 35-10 - - - Intermittent
16692 - Cylinder 8 Misfire Detected
P0308 - 35-10 - - - Intermittent
16690 - Cylinder 6 Misfire Detected
P0306 - 35-10 - - - Intermittent
16691 - Cylinder 7 Misfire Detected
P0307 - 35-10 - - - Intermittent
dodam, ze w piatek wymienialem kostke stacyjki, jesli to moze miec jakis wplyw.. ale auto normalnie kreci.. do rozladowania aku, dlatego pewnie blad 18010.. nawet w niektorych momentach jest wrazenie, ze chce zapalic, tylko nie zapala
swiece nowe, 3 nowe cewki, co to moze byc, bo juz powoli mi rece opadaja |
|
|
|
|
|
|
|
mlody1206
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lis 2015 Posty: 83 Skąd: Bartoszyce
|
Wysłany: 2017-04-09, 17:50
|
|
|
Pokasuj błędy zamień moduły zapłonowe (są nad wlewem płynu do spryskiwacza do jednego idą 2-ie czarne kostki a do drugiego 2-ie brązowe) miejscami i zobacz czy błędy przeskoczą
ew. do sprawdzenia czujnik wału
Przy błędach o wypadaniu zapłonu masz informację że to są błędy "sporadyczne" czyli występowały kiedyś - raz lub wiecej razy. Mogły wystąpić dziś albo kiedyś w przeszłości. Natomiast problem z odpaleniem to raczej czujnik wału bo on powoduje brak możliwości odpalenia samochodu.
Edit:
Przyszło mi jeszcze coś go głowy bo skoro nie ma błędu o czujniku wału to dolał bym benzyny tak z 10-20l i próbował odpalić tylko na benzynie i oczywiście w pierwszej kolejności bezpieczniki do sprawdzenia (najlepiej multimetrem z opcją "piszczenia" ew czymś podobnym, bo nie trzeba wyjmować wszystkich bezpieczników po kolei :-) ) |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1299 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-04-09, 18:02
|
|
|
Także stawiam na czujnik położenia wału. U mnie błędów na niego wskazujących nie było, a kabel przy wtyczce był przerwany. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
Mrozu76
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 23 Lis 2015 Posty: 179 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2017-04-09, 18:12
|
|
|
mlody1206, zamiana nic nie pomoze, bo on nie zapala wogole.. kaplica pozatym one nie sa do 1234 i 5678 tylko jakos pomieszane sa cylindry..
gdzie jest ten czujnik polozenia walu? czy da rade sie do niego dostac bez kanalu? czy da sie go wymienic pod domem? |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1299 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-04-09, 18:33
|
|
|
W Twojej skrzyni przy lewej przedniej półosi, od strony silnika. Da radę wymienić bez problemu. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
mlody1206
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lis 2015 Posty: 83 Skąd: Bartoszyce
|
Wysłany: 2017-04-09, 18:39
|
|
|
Da się bez kanału ale więcej rozbierania. Czujnik jest na górze skrzyni biegów po lewej stronie (po stronie kierowcy) - stojąc przodem do auta po prawej. Przykręcony jedną śrubką zaznaczony na zapożyczonym foto czerwonym kółkiem. Ja dobierałem się od góry bez kanału ale demontowałem ezektor przy przepustnicy bo przeszkadzał. Przyda się jakaś długa przedłużka.
|
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1299 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-04-09, 18:48
|
|
|
mlody1206 Ty masz skrzynię 4hp, a tam czujnik jest dużo wyżej niż w 5hp i dostęp faktycznie lepszy od góry. W 5hp od wnęki koła bezproblemowa wymiana.
|
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
mlody1206
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lis 2015 Posty: 83 Skąd: Bartoszyce
|
Wysłany: 2017-04-09, 18:57
|
|
|
gtfan, a skąd wiesz że on ma 5hp?
Mrozu76, sprawdzałeś bezpieczniki? ile masz benzyny w baku?
Zanim wykręcisz czujnik sprawdź jego kostkę będzie albo zaokrąglona szara albo kanciasta szara/czarna - najprawdopodobniej.
Uprzedzając poprawki co do wtyczek to napisałem tak bo u mnie któryś z poprzednich właścicieli dołożył od ecu kabelki i podczepił czujnik z okrągłą wtyczką zamiast tej "kanciastej" |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1299 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-04-09, 19:32
|
|
|
Bo 4hp wychodziły tylko do połowy 1996roku, później już 5hp |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
Mrozu76
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 23 Lis 2015 Posty: 179 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2017-04-09, 19:39
|
|
|
mlody1206, wykluczam pompe, bo na gazie tez nie zapala, wiec wina nie lezy w paliwie. Bezpieczniki sprawdze raz jeszcze, wyciagajac kazdy po kolei.
Tak, mam 5hp, czyli bede atakowal od kola.. czy ta wtyczka idzie gdzies daleko w komore silnika, czy to jakis nie dlugi kabelek? pytam, by odrazu wiedziec na co sie szykowac..
jakby ktos jeszcze znal nr tego czujnika to bedzie super.. bym sobie jutro zamowil.. |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1299 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-04-09, 19:52
|
|
|
Wtyczka powinna być gdzieś za głowicą kierowcy |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
mlody1206
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lis 2015 Posty: 83 Skąd: Bartoszyce
|
Wysłany: 2017-04-10, 09:28
|
|
|
Tak jak pisze michalwruszak, i jak ja wcześniej pisałem są 2 rodzaje wtyczek więc musisz najpierw sprawdzić jaką masz u siebie (zakładam że będzie szara - zaokrąglona) a znajduje tak jak pisał gtfan, w okolicy głowicy po stronie kierowcy przy grodzi - kabel od czujnika ma około 42cm |
|
|
|
|
Mrozu76
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 23 Lis 2015 Posty: 179 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2017-04-10, 20:09
|
|
|
no i mam popekana wtyczke, wiec od wymiany zaczne.. jest brazowa i prostokatna to jaki ma numer? |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-04-10, 20:21
|
|
|
Mrozu76 napisał/a: | jest brazowa i prostokatna | Chyba wtyczkę od sondy dorwałeś |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|