Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 98 2.5TDI ] Problem z układem paliwowym  
Autor Wiadomość
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-02-05, 21:35   

pompa ciagnie dopiero gdy sie kreci. Ssanie raczej nie jest mocne
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
Demosxxxful 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 32
Dołączył: 30 Sty 2012
Posty: 42
Skąd: Kartuzy
Wysłany: 2012-02-05, 22:17   

o.k sprawdzę jak jutro pracuje ciśnienie przy pompie wtryskowej :) Czyli pompa paliwa w bagażniku nie ma nic wspólnego z dawką paliwa do silnika? Najważniejsze co sprawdzić to czy pompa wtryskowa ciągnie paliwo. Jutro będę wszystko patrzał. Dzięki i pozdrawiam.
 
 
arni61 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Arnold
Jeżdzę: Audi V6
Pomógł: 2 razy
Wiek: 62
Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 18
Skąd: Opole/Opolskie
Wysłany: 2012-02-05, 22:52   

Witam ponownie.

Daj na razie spokój zbiornikowi (koszt bez pompy powyżej 5000 zł + nowa pompa + robocizna + uszkodzenia które mogą Ci zrobić przy demontażu i montażu innych elementów aby założyć nowy zbiornik).
Zrób tak:
Przygotuj sobie 2 klucze francuskie, lub małe 2 ściski stolarskie, kanisterek z paliwem, przezroczysty wężyk plastikowy ok. 1 metra, jakąś strzykawkę (bez igły).
-Zatankuj do pełna (wtedy jak auto odpali, pompka w zbiorniku nie będzie miała znaczenia)
-Odepnij wężyk gumowy (doprowadzający paliwo) od filtra.
-Wetknij do niego (tak na około3/4 cm) dopasowany, w miarę sztywny plastikowy wężyk przezroczysty.
-Pompką ssącą zassij powoli paliwo aż pokaże się w przezroczystym wężyku. (w razie braku takiej pompki można spróbować samemu, ustami. Tylko wtedy trzeba uważać żeby się nie napić paliwa :-D )
-Gdy paliwo będzie już w przezroczystym wężyku, przytrzymaj palcem jego koniec aby paliwo z powrotem nie cofnęło się do zbiornika.
-Poproś kolegę aby kluczem francuskim (lub ściskiem) zacisnął końcówkę tego węża gumowego ale tak żeby szło wyjąć ten przezroczysty plastikowy)
-Wyjmij ten plastikowy.
-Strzykawką zassij paliwo z kanisterka i uzupełnij filtr paliwem ze strzykawki, do momentu aż zacznie wyciekać z króćca tego filtra.( Można użyć lejka ale wtedy powietrze będzie gorzej schodzić, chyba że zdemontuje się z niego ten plastikowy termostacik z powrotu. Przy wkładaniu z powrotem uważać na oring).
-Nie zdejmując zacisku wlej do przewodu gumowego paliwo. (chodzi o to aby wyeliminować jak najwięcej powietrza).
-Przytrzymaj końcówkę palcem i jak najszybciej załóż go na króciec filtra. Uwaga: w wypadku jak był demontowany "termostacik" musi on być przed tą czynnością założony i najlepiej przewód powrotny przed nim i za nim też zacisnąć zaciskami.(Chodzi o to że w niskich temperaturach może on być otwarty i może się nim też dostawać powietrze do filtra.Jest to ważne przy odpowietrzaniu pomy)
-Dokręcić opaskę. WAŻNE: Ścisk (lub ściski) dalej zostawiamy zaciśnięte!
-Zdejmij wężyk gumowy z filtra (ten który idzie z filtra do pompy wysokiego ciśnienia)
-Postaraj się go unieść jak najwyżej wypinając go z zaczepów.
-Kolega niech go napełni za pomocą strzykawki paliwem.
-Jak już będzie pełny poruszaj nim aby z niego wyszły resztki powietrza i ewentualnie uzupełnij paliwo.
-Poprzez wolny króciec w filtrze, uzupełnij też filtr paliwem.
-Przytrzymaj końcówkę węża palcem i załóż tak na filtr, aby jak najmniej
uronić paliwa z wężyka.
-Dokręć opaskę.
-Spróbuj auto odpalać a w tym samym czasie kolega niech popuści ścisk z przewodu doprowadzającego paliwo przed filtrem.(Ważne:jeżeli była opcja z zaciskami na powrocie to odepnij je przed odpaleniem.)


Gdyby nie odpalił musisz odpowietrzyć pompę. Instrukcję znajdziesz lub już znalazłeś na forum audi a6.
Nawet gdyby odpalił, dobrze by było go tym sposobem dodatkowo odpowietrzyć.
Ja tak zrobiłem i jak na razie nawet po trzech dniach stania na mrozie udaje mi się do 5 sek. go odpalić :-D
Dobrze odpowietrzonym układem paliwowym, nawet gdyby pompka paliwa w zbiorniku była niesprawna, to przy pełnym zbiorniku auto powinno normalnie chodzić.

Powodzenia
 
 
Demosxxxful 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 32
Dołączył: 30 Sty 2012
Posty: 42
Skąd: Kartuzy
Wysłany: 2012-02-06, 11:33   

Odpowietrzyć pompę? ale którą? Wtryskową czy w baku? Gdyż pompa w baku nie ma nic do dawki paliwa branej do silnika przez pompę wtryskową a skoro silnik odpala normalnie na pompie która bezpośrednio daje do silnika oznacza to że nie ma powietrza gdyż w wężykach nie ma widocznych pęcherzyków powietrza, ani w filtrze przepływowym. Zastanawia mnie jednak to czemu auto nie pali pomimo dawanego paliwa na sztywno do silnika i czy czasem po prostu nie jest uszkodzony zapłon? Czy silnik jak napełni się paliwem dalej je ciągnie czy idzie powrotem do baku?
 
 
salaj11 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: -<< A8 D2 >>-
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 147
Skąd: warszawa
Wysłany: 2012-02-06, 13:21   

kup sobie coś takiego http://allegro.pl/pompka-...2083196784.html

podłączasz do pompy i pompujesz paliwo z powietrzem przez cały układ czyli od zbiornika az po samą pompę, ściągniesz tak wszystkie powietrze i to dopiero jest odpowietrzenie prawidłowe a pompa nie chodzi na sucho

miejsce gdzie podłączyć http://www.fotosik.pl/sho...90a7e89ff618fe8

radze poczytac tutaj http://www.audiklub.org/f....php?f=&t=56013 procedura odpowietrzania

mówisz że auto nie odpala a czy jakieś błędy masz czy spiralka na desce się świeci czy są bąble w przewodzie przezroscystym??? i czy zatankowałes do pełna??? przy odpowietrzaniu ja kiedys próbowałem odpowitrzyć na 1/3 baku i powiem nieszło -
_________________

 
 
Demosxxxful 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 32
Dołączył: 30 Sty 2012
Posty: 42
Skąd: Kartuzy
Wysłany: 2012-02-06, 20:03   

No i w końcu autko zrobione ^^ Winą tego całego zamieszania był czujnik temperatury koło pompy wtryskowej :) Przynajmniej na razie zrobiłem jakieś 30km i nic się nie stało autko chodzi tak samo ładnie jak wcześniej. Warto pamiętać o tym jednym czujniku który robi tyle zamieszania. Za czujnik zapłaciłem 18Zł w sumie cała impreza z jeżdżeniem kosztowała mnie około 500zł z robocizną mechaników którzy jeszcze tylko bardziej namieszali. W razie problemów przez inne osoby z podobnym przypadkiem opisze wymianę czujnika w tym modelu.

Wymiana:
1. Otwieramy maskę samochodu.
2. Odpinamy 4 - Pinową kostkę znajdującą się pomiędzy kolektorem ssącym a pompą wtryskową z lewej strony (Od strony pasażera)
3. Ściągamy zawleczkę zabezpieczającą.
4. Wyciągamy czujnik temperatury kombinerkami. Uwaga! Jeżeli czujnik nie był długo wymieniany trzeba mocno pociągnąć.
5. Po wyciągnięciu poleci trochę wody. W żadnym przypadku nie odkręcać korka od płynu chłodniowego! Grozi to wypchnięciem większej ilości wody z otworu czujnika temperatury!

No i już wszystko zrobione wystarczy kupić nowy czujnik i wsadzić go w to samo miejsce mocno wciskając i zakładając zabezpieczenie na miejsce.

Dziękuje serdecznie wszystkim za pomoc! I pozdrawiam! Oczywiście pomocni zostaną wynagrodzeni! A szczególnie dziękuje za pomoc szeryfisch.

Jeszcze raz pozdrawiam.
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2012-02-07, 00:37   

Demosxxxful napisał/a:
Winą tego całego zamieszania był czujnik temperatury koło pompy wtryskowej


Możesz to rozwinąć, bo trochę nie klei mi się jedno z drugim.
 
 
Demosxxxful 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 32
Dołączył: 30 Sty 2012
Posty: 42
Skąd: Kartuzy
Wysłany: 2012-02-07, 10:31   

No i przedobrzyłem z nie wiadomych przyczyn samochód zgasł i znowu nie pali lecz teraz paliwo jest w obiegu :( Prawdopodobnie z niskiego stanu oleju lecz nie jestem pewien gdyż padł już mi wczoraj aku. Jeżeli będę coś jeszcze wiedział napisze.

Z czujnikiem temp. chodziło o to że odpowiedzialny jest za grzanie świec i dawkę paliwa itp. był padnięty na minusowej temperaturze czy równej 0 pokazywał jakieś 20-30 stopni więc nie włączał grzania świec. Po tym auto paliło normalnie lecz nie mam pojęcia co teraz poszło nie tak :(
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-02-07, 10:37   

Demosxxxful napisał/a:
Prawdopodobnie z niskiego stanu oleju

Jakiego oleju i Gdzie :?: :?:
Nawet jak byś nie miał wcale oleju to samochód odpali , olej nie ma nic do tego , olej smaruje podzespoły silnika żeby się nie zatarły (kto nie smaruje ten nie jedzie)
No chyba że zatarłeś silnik i teraz już nie odpalisz ;-)
Poziom oleju na bagnecie możesz sprawdzić zawsze ;-)
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
Pawel13 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 21
Skąd: łódzkie
Wysłany: 2012-02-07, 11:46   

Demosxxxful napisał/a:
No i przedobrzyłem z nie wiadomych przyczyn samochód zgasł i znowu nie pali lecz teraz paliwo jest w obiegu :( Prawdopodobnie z niskiego stanu oleju lecz nie jestem pewien gdyż padł już mi wczoraj aku. Jeżeli będę coś jeszcze wiedział napisze.

Z czujnikiem temp. chodziło o to że odpowiedzialny jest za grzanie świec i dawkę paliwa itp. był padnięty na minusowej temperaturze czy równej 0 pokazywał jakieś 20-30 stopni więc nie włączał grzania świec. Po tym auto paliło normalnie lecz nie mam pojęcia co teraz poszło nie tak :(


Cześć,

Możesz wrzucić zdjęcie gdzie znajduje się ten czujnik i jak sprawdziłeś że jest uszkodzony (Vagiem? - jeżeli tak to w której grupie).

Pozdrawiam
Paweł
_________________
Pozdrawiam
Paweł
 
 
Demosxxxful 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 32
Dołączył: 30 Sty 2012
Posty: 42
Skąd: Kartuzy
Wysłany: 2012-02-07, 16:31   

Co do tego oleju to jak kupiłem ten samochód i wymieniałem napinacze od alternatora na warsztacie zlali mi olej i nie wlali go z powrotem po przejechaniu 8km samochód gasł palił tylko na plaka i nikt nie wiedział o co chodzi. Jeden mechanik stwierdził że mam sprawdzić olej sprawdziłem wlałem i samochód palił i jeździł aż do tego momentu :(

Co do czujnika temperatury sprawdziłem to tym sposobem że wiozłem próbówkę z żarówką przyczepiłem masę do kolektora ssącego odczepiłem kabel świecy i wsadziłem próbówkę w środek na przy zapłonie żarówka nie zapalała się co oznaczało że nie grzeje świec na mrozie, czy stwierdziłem że musi być walnięty czujnik temperatury odczepiłem kostkę i autko od razu zaczęło palić :) Sprawdzane metodą prób i błędów.

I ostatnie pytanie czy posiada ktoś schemat demontażu rozrusznika w tym modelu gdyż rozrusznik padł i nie mogę nawet spróbować odpalić samochodu :(
 
 
salaj11 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: -<< A8 D2 >>-
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 147
Skąd: warszawa
Wysłany: 2012-02-07, 19:41   

Demosxxxful napisał/a:
na warsztacie zlali mi olej i nie wlali go z powrotem
ooooo ja pitole - no to gratuluje speców

a z tym plakiem to sobie odpuść bo znajomy tak rozwalił silnik więc nie radze tego nadużywać

a czy ma jakies błędy
_________________

 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-02-07, 20:36   

plak jest ok, tylko bez przegiec
rozrusznik wyjmiesz, ale najpierw musisz wydlubac alternator
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
Demosxxxful 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 32
Dołączył: 30 Sty 2012
Posty: 42
Skąd: Kartuzy
Wysłany: 2012-02-08, 19:44   

No i znalazłem tą usterkę silnik dostaje powietrze w przewodzie paliwowym gdzieś jutro bede wszystko sprawdzał. prawdopodobnie chodzi o uszczelkę przy pompie paliwa. gdyż plastikowa zawleczka nie trzyma dobrze uszczelka się wciela prawdopodobnie gdyż zakładałem to na mrozie i była strasznie sztywna. Ostatnim razem też źle ją założyłem lecz jeszcze wszystko sprawdzę jutro i wymienię wszystkie opaski zaciskowego.
Pozdrawiam[/i]

[ Dodano: 2012-02-09, 16:03 ]
I dalej nic wymieniłem wszystkie opaski zaciskowe i nic :( dalej leci powietrze do silnika nie wiem co już mam robić :( bezpośrednio z kanistra paliwo idzie norma;nie bez powietrza silnik pracuje ładnie jeździ i w ogóle. Lecz gdy przewód podłącze z powrotem do filtra paliwa to nic dalej bierze się powietrze :( Na początku chodził nawet z powietrzem od razu po wymianie zacisków lecz jak go zgasiłem i chciałem na nowo ruszyć wciągnął paliwo i już nie odpalił. Na Plaka czasem staruje i zasysa paliwo i chodzi ale tylko na obrotach nie wiem co mam już robić :( uszczelka przy pompie wymieniona wstawiona idealnie i delikatnie nigdzie nie jest zagięta :( proszę o pomoc :(
 
 
Pawel13 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 21
Skąd: łódzkie
Wysłany: 2012-02-10, 08:43   

Cześć,

Czy bąble powietrza cały czas są w przewodzie?
Czy występują tylko przy odpalaniu silnika, gdy motor jest zimny?

Sprawdź jeszcze przewody które wchodzą/wychodzą z filtra powietrza. Często pod opaskami przewody uszkadzają się - jeżeli zuważych jakiekolwiek peknięcia gumy np. przy zgięciu przewodu - obetnij te końcówki, naciągniej przewody na króćce i mocno dokręć opaski. Zobacz jeszcze czy przewody wychodzące z baku paliwa są w porządku.

Powodzenia
Paweł

P.S. Podłącz vag-a i zczytaj błędy, może ty nie tylko powietrze utrudnia pracę silnika.
_________________
Pozdrawiam
Paweł
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.